Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nies_ schreef:Die 2 alcoholische consumpties vind ik dan weer een domme grens. Als ik een dag niet/nauwelijks eet en moe ben loop ik dan al achteruit bij wijze van spreken, terwijl als ik me gewoon goed voel er dan nog niets van voel (waarmee ik nog niet wil zeggen dat een test hetzelfde resultaat zou geven als wanneer ik nuchter ben). Dus daarom hoort de grens gewoon op 0 te liggen. Dan interesseert het ook niemand meer wat hoeveel glazen er precies gedronken zijn, want elke is er een te veel.
Dreamybol schreef:"Na een fles wijn voel ik niets"
"Ja, dat hebben we getest"
Ik zeg nergens dat jij zo achter het stuur stapt, alleen dat je 'stoere, opscheppende' houding hierin al, om maar met je eigen woorden te spreken, debiel is (wat ik een belediging vind voor echte debielen, maar ach).
sureido schreef:leonie87, nou dat denk jij misschien maar dat is bij mij toch zeer zeker niet het gevalkan een fles wijn naar binnen kieperen maar dan begin ik pas lichtelijk aangeschoten te worden - maar met nog steeds een goed reactie vermogen. Hebben we trouwens een keer getest
Winged schreef:friesam schreef:Dat had ik bij ladderzat ook zeker gedaan maar zover was het niet
Sommige mensen kunnen nog aardig nuchter overkomen terwijl ze wel genoeg op hebben. Ik had kennis niet laten rijden.
sureido schreef:Nies_ schreef:Die 2 alcoholische consumpties vind ik dan weer een domme grens. Als ik een dag niet/nauwelijks eet en moe ben loop ik dan al achteruit bij wijze van spreken, terwijl als ik me gewoon goed voel er dan nog niets van voel (waarmee ik nog niet wil zeggen dat een test hetzelfde resultaat zou geven als wanneer ik nuchter ben). Dus daarom hoort de grens gewoon op 0 te liggen. Dan interesseert het ook niemand meer wat hoeveel glazen er precies gedronken zijn, want elke is er een te veel.
Hier ben ik het ook mee eens. Wel jammer dat de alcoholisten het verpesten voor degene die wel gewoon met die grens om kunnen gaan en zich gewoon gedragen in het verkeer.
elenaMM77 schreef:sureido schreef:leonie87, nou dat denk jij misschien maar dat is bij mij toch zeer zeker niet het gevalkan een fles wijn naar binnen kieperen maar dan begin ik pas lichtelijk aangeschoten te worden - maar met nog steeds een goed reactie vermogen. Hebben we trouwens een keer getest
en dit is precies waarom die funfact tests waarbij je met alcohol op reactievermogen gaat testen compleet nutteloos, want mensen denken dat ze (licht) beschonken 'goede reflexen' hebben.. ze beoordelen de situatie immers in een beschonken toestand en hebben dan een veel hogere dunk van hun vaardigheden.
overigens als je alcohol naar binnen kiepert en je daarna licht beschonken bent.. dan stijgt je promilage nog met de minuut door de komende tijd.. dus voor je thuis bent, ben je dan van licht beschonken naar flink teut doorgeraasd..
over je latere opmerking.. je suggereert met je tekst dat je dus nog in staat zou zijn auto te rijden, want trager reactie vermogen geldt niet voor jou. of je het doet is een tweede, maar je suggereert hier dat je na een fles wijn naar binnen te hebben gekieperd nog in staat zou zijn om je voor je medeweggebruikers veilig door het verkeer te begeven.
dat zou pas talent zijn zeg. Maar het woord kieperen had misschien weggelaten mogen worden 
sureido schreef:En over je laatste quote: wanneer er gewoon nooit dronken gereden werd zouden er ook geen ongelukken gebeuren en doden vallen: daarom vind ik dus dat er door dronken automobilisten deze discussie ontstaat.

