Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:48

ach kom, ventjes van die leeftijd vinden het heel stoer om zo hard te rijden, ook al is er helemaal niets stoers aan. Bijzonder overigens dat je wanneer je zulk gedrag afkeurt, je dan opeens een moraalridder bent e.d.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:50

Kinke schreef:
ach kom, ventjes van die leeftijd vinden het heel stoer om zo hard te rijden, ook al is er helemaal niets stoers aan. Bijzonder overigens dat je wanneer je zulk gedrag afkeurt, je dan opeens een moraalridder bent e.d.

Dat je zijn rijgedrag afkeurt is imo logisch. Maar wat zijn piemel nou met zijn rijgedrag te maken heeft? :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:51

Courses schreef:
Maureen, als je reacties niet wilt is het wellicht handig om niet een topic te openen over een onderwerp wat enorm discussie gevoelig is.

Nee. Iedereen is verantwoordelijk voor het niveau van zijn eigen reacties. Als je aankomt met "uit elkaar gaan", "petjesvolk", "korte piemel" en dergelijke, overtreed je willens en wetens elementaire beleefdheidsregels. Nog los daarvan vel je een oordeel over een situatie die je, met de kennis die wij krijgen, nooit goed kunt inschatten. Nadenken of je opmerking iets toevoegt zou voor iedere forumgebruiker regel één moeten zijn.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:51

Niemand beweert hier perfect te zijn of zelf nooit fouten te maken, of een moraalridder te zijn. Ik houd er gewoon niet zo van risico's met andermans leven te nemen (of dat dat met mijn leven genomen wordt), dat is alles. Gaat er niet om nooit iets fout te doen.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:52

Wauw, ik zou zeker boos zijn. Mijn vriend rijdt net zo netjes als ik, maar wel eens bij een vriend in de auto gezeten die 130 over de 80 weg ging. Ik zat met zwetende handjes in die auto, nooit meer!

Regels zijn er met een reden, punt. Ik rij heel braaf hooguit 5 km te hard wanneer ik net die 2 minuten extra nodig heb om op tijd te zijn :') Ik zal wel weer oma rijden, maar ik zie ze vaak genoeg langs de weg staan, volledig in de kreukels.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:56

musiqolog schreef:
Courses schreef:
Maureen, als je reacties niet wilt is het wellicht handig om niet een topic te openen over een onderwerp wat enorm discussie gevoelig is.

Nee. Iedereen is verantwoordelijk voor het niveau van zijn eigen reacties. Als je aankomt met "uit elkaar gaan", "petjesvolk", "korte piemel" en dergelijke, overtreed je willens en wetens elementaire beleefdheidsregels. Nog los daarvan vel je een oordeel over een situatie die je, met de kennis die wij krijgen, nooit goed kunt inschatten. Nadenken of je opmerking iets toevoegt zou voor iedere forumgebruiker regel één moeten zijn.

Juist, nadenken. Maar wat wil je dan precies met een topic als dit bereiken? Een situatie zoals deze nu beschreven is kan je niet goed praten, ook al is het je vriend. Vervelend, jammer van de boete, etentje of wat minder. Maar je kan het hier toch niet gaan rondmaken om je vriend die enorm gevaarlijk bezig is goed te gaan praten tegenover mensen die wellicht inderdaad mensen verloren zijn door dat soort idiote dingen? Ik zou ook betwijfelen na 11 overtredingen (en zeker van dit soort kaliber) of ik met zo iemand wel samen zou willen zijn. Ieder zijn en haar keuze, maar het is wachten op ongelukken (letterlijk). Nadenken of je topic iets toevoegt zou wellicht ook een goede kunnen zijn dan? ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:57

