Thuiswonend en werken, bijdrage betalen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:47

phormicola schreef:
Ik vraag me echt af hoe kil en klinisch sommige mensen zijn opgevoed.

Poe poe nou inderdaad..

Alsof het 'normaal' is om er op je 18e 'uitgeschopt' te worden?!

Ik ben zelf 26 woon nog thuis door de paarden en studie. Mijn vriend en ik hebben wel 1,5 jaar geleden
een huis gekocht maar die moet staat sindsdien in verbouwing en dat duurt gewoon erg lang.
Mijn ouders zeuren nooit, zijn juist heel positief en helpen ons waar nodig met het huis. Als je nou kinderen hebt die niet werken/studeren en op de bank hangen/uitkering trekken dan begrijp ik dat je als ouder
maatregelen treft maar in een andere situatie..

Maar goed voor TS zou ik aanraden om eens goed met je zusje en je moeder te praten want ik denk dat het voor beide partijen niet duidelijk is waar het bedrag precies voor staat en wat jij er voor mag verwachten.
Als dat duidelijk is dan kun je verder. En dat je zusje eten uit de koelkast pikt wat eigenlijk voor jou is, tsja
dat is wel heel kinderachtig :o

ikkebenhier

Re: Thuiswonend en werken, bijdrage betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 22:31

Even een update...

Er zijn wel degelijk afspraken gemaakt over het kostgeld: 250 vast maandelijks, incl eten.

Mijn moeder wil me helemaal het huis niet uit. Ze vindt het juist leuk dat er leven in huis is en ze niet helemaal alleen woont.

Met mijn zus is het iets beter.
Ik probeer het mij ook minder aan te trekken als ze alles op eet.

Ik koop bv 2 of 3 broden en vries zakjes brood in.
En ik doe 1 keer per week boodschappen en koop dan veel gezonde dingen, die eet mijn zus meestal niet. En ik koop vaak zelf s middags iets om te eten, zodat als ik s avonds laat thuis kom, en er is niks meer, dat ik dan toch al wat gegeten heb.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:11

xApple schreef:
phormicola schreef:
Ik vraag me echt af hoe kil en klinisch sommige mensen zijn opgevoed.

Poe poe nou inderdaad..

Alsof het 'normaal' is om er op je 18e 'uitgeschopt' te worden?!

Ik ben zelf 26 woon nog thuis door de paarden en studie. Mijn vriend en ik hebben wel 1,5 jaar geleden
een huis gekocht maar die moet staat sindsdien in verbouwing en dat duurt gewoon erg lang.
Mijn ouders zeuren nooit, zijn juist heel positief en helpen ons waar nodig met het huis. Als je nou kinderen hebt die niet werken/studeren en op de bank hangen/uitkering trekken dan begrijp ik dat je als ouder
maatregelen treft maar in een andere situatie..

Maar goed voor TS zou ik aanraden om eens goed met je zusje en je moeder te praten want ik denk dat het voor beide partijen niet duidelijk is waar het bedrag precies voor staat en wat jij er voor mag verwachten.
Als dat duidelijk is dan kun je verder. En dat je zusje eten uit de koelkast pikt wat eigenlijk voor jou is, tsja
dat is wel heel kinderachtig :o

Precies mijn gedachten. Ik werk al 2 jaar fulltime, en mijn ouders hebben liever dat ik spaar. Ik hoef dan ook alleen maar mijn ziektekosten te betalen en verder niks.
Als ik dit topic lees voel ik me heel verwend, terwijl ik het eigenlijk 'normaal' vind, maar blijkbaar heb ik ontzettend lieve ouders. Ouders die tevens hun kinderen rond hun 18e het huis uit schoppen vind ik raar, mits het een duidelijke reden heeft (zoals bijv problemen thuis). Maar als je gewoon werkt, thuis helpt vind ik het slecht als je ouders je er rond die leeftijd uit willen hebben. Ik snap dan niet waarom je ooit aan kinderen bent begonnen.
Laatst bijgewerkt door xMarloes op 06-09-16 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:14

ikkebenhier schreef:
Even een update...

Er zijn wel degelijk afspraken gemaakt over het kostgeld: 250 vast maandelijks, incl eten.

Mijn moeder wil me helemaal het huis niet uit. Ze vindt het juist leuk dat er leven in huis is en ze niet helemaal alleen woont.

En ik doe 1 keer per week boodschappen en koop dan veel gezonde dingen, die eet mijn zus meestal niet. En ik koop vaak zelf s middags iets om te eten, zodat als ik s avonds laat thuis kom, en er is niks meer, dat ik dan toch al wat gegeten heb.

Kan je niet afspreken dat als je later thuis komt je moeder wat in de magnetron voor je zet van het avond eten?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:21

ikkebenhier schreef:
Even een update...

Heldere afspraken die niet overhoop worden geschopt door je zus zijn dus belangrijk. En als je moeder een gemaakte afspraak na afloop gaat verdraaien schiet ook niet op, dat zorgt alleen maar voor irritaties.

Als het geen mogelijkheid is dat die twee gaan verbeteren zou ik echt op zoek gaan naar een alternatief.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:22

xMarloes schreef:
Precies mijn gedachten. Ik werk al 2 jaar fulltime, en mijn ouders hebben liever dat ik spaar. Ik hoef dan ook alleen maar mijn ziektekosten te betalen en verder niks.
Als ik dit topic lees voel ik me heel verwend, terwijl ik het eigenlijk 'normaal' vind, maar blijkbaar heb ik ontzettend lieve ouders. Ouders die tevens hun kinderen rond hun 18e het huis uit schoppen vind ik raar, mits het een duidelijke reden heeft (zoals bijv problemen thuis). Maar als je gewoon werkt, thuis helpt vind ik het slecht als je ouders je er rond die leeftijd uit willen hebben. Ik snap dan niet waarom je ooit aan kinderen bent begonnen.

Misschien zijn dat wel ouders die zelfstandigheid heel erg belangrijk vinden, en die denken dat je er meer van leert om op jezelf te wonen dan om thuis te blijven.

Ik vind het nogal wat om te beweren dat die mensen dan maar niet aan kinderen hadden moeten beginnen...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:51

Op zich wel grappig om alle verschillen te lezen.

Mijn oudste is met 20 op kamers gegaan voor studie en mijn meiden beide met 18 jaar.
De jongste gaat dus dit studie jaar ook op kamers wonen.

Ik betaal de huur voor de kamers, ongeveer 200 per kind en dan krijgen ze nog 50 euro per week voor eetgeld .
Ik krijg dan wel al het kindergeld ( in Belgie toch een leuk bedrag) en ik krijg de beurs van hun 3en.
Die beursen dekken samen ongeveer de kosten van hun kamerhuur samen.

Wel eis ik dat ze naast degelijk studeren , in de zomervakantie werken.
Dat geld mogen ze zelf houden.

Maar mochten ze na hun studie gaan werken en thuis komen wonen , dan verwacht ik inderdaad wel volwassen gedrag en geen kind terug thuis.
Nu moet ik zeggen dat ze alledrie redelijk kunnen koken, zelf al hun wassen draaien en inmiddels gewend zijn om hun eigen boodschappen te doen .

Eerlijk gezegd ben ik heel benieuwd of er nog wel eentje terug thuis komt, zou me niks verbazen als ze de wijde wereld in gaan.

TS geeft aan dat ze vaak tot laat werkt maar dan houdt dat in dat ze smorgens wel tijd heeft dus dan zou ze dan mee kunnen helpen in het huishouden en boodschappen kunnen doen.
En als er steeds zo weinig in de koelkast zit zou ik me toch zelf eens afvragen hoe dat komt en of je moeder het financieel wel redt zo.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:18

Ik heb niet alles gelezen, maar zelf werk ik in 2 ploegen en als ik late dienst heb werk ik van 14.00 tot 23.00 uur (dan nog even mijn paarden voeren en/of binnen zetten en kom tegen 24.00 thuis. Ik kook en eet warm 's middags rond twaalf uur en neem brood mee om 's avonds rond zes uur in de pauze op te eten. (en rond 21.00 uur een koekje of klein zakje chips o.i.d. Misschien ook voor jou een tip om het zo te doen. Lijkt me ook gezonder dan 's avonds met een lege maag naar bed.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:23

Ik vind ook reeel bedrag en ik deed altijd zo was het eten der at ik mee zo niet dan ging ik zelf nog even wat halen

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:58

Ik betaalde in het verleden ook 250 incl. eten. Maar om heel eerlijk te zijn, veel is het niet.
Ik las in een aantal post al idd gemeentelijke belastingen, water etc. Het kost allemaal niet niks.

Ik deed ook de helft van de huishouding en bijna de hele week koken. Verder werd mijn was alleen nog maar gewassen en niet gestreken. En was mijn kamer sowieso mijn eigen verantwoording. Ook moest ik nog zorgen voor de hond en daar ook de lasten financieel van dragen.

Ik woon nu op mezelf en mijn vaste lasten gaan toch al gauw tegen de 1000 euro of meer aan inclusief eten. Dus geniet van de tijd dat je 'maar' 250 euro hoeft te betalen :D