Als dromen uitkomen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:48

Ok je hebt het vast snel getikt dus probeer er een touw aan vast te knopen. De pony die 10 km bij jullie vandaan bij de snelweg liep is dus de kleine pony die bij jou stond om getraind te worden, maar dus helaas nooit geschikt zal zijn voor kinderen? Die heb je dmv een ander paard weer mee gekregen. En die pony gaat dus nu de worst in. Even een korte samenvatting van het avontuur....

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 22:30

Ja sorry dat is inderdaad de korte samenvatting.

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:15

:D geeft niet, maar fijn dat het avontuur goed is afgelopen ;)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:51

jeetje.. dat is schrikken!
Gelukkig goed afgelopen!

Wat een een knap nieuw dier heb je staan! De wond lijkt inderdaad op wild vlees.

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:45

Zo! Je zal vast geschrokken zijn!

senna21

Berichten: 11995
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:03

Allemaal bekomen van de schrik? Hopelijk heeft het dier er niets aan overgehouden.

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 08:10

Ok ik heb echt lang geen update meer geplaatst.

Pony is gelukkig goed afgelopen.

Knappe palomino rijpaard is helaas weer naar huis. Hij had even wat moeite met zijn balans en spieren. Dat is natuurlijk helemaal niet raar na 2,5 jaar niks doen. Verder braaf te rijden. Kreeg een dag na ophalen van de eigenaar een filmpje dat dochter hem aan het rijden was. Zij blijft hem doen tot hij op conditie is en dan wordt hij verkocht.

Verder staat er nog een volbloed in training die te koop staat. Braaf dier maar beetje hetzelfde als de ander paar jaar niks gedaan daar bij erg vermagerd dus niks geen spieren. Gelukkig nu met goed voer wel weer aardig op gewicht anders had ik hem ook niet gaan rijden.

Einde van de maand gaat een van de lease paarden die ik voor mezelf had naar huis. Het oorspronkelijke idee was een rijpaard voor mezelf alleen werden dit er 2. Nu heb ik er een gekocht en de ander gaat naar huis. Niet omdat hij niet leuk is integendeel, simpelweg omdat ik ruimte wil hebben voor trainings paarden en 2 grote veel eten en zorg nodig hebben. Natuurlijk is hij niet alleen want palomino pony en shet blijven nog wel voor Lotje.

Verder zijn een al een tijdje onze eerste vakantie aan het plannen. Het word een paar dagen strand rond Melbourne. Dit omdat we paard dat naar huis gaat daar op de boot gaan zetten naar Tasmanie waar eigenaar naartoe verhuisd. Ook wil ik graag in de dutch shop frikandellen ophalen.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:46

Leuk!
Welk paard heb je nou gekocht? Of heb ik dat gewoon gemist :oo

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 04:48

Afbeelding

Deze ik zal van de week wat betere fotos maken. Is 11 jaar oud en heeft tot 2 jaar geleden geraced. In oktober heb ik hem 2 weken voor eigenaar getraint nadat hij een jaar in de wei had gelopen. Vervolgens is hij naar huis gegaan. Na 4 weken kwam hij weer terug samen met een andere. Nu dus de keuze om deze te kopen. Erg vriendelijk paard, Lotje kan hem borstelen en erop zitten, braaf in de rijbaan maar echt renpaard op buitenrit.


Afbeelding
Dit was de andere keus. Breder paard, fijn op buitenrit. Alleen niet makkelijk te vangen, toont verzet als hij echt aan het werk moet en heel slechte hoeven. Gelukkig zijn er al genoeg fans voor hem die vast van hem gaan genieten. Ik kan er simpelweg geen 2 houden.

kally
Berichten: 5268
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:38

Is dat renpaard onhoudbaar of wil hij gewoon snel maar te controleren...dan lijkt mij de keuze wel
simpel.....een paard waar je elke dag energie in moet stoppen wat niet wilt werken en slechte hoeven
wordt op een gegeven moment niet leuk meer!

