Een relatie met je ware liefde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 02:05

Citaat:
Het was voor JOU een illusie. Maar dat betekend niet dat het per definitie een fabel is waar we mee geindoctrineerd worden.
Ik proef duidelijk je teleurstelling in je bericht daarover.
Ook het stukje "het leven is te mooi om je aan 1 vast te pinnen" is het afzetten van JOU tegen een monogame relatie met "de ware".
Ik ben al 19jr monogaam samen met dezelfde. Als ik niet mezelf zou kunnen zijn of ongelukkig was dan bleef ik dit leven toch niet leiden?

Je vult dingen in die ik niet zeg. Ik zeg toch niet dat als je 19 jaar samen bent en monogaam met een ander je ongelukkig bent of jezelf niet kan zijn?

Natuurlijk was ik toen teleurgesteld. Mijn wereldbeeld werd ff in elkaar gemept door de harde realiteit. Leuk was dat zeker niet maar ik ben wel erg blij dat ik nu op een andere manier kan kijken naar het leven en relaties omdat het tegelijkertijd ook erg veel vrijheid bracht.

Het is wel een illusie. Het is een fantasie en het is een sprookje, een verlangen. En ja er zijn mensen die jarenlang en mss een leven lang aan elkaars zijde staan en dolgelukkig zijn en ik ben zoo blij voor die mensen. Als een ander blij is ben ik ook blij :) Maar.. het is een illusie in die zin dat we aangeleerd krijgen wat voor ons maatschappelijk normaal is en in deze is dat je ware partner vinden en je levenlang samen blijven zonder intimiteit met een ander persoon dan je eigen partner. Als het in onze cultuur normaal zou zijn om vijf partners te hebben en op nummer zes te blijven steken dan zouden we daarnaar gestreefd hebben. die conditionering zit zo diep dat het heel moeilijk is om te zien dat dat een wereldbeeld is dat ons van baby af opgedrongen word (al dan niet bewust ) waardoor wij zelfs onbewust geloven dat dat zo Is. De ware bestaat... kijk maar naar de sprookjes en de prins op het witte paard, of treesje en pietje bleven toch ook hun hele leven samen? Ja.. een enkeling blijft een leven lang samen maar in vergelijking met de stellen die uit elkaar gaan kan je wel stellen dat het dus geen vaststaand feit is dat de ware bestaat.
Maar ieder zijn goed recht om te Geloven dat het wel zo is :) Ik beoordeel of veroordeel niemand he. Ik heb nergens een probleem met wat je doet of met wie of hoe. . absoluut niet. Ik begrijp daarom ook nooit goed waarom daar zoveel weerstand ontstaat als er dan een tegenovergestelde visie gegeven word.
Het is net toch leuk om te praten en je blik te verruimen en dat betekent niet dat je dan je blik moet veranderen , doen wat goed voelt. Dat is het belangrijkste.
Maar ik begrijp HC dus wel ondanks dat ikzelf ook in de toekomst een monogame vrije relatie wil waarbij beide zichzelf kunnen zijn en we elkaars leven aanvullen .. dus hey blijkbaar verschillen we niet van mening alleen vind ikzelf het belangrijk wel realistisch te blijven en leg ik graag uit waarom ik dat vind :)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 02:08

Tieneke schreef:
Ik geloof niet dat de ware vinden een illusie is. Of verschillende mensen nu die ware zouden kunnen zijn, dat zal vast kunnen, maar dat is eigenlijk imo niet relevant. Als je hem hebt gevonden en je wilt maar één partner, dan ben je eigenlijk "klaar met zoeken" dan, dan mogen er nog 100 dezelfden rondlopen.

Klopt zeker als je gelukkig bent met zen twee waarom zou je dan verder zoeken?
Maar als de relatie uitgaat heb je uiteindelijk wel de keuze... of je zoekt weer of niet :)
Dit kan evengoed ook de ware zijn op Dat moment, net zoals je nu stopt met zoeken omdat je partner nu als de ware voelt.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 06:29

Ja hier ook in een hele gelukkige relatie van nog maar een dikke 4 maanden met de liefde van mijn leven. Het klikt zo bijzonder goed dat ik na 1 maand al ijverde om te gaan samenwonen. Maar aangezien we beide nog studeren wachten we tot we beide afgestudeerd zijn en een baan hebben of in welke omstandigheden dat financieel gaat ;)

Ben altijd jaloers als mensen ELKE dag mogen wakker worden naast de liefde van hun leven. . Want dat wil ik ook elke dag :(:)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 06:34

Hier al 7 jaar gelukkig met mijn partner. We hebben onze ups en downs (zoals iedereen) en soms is het niet even gemakkelijk. Maar ik houd van hem <3 en zou hem nooit willen inruilen voor een ander.

