Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lau schreef:Ineke2 schreef:Weet je wat ik nog het meest triest vind... Je gaat met drugs moedwillig het slechte pad op. Harddrugs waar ook xtc onder valt is verboden!
En mensen die verslaafd zijnkomen niet op de meest nette manier aan geld? Dat is nogal een understatement!
Een verslaving begint met 1 pilletje of 1x snuiven. Hoeveel mensen zijn er wel niet niet verslaafd aan sigaretten? Dat is toch het meest smerige dat er is als je eraan begint. Wie vond die eerste sigaret nou echt zalig?
Na 1 trekje ging ik giga over mijn nek. No way dat ik dat ooit weer doe. Daarom snap ik er niks van.
Ooh boehoe het is verboden nu ben je gelijk op het slechte pad. Openbaar alcohol drinken is ook verboden en gebeurt ook. Iedereen doet dingen die verboden zijn, het maakt niet dat je op het slechte pad zit. Het word op festivals redelijk gedoogd. Je bent met 3 vrienden en hebt 3 pillen bij. Hun zien dat en ze laten je door. Als je met een hele zak aan komt is het een heel ander verhaal.
JIJ bent niet gevoelig er voor, JIJ snapt er niks van. Oordeel dan niet zo hard... Sommige mensen zoeken nou een maal de kick op. En ja de een slaat verder door als de ander. probeer het gewoon open mined te bekijken. zoals ik al zij iedereen is anders en probeer dat te respecteren. Dat is lastig als je opgegroeid bent tussen een verslaafde die wel slecht is beland. Maar er zijn ook verslaafde die je niet zou herkennen. Wat ik gewoon extreem jammer vind aan je reacties is dat je iedereen hetzelfde noemt die drugs gebruikt.
Ik zeg toch ook niet bah daar heb je weer zo een geitenwollensok. Een die niet open staat voor drugs en drank een preutse trut van de bovenste plank.
En dat is wel wat jij doet als je over verslaafde praat en dat is gewoon ontzettend jammer.

Ineke2 schreef:Weet je wat ik nog het meest triest vind... Je gaat met drugs moedwillig het slechte pad op. Harddrugs waar ook xtc onder valt is verboden!
En mensen die verslaafd zijnkomen niet op de meest nette manier aan geld? Dat is nogal een understatement!
Een verslaving begint met 1 pilletje of 1x snuiven. Hoeveel mensen zijn er wel niet niet verslaafd aan sigaretten? Dat is toch het meest smerige dat er is als je eraan begint. Wie vond die eerste sigaret nou echt zalig?
Na 1 trekje ging ik giga over mijn nek. No way dat ik dat ooit weer doe. Daarom snap ik er niks van.
)
Ineke2 schreef:Medische redenen zijn totaal anders, want dat gaat om pijn bestrijding als er niks anders meer helpt en die mensen zijn meestal ook terminaal dus al niet meer te genezen.
Citaat:Echt alleen het voor de lol doen vind ik zó knap stom.
moonfish13 schreef:Ik rook en drink helemaal niet, maar drugs dus wel, medisch dan.
Hier heb ik o.a. tramadol, wietolie en morfine.
De eerste 2 dagelijks, de laatste incidenteel.
Tramadol slik ik al dik 1,5 jaar dezelfde dosering, met een enkele uitschieter.
Daar kun je echt flink waus van worden maar bij mij valt dat erg mee.
Wietolie is wel gewoon drugs natuurlijk, maar bij mij heel effectief in lage dosis.
Ik gebruik 1 a 2 druppels gemiddeld, dat is voor wiet peanuts maar soms al genoeg om high van te worden.
In grammen hooguit 1.5 gram wiet per maand overigens thc gehalte vrij hoog.
Als ik me echt slecht voel gooi ik er 5 ofzo in, dan ben ik echt knetterstoned als ik een periode een lage dosis gebruikt heb.
Ik heb nooit de behoefte gehad aan drugs, maar ik vind het effect van wiet wel erg fijn moet ik zeggen.
Naast de pijn wat de hoofdreden is heb ik het idee dat ik minder opkrop, als er wat dwars zit komt het er met de olie echt uit.
Dat is echt een voordeel, verder is pijn als je pijn hebt echt aangenamer.
Ik beleef de pijn anders, het is er wel maar minder en ik kan het emotioneel ook veel beter hendelen.
Dan onderga ik het in rust in plaats van elk moment au te denken.
Wiet vind ik wel wisselend, soms word ik erg blij en onrustig terwijl ik ook heel gaar kan worden en zou willen slapen ofzo.
Morfine vind ik wel link spul.
Ik werd net een duracell konijn wat midden in de nacht een marathon wilde lopen.
Erg onrustig, wel heel erg vrolijk maar in staat om rechte lijnen te lopen.
(Getest en wel, normaal zou ik daar nooit aan denken.)