sureido schreef:Trouwens wel knap dat alles wat je zegt letterlijk genomen wordt máár ondertussen dingen die je niet zegt ook erbij verzonnen worden op Bokt.
elenaMM77 schreef:sureido schreef:En over je laatste quote: wanneer er gewoon nooit dronken gereden werd zouden er ook geen ongelukken gebeuren en doden vallen: daarom vind ik dus dat er door dronken automobilisten deze discussie ontstaat.
maar tussen dronken achter het stuur en alcholisme zit een behoorlijk verschil nog
Picasso schreef:Ik snap je punt Sureido!
sureido schreef:Trouwens wel knap dat alles wat je zegt letterlijk genomen wordt máár ondertussen dingen die je niet zegt ook erbij verzonnen worden op Bokt.
Picasso schreef:Al die mensen die hier (zo stoer) roepen dat ze de politie zouden bellen... zouden jullie dat daadwerkelijk doen? Ik bedoel: ik zou het prima vinden, ik heb een bloedhekel aan mensen die met alcohol op achter het stuur gaan zitten, maar ik denk eerlijk gezegd dat het een beetje grootspraak is.... Hoeveel mensen zouden daadwerkelijk dat telefoontje plegen, de sleutels afpakken, stampij maken? Ik probeer altijd duidelijk te maken dat ik het niet verstandig vind als men (het gebeurt zelden in mijn omgeving maar toch) in de auto wil stappen met een borrel achter de knopen, maar echt sleutels afpakken of de politie bellen heb ik nog niet gedaan... had wel gekund in sommige gevallen.. ben een beetje laf wat dat betreft. Maar vraag me echt af hoeveel mensen echt die stap zouden maken.... Het is zo makkelijk om vanachter je schermpje te roeptoeteren, echter als puntje bij paaltje komt ...etc. Helemaal in geval van collega/baas, belangrijke klant etc... ik vraag het me af hoe stoer de mensen zijn die nu zo stellig beweren dat ze zouden bellen.
420BlazeIt schreef:Picasso schreef:En de andere weggebruikers dan? Diegenen die niks met de wietverslaving van jou vrienden te maken hebben? Even voor de duidelijkheid; ik zal ook niet zo snel bellen, maar vind dat eigenlijk heel slecht van mezelf.
Heel sneu voor die andere weggebruikers, maar dat is niet mijn probleem maar van degene die onder invloed de weg op gaat. Als diegene niet aanspreekbaar meer is en helemaal het padje kwijt is, is het een ander verhaal natuurlijk.
Ik vraag soms wel, ik probeer een beetje te testen, van goh kan jij nu nog rijden? Meer kan ik niet doen lijkt me ... Het zijn volwassen mensen, oud en wijs (of juist dom) genoeg om zelf hun keuzes te maken. Ze weten welk risico ze lopen, ook bij politiecontroles.
Edit 1: Quote gefixt
Edit 2:
Ik vind dat best een klikspaan ja, eerlijk gezegd. Rijbewijs van diegene kan zomaar afgepakt worden terwijl hij het gevoel had dat hij nog best kon rijden, dan krijg je de poppen wel aan het dansen als dat hier zou gebeuren.
Nogmaals, als iemand helemaal het paadje kwijt is en niet meer aanspreekbaar is, is het een ander verhaal.
Nies_ schreef:Die 2 alcoholische consumpties vind ik dan weer een domme grens. Als ik een dag niet/nauwelijks eet en moe ben loop ik dan al achteruit bij wijze van spreken, terwijl als ik me gewoon goed voel er dan nog niets van voel (waarmee ik nog niet wil zeggen dat een test hetzelfde resultaat zou geven als wanneer ik nuchter ben). Dus daarom hoort de grens gewoon op 0 te liggen.
gribaldi schreef:Ik snap het punt niet zo goed, dat als je vrienden met een biertje/wijntje achter het stuur kruipen opeens geen vrienden meer zijn?
Huertecilla schreef:gribaldi schreef:Ik snap het punt niet zo goed, dat als je vrienden met een biertje/wijntje achter het stuur kruipen opeens geen vrienden meer zijn?
Ik snap dat prima.
Iemand die met zes glazen bier achter het stuur willens en wetens beslist om met de levens van anderen te spelen wil ik niet als persoonlijke vriend/vriendin. Dat vind ik geen acceptable ethiek.