Tinkermuts

Re: Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:24

Hier al 27 jaar gelukkig met mijn partner. Na twee maanden samen gaan wonen, iedereen vond dat het gedoemd was te mislukken daar we beide nogal losbollen waren maar ze hadden het allemaal fout. Na tien jaar getrouwd. Nog steeds gelukkig met elkaar. Goede en moeilijke tijden gehad maar nooit geen twijfel over gevoelens voor elkaar.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:33

Cooper, weet je wat monogaam uberhaupt is? Een monogame, vrije relatie bestaat niet ;-)
Ik vul niets voor je in, ik krijg alleen een bepaald gevoel bij je post. Alsof je teleurgesteld bent door eerdere ervaringen. En nu kun je je vinden in de theorie van HC maar eigenlijk ben je "gewoon" vrijgezel met wisselende contacten. Dit bedoel ik niet negatief vat het ajb niet verkeerd op! En ik heb er ook echt niets tegen als jij wel gelukkig bent met meerdere relaties/partners. Leven en laten leven ;-)
Ik begrijp je standpunt ook dat het een aangeleerd iets is. Het was immers Adam en Eva en niet Adam, Eva, Henk, Piet en Janneke in het paradijs ;-)
Het is maatschappelijk nog niet geaccepteerd maar er komt wel steeds meer ruimte voor mensen om te doen waar ze zich goed bij voelen.

Verder vind ik persoonlijk dat de mens niet meer met een dier vergeleken kan worden. Dieren paren tbv het behoud vd soort en zijn niet monogaam. Voor mensen is het krijgen van kinderen een bewuste (in de meeste gevallen...) keus. En hebben wij sex voor ons plezier. Wij staan eenzaam bovenaan in de foodchain.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:41

Na drie lange relaties, waarvan de laatste 15 jaar en drie kinderen, ben ik nu alweer een tijdje single. Ik geloof niet in één bepaalde ware liefde, wel in een bepaalde klik en samen willen bouwen aan een relatie waardoor het een leven lang duurt.

Als ik zie door hoeveel getrouwde mannen ik benaderd word sinds ik single ben, maakt me dat ook wel angstig om het nog te proberen. Monogamie is een van de weinige dingen die ik 'mijn' man opleg namelijk. Verder geloof ik in individuele vrijheid.

Hopelijk kan ik ooit melden hier dat ik alsnog mijn ware gevonden heb. Ik amuseer me best als single, al mis ik de fysieke kant ;), maar als jullie ware een fantasie is, nou, ik wil ook graag in die fantasie leven. Zelfs al is het leven nu oké, zelfs al ben ik bang om me open te stellen en kwetsbaar te zijn : de illusie lokt.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:52

Even een gedachte hardop: als je (algemeen) samenleeft met een partner. Maar een open relatie hebt.
Is de partner waar je mee samenwoont ook niet een soort van "ware"? Want diegene vind je het meest waard om je leven mee te delen. Wat zijn de andere parners dan? Pleziertjes?

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:28

Kamy schreef:
Even een gedachte hardop: als je samenleeft met een partner. Maar een open relatie hebt.
Is de partner waar je mee samenwoont ook niet een soort van "ware"? Want diegene vind je het meest waard om je leven mee te delen. Wat zijn de andere parners dan? Pleziertjes?

Dat ligt heel erg aan de manier waarop je relatie 'open' is denk ik. Als het alleen gaat om seks, dan zou diegene met wie je samen woont best de 'ware' kunnen zijn. Gaat het echter om polyamorie, dan zullen er misschien meerdere tegelijkertijd 'de ware' zijn. En daar zitten nog een heleboel mogelijkheden tussen in

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:43

Mijn man is perfect voor mij, dus voor mij is hij de 'ware'.

