Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
musiqolog schreef:Weet je TS, mag ik je één raad geven? Laat die jongen in het vervolg wat vrijer als hij weggaat. Als je niet om de haverklap contact hebt, maak je je ook niet meteen onnodig zorgen. Het idee van vakantie is niet dat je constant met het thuisfront in contact bent.
Ik weet niet hoe je vriend erover denkt, maar ik zou het ontzettend vervelend vinden om aan de andere kant van de wereld meerdere malen per dag gestoord te worden. Vind jij het leuk als je moeder je voortdurend probeert te bereiken wanneer je weg bent op vakantie? Bovendien kan het de indruk geven dat je hem niet vertrouwt. Als dat niet aan de orde is: des te beter, maar een beetje afstand nemen en gewoon weer net als vroeger om de paar dagen contact opnemen (wat zeg ik? 20 jaar geleden kreeg je één ansichtkaart als iemand die je kende naar zo'n ver land als Indonesië ging!), dat is voor iedereen gezonder. Of, als je het echt niet zonder je vriend uithoudt, gewoon samen op vakantie gaan...
Indestal schreef:Super! De technologie......tja, dat kennen we niet meer he? Geen kontakt.
Hier nog een zombie die met telex heeft gewerkt, nou aan die kant waar jouw vriend zit, daar was soms ook een of 2 dagen geen verbinding mogelijk..
Nou jij kan weer lekker slapen en morgen op je vliegmachien! Veel plezier, lekker zonnetje...
Indestal schreef:Geen enge dingen denken....even uit de bezorgdheidmodus stappen..
De stress is voorbij...pffffff blaas uit...
Veel plezier volgende week dan.
mvdende schreef:Fijn dat ie terecht is! Als je vriend vaker alleen op reis gaat/ wil, kunnen jullie misschien denken aan de huur of aanschaf van een Delorme Inreach. Deze werkt via satelliet en heeft bijna overal ter wereld bereik, vaak ook waar normale telefonie stopt. Tis niet goedkoop maar wel een zekerheidje. Kan ook elke 10 minuten een bliep geven met de exacte gps coördinaten naar een website.