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 13:09

Renpaard heeft een hele goede rem. Na een week wist hij precies dat ik buiten doe stappen en draven aan de lange teugel. Buitenrijden is namelijk vooral ontspanning en even niet werken. Daar waar we kunnen galoperen doen we dat maar pas als ik het zeg mag hij gaan. Dit mag niet iedere keer want ik wil ook normaal kunnen galopperen. Wel merk ik als hij 1-2 per maand echt voluit mag rennen, hij gelukkiger en fijner in de rijbaan is. Er komt een fimlpje van zijn rennen, ik wacht tot ml tijd heeft.

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:03

Wat een leuk topic! Ik ga volgen.

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:27

Dat is inderdaad al even geleden en ik had ook compleet gemist dat je een paard had gekocht :D maar wel gaaf hoor, leuke foto's ook! Hoe bevalt je werk daar?

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 23:36

Mer het paard heb ik ook pas afgelopen week gekocht. Wist eersr niet zo goed voor welke te gaan. Ik ben nog niet begonnen op mijn werk omdat ik nog op de politiecheck aan het wachten ben.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 01:27

gaaf hoor eigen paard!

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:12

Hahahaha handig dat je met jouw werk dus gewoon lekker kunt proefrijden en een keuze kunt maken :D

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:52

Ik kom net het topic tegen en ik volg! Ontzettend leuk hoe jullie leven zo opbouwt in Australie!

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 12:26

Ja dat is inderdaad wel gemakkelijk, al gaan de meeste paarden gewoon na een paar weken training weer naar huis.

Afbeelding
Dit is de volgende. Deze heeft ook enige tijd stil gestaan en nu sinds 2weken weer aan het werk. Fred zoals hij genoemd word blijft bij mij tot hij verkocht is.

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:41

oh ook een leuk koppie hoor ;) wel heel leuk 'werk'. Hou je er nog wel een beetje wat aan over?

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 22:59

Ja in dit geval krijg ik voor de training betaald en niet voor de verkoop. Normaal doe ik alleen trainen maar omdat eigenaar verhuisd heeft ze gevraagd of ik hem ook wil verkopen.

ievie

Berichten: 2262
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:30

Wat een leukerd!

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 09:18

Afbeelding
Afbeelding

Mijn knappe ruin :) Ik ben erg blij met hem. Gelukkig gaat hij ook goed vooruit met dressuur nu.

Verder een nieuw paard om te trainen. Geen idee hoe oud hij. Het is een draver en heeft voor de sulky gelopen. Volgens eigenaar erg vervelend en deed steigeren aan de longe. Daar gelukkig nog niks van gemerkt. Wat ik zie is een onzeker paard die onder het zadel duidelijk erg groen is. Nu is bang of onzeker zijn geen excuus om niet te luisteren maar de aanpak ik wel anders als wanneer hij echt 'stout' zou zijn.

Ook op mijn nieuwe werk begonnen. Ik had gelijk geluk want na 2 diensten kreeg ik al een uitnodiging voor een lunch met al het personeel.

Ik zal deze week even wat fotos maken van de omgeving, waar ik nog steeds dagelijks vol op van geniet. Zelfs nu alles droog en dor is. Hopelijk van de winter alles weer lekker groen.

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:14

Leuk!
Succes op je nieuwe werk! En, leuke collega's?
Je nieuwe paard is inderdaad wel knap :)

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:31

Zeker een leuk paard hoor! Ben benieuwd naar rij foto's!

Wat leuk dat je zo ontvangen bent op je nieuwe werk :D

En ik ben dol op foto updates!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:19

Wat een mooi paard heb je gekocht ts!

En Fred <3

Leuk dat je al bent uitgenodigd op je werk!
Houdt dat in dat je officieel mag werken? Want dat was afwachten toch?