Wat maakt hem perfect: we hebben beide precies dezelfde ideeën over het leven en we hebben altijd dezelfde toekomstplannen gehad.

Hij kwam uit een zeer nare scheiding waarbij zij erg vaak vreemd ging en veel schulden op had gebouwd en toch lukte het hem om mij direct te vertrouwen dat ik niet vreemd ga en schulden opbouw.

Hij is heel rustig en ik ben soms een wervelwind. Dus waar ik te snel wil, remt hij me af en dat is echt heel prettig.

Ik ben zo onwijs blij dat ik hem ontmoet heb. Dat we tegelijk op die datingsite waren en hij me aansprak <3

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:00

Ik geloof vooral dat de liefde werkt als je beide dezelfde wensen en verwachtingen hebt, en daar vrij over uit durft te komen. Voor de ene is dat een leven lang samen met 1 partner, voor de ander is dat iedere dag een ander en voor weer een ander zijn dat er 10 naast elkaar. Ik geloof dat in alle gevallen iemand met heel het hart van die persoon of personen kan houden. Zolang iedereen maar het hart volgt en geen keuzes niet maakt om wille van de ander en er geen leugens zijn in de relatie kun je spreken van ware liefde. En dat maakt dat de ene heel het leven 1 ware liefde heeft met 10 personen erbij "voor de leuk", de ander 1 ware liefde geheel monogaam, en weer een ander heeft 10 ware liefdes op hetzelfde moment, en weer een ander heeft 3 ware liefdes achter elkaar.

Leven en laten leven. Volg je hart en wees eerlijk naar elkaar. Geef elkaar de ruimte om te doen wat goed voelt. Maak nooit voor de ander een keuze maar kom tot de conclusie dat je samen dezelfde keuzes maakt (daaronder dus ook een leven lang monogaam leven).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:19

Wat een mooi topic dit, ik word er echt blij van :)
Zelf ben ik 28 en heb ik nog nooit een relatie gehad, maar het idee dat je in de supermarkt of de trein of via vrienden zomaar tegen een geweldige geliefde kan aanlopen daar word ik wel vrolijk van :j

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:39

Bonna schreef:
Kamy schreef:
Even een gedachte hardop: als je samenleeft met een partner. Maar een open relatie hebt.

Dat ligt heel erg aan de manier waarop je relatie 'open' is denk ik. Als het alleen gaat om seks, dan zou diegene met wie je samen woont best de 'ware' kunnen zijn. Gaat het echter om polyamorie, dan zullen er misschien meerdere tegelijkertijd 'de ware' zijn. En daar zitten nog een heleboel mogelijkheden tussen in

Maar waarom woon je dan bij die ene? Als je poly bent?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:40

Ik ben getrouwd geweest met wat ik dacht de ware, maar vrij snel ba ons ja-woord (24 uur := ) bleek hij niet te zijn wie ik dacht zeg maar...

Gelukkig heb ik nu een geweldige vriend, van wie ik weldurf te zeggen dat hij de ware is.. We zijn 11,5 jaar samen <3

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:17

Ik weet niet meer of ik in de ware geloof. Ik ben 8 jaar samen geweest met iemand waar ik echt gek op was. Waarvan ik ook dacht dat wij altijd bij elkaar zouden blijven maar achteraf gezien miste er toch iets. Ik kon altijd mezelf bij hem zijn en zag hem dan ook echt als mijn soulmate, we hebben zoveel gedeeld in die jaren. Alleen misten de kriebels en de aantrekkingskracht. Toen het over ging was ik ervan overtuigd dat ik nooit weer zo'n band met iemand zou krijgen.

Vervolgens beetje gedate en om mij heen gekeken en uiteindelijk via Tinder met iemand afgesproken. Ik zei van tevoren nog tegen mijn moeder dat ik absoluut geen serieus gezeik wilde en dat het puur voor de fun was. Dat ik niet hoopte dat hij mij wel echt onwijs leuk ging vinden want dan zou ik wegrennen. :') Maar ik zag hem en was eigenlijk direct verliefd. Het is geen seconde ongemakkelijk geweest en ik vond hem meteen het einde. Direct na die avond hoopte ik dat hij mij wel serieus leuk zou vinden. :D