He bah, wat zul je geschrokken zijn. Ik snap heel goed dat je boos bent, niet alleen om het geld maar ook om het risico dat hij neemt door zo hard te rijden.
Ik hoop voor je dat je hier samen met hem op een rustige manier over kan praten en hem ook duidelijk kunt maken dat er niets goeds aan is om zo tekeer te gaan in de auto. Los van dat het veel geld kost brengt hij ook zichzelf én anderen in gevaar en dat is nog veel erger dan de boetes die hij moet betalen. Een leven is onbetaalbaar.
Sterkte en hopelijk kun je een beetje slapen en rustig bijkomen.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 20-12-16 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:57

@ SVRL Dank je wel. De tijd laat het zeker wel slijten maar de boosheid blijft. Het voelt nog steeds zo onnodig deze dood. Het is moeilijk te bevatten als iemand zo plotseling door toedoen van een ander kerngezond ineens wordt weggerukt.

Wat men ook niet doorheeft is dat het zo veel impact kan hebben jaren daarna. Mijn oom heeft het bijvoorbeeld zo zwaar gehad die jaren daarna en kon het niet verwerken. Is in een depressie geraakt en dat is ook hem uiteindelijk fataal geworden. En dan heb je het over jaren later.

Verder wil ik er niet over uitwijden maar hoop dat dit mensen wel even anders naar dit gedrag laat kijken als in "enthousiast" gedrag. >;)

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:58

Very weird om dit op deze manier van je vriend in het openbaar op internet te pleuren. Heb het er met hem over of maak het desnoods uit als je dat om deze (stomme) reden wil. Maar in het openbaar zetten getuigd niet van vriendschappelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Ann99 op 20-12-16 21:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:59

musiqolog schreef:
Courses schreef:

_/-\o_

Oh Courses, ik heb nergens een naam genoemd toen ik het over moraalridders had. :)
Dus je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor.

En ik rijd ook geen 150 km overdag op de snelweg en rijd niet met alcohol oid op.
Vind dit ook niet de plek om de discussie rijden met alcohol op te brengen. Daar gaat het allemaal niet om.

Dit is puur en alleen een topic voor de TS om iets van zich af te schrijven en moet je eens lezen hoe zij mijn inziens "aangevallen" word en wat er over haar vriend gezegd word? Persoonlijk vind ik dit not done daar zij niet verantwoordelijk is voor zijn rijgedrag en ook is het imo geen reden om een relatie te beëindigen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:02

Je hebt een punt dat het niet echt TS haar bedoeling was van het topic. Het is blijkbaar een gevoelig onderwerp waar snel verschillende reacties op komen. Ik denk niet dat het mogelijk is om alleen maar van je af te kunnen schrijven zonder dat er ook kritiek komt op zo'n onderwerp. Inderdaad wel vervelend voor TS.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:03

Nanne schreef:
Persoonlijk vind ik dit not done daar zij niet verantwoordelijk is voor zijn rijgedrag en ook is het imo geen reden om een relatie te beëindigen.

Mijn man jat regelmatig grote spullen uit de supermarkt;
Handelt in harddrugs.
laatst nog een vrouwtje haar portemonnee gejat... heeft hem 3000E opgeleverd.
Ach hij is regelmatig gepakt, dat kost hem 300E.
Maar dat mag hij dan ook mooi zelf betalen.

Niet dat ik het goedkeur hoor, maar het is gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid.
Voor de rest is het echt mijn ideale partner... echt waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:05

Ik zou mijn vriend daar niet voor dumpen, maar wees maar zeker dat ie ieder krantenartikel over verkeersdoden onder zijn neus krijgt. En op mijn steun bij de politierechter, moet hij ook niet rekenen. Kiest hij ervoor zich zo te gedragen in het verkeer, dan mag ie van mij de zwaarste straf krijgen.

Mijn vriend heeft een mustang, wagen kan snel, maar ik duld niet dat hij het gas in duwt op de gewone weg. Wil hij dat doen, moet hij maar een dagje op een circuit boeken. Ik zeg hem ook altijd dat ik hem niet zal verzorgen als hij toch roekeloos rijdt en een ongeval heeft, al helemaal niet als daar anderen bij betrokken zijn. Die boodschap is hier echt wel goed aangekomen, hij rijdt sportief, maar is geen laagvlieger.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:05

Brainless schreef:
Nanne schreef:
Persoonlijk vind ik dit not done daar zij niet verantwoordelijk is voor zijn rijgedrag en ook is het imo geen reden om een relatie te beëindigen.