Daarvan kan ik me wel voorstellen dat het mega verslavend is, letterlijk alle ellende verdween ineens.
Een keer incidenteel overdag moeten slikken, en ondanks dat ik nuchter zat was was ineens alles en iedereen voor mijn gevoel oprecht aardig.![]()
En op menig pensionstal is dat niet altijd, dus dat zei wat.![]()
![]()
![]()
Ik dacht bijna iets als was de wereld altijd maar zo mooi.
Ja en dat je daar of aan soortgelijk verslaafd raakt is heel goed voor te stellen, zeker als je al in de penarie zit.
Voor mij is het dus gewoon medisch gebruik, en ik heb absoluut geen moeite met van medicatie afblijven die ik eigenlijk niet nodig heb, maar wel lekker zijn ofzo.
Niet nodig is niet slikken, maar de controle op mijn pijnstillers is flink streng.
Onnodig hier, maar top.
Maar ok eerlijk, de bijwerking van het ontspannen en dingen beter los kunnen laten is zeker iets waar ik veel baat bij heb en wel plezier van heb.
Dat soms high worden went wel, ik onderga het gewoon en ik reageer nooit slecht.
Wat ik trouwens giga ondergewaardeerd wordt medisch is wiet, zonde!
Echt die slechte reputatie.. Medisch kan het geweldig zijn!
Sinds ik het gebruik kom ik echt veel soepeler en uitgeruster mijn bed uit, minder opstartpijn ook.
Ik gok dat het 100 mg tramadol dagelijks scheelt die ene gram wiet per maand.
En ben ik s'avonds overbelast en heb ik flink pijn kan ik met wat extra veel pijn en ook het geestelijke ongemak daarvan wegnemen.
Als ik nu wat heb zorg ik dat ik genoeg ingenomen heb dat het me nog weinig doet.
Dat ik het in rust onderga met ontspannen spieren, dan herstel ik er ook veel sneller van ook trouwens.
Mijn vader had ooit giga kiespijn trouwens, en niks hielp.
Brufen en de rataplan was gewoon niks en hij zat daar toch verkrampt van de pijn.
Omdat het weekend was ik wietolie gepakt, hij is vrij ongevoelig dus hup 7 druppels in zijn wang bij die kies, via slijmvlies schijnt het sneller te werken.
Nou hij had na een half uur dus amper nog kiespijn, en hij kon nu ook zijn kiezen op elkaar zetten zonder het uit te gillen.
Dat was gelijk zijn eerste ervaring met wiet, mijn vader die het 'dat spul' noemt en echt pontificaal tegen drugs en een borrel meer is.![]()
Hij was helemaal verwonderd dat het zo goed hielp en hoe niet erg het eigenlijk was.
Ja wat ontspannen maar verder niks geks volgens hem.
Dat vond ik wel fijn moet ik zeggen, want zo ziet hij ook eens dat je echt nog een hele wereld tussen stoned als een garnaal en nuchter in hebt zitten.![]()
Kijk het was vervelend dat hij kiespijn had, maar ik vind het fijn dat hij het eens ervaren heeft eigenlijk, om de naam van wiet wat te zuiveren.
Shadow0 schreef:Ineke2 schreef:Medische redenen zijn totaal anders, want dat gaat om pijn bestrijding als er niks anders meer helpt en die mensen zijn meestal ook terminaal dus al niet meer te genezen.
Pijnbestrijding is echt niet alleen bij mensen die terminaal zijn? Pijnbestrijding is een heel normaal onderdeel van de geneeskunde op allerlei niveau's: ook bij kiespijn en gekneusde ribben en blaasontsteking en weet ik veel wat is het vrij gebruikelijk.
Maar daarnaast is het onterecht om te denken dat medische redenen precies zijn af te bakenen. Zo blijken veel mensen met psychische problemen naar middelen te grijpen om exact dezelfde reden dat de dokter ze angstremmers ofzo zou voorschrijven. Sterker nog: in die gevallen is het 'genezen van verslaving' eigenlijk vooral het omzetten van die verslaving naar een meer maatschappelijk geaccepteerde vorm van middelengebruik waarbij je niet meer van drugskoeriers maar van de apotheek afhankelijk bent (en dus niet alleen omdat iemand niet kan afkicken, maar omdat die persoon door bepaalde neurologie last heeft van ernstige klachten, die met middelen te remmen zijn.)
Een klein verschil in vorm, maar fundamenteel gezien niet ineens wezenlijk anders. Die medische redenen zijn er namelijk gewoon.
En een ander interessante visie is dat verslaving bij ratten onder andere flink in stand gehouden werd door eenzaamheid: ratten die alleen in een saai kooitje zaten, dronken zich dood aan met morfine-gespiked water... maar ratten die leefden in een kolonie met andere ratten wilden dat middel niet, en als ze verslaafd waren gemaakt, dan kickten ze in een gemeenschap weer af. ( http://www.stuartmcmillen.com/comics_nl/rattentuin/ )Citaat:Echt alleen het voor de lol doen vind ik zó knap stom.
Maar je hebt dus geen ervaring met mensen die het alleen voor de lol doen, want veel mensen die het voor de lol doen raken niet verslaafd. Die doen het werkelijk een keer voor de lol. En vervolgens doen ze het ook een tijd (of misschien wel een leven lang) niet. Wat is daar stom aan?
(Het heeft wat risico's ja. Ik rij paard voor mijn lol, dat heeft ook risico's. In mijn geval 1-3 gebroken enkels en 2 keer gekneusde ribben. En ik ken mensen die ernstiger letsel hebben, en via via iemand die levenslang verlamd is.
En toch stap ik over een week weer met veel plezier op het paard, gewoon voor de lol.)
Mijn oom heeft ADHD en gebruikt het om wat rustiger te worden. En dan kun je beter dat gebruiken dan ritalin of iets dergelijks, wat imo nog grotere troep is.
webster543 schreef:ik werk "met" drugs. Ik zie de mensen, de gevolgen, de producten... Ik kan alleen maar zeggen dat het een vieze wereld is. zo veel troep dat erbij in steekt, cannabis met een thc gehalte die de pan uit schiet en zo bijna gevaarlijker is dan een lijntje coke die maar 2% puur is.
Hoe de verslaafde leven, soms onbeschrijfelijk en dan nog kinderen en huisdieren.
Zoolgangster schreef:webster543 schreef:ik werk "met" drugs. Ik zie de mensen, de gevolgen, de producten... Ik kan alleen maar zeggen dat het een vieze wereld is. zo veel troep dat erbij in steekt, cannabis met een thc gehalte die de pan uit schiet en zo bijna gevaarlijker is dan een lijntje coke die maar 2% puur is.
Hoe de verslaafde leven, soms onbeschrijfelijk en dan nog kinderen en huisdieren.
En dan is het ook nog zo dat 40 jaar geleden al is aangetoond dat THC zich in je vetweefsel ophoopt en daar voor altijd blijft zitten... en vooral eierstokken en testikels bevatten vet... dus ligt het THC lekker tegen je erfelijk materiaal aan, Leuk voor je nageslacht. Van alcohol weet men inmiddels hoe kinderen van zware drinkers eruit gaan zien (feutaal alcohol syndroom) van THC kun je ook rare dingen verwachten. http://www.neonatologie.ugent.be/Cannabis%20TvG.pdf
Maar tegenwoordig doet men vooral onderzoek naar de sociale gevolgen van wietgebruik, en niet wat het met de lichaamsweefsels doet. En het volk wil zijn speeltjes natuurlijk niet missen.
Albert schreef:Danique_G schreef:Drugs is een gemaakt molecuul door de mens ja, maar dat zijn medicijnen net zo hard. Slik je die ook niet meer?
Medicijnen worden gemaakt onder gecontroleerde omstandigheden en dat kun je van drugs niet echt zeggen.
Kerosine, gootsteenontstopper, zoutzuur, velgenreiniger en dat soort middelen die gewoon in een schuurtje verwerkt zijn wil je toch helemaal niet gebruiken???
Om nog maar te zwijgen over wat het dumpen van het afval van deze tak van "industrie" aanricht in de natuur.
Bizzybijtje schreef:Er word ruim genoeg onderzoek gedaan naar lichamelijke gevolgen van cannabis. Die zijn er niet of nauwelijks. Voor een overdosis moet je ongeveer 200 kilo binnen tien minuten oproken. Succes alvast.
Smee__ schreef:Cannabisolie is echt wonderspul inderdaadMijn oom heeft ADHD en gebruikt het om wat rustiger te worden. En dan kun je beter dat gebruiken dan ritalin of iets dergelijks, wat imo nog grotere troep is.
thembi schreef:Smee__ schreef:Cannabisolie is echt wonderspul inderdaadMijn oom heeft ADHD en gebruikt het om wat rustiger te worden. En dan kun je beter dat gebruiken dan ritalin of iets dergelijks, wat imo nog grotere troep is.
Veel ADHD-ers gebruiken cannabis omdat ze denken dat ze er rustig van worden. Alleen is dat niet zo waardoor ze alleen maar nog meer gaan blowen. Het zal met cannabisolie niet veel anders zijn. In de verslavingszorg zie je heel veel mensen met ADHD. Wat wel werkt bij deze groep om rustig te worden is speed of cocaïne. Met name speed dat heeft namelijk bijna dezelfde werking als ritalin. Mensen met ADHD doen dus vaak aan zelfmedicatie. Maar ja, door de bijkomende gevolgen van speed en cocaïne is het dus geen aanrader om zelfmedicatie toe te passen