We daten nog en er is nog niks serieus maar ik ben al ontzettend blij dat ik weer weet hoe het voelt om verliefd te zijn, en dat ik mij zo aangetrokken kan voelen tot iemand. Of de ware bestaat? Geen idee daar hoop ik wel nog steeds op. :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:24

Ik heb mijn 'ware' ook gevonden ... mijn Ottomaanse prins, mijn allesje ...
Echter is het nogal een knipperlicht relatie, en seksuele aandacht van persoonlijke aandacht te onderscheiden blijkt achteraf nog best lastig, maar toch houd ik zo enorm veel van hem, ben helemaal weg van hem, poedersuiker :D . Hij heeft mij ook wel nodig, waarom weet ik niet precies maar hij komt niet voor niet telkens terug. Maar het feit dat je weet dat je nooit echt een relatie aan kan gaan door cultuurverschillen blijft enorm knagen.

Vraag en aanbod stemmen elkaar zelden overeen, zoals Arnon Grunberg beschreef. Je moet blind of doof zijn om te denken dat jouw aanbod overeenstemt met de vraag en andersom ... tja.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:43

Kamy schreef:
Cooper, weet je wat monogaam uberhaupt is? Een monogame, vrije relatie bestaat niet ;-)
Ik vul niets voor je in, ik krijg alleen een bepaald gevoel bij je post. Alsof je teleurgesteld bent door eerdere ervaringen. En nu kun je je vinden in de theorie van HC maar eigenlijk ben je "gewoon" vrijgezel met wisselende contacten. Dit bedoel ik niet negatief vat het ajb niet verkeerd op! En ik heb er ook echt niets tegen als jij wel gelukkig bent met meerdere relaties/partners. Leven en laten leven ;-)
Ik begrijp je standpunt ook dat het een aangeleerd iets is. Het was immers Adam en Eva en niet Adam, Eva, Henk, Piet en Janneke in het paradijs ;-)
Het is maatschappelijk nog niet geaccepteerd maar er komt wel steeds meer ruimte voor mensen om te doen waar ze zich goed bij voelen.

Verder vind ik persoonlijk dat de mens niet meer met een dier vergeleken kan worden. Dieren paren tbv het behoud vd soort en zijn niet monogaam. Voor mensen is het krijgen van kinderen een bewuste (in de meeste gevallen...) keus. En hebben wij sex voor ons plezier. Wij staan eenzaam bovenaan in de foodchain.

Maar dan interpreteer je mijn post niet zoals ik hem bedoel, want ik ben ooit wel teleurgesteld geweest in de liefde,maar ik weet zeker dat liefde bestaat want ik voel en ervaar het elke dag! En dan niet met 1 partner maar over het algemeen met iedereen in mijn omgeving. Alleen is er nu niemand waar ik een liefdesrelatie heb. Ik ben geen zielig iemand dat medelijden met zichzelf heeft he :D Door die teleurstelling ben ik net rijker en vrijer geworden.
Een monogame vrije relatie bestaat wel.. je kan vrij zijn in je denken doen en laten en je manier van leven en toch bewust er voor kiezen om alleen met je partner naar bed te gaan. ( zonder dat er een stempel gedrukt word met "vreemdgaan dan is het voorbij" , maar dus vrijlaten en je partner de keuze laten maken )
wbt HC, "eigenlijk ben je gewoon vrijgezel met wisselende contacten"
ja? en? wat is HC? Een ander wezen ?en kan ik die mening niet volledig zien en begrijpen en de denkwijze erachter aaanmoedigen omdat ik zelf vrijgezel ben en geen polygamie relatie heb?
Je weet toch dat er meer wijsheid in zijn schrijven zit en het echt niet altijd over polygamie gaat, en dat vaak de bokkers al woorden in de mond leggen zonder te luisteren naar wat hij echt tracht over te brengen? :)

and in my opinion?
we are still animals en een deel van het geheel. En dat we "bovenaan de voedselketen staan" laat alleen maar zien hoe een wrede dieren we zijn. En het enige wat ons verandert tov dieren is ons bewustzijn. We kunnen reflecteren. Maar dat gebeurt maar zelden. We zijn mensen he.. niet superieur. Soms vergeten we wel eens hoe nietig we zijn en onbelangrijk en zijn opmerkingen als we zijn geen dieren we interessant :)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:16