Handelt in harddrugs.

Niet dat ik het goedkeur hoor, maar het is gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid.

Ik zou echt niet met zo iemand kunnen leven. Jouw moet wel heel goede andere kwaliteiten hebben. *nudge nudge*.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:07

Je vriend heeft duidelijk niet genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om te begrijpen dat dit soort rijgedrag hartstikke gevaarlijk is.

Dat soort mensen zouden geen rijbewijs mogen hebben!

Courses schreef:
Maureen, als je reacties niet wilt is het wellicht handig om niet een topic te openen over een onderwerp wat enorm discussie gevoelig is. Je moet niet vergeten hoeveel ongelukken per jaar gebeuren door onzorgvuldig rijgedrag en dan mag het nu jou vriend betreffen, maar als een autobestuurder met 50+ te hard jou vriend het ziekenhuis in rijd dan denk je er waarschijnlijk ook heel anders over.

Dit dus^^

Dit is geen onderwerp waarbij je kan zeggen "even je hart luchten" daar is het veel te gevoelig voor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:14

Ts, petjesvolk is een gewone(in onze omgeving) benaming voor jonge gasten, die overigens heel aardig zijn, maar het verder niet zo nauw met de regels wat betreft verkeersveiligheid nemen. En jouw vriend valt daar zeker onder, los van het feit of hij een petje draagt of niet.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:31

Brainless schreef:
Nanne schreef:

Handelt in harddrugs.

Lol :')

Als jij van hem houdt, wie ben ik dan om je relatie te veroordelen?

Zal er ongetwijfeld een mening over hebben, maar het is jouw zaak of je met zo iemand wil leven. ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:31

In onze omgeving kennen we het petjesvolk inderdaad ook :') Petjes met Golfjes. Je ziet van van verre al aan komen scheuren op de snelweg/in een 30km zone.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 20-12-16 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:43

Nanne schreef:
Wauw...

Vol verbazing heb ik de reacties zitten lezen. Wat een stel moraalridders hier op Bokt zeg.

Reacties zoals einde relatie, crimineel enzovoorts kwamen veelvuldig voorbij.

Niemand hier heeft natuurlijk ooit eens te hard gereden, niemand hier heeft ooit een bekeuring gehad oid.
Ook ik heb wel eens snelheidsboetes mogen ontvangen en rijd regelmatig harder dan toegestaan, ben ik nu ook een crimineel en geen relatiemateriaal?
Nog nooit heb ik, door mijn schuld, een ongeval veroorzaakt. De ongevallen waar ik wel bij betrokken ben geweest hadden niks met snelheid te maken voordat de ridders daar over beginnen.

Ik schrik echt van het heilige boontjes gedrag wat ik hier veelvuldig tegen kom.

TS, rot voor je dat je dit nieuws in deze toch al dure maand voor je kiezen krijgt. Snap heel goed dat je er even flink kwaad over bent. :(:)

Natuurlijk heeft niemand hier ooit te hard gereden, want het overgrote deel van de bokkers is roomser dan de paus, dat weet je toch?
TS, goeie leer voor de volgende keer, dit soort dingen maar niet meer op bokt zetten, want als je nog niet depressief bent, wordt je dat hier wel aan gepraat.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:47

Maureen95 schreef:
@Kentaro Politie heeft inderdaad nog geen echte boete kunnen geven, maar ik zag net op internet dat de boetes van 50-70km te hard rond de 500 a 700 euro kunnen liggen. Het gaat inderdaad via de officier van justitie dus het is even afwachten. Helaas heeft meneer zijn vuurwerk al gekocht dus dat wordt even minder geld voor mijn paard :=

@Brainless hij heeft denk ik al sinds dat ik een relatie met hem heb ( anderhalf jaar) 10 boetes gehad. Dus ik hoop dat hij zijn rijbewijs terugkrijgt.

