vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:24

Robin_S schreef:
Dat er een vrouw om je man hangt is inderdaad een leuk compliment. Andersom wel iets minder vind ik.

:? Waarom??

De belangstelling van een leuk exemplaar voor de partner is imo een compliment voor zowel de ontvanger van die belangstelling als voor de partner, ongeacht de geslachten.

Ten eerste denk ik alleen maar 'leuk' als mijn gezelschap vrolijke aanspraak heeft.
Als dat 'interesse' door een leuk exemplaar is, ervaar ik dat als een compliment voor zowel mijn gezelschap als voor mij.
Dat geldt omgekeerd NET zo. Ik zie niet wat geslacht daar mee van doen heeft.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:48

Ik denk dat Robin_S met andersom het volgende bedoelt: dat je man (of partner, welk geslacht ook) om een andere vrouw heen hangt.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:03

Als mijn partner om iemand heen zou hangen en echt erover heen zou hijgen zou ik nog steeds niet jaloers zijn, wel zou ik het onrespectvol vinden. Niet alleen naar mij maar ook naar de betreffende persoon. Je kan gerust uitstralen dat je iemand leuk vindt, dat kan ook op een nette manier.

Als wij samen ergens zijn wijs ik hem ook op vrouwen die ik knap vind.
Omgedraaid wist hij dat ik een klant die in de winkel kwam leuk vond. Elke keer als ik die man zag was ik vrolijk, mijn man heb ik die klant zelfs nog aangewezen. Hij was alleen maar verbaasd dat ik iemand met baard leuk kon vinden. Geen jaloezie, niks.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:45

nuscaniels schreef:
Als mijn partner om iemand heen zou hangen en echt erover heen zou hijgen zou ik nog steeds niet jaloers zijn, wel zou ik het onrespectvol vinden. Niet alleen naar mij maar ook naar de betreffende persoon. Je kan gerust uitstralen dat je iemand leuk vindt, dat kan ook op een nette manier.

Omgedraaid wist hij dat ik een klant die in de winkel kwam leuk vond. Elke keer als ik die man zag was ik vrolijk, mijn man heb ik die klant zelfs nog aangewezen. Hij was alleen maar verbaasd dat ik iemand met baard leuk kon vinden. Geen jaloezie, niks.

+:)+
Mooi geillustreerd.
Ipv jaloezie, blijdschap ontleend aan het zich fijn voelen door de partner.

Anoniem

Re: vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:27

Inderdaad: het is ronduit onrespectvol. Maar volgens mij ook gewoon foute boel. Als je relatie goed zit, dan gebeurt zoiets niet. Tenzij je in een of andere open relatie zit ofzo.

Wij communiceren ook openlijk over die dingen. Wie je leuk vindt, met wie het goed klikt. Dat heeft te maken met eerlijkheid en vertrouwen. Dat is nog iets anders dan dat je je partner negeert omdat je te druk bent iemand anders te versieren.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:10

Huertecilla schreef:
nuscaniels schreef:

+:)+
Mooi geillustreerd.
Ipv jaloezie, blijdschap ontleend aan het zich fijn voelen door de partner.

Ben het hier wel mee eens, alleen het grote verschil met jullie en de ts is dat het bij jullie open en werlijk gebeurt, bij ts is erover gelogen. Waarom erover liegen als er niks aan de hand is, dat zou mij in het hele verhaal het meeste storen en zou daar ook absoluut niet blij mee zijn. Als hij over zoiets onschuldigs al liegt, waarover nog meer dan?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:53

Of hij liegt omdat wat hij ook zou zeggen TS toch wel chagrijnig reageert en hij daar nu even geen zin in had.
Ik snap het wel.
Hij doet niks fout, en zij is zo jaloers.
Oftewel zij vertrouwd haar vriend niet, ten onrechte want hij heeft niks gedaan.
Wie zou hier nou eigenlijk boos moeten zijn........

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:28

danzzz schreef:
Gillbo schreef:
Is dit niet juist reden om te liegen.
Zo kort door de bocht deze opmerking. Ieder mens maakt fouten, hier dacht de vriend van ts er goed aan te doen om te voorkomen dat ze zich heel rot zou voelen

er zit een heel groot verschil tussen liegen en liegen. Ik zeg ook wel eens dat de boodschappen al gedaan zijn maar ik eigenlijk nog moet gaan. Maar NOOIT nooit zou ik tegen mijn man liegen om de dingen die echt belangrijk zijn in, en voor, mijn relatie.

