Sigarettenrook van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurfje

Re: Sigarettenrook van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:24

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:30

God, wat ben ik blij dat ik en mijn buren rekening houden met elkaar. Mijn buurman steekt zijn pijp niet op wanneer ik aan het eten ben buiten en dat gewoon even aan hem vraag. Mijn andere buurman zit vaak tot laat met vrienden enorm hard te praten en die laat ik en mijn onderburen vinden af en toe caviaharen op hun balkon. En niemand zeurt er over.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:53

Ligt het nou aan mij of is tegenwoordig bijna iedereen zo overgevoelig? (al dan niet aangewakkerd door stichtingen als o.a stivoro en clean air now) Voor de tijd van centrale verwarming stookte en kookte iedereen op hout, kolen en petroleumstellen. Dat kon je goed ruiken maar niemand stoorde zich eraan.
Roken mocht gewoon overal, tuinen werden bemest met koemest en als het zo uitkwam werd de beerput over de tuin geleegd.....
In het najaar werd het aardappel loof verbrand op de tuinen en niemand die erover viel...
Hoe doen jullie, overgevoelige types dat toch? Sta je 's morgens al sniffelend op om te zien of je je ergens aan kan ergeren?
Want dat is volgens mij het grootste probleem, het ergeren!!
Natuurlijk kun je iets vinden stinken, maar als je je eraan ergert blaas je het op tot iets dat vele male groter is dan dat het in feite echt is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:26

Als ik met dit lijf vroeger had geleefd, was ik allang dood dus dat scheelde :')

Maar ik denk echt niet dat mensen nou echt blij waren van 24/7 rotte vis lucht in hun huis zoals wij dat hadden. Niemand wil de geur van ontbinding ruiken, heel eerlijk? Was blij dat hij rookte. Die zware shag verbloemde het af en toe even :+

Die geur kon ik iig niet accepteren, was te walgelijk. (Politie erop afgestuurd uiteindelijk, overleg werkte niet. Wij geluk dat hij wel de regels uiteindelijk overtrad, want stankoverlast is niet meetbaar en daar doen ze niets aan helaas. Wij moesten even geduld hebben tot hu betrapt werd)

Heeft wel 1 voordeel, nadat wij zo lang in de ontbindingslucht hebben gezeten, kan mij die peuk van de nieuwe buurman na zijn werk echt totaal niet meer storen haha

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:38

chanel1985 schreef:
Dat is een mening die jij hebt, geen feit.

Je mag gerust hier komen rieken, het riek hier niet een smerige asbak.

Iedereen mag daar een mening hebben, zoals ik eerder al heb gezegd is ieders tolerantieniveau verschillend en ieders reukzin.

Maar het is niet omdat iemand supergevoelig is voor geur, dat iedereen zich daar maar moet aan aanpassen.

Chanel je ruikt het gewoon zelf niet omdat je er aangewend bent.Dat geeft niet jouw leven hoor.Maar je ruikt het dus echt wel.
Mijn vriendin is hysterisch schoon,rookt ook alleen buiten.Haar huis ruikt idd niet,maar zijzelf wel,alleen merk je dat als roker niet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:42

Ik zeg dat mijn appartement niet riekt naar de rook, ik riek er niet naar, mijn zoon riekt er niet naar. Dat je het aan mijn vriend zijn kleren kan rieken, wil ik wel geloven. Maar het is nooit zo erg als bij mijn vader die overal en altijd rookte. Die rook zat in alles, in de gordijnen, vloerbekleding, alle kleren van ieder gezinslid, de auto,....Dat stonk.

Hier stinkt het niet naar een muffe sigarettenasbak die een hele nacht heeft gestaan, zoals iemand het mooi verwoord heeft. Net omdat hij altijd buiten rookt en zich aanpast.

Ik rook zelf niet, dus ik riek het oprecht wel als het hier zou stinken naar sigaretten binnen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:59

Heb niet het hele topic doorgelezen dus als dit al genoemd is sorry.
In de auto heb je van dingen die after tabacco zijn en je dus de geur veel minder ruikt van het roken. Is er niet iets maar dan voor in huis? Zo'n ding van ambi pur voor in het stopcontact zeg maar.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:04

chanel1985 schreef:
Ik zeg dat mijn appartement niet riekt naar de rook, ik riek er niet naar, mijn zoon riekt er niet naar. Dat je het aan mijn vriend zijn kleren kan rieken, wil ik wel geloven. Maar het is nooit zo erg als bij mijn vader die overal en altijd rookte. Die rook zat in alles, in de gordijnen, vloerbekleding, alle kleren van ieder gezinslid, de auto,....Dat stonk.

Hier stinkt het niet naar een muffe sigarettenasbak die een hele nacht heeft gestaan, zoals iemand het mooi verwoord heeft. Net omdat hij altijd buiten rookt en zich aanpast.

Ik rook zelf niet, dus ik riek het oprecht wel als het hier zou stinken naar sigaretten binnen.