Ik zou zeggen.. vuurwerk door verkopen :P ?
Hij reed te hard. niet jij ;)
Verder snap ik dat het super poedersuiker is en ik hoop voor jou inderdaad dat hij er van leert :(
Nog meer van dat soort boetes zijn niet mis

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:51

safina schreef:
Tazzey schreef:
Ik gedraag me ook altijd beeldig. Ik heb een V6 met flink wat paardjes gekocht om me keurig op de rechterbaan aan te sluiten bij de 80km/u kudde. O:) #proudmemberofclarksonschurch

Ah...ik snap het! Niets is lekkerder dan genieten van het sexy geluid van zes cilinders terwijl je aan iemands voorbumper kleeft.... :')

Ik schop ook ruzie als mijn man zijn rechtervoet weer eens niet onder controle heeft weten te houden hoor! Je moet ze namelijk altijd het gevoel geven dat ze iets goed te maken hebben. En daar vervolgens munt uit slaan. :Y)

Hoe zou het eigenlijk zijn om je leven te delen met een man die altijd binnen de lijntjes kleurt? :O

In jouw woordenboekje staat hard rijden gelijk aan bumperkleven? Bijzonder. Ik kan jouw beschuldiging dan ook niet op prijs stellen!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:56

Ik rij ook wel eens te hard, en ja harder dan 10km P/u te hard, maar alleen op een snelweg en alleen als de verkeersdrukte het toelaat. Echter nooit maar dan ook nooit in een woonwijk of binnen/buiten de bebouwde kom!!

Maar zoveel te hard als TS haar vriend nooit, al heb ik meer moeite met mensen die veel langzamer rijden dan medeweggebruikers :=
Laatst bijgewerkt door Barbabientje op 20-12-16 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:57

Ik denk dat geen een "moraalridder" hier het heeft over een snelheidsovertreding van 4-5 km/h
Het gaat om het doelbewust veeeeeelste hard rijden.

Dan mag je me best moraalridder noemen maar ik accepteer dat van niemand in mijn omgeving.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:59

Sommige mensen kunnen ook wel overdrijven zeg. Hij is zijn rbw kwijt dus is al gestraft en 150 op een 130 weg rijden gebeurd zo vaak.
Deze meneer heeft gewoon de pech gehad dat ome agent achter hem reed en misschien was hij even afgeleid door iets wat er naast hem gebeurde en heeft hij het 100km/h bord gemist , erg vervelend voor maur maureen en haar vriend want heel je planning ligt ineens overhoop maar het is niet het einde van de wereld

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:00

Ik vind het heel rot voor jou. Voor je vriend hoop ik dat hij er iets van leert. Ik hoop echt dat ze kijken naar zijn vorige bekeuringen en zijn rijbewijs maar eens wat maanden invorderen.
Ik zie het nut er niet van in als hij het binnen 2 weken weer terug zou krijgen. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.

Eigenlijk zou hij eens verplicht gesprekken aan moeten gaan met nabestaanden van slachtoffers die doodgereden zijn door snelheidsduivels net als hij.
Want dat is het .... hij ziet het nu als zijn probleem .... hij kan nu niet rijden .... hij moet weer een boete betalen. Maar hij moet eens gaan beseffen dat hij met zijn gedrag andere levens op het spel zet.
Wat als hij iemand invalide rijdt of een kind dood rijdt?

Hij kan wel zeggen dat hij zijn auto goed kent en goed afstanden en situaties in kan schatten, maar feitelijk kan hij met zijn 21 jaar nog niet heel veel ervaring hebben. En dan nog heb je te maken met andere weggebruikers. Als hij zo hard rijdt kan het goed zijn dat dat ervoor zorgt dat andere weggebruikers de situatie verkeerd inschatten.