Ik vind dit eigenlijk wel een typische opmerking, dat is eigenlijk een beetje de rode draad van dit gesprek. Want als die vriend gewoon de waarheid spreekt dat hij niks zocht achter dat gesprek dan is het toch helemaal niet iets wat belangrijk is in of voor je relatie? Als je je vriend -:(- komt vragen of de boodschappen wel gedaan zijn of je je vriend -:(- komt vragen of ie een telefoonnummer heeft gekregen, en die jongen niet van conflicten houd, krijg waarschijnlijk in beide gevallen een leugen om bestwil. Dat betekend niet direct dat je partner ook moedwillig wat verkeerd heeft gedaan. Imo is het grote verschil dan toch of je elkaar nu wel of niet vertrouwd :o?

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 06:56

Ik heb zojuist een gesprek tussen hun gelezen. Hier weet mijn vriend niks vanaf want die slaapt maar ik kon niet slapen dus ging een beetje facebooken. Nou ben ik heel blij dat er geen hartjes kusjes of dat soort oliebol in staan. Dat is echt een last die van me af valt. Maar waar ik wel echt mee zit is dat ze het dus ook over mij hebben en over de ruzie die we om de situatie gehad hadden. Ik had hem gevraagd haar te verwijderen op Facebook een tijdje terug. Dit heeft hij gedaan maar tegelijkertijd dus naar haad bericht dat ik jaloers was en dat hij van mij haar moest verwijderen maar dat ze er niets achter moest denken want ze konden gewoon verder praten.. ook vraag ze een x hoe het met zijn meisje gaat. Ze hebben het dan buiten fb ook over mij gehad aangezien dat er niet in staat. Ik vind het heel erg dat hij mij dit niet verteld heeft of heeft laten lezen. Opzich snap ik het anderzijds ook wel dat hij niet wil dat ik dat weet maar toch hoopte ik dat hij 100% eerlijk was geweest en dat is hij voor mijj gevoel nu niet.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:06

Meid, daar heb jij je nu in gedraaid. I.m.o. als je op deze manier je partner gaat controleren is het eind in zicht. Ik heb ook in een aantal relaties facebook en whatsapp gecontroleerd en die zijn allemaal korte tijd later geëindigd.
Je vertrouwen is volkomen weg en dit kan je niet vertellen zonder dat er ruzie van komt. Je hebt nu ook het vertrouwen van je vriend geschaad door zijn berichten te lezen.

Met mn huidige vriend heb ik totaal geen behoefte om hem te controleren, omdat ik hem voor 100% vertrouw. Als er geen vertrouwen is, is een relatie nagenoeg onmogelijk.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 07:11

NoTwixLeft schreef:
Meid, daar heb jij je nu in gedraaid. I.m.o. als je op deze manier je partner gaat controleren is het eind in zicht. Ik heb ook in een aantal relaties facebook en whatsapp gecontroleerd en die zijn allemaal korte tijd later geëindigd.
Je vertrouwen is volkomen weg en dit kan je niet vertellen zonder dat er ruzie van komt. Je hebt nu ook het vertrouwen van je vriend geschaad door zijn berichten te lezen.

Met mn huidige vriend heb ik totaal geen behoefte om hem te controleren, omdat ik hem voor 100% vertrouw. Als er geen vertrouwen is, is een relatie nagenoeg onmogelijk.

Ik snap helemaal wat je bedoeld helaas. Ik wou gewoon echt weten of hij eerlijk tegen me is geweest. Ik heb ook nooit de behoefte gehad hem te controleren totdat dit opspeelde. Ik ben gewoon zo bang hem kwijt te raken. Heb de hele nacht nog niet kunnen slapen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:24

Alles te weten maakt niet gelukkig. Sterker nog dit kan wel eens heel goed de druppel zijn. Helemaal omdat nu blijkt dat hij echt helemaal niks verkeerds heeft gedaan.
Draai het eens om. Een ander die zo tegen je doet. Die je verteld wat je wel en niet mag. Met wie je wel en niet om mag gaan. Welke gespreken je mag verwijderen en welke niet.
Je kunt iemand niet dwingen om bij je te blijven. En zeker niet op deze manier.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:40

Ts je creert in mijn ogen zelf waar je bang voor bent. Je wilt hem niet kwijt, maar komt hier steeds op terug en hebt nu zelfs zn fb gecheckt. Door zulk soort acties drijf je hem juist in de armen van een ander. Blijkt dat hij echt vreemd gaat, verbreek dan de relatie. Zoniet sluit dan dit hoofdstuk en laat het rusten.

je zegt het dat je het erg vind dat hij het niet aan je heeft laten weten. Ik snap dat wel, dan had hij gelijk weer een hoop gezeik over zich heen gehad. Hij heeft gewoon voor de makkelijkste weg gekozen.