Daar vergis je je chanel, een lucht waar je altijd aan blootgesteld word,of het nu honden zijn of een oud huis ,die kunnen ook een muffe lucht hebben.Mijn vriendin geloofde ook oprecht dat niemand haar rook lucht ruikte omdat ze er aan gewoon was.Ze vroeg ook altijd aan mij of ik wilde ruiken of haar huis niet naar rook stonk.Dus je kan oprecht denken dat je dat niet ruikt en toch stinken.

Wat dat betreft is geur een gek ding,een vrouw is eens enorm kwaad op mij geworden omdat haar parfum die ze droeg bij mij een acute astma aanval uitlokte .Ze had een enorm zware walm om zich heen en die triggerde mijn aanval.Zelf vond ze de geur waarschijnlijk heel lekker :-)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:16

beatje schreef:
Wat dat betreft is geur een gek ding,een vrouw is eens enorm kwaad op mij geworden omdat haar parfum die ze droeg bij mij een acute astma aanval uitlokte .Ze had een enorm zware walm om zich heen en die triggerde mijn aanval.Zelf vond ze de geur waarschijnlijk heel lekker :-)

Zeker met parfum is het gevaar groot dat je steeds meer gaat gebruiken omdat je aan de lucht gewend bent geraakt, daardoor is het voor anderen gewoon te veel en voor diegene zelf amper te ruiken.
Ik heb al 20 jaar hetzelfde luchtje maar doe nooit meer dan 3 pufjes op.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:04

Er zijn duidelijk verschillende reacties. Je hebt helaas de rokers die echt geen begrip willen tonen en vinden dat ze al zo aangevallen worden. Die verpesten het een beetje voor de rokers die wel rekening houden met anderen.

Vroeger was alles anders. Als je die verschillen naast elkaar wil leggen, ben je wel even bezig.

Als roker kies je er gewoon voor om iets te doen wat ongezond is. Dat weet iedereen. Als iemand met teveel alcohol achter het stuur gaat zitten, kun je anderen in gevaar brengen. Ook dat weten we allemaal. Een alcoholist die stilletjes thuis drinkt en verder niemand lastig valt, heeft alleen zelf een probleem. Ga je er anderen mee lastigvallen, is dat een heel ander probleem.
Zodra je een sigaret opsteekt in het bijzijn van anderen, hebben die gewoon de rook om zich heen. Daar doe je niks tegen en mag duidelijk zijn.
Als je niet rookt, ruik je dat op afstand ook nog.

De fanatieke rokers reageren vrij egoistisch en dat is logisch bij een verslaving. Als je je werkelijk niet in een ander kan verplaatsen die in jouw rook staat, tja, dan is het einde discussie.

Van mij mogen ze meer rookruimtes maken en bijv buiten de spits weer rookcoupé's in de trein.

Uitgaan met rokers is al helemaal niet leuk meer, want de rokers staan in het damphok of lopen daar steeds heen. Hier in het dorp waar onze zoon uitgaat, wordt er niet op roken gelet en hij stinkt elk weekend een uur in de wind als hij thuis komt.
Daar is echt wel iets aan te doen als je bijv goede afzuiginstallaties maakt. Wij waren in een restaurant waar de rook meteen naar boven verdween bij degene die rookte.

Rokers voelen zich al tijden aangevallen en ruiken het zelf blijkbaar niet. Ik vraag me af hoe zij reageren op iemand die enorm naar zweet ruikt, knoflook en alles door elkaar heen? Geef je die een lekkere knuffel en blijf je daar een uur tegen staan praten op korte afstand?

Mijn vader rookte in huis toen ik klein was en de hele muur was geel. Mijn vader waste de vitrage op de hand en daar kwam hele bruine drap vanaf. Dat is echt niet omdat het zo schoon en gezond is.
Hij rookte Black beauty, een zware filterloze sigaret en ik Marlboro. WE hebben ooit als test uitgeblazen op een witte zakdoek, zowel zonder inhaleren en met inhaleren. 1 trekje gaf al een bruine vlek.

We leven in 2016, zijn ons steeds beter bewust van gezondheid en kunnen aan alle info komen. Waarom zou je dan niet mogen kiezen om zo schoon mogelijk te willen leven? Naast alle verontreiniging is het juist goed om voor jezelf wel bewust te zijn. Als niet roker, moet je ook keuzes voor jezelf kunnen maken.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:07

Ja, maar dan ben ik haast in staat dikke mensen aan te spreken omdat mijn premie zo hoog is. Komop zeg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:10

Dat hoef jij niet te doen, daar zijn verzekeringen al mee bezig.

En ja, zo werkt het wel. Bij de aanvraag van een hypotheek wordt er al gevraagd of je rookt. En bij een medisch dossier kost je dat al meer. ( heb ik zelf helaas )

Waarom denk je dat je met een autogordel moet rijden? Of een helm op moet op een motor of brommer?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:11

Ja, maar ik vind het zo meten met twee maten. Om je BMI wordt niet gevraagd.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:12

het is prima dat je tegen roken bent, maar je kan gewoonweg niet verwachten dat mensen op eigen terrein constant rekening met jou moeten houden.

Als ik zeg dat ik last heb van dikke mensen die te veel ruimte in nemen in de bus/trein whatever dat mag je absoluut niet zeggen dan wordt je nog net niet doodgegooid met scheldworden omdat je iets zegt van dikke mensen.

