hennepkwekerij bij de bovenburen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:33

jolmer20 schreef:
Amaris schreef:
Ik heb ook eens een 'wilde' wietplant in de tuin gehad. Die heeft de kat helemaal opgegeten :')

Zo stoned als een garnaal zeker? :')

Ze is nou eenmaal gek op grasjes en groen enzo, en dit heeft natuurlijk van die heerlijk spitse bladeren waar je lekker aan kunt knagen.

Dit was het resultaat ongeveer

Afbeelding

MarjanB

Re: hennepkwekerij bij de bovenburen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:36

@goyha waarom bel je de politie niet? Snap het niet zo goed...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:58

MarjanB schreef:
@goyha waarom bel je de politie niet? Snap het niet zo goed...

Uhm die zijn al op de hoogte,en meerdere zijn op de hoogte. ;)
Of ze iets doen weet ik natuurlijk niet,maar ik ga zelf niks meer doen zoals kentekenplaten noteren enzo.Dat is toch hun werk.
Ik heb trouwens alleen een vermoeden gemeld,geen gewone melding,omdat ik geen bewijs heb.
En ik las dat je bij vermoedens dit altijd moet melden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:34

Ik weet zat mensen die ze in de tuin hebben en zelf ''oogsten''. Dat kleine beetje doet niemand moeilijk over. Toevallig iemand gesproken die zelf olie maakt.

Ik wil alleen niet dat het de rest van de tuin vernield of negatief is voor beesten, groot en klein. Daar heb ik nooit iets over gehoord eigenlijk.

Ze zijn hier dagen met helikopters bezig geweest, dus ben benieuwd waar die inval was.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:50

Je mag legaal 5 wietplanten hebben.
Nouja voor minder dan 5 wordt je niet vervolgd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:54

superpony schreef:
Ik weet zat mensen die ze in de tuin hebben en zelf ''oogsten''. Dat kleine beetje doet niemand moeilijk over. Toevallig iemand gesproken die zelf olie maakt.

Ik wil alleen niet dat het de rest van de tuin vernield of negatief is voor beesten, groot en klein. Daar heb ik nooit iets over gehoord eigenlijk.

Ze zijn hier dagen met helikopters bezig geweest, dus ben benieuwd waar die inval was.

In een Recreatie bungalow op het Gentenerf.
Ik zie ook heel veel helicopters af en aan vliegen.
Het valt me trouwens wel op dat het gezoem weg is uit de tuin.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:41

Nagini schreef:
Je mag legaal 5 wietplanten hebben.
Nouja voor minder dan 5 wordt je niet vervolgd.

Daarom. Ik snap het gedoe niet zo. Als je niemand er kwaad mee doet en je mag het roken, waarom niet verbouwen? Beter dat er goede regels voor komen, dan het te verbieden. Dit levert ook gevaarlijke situaties op door het illegaal verbouwen op zolders etc.

Er zijn zoveel mogelijkheden en manieren. Je kan hele units kopen om het (kleinschalig) te verbouwen in huis bijv.
In velden staan planten verstopt tussen de gewassen en de boer neemt het extraatje graag aan. En waarom niet?

Ik weet ook wel waar geknipt wordt of waar verkocht wordt. Daar heeft echt niemand last van, want ze doen niemand kwaad verder.

Het verbouwen in Nederland is gewoon hel krom en veroorzaakt gevaarlijke situaties.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:43

gohya schreef:
superpony schreef:

O, oke. Ik denk dat daar wel meer handel zit en illegale praktijken.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:52

Keet schreef:
Nog nooit gehoord dat ze het verkeerde huis hadden :n nooit

Okee dan wel geen kwekerij maar wel een gevalletje van dat het wel degelijk fout kan gaan bij serieuze zaken...

Oud collega van mij is midden in de nacht met der hele gezin uit bed getild door een M-E Team, deur ingetrapt 12 man naar binnen, hond werd in de tuin gedropt en kinderen over de zeik, allemaal voor verdachte wapen bezit van de vorige bewoners.... En nee het was geen reclame spotje van: Even Apeldoorn bellen?
Het bleek foutje van de gemeente geweest te zijn die liepen wat achter met hun administratie _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:58

Wietplantages vragen veel voorbereiding om op te rollen, denk dus niet dat er twee dagen na de melding er wordt ingegrepen. Huisvredebreuk wordt zwaar aangerekend, evenals voor jan banketstaaf de boel proberen op te ruimen. Advocaten collectieven staan met tig tegelijk voor de deur als er een foutje wordt gemaakt, ook als er geruimd is staan ze voor je neus te wapperen en te zwaaien voor Juridische bijstand.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:39

Boompje1985 schreef:
Keet schreef:

Okee dan wel geen kwekerij maar wel een gevalletje van dat het wel degelijk fout kan gaan bij serieuze zaken...

Oud collega van mij is midden in de nacht met der hele gezin uit bed getild door een M-E Team, deur ingetrapt 12 man naar binnen, hond werd in de tuin gedropt en kinderen over de zeik, allemaal voor verdachte wapen bezit van de vorige bewoners.... En nee het was geen reclame spotje van: Even Apeldoorn bellen?
Het bleek foutje van de gemeente geweest te zijn die liepen wat achter met hun administratie _-:(

Dan hebben ze in ieder geval wel het juiste huis. Ik heb ook wel eens in het nieuws gelezen dat ze bij de buren of verkeerde huisnummer waren.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:46

Boompje1985 schreef:
Keet schreef:

Holy s*t.....je zou er een trauma aan over houden. Ik hoop dat daar een mooi en welgemeend excuus voor is gekomen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:23

superpony schreef:
gohya schreef:

O, oke. Ik denk dat daar wel meer handel zit en illegale praktijken.