Ik vind zijn acties niet netjes en hij verdient zeker een schop onder zn hol. Maar jouw gedrag werken wel bepaalde acties in de hand. Zoals met dat feestje. Jij staat te chagerijen en te mokken over iets. Hij ziet vervolgens een ander vrouwelijk exemplaar die wel blij is hem te zien en gezellig met hemstaat te doen. Voor een vent als de jouwe die overduidelijk van conflict vermijdelijk gedrag is, is de keuze dan makkelijk dan ga je daar toch een gezellige avond mee hebben ipv een mokkende vriendin. Vervolgens blijf je er steeds op terugkomen en over drammen. Dan is het gelijk een stuk aantrekkelijker om met haar te blijven praten want zij dramt en zeurt niet.
Daarmee praat ik zeker niet goed dat hij haar nummer heeft gevraagd en stiekem met haar praat, want dat vind ik zeker ongepast in een relatie.
Laatst bijgewerkt door BeeMed op 20-08-16 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:56

Wauw ts , nu heb je idd zekerheid... De zekerheid dat je relatie verknald is... Dit is idd het begin van het einde.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 08:21

maximuss schreef:
Wauw ts , nu heb je idd zekerheid... De zekerheid dat je relatie verknald is... Dit is idd het begin van het einde.

Nee dat heb ik niet

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:27

Zeker van: jij hebt stiekem in zijn facebookberichten geneusd en daar ga je wrs over liegen als hij iets vraagt en je gaat zelf ongemakkelijk blijven lopen omdat jij nu weet dat hij met haar over jou praat, maar dat mag je niet laten merken want dan weet hij direct dat je hem gecontroleerd hebt. Het is een wespennest ts...

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:30

Denk dat je je er niet zo druk over moet maken. Uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan maar je kan hem niet verbieden geen contact met mensen te hebben. En hij heeft niet dat soort contact waar jij bang voor bent/was. Maar nu is het nog niet goed want hij heeft over jou gepraat.. Misschien dat die even zijn ei bij iemand kwijt moest en dat is haar geworden.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:32

Nou overdrijven is ook een vak. Een tig aantal jaren terug ook wel berichten gelezen van mijn vriend, nog steeds samen hoor.. incl koophuis en kind.

Maar.. er is bij ons wel zeer open communicatie geweest na de vertrouwensbreuk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:51

Ik zou eerlijk toegeven dat je zijn berichten heb gelezen... Ik heb het ook wel eens gedaan hoor, maar dat was niet omdat ik dacht dat hij vreemd zou gaan. Maar om een andere reden. Daar weet mijn vriend gewoon van af. Ik zat namelijk naast hem. :7

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:56

lelberse schreef:
Ik heb zojuist een gesprek tussen hun gelezen. Hier weet mijn vriend niks vanaf want die slaapt maar ik kon niet slapen dus ging een beetje facebooken. Nou ben ik heel blij dat er geen hartjes kusjes of dat soort oliebol in staan. Dat is echt een last die van me af valt. Maar waar ik wel echt mee zit is dat ze het dus ook over mij hebben en over de ruzie die we om de situatie gehad hadden. Ik had hem gevraagd haar te verwijderen op Facebook een tijdje terug. Dit heeft hij gedaan maar tegelijkertijd dus naar haad bericht dat ik jaloers was en dat hij van mij haar moest verwijderen maar dat ze er niets achter moest denken want ze konden gewoon verder praten.. ook vraag ze een x hoe het met zijn meisje gaat. Ze hebben het dan buiten fb ook over mij gehad aangezien dat er niet in staat. Ik vind het heel erg dat hij mij dit niet verteld heeft of heeft laten lezen. Opzich snap ik het anderzijds ook wel dat hij niet wil dat ik dat weet maar toch hoopte ik dat hij 100% eerlijk was geweest en dat is hij voor mijj gevoel nu niet.