Maar van mensen die roken mag je alles over zeggen. En nee ik rook niet zelf.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:14

Denice, ik geef je gelijk wat betreft dikke mensen met een eetverslaving. Maar de rest is natuurlijk niet hetzelfde als roken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:17

Maar dat is andersom net zo superpony...
Ik damp, en dat ruik je echt niet. Toch ben ik een keer aangesproken... Tja...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:19

Vele zullen mij een asociaal wicht vinden :+, maar ik zou mij
niet aanpassen in mijn eigen tuin :n

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:20

Bij dampen is dat wat anders natuurlijk... een vriendin van mij dampt met smaakjes... gatverdamme, wat die allemaal uitprobeert! Van chocola tot kers tot mint waar de tranen van in je ogen springen :') Gelukkig is met dampen de geur echt in 2 seconden weg. Niet te vergelijken met roken, maar nog steeds weten/zien heel veel mensen het verschil niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:22

Een roker ruikt zelf helemaal niks van de geur die ze bij zicht dragen,dat klopt 100%. Toen ik 9mnd. was gestopt met roken,pas toen rook ik de vieze geur bij mensen die wel roken.
Maar ik zeg niet dat rokers stinken, ze dragen wel een bepaalde geur bij zich,net als mensen die zweet bij zich dragen of die net knoflook hebben gegeten.Dan ruikt zo iemand ook,wil niet zeggen dat die mensen stinken,want zelf zijn ze schoon.
Iedereen kan een bepaalde geur bij zich dragen die voor een ander vies ruikt,maar mensen zelf stinken niet!
Zo vind ik het smerig ruiken als iemand met een lading parfum voorbij loopt of fietst,die walm die je dan in je gezicht krijgt,slaat gelijk op me longen. Stinkt zo iemand dan ook? Nee dus.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:25

Ik snap ergens waar je frustratie weg komt. Je bent al over je acceptatie punt heen en kan nu niets meer hebben. Zo komt het op mij over in ieder geval. Wat je er aan kan veranderen is om eens te kijken naar jezelf. Ik snap dat je het vervelend vind. Maar de weg om er mee om te gaan ligt bij jezelf. Je kan ze niet verbieden buiten te roken. Dit ga je ook niet veranderen. Dus wat kan jij er aan veranderen dat het dragelijker voor je word. En ja ook de rook blijft stinken maar ook daar kun je niks aan veranderen. Ik heb het zelf gehad met mijn buurman op een andere manier... maar hij gaat niet veranderen. Dus zal ik moeten veranderen in hoe ik er in sta. (Luidruchtig, gluren door de schutting, afluisteren). Hoor ik hem door de muur heen. Ach dan zet ik de tv harder. En dat andere... hij doet maar. Heeft lang geduurd maar hij gaat toch niet veranderen. Dan moet ik maar veranderen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:28

gohya, je kunt beleefd en aardig willen zijn, maar de difinitie van "stinken" in het Nederlands is toch echt "vies ruiken". En dat is precies wat ze dan doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:28

Dochter van onze buren rookt ook. Op het balkon doet ze dat...naast ons balkon.
Dat kunnen wij helaas heel goed ruiken.

Maar ja...als buren heb je nu eenmaal wel eens last van elkaar.
Ik stoor me er verder niet aan. Het is niet zo vaak.

Onze andere buren bbqen vaak. Ruik je ook.
Overkant geven ze muziekles.....startende viooltalentjes....ai.
We hebben een oudbesje in de straat wonen en die kan de poep van haar hondje niet meer oprapen van de stoep(nee geloof me ik zou niet weten hoe)

Nee ik woon in een heerlijke buurt....maar waar je dichtbij elkaar woont heb je wel eens last van elkaar.
Zolang het maar binnen de perken blijft...

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:33

Ik zou aan de buren vragen of ze er misschien met eten rekening mee willen houden, want dat is gewoon echt naar. Voor de rest? Chill, Let it go.

Wij wonen nu nog op een flat. Iemand naast de flat heeft een vieze vuurkorf die nu ieder weekend aanstaat en dan kan bij ons alles potdicht want die lucht blijft wel echt hangen. Weet niet wat die gast erin stookt, maar goed, ook daar ga ik niet over klagen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:36

NatasjavE schreef:
Overkant geven ze muziekles.....startende viooltalentjes....ai.

_O- _O- _O-

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:40

Fortitude schreef:
Ik zou aan de buren vragen of ze er misschien met eten rekening mee willen houden, want dat is gewoon echt naar. Voor de rest? Chill, Let it go.

Wij wonen nu nog op een flat. Iemand naast de flat heeft een vieze vuurkorf die nu ieder weekend aanstaat en dan kan bij ons alles potdicht want die lucht blijft wel echt hangen. Weet niet wat die gast erin stookt, maar goed, ook daar ga ik niet over klagen.

Mag dat dan op een flat? want hier is dat striktverboden en je krijgt gigantische boetes. Als je het te vaak doet kan je zelfs worden uitgezet