Citaat:Het was voor JOU een illusie. Maar dat betekend niet dat het per definitie een fabel is waar we mee geindoctrineerd worden.
Ik proef duidelijk je teleurstelling in je bericht daarover.
Ook het stukje "het leven is te mooi om je aan 1 vast te pinnen" is het afzetten van JOU tegen een monogame relatie met "de ware".
Ik ben al 19jr monogaam samen met dezelfde. Als ik niet mezelf zou kunnen zijn of ongelukkig was dan bleef ik dit leven toch niet leiden?
Je vult dingen in die ik niet zeg. Ik zeg toch niet dat als je 19 jaar samen bent en monogaam met een ander je ongelukkig bent of jezelf niet kan zijn?
Natuurlijk was ik toen teleurgesteld. Mijn wereldbeeld werd ff in elkaar gemept door de harde realiteit. Leuk was dat zeker niet maar ik ben wel erg blij dat ik nu op een andere manier kan kijken naar het leven en relaties omdat het tegelijkertijd ook erg veel vrijheid bracht.
Het is wel een illusie. Het is een fantasie en het is een sprookje, een verlangen. En ja er zijn mensen die jarenlang en mss een leven lang aan elkaars zijde staan en dolgelukkig zijn en ik ben zoo blij voor die mensen. Als een ander blij is ben ik ook blij

Maar ieder zijn goed recht om te Geloven dat het wel zo is

Het is net toch leuk om te praten en je blik te verruimen en dat betekent niet dat je dan je blik moet veranderen , doen wat goed voelt. Dat is het belangrijkste.
Maar ik begrijp HC dus wel ondanks dat ikzelf ook in de toekomst een monogame vrije relatie wil waarbij beide zichzelf kunnen zijn en we elkaars leven aanvullen .. dus hey blijkbaar verschillen we niet van mening alleen vind ikzelf het belangrijk wel realistisch te blijven en leg ik graag uit waarom ik dat vind