En als hij wakker wordt ga jij hem nu vertellen dat je stiekem hebt zitten lezen toch?
Wat een rotstreek. (van jou TS)
Hij heeft niets gezegd dan de feiten. Je bent jaloers en op het ziekelijke af ook.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:04

Oef ik vind het nu toch wel wat ver gaan :n Ik heb het idee dat je nu op het punt bent dat je overal iets achter gaat zoeken en spoken gaat zien.

Ik heb geen makkelijke start gehad in mijn relatie (beide weinig vertrouwen in de mens) maar dat is nooit zo ver gekomen dat we elkaar gingen controleren en dat jaloezie de overname nam.

Spoiler:
Daarnaast ben ik van mening dat als je je relatie op een openbaar forum moet bespreken ipv het tussen elkaar te houden, je al je vraagtekens mag zetten bij de relatie. Maar daar zal ik vast kritiek op krijgen :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:06

Ik lees al een tijd mee.
Ga eerst eens goed nadenken.
Wil je verder met iemand die blijkbaar nog steeds tegen je liegt?
Of je nou wel of niet zijn berichten hebt gelezen.

Hij zegt dat ze geen contact hebben maar blijkbaar dus wel.

kan je hiermee leven dat hij zonder intenties nog contact heeft met iemand?

Is dit wel de ware voor jou?

Heb eerder gehad dat vaak je voorgevoel gewoon klopt.
Ben je jaloers of heb je vermoedens hoe hard de mannen ook schreeuwen nee hoor bla bla bla ze liegen vaak. In jou geval blijkbaar ook.
Nu een relatie waar dit soort dingen helemaal niet spelen.
Wat een verademing gewoon open en eerlijk zijn.
Dan kan je parnter rustig een avond of weekend weg zonder zorgen, praten of dansen met iemand.
Wat kost het een energie als je overal zorgen om moet maken.

Kan jij hiermee gelukkig worden?
Als je relatie goed zit maak jij je geen zorgen om andere vrouwen of berichten van vrouwen.

Nu blijf je hem controleren en dit is niet gezond en jij blijft stressen en bent ongelukkig.
Stop met controleren en werk aan jezelf.
opbichten enz wat hier al gezegd is.
Of blijf controleren en je blijft ongelukkig.
Of verbreek de relatie en ga leuke dingen doen en genietvan je leven en ga aan jezelf werken.
de ware kom je dan vanzelf tegen.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 20-08-16 09:09, in het totaal 2 keer bewerkt

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:06

Moeilijk hoor. Wat hij met haar heeft besproken zou niet mijn manier zijn geweest. Ik had waarschijnlijk bot in je gezicht gezegd: ze is gewoon een vriend, er is niet meer dan dat dus jij hoeft je geen zorgen te maken en ik kan haar gewoon in mijn vriendenlijst houden.

Maar als je bang bent voor conflicten doe je misschien zoiets als hij nu heeft gedaan. En op de schaal van 'erg' scoort hij misschien 'onhandig' maar door jouw speurwerk zit jij nu op 'wantrouwend'.

Ben niet ervaren genoeg om te kunnen zeggen of dit nog op te knappen is. Misschien dat jullie persoonlijke kenmerken (conflict ontwijkend en bereid daarvoor niet de gehele waarheid te vertellen versus achterdochtig en de gehele waarheid als het belangrijkste ingrediënt voor een relatie zien) een stabiele relatie onmogelijk maken, of een van jullie zou bereid/in staat moeten zijn zijn/haar persoonlijkheid aan te passen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:07

Een beetje sparren over je relatie is niet slecht, doe ik ook wel eens in een groepsapp. Zeker wanneer beiden geen oplossing meer weten voor een bepaald iets. Dan is hulp van buiten soms fijn.

Een relatie moet je als mens zijnde aan werken, maar mensen maken fouten. TS heeft een fout gemaakt door stiekem te lezen en dat moet ze op gaan biechten. Haar vriend heeft gelogen en dat moet hij uit gaan spreken. Het kan niet altijd goed gaan helaas. Maar daar kan je aan werken, zodra je niet meer bereid bent om er aan te werken. Dan is pas het einde in zicht.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:22

Herken je verhaal,
Mijn ex, sinds januari, loog en bedroog.
De hele tijd met die k.ttelefