Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Voor de dames onder ons: Hoe pak je het aan als je een man treft die jouw "extraatje" wil zijn, maar die tegenover zijn partner hier absoluut niet open over is? Ik neem aan dat jullie niet meewerken aan bedrog, in die zin van "moet hij zelf maar regelen". Ik ga er van uit dat jullie bewust andere partners kiezen die hetzelfde in dat soort relatie staan? En waarvan de partner op de hoogte én akkoord is?
Varekaj schreef:Maar hoe vogel je dat uit? Ik kan me best voorstellen dat er een hoop personen zijn (zowel mannen als vrouwen) die denken "jackpot" wanneer je vertelt dat je een open relatie hebt. Die kan best een relatie hebben maar dat in alle talen verzwijgen. Of zeggen "mijn vriend(in) vindt het prima hoor!", maar achteraf blijkt hij/zij van toeten noch blazen te weten...
Is niet leuk voor die partner én ook niet voor jou, want op zich belazeren ze jou er ook mee.
Varekaj schreef:Op zich eigenlijk best een simpele oplossing, dat ik daar niet aan dacht...
Ik gok, de mentaliteit hier in de regio kennende, moest ik er voor uitkomen dat ik een open relatie heb, dat ik dan helemaal niet meer met rust gelaten zou worden. Nogal boertig/marginaal volk hierzo.
Varekaj schreef:Voor de dames onder ons: Hoe pak je het aan als je een man treft die jouw "extraatje" wil zijn, maar die tegenover zijn partner hier absoluut niet open over is? Ik neem aan dat jullie niet meewerken aan bedrog, in die zin van "moet hij zelf maar regelen". Ik ga er van uit dat jullie bewust andere partners kiezen die hetzelfde in dat soort relatie staan? En waarvan de partner op de hoogte én akkoord is?
Varekaj schreef:Maar hoe vogel je dat uit? Ik kan me best voorstellen dat er een hoop personen zijn (zowel mannen als vrouwen) die denken "jackpot" wanneer je vertelt dat je een open relatie hebt. Die kan best een relatie hebben maar dat in alle talen verzwijgen. Of zeggen "mijn vriend(in) vindt het prima hoor!", maar achteraf blijkt hij/zij van toeten noch blazen te weten...
Is niet leuk voor die partner én ook niet voor jou, want op zich belazeren ze jou er ook mee.
Huertecilla schreef:Het is essentieel dat je een 'date' op de hoogte brengt van je relatiestaties zodra je inschat dat het verder kan gaan, meer kan worden.
VOOR die date emotioneel bindt/investeert MOET je dat helder maken.
Bonna schreef:poly relaties zijn niet per se vrijblijvender, maar er zit wel een groot verschil tussen mensen die niet sexclusief zijn, en daar een extra partner voor zoeken, en mensen die echt een eventuele polyrelatie aangaan. In het eerste geval kan ik mij het gevoel van een 'grotere kans op vrijblijvendheid' best voorstellen. Het is dan heel duidelijk dat iemand in ieder geval niet op zoek is naar een relatie.
danzzz schreef:dat voel je als vrouw
RoodZonnetje schreef:Huertecilla schreef:Het is essentieel dat je een 'date' op de hoogte brengt van je relatiestaties zodra je inschat dat het verder kan gaan, meer kan worden.
VOOR die date emotioneel bindt/investeert MOET je dat helder maken.
Ja eens!
Maar wat nou als je iemand ontmoet in de kroeg, ben je er dan al meteen eerlijk over? Of pas wanneer het verandert van seksen naar daten?
RoodZonnetje schreef:Maar wat nou als je iemand ontmoet in de kroeg, ben je er dan al meteen eerlijk over? Of pas wanneer het verandert van seksen naar daten?
Varekaj schreef:Ik mag er toch van uit gaan dat je daar al eerlijk over bent voor je sex hebt gehad
Bonna schreef:RoodZonnetje schreef:Maar wat nou als je iemand ontmoet in de kroeg, ben je er dan al meteen eerlijk over? Of pas wanneer het verandert van seksen naar daten?
Ik denk dat je altijd eerlijk moet zijn over je intenties, dus al bij de eerste date. Niet alle eerste dates krijgen een vervolg of hebben de intentie een vervolg te krijgen. Ook dat is iets dat je mensen vooraf zou moeten laten weten. Nog los van het wel of niet hebben van een relatie, vind ik het ook niet eerlijk om naar bed te gaan met iemand en verder bij voorbaat al niets te willen als diegene misschien wel meer wilt. Ook dan ontneem je ze een keuze.
Ik vind het er over hebben trouwens vaak helemaal niet beladen of lastig. In een gewoon gesprek over leven/hobby's/interesses komt mijn partner gewoon best wel makkelijk ter sprake. Hij maakt daar immers onderdeel van uit.
Killyenn schreef:Daarin zit imo ook weer verschil in een open relatie en een polyamoureuze relatie.
anjali schreef:Toen ik jong was (ik ben uit 1953) bestond de anticonceptiepil nog niet of zeer kort.Toen was het polyamoureuze gedrag dus voor vrouwen zeer risicovol.
anjali schreef:Toen ik jong was (ik ben uit 1953) bestond de anticonceptiepil nog niet of zeer kort.Toen was het polyamoureuze gedrag dus voor vrouwen zeer risicovol.