Envoler schreef:Bedankt voor ieder die de tijd heeft genomen te reageren en ervaring uit te wisselen.
Ik heb zelf besloten mij te verdiepen in de Islam.
Ik lees de Koran, zoek informatie op internet en heb contact met een andere zuster, Nederlandse afkomst en voor 3 jaar terug bekeerd en kon daarom nu ook samen zijn met haar (nu) man.
Ik probeer mezelf ook te kleden als moslima. Ik loop nog niet in speciale jurken, maar heb wel een wijde lange jurk aangeschaft en lang zwarte vest/blouse voor over en broek heen (tevens ook van die allibabba broeken in de kast liggen)
Deze week ga ik voor het eerst een moskee bezoeken.
Ik probeer veel te leren. Verder eet ik halal, omdat dit anders onrein is.
Nu heeft hij natuurlijk met het geloof ook de regels van geen gemeenschap en niet kussen, maar dit gebeurd dus wel tussen ons. Al probeer ik daar zelf nu een grens te trekken (hoe moeilijk ook) omdat ik het zelf erg serieus neem en als ik het doe, het goed wil doen.
Hoi Wat jij nu doet heb ik ook ooit gedaan. Alleen niet met een moslim, maar christen
Hij was een zoals men in de volksmond noemt zwarte kousen kerkganger, En zijn ouders zeer strict in het naleven van. en vn, bedoel ik niet mee de bijbel, maar de kerk. Alles werd gedaan zoals de kerk voorschreef. Geen t.v. rok aan, hoed op, bedekte kleding voor vrouwen. niet samen wonen, geen gemeenschap voor het huwelijk...
Tja ik als persoon opgegroeid in een wereldje waar men niet geloofde, gescheiden ouders, alles al wel eens gedaan had wat niet mocht, broeken dragend....
Ik ben mij aan gaan passen, voor hem.. Ik begon de bijbel te lezen, ik begon met rokken te dragen, ik kocht een hoed en ging mee naar de kerk. Ik ging op gesprek bij de Dominee.. ik ging op belijdenis chatechisatie, ik ben gedoopt....
En tot op de dag van vandaag wordt ik nog niet volledig geaccepteerd.
We zijn 14 jaar geleden getrouwd, 2 jaar ben ik in die kerk geweest nog na het huwelijk, ik werd gillend gek (niet vanwege het geloof, niet vanwege de kerkgang)
We hebben in goed overleg amen een ander kerkverband opgezocht, dit is mij zeer kwalijk genomen door ouders... Nu nog vind ik het lastig om een broek te dragen wetende dat zijn familie het ziet.
Maar ik hield het dus niet vol, om mij te gedragen zoals HUN dat wilde, omdat ik in wezen dit niet was.
Nu nog houd ik rekening met hun, dat betekent dat ik naar hun toe op visite, of als ik weet dat ze hier komen, nooit een broek aan, mijn dochter idem. Maar ik ben mij weer meer en meer mijn eigen indentiteit gaan aanmeten, nooit meer helemaal als vroeger, ben natuurlijk wel verandert, en ik geloof ook echt wel in God, maar niet zoals hun.
Wat ik eigenlijk zeggen wil.. kijk uit, met je helemaal aan te passen. er kan een moment komen dat je je eigen afvraagt waarom doe ik dit. en kun je dan nog terug? accepteert hij dat? kun je dan in overleg gaan om het terug te draaien? Alleen als je dat zeker weet, kun je daarin verder...
Succes
Ik voel me er goed bij, wil met deze man samen zijn en geloof wel dat ik door de islam een stukje van mezelf terug vind. Ik voel me prettiger met mijn gedrag en kleding en merk wel dat ik meer besef krijg van eigenwaarde, omdat ik nu ook begrijp hoe alles bij hun zit en werkt.
Dik gedrukt is van Wendy en bram mij dus sorry