Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Karl66 schreef:Als je serieus denkt dat je met een e-bike aan je conditie werkt, dan hou je gewoon jezelf voor de gek...
.
. 
Dorien66 schreef:Voor de mensen met zadelpijn: heb je wel eens op een ouderwets dameszadel gezeten? Zo'n ovaaltje zonder punt naar voren?
Bijvoorbeeld: http://www.fietszadel-expert.nl/selle-royal-classic-rok
Ik heb daar jaren geleden een tijdje op gefietst, moest er wel eerst erg aan wennen, maar heb het uiteindelijk als zeer prettig ervaren.
_Reneee schreef:Tja, ik heb er zelf ook voor gekozen om gewoon een sportfiets te kopen. Fietst ook soepel, met gemak 25 km/h en het is meteen sporten.
Met een elektrische fiets kost het nogal weinig energie, ik vind dat je zo'n ding niet eens een fiets mag noemen. En daarbij vind ik het voor oudere mensen levensgevaarlijk. Mijn oudoom is aangereden op zo'n ding, ze gaan gewoon veel te hard.
Als jong persoon vind ik het inderdaad lui.
Shadow0 schreef:Niemand, echt niemand denkt dat een e-bike de beste training is tot proffietser. Jij trekt het elke keer uit z'n verband, door een stelling te proberen te weerleggen die door niemand zo gesteld wordt.
Karl66 schreef:@Brainless, volgens de branchevereniging is er nog steeds groei in de scooterverkoop in tegenstelling tot de fietsverkoop: http://www.tweewieler.nl/gemotoriseerd/ ... n-10124938
Citaat:De bromfiets heeft flink aan populariteit verloren onder de Nederlandse jeugd. In 2010 hadden jongeren onder de 20 jaar nog samen ruim 100.000 bromfietsen in bezit. Begin dit jaar waren dat er nog maar amper 40.000, een daling met 63 procent. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaag.
Citaat:Het bromfietsbezit onder 50-plussers is sinds 2010 met 32 procent toegenomen. Ruim 40 procent van de 1,1 miljoen bromfietsen is eigendom van iemand van 50 jaar of ouder.
Citaat:Ten opzichte van vijf jaar geleden is het aantal bromfietsen met een 17-jarige eigenaar met twee derde gedaald, van 35 duizend naar 11 duizend. Deze daling viel samen met een aantal belangrijke wijzigingen op het gebied van rijbewijzen. In maart 2010 werd het praktijkexamen voor het bromfietsrijbewijs ingevoerd, bovenop het al bestaande theorie-examen.
Citaat:Daarnaast blijken de nieuwe generaties elektrische fietsen populair onder jongeren, waar ze voorheen voor een brommer of scooter kozen. Ouderen kiezen juist steeds vaker voor de in veel modellen verkrijgbare scooter.
Citaat:Zowel bij de bromfiets als de snorfiets zitten alle leeftijdsgroepen tussen 16- en 35 jaar in vergelijking met vorig jaar duidelijk in de plus. Aan het andere eind van het overzicht haken de groepen vanaf 55 jaar opvallend genoeg juist wat af.
Karl66 schreef:Als je serieus denkt dat je met een e-bike aan je conditie werkt, dan hou je gewoon jezelf voor de gek...

MelanieB schreef:Karl66 schreef:Als je serieus denkt dat je met een e-bike aan je conditie werkt, dan hou je gewoon jezelf voor de gek...
Goh, heb je daarvoor bewijzen?
Hier met mijn spierziekte werk ik wel degelijk daarmee aan mijn conditie. Zeker omdat er voor mij weinig tot geen andere manieren zijn om te bewegen.
Kan nu 20 min aaneen fietsen ipv na elke 8 min pauze houden, dit beide met m'n elektrische fiets op dezelfde stand.
En als jij maar lichte ondersteuning gebruikt, kan jij met je e-bike prima aan je conditie werken hoor.
Het is niet zo dat het een scooter is, je kan zelf instellen hoe of wat.
Karl66 schreef:En daar doe je het weer, mensen woorden in de mond leggen die ze nooit gezegd hebben en die ze duidelijk ook nooit bedoeld hebben...
Shadow0 schreef:Karl66 schreef:En daar doe je het weer, mensen woorden in de mond leggen die ze nooit gezegd hebben en die ze duidelijk ook nooit bedoeld hebben...
Het is mij helemaal niet duidelijk dat 'ze' dat nooit bedoeld hebben. Het is me namelijk volstrekt niet duidelijk wat je nu wilt zeggen? Kun je op de inhoud ingaan, bijvoorbeeld van mijn reden om geen onaardige dingen te zeggen en niet zo snel klaar te staan met een oordeel?