Is dit op het kampje dan?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:24

Ja ze hebben een mooie schadevergoeding en excuses van de gemeente en van de politie/ME gehad! Ook werd alles vergoed wat betreft trauma verwerking en dergelijke. Maar vooral de kinderen hebben er onder geleden die durfde de eerste weken niet meer te slapen en hebben nu nog (2 jaar later) steeds last van nachtmerries. :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:41

Boompje1985 schreef:
Keet schreef:

Zoiets bedoel ik dus,het komt vaker voor dan je denkt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:37

Hier in onze straat zijn zaterdagavond 2 drugs dealers opgepakt,ze hadden allerlei drugs en materialen in hun auto liggen.Ook is de politie woensdag ochtend bij de grote dealer in huis geweest.Het gezoem uit hun tuin hoor ik nu ook niet meer.
Het begin is er tenminste.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:10

Boompje1985 schreef:

Het bleek foutje van de gemeente geweest te zijn die liepen wat achter met hun administratie

Yep heb ik ook meegemaakt, alleen woonde ik alleen, had mijn huis in Zaandam gekocht van een echtpaar wat het niet meer kon betalen. Hij was inmiddels gevlogen en bleek een dealer. Zij was er nog alleen met de kids.

Na een jaar werd er midden in de nacht +/- 3.00 uur keihard op mijn deur geklopt, een heel politie team, hij moest nog een jaar zitten en ze kwamen hem halen. De gemeente had echter de administratie niet bijgewerkt. Ze hebben de deur niet open gebroken maar zijn wel door mijn hele huis geweest. Ik moest dmv de koop contracten laten zien dat ik het huis gekocht had en mijn paspoort. Na een uur zijn ze weer weggegaan. Ik ben afgescheept met een bosje bloemen.

Paar maanden later ook een deurwaarder met sleutelmaker, die kwamen even beslag leggen op al mijn bezittingen. Ook een foutje van de administratie. Niet eens een bosje bloemen. Als ik niet thuis was geweest had ik een serieus probleem gehad.

Tot die tijd stuurde ik alle post van de vorige bewoners retour afzender, echter vanaf dat moment ben ik alles gaan open maken om dergelijke situaties te voorkomen. Ik heb daarmee nog heel veel ellende voorkomen.

Dus ze hadden het juiste huis..... :=

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 05:59

Ts, hoe is het nu?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:25

Yinnar schreef:
Azmay schreef:
Maar is dat echt heel erg?
Ook dan krijgt niemand die dat niet echt hoeft te weten dat te zien neem ik aan. Je zal niet de eerste zijn die een melding maakt van een vermoedelijke kwekerij.

Als er daadwerkelijk wiet wordt geteeld en het komt tot een zaak zal ik net als mijn buren waarschijnlijk worden opgeroepen als getuige of op een andere manier benoemd worden in de stukken van de rechtbank. En ja, die krijgen de wiettelers dan ook onder ogen.

Je hoeft niet naar de rechtbank. En als je de politie belt op 09008844 komen ze normaal gesproken direct in actie.

En dat weet ik uit ervaring, omdat ik zelf gisteren heb gebeld en er binnen een uur 3 agenten op de stoep stonden. Vandaag is een speciaal team geweest.

Vermoeden bestaat ook hier dat er op de 1e etage wat zit, maar politie had net niet genoeg aanleiding om de deur eruit te halen. Als we weer iets ruiken, moeten we weer bellen. Op ten duur is er wel genoeg grond om de deur eruit te beuken.

Dus, stug blijven melden!!

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:51

Jeetje wat een gedoe. Ben benieuwd hoe het afloopt. Hopelijk word er snel actie ondernomen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:55

Volgens mij heb ik vandaag twee uitspraken gelezen over huissluitingen volgens mij ging die ene ook over die zaak waar eerder in dit topic over gesproken was.

2 drugslabs

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 15:13

Nou, eindelijk nieuws. Vorige week vrijdag heeft de Stedin met politieagent in burger aangebeld bij de betreffende woning met het verzoek om de meterkast te mogen bekijken. De Wiet rook hij al toen hij de trap opliep dus die meterkast was een formaliteit. De betreffende man is meegenomen en daarna was het wachten op schriftelijke toestemming om het huis te betreden. Er zijn meer dan 150 planten aangetroffen en vernietigd. De wietlucht is helemaal weg en wat voor mij het belangrijkste was, er is geen verhoogd risico meer op brand. Dat was er dus wel want de elektriciteit was zo knullig aangelegd volgens de meneer van Stedin dat het zo de hens in had kunnen gaan. Vanaf augustus waren ze bezig met onderzoek. Ik ben blij dat de kans op brand nu is weggenomen. Dat was mijn grootste zorg. Die wiet had ik verder geen problemen mee.

Een deel van de vangst:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:16

At last, jeetje wat moet dat een opluchting zij

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:19

Fijn dat het nu klaar is! En ik kan me je angst voor brand goed voorstellen. In 2013 heeft Zembla een erg interessant docu uitgezonden waaruit bleek dat maar liefst 30% van alle woningbranden door een hennepplantage worden veroorzaakt!

http://zembla.vara.nl/dossier/uitzendin ... in-je-huis

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:20

Jeetje, dat het zo lang heeft moeten duren. Ik vraag me af of ze nu achteraf ook niet denken, dat moet sneller, vanwege alle gevaren. Natuurlijk heb je vorbereiding en papierwerk etc, maar er lopen meerdere mensen risico's en daar moet je toch achteraan bij een melding.

Wel leuk dat die zakken er zo liggen....goed bewaakt wel?