Ff kort zit op het werk ;-)
Met dat wij aan top of the foodchain staam bedoelde ik niet dat ik ons superieur vindt. Verre van. We zijn inderdaad de meest intolerante en wrede soort...
Maar ik doelde op het behoud vd soort. Wij hoeven niet "als de konijnen te fokken" want onze enige vijand zijn we zelf. Wij worden niet opgegeten door verschillende roofdieren. Dus in mijn ogen zijn wij anders geevolueerd. Dat is mogelijk ook een reden dat wij meer monogaam zijn dan andere diersoorten. Het hoeft niet alleen maatschappelijk te zijn.

De rest lees ik thuis goed door voor ik reageer ;-)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:21

Ik ben nu 6,5 jaar samen met mijn man.
Waarvan 3,5 jaar getrouwd :)

Voor nu zeg ik ja hij is mijn ware liefde, maar wie weet wat de toekomst brengt.
Al hoop ik gewoon dat we altijd samen blijven <3

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:26

cooper schreef:
Tieneke schreef:
Ik geloof niet dat de ware vinden een illusie is. Of verschillende mensen nu die ware zouden kunnen zijn, dat zal vast kunnen, maar dat is eigenlijk imo niet relevant. Als je hem hebt gevonden en je wilt maar één partner, dan ben je eigenlijk "klaar met zoeken" dan, dan mogen er nog 100 dezelfden rondlopen.

Klopt zeker als je gelukkig bent met zen twee waarom zou je dan verder zoeken?
Maar als de relatie uitgaat heb je uiteindelijk wel de keuze... of je zoekt weer of niet :)
Dit kan evengoed ook de ware zijn op Dat moment, net zoals je nu stopt met zoeken omdat je partner nu als de ware voelt.

Tuurlijk, daarom dat ik ook wel geloof dat er meerdere deksels op één potje kunnen passen of omgekeerd.
Als ik bijvoorbeeld zou overlijden, zou ik ook niet willen dat mijn man besluit alleen te blijven, want die "ware" is voor hem immers al gepasseerd. Ik zou echt wel voor hem willen dat hij opnieuw gelukkig zou worden met iemand die ook een ware kan zijn. Het hoeft daarom geen vervanging van te zijn, dat kan ook niet, maar een nieuwe kans eerder.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:32

Daar geloof ik ook wel in. Dat er meerdere mensen rondlopen die erg goed bij je passen en waar je erg gelukkig mee kan zijn. Meer dan 1 ware.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:15

cooper schreef:
Kamy schreef:

Maar dan interpreteer je mijn post niet zoals ik hem bedoel, want ik ben ooit wel teleurgesteld geweest in de liefde,maar ik weet zeker dat liefde bestaat want ik voel en ervaar het elke dag! En dan niet met 1 partner maar over het algemeen met iedereen in mijn omgeving. Alleen is er nu niemand waar ik een liefdesrelatie heb. Ik ben geen zielig iemand dat medelijden met zichzelf heeft he :D Door die teleurstelling ben ik net rijker en vrijer geworden.
Een monogame vrije relatie bestaat wel.. je kan vrij zijn in je denken doen en laten en je manier van leven en toch bewust er voor kiezen om alleen met je partner naar bed te gaan. ( zonder dat er een stempel gedrukt word met "vreemdgaan dan is het voorbij" , maar dus vrijlaten en je partner de keuze laten maken )
ja? en? wat is HC? Een ander wezen ?en kan ik die mening niet volledig zien en begrijpen en de denkwijze erachter aaanmoedigen omdat ik zelf vrijgezel ben en geen polygamie relatie heb?
Je weet toch dat er meer wijsheid in zijn schrijven zit en het echt niet altijd over polygamie gaat, en dat vaak de bokkers al woorden in de mond leggen zonder te luisteren naar wat hij echt tracht over te brengen? :)

and in my opinion?
we are still animals en een deel van het geheel. En dat we "bovenaan de voedselketen staan" laat alleen maar zien hoe een wrede dieren we zijn. En het enige wat ons verandert tov dieren is ons bewustzijn. We kunnen reflecteren. Maar dat gebeurt maar zelden. We zijn mensen he.. niet superieur. Soms vergeten we wel eens hoe nietig we zijn en onbelangrijk en zijn opmerkingen als we zijn geen dieren we interessant :)

Een monogame vrije relatie. Ik snap wat je wil zeggen, denk ik. Maar puur op de letter: dat bestaat niet. De definitie van monogaam:Iemand is monogaam wanneer hij of zij een relatie heeft met één persoon tegelijk. Monogaam wordt ook wel 'trouw' genoemd. Monogaam wordt gezien als trouw blijven aan één partner, getrouwd zijn met slechts één partner en een seksuele relatie hebben met één partner. Dus monogaam vrij bestaat niet. Wat jij bedoeld denk ik, is een vrije relatie. Samenleven met 1 partner maar beiden vrij zijn om ook eens met een ander een pleziertje te beleven.
Bij je 1e uitleg denk ik: hah zo'n relatie heb ik ook! Want ik ben monogaam maar toch vrij in mijn doen en laten. Bij het 2e stukje dacht ik: oh nee er wordt toch iets anders bedoeld haha ;-)

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer ook maar "te leren" maar ik heb vaak het idee dat vrije relaties eigenlijk alleen om sex draaien... in zo'n relatie wil men de vrijheid om ook es buiten de deur te kunnen snoepen. Vind ik prima hoor! Lekker doen! Maar als je vanuit dat oogpunt van mening bent dat de ware niet bestaat dat vind ik een beetje scheef gaan. In de zin van sec buiten de deur is pure lust bevrediging. Maar achter "de ware" zit een veel diepere betekenis en gevoel.... mijn mening he, ik veroordeel niemand.

Ik ben in de 19jr van mijn relatie genoeg leuke mannen tegen gekomen. Maar bij het idee alleen al daar de koffer mee in te duiken? Blegh haha. Of ik heb gewoon de pech dat ik niet zoveel "waren voor mij" tegen gekomen ben haha.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:26

Vorige wk kwam ik er volgens mij 1 tegen.... we gaven elkaar een hand, keken elkaar aan en stelden ons voor. Het waren geen gedachten maar een gevoel. Had ook niks met "lust" te maken maar ik mocht hem meteen. Hij was niet eens heel knap maar mijn wezentje was onder de indruk haha.
Het was op het werk, iemand van buiten Nederland. Dus of ik hem ooit nog zie? Dag 2e ware.... haha.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:49

cooper schreef:

and in my opinion?
]
Van mensen die met dergelijke argumenten aan komen vraag ik me altijd af of ze ook nog in grotten/holen wonen. :)
Ik bedoel, als je een dier bent en dat is je uitvlucht om monogamie "af te keuren" (want ja, dat doet HC. HC beweerd letterlijk dat een eerlijke, monogame relatie een illusie is. En jij hier eigenlijk ook.) dan moet je de lijn ook doortrekken en verder ook maar gelijk een dier gaan leven. Die koken niet, hebben geen internet en doen niet aan moderne technologie zoals fancy operaties en medicaties. Dat is iets van de hedendaagse mens.
Doe je dat niet, ben je net zo hypocriet als de rest van de wereld met je "vrije gedachten" en "we zijn nog steeds dieren en wij zijn niet gemaakt voor monogamie" (wat ze niet eens zijn, mensen zijn over het algemeen net zoals nog meer dieren serieel monogaam.

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:55

Wat een leuk topic! :D

Monogaam of niet: als stel beslissen jullie dat toch samen? Dan kun je dus ook de 'ware' voor elkaar zijn als jullie hier samen hetzelfde idee bij hebben, toch? Verder: doen waar jullie als stel gelukkig van worden. Mijn keuze zou het niet zijn, maar dat is gewoon persoonlijk :)

Ik ben nu 23 en dolgelukkig getrouwd met mijn man. Nooit verwacht dat ik al zo jong zou trouwen, of uberhaubt zou samenwonen, maar het is echt heerlijk. We hebben wat 'obstakels' gehad: partner woont in het buitenland en ik woonde in NL. Maandenlang skypen, appen, op vakantie samen en elkaar weer missen. Na een maand of 8 was de keuze al snel gemaakt: ik verhuisde naar het buitenland, daar kon ik gelukkig gewoon werken voor mijn bedrijfje. 1.5 jaar later getrouwd, en nog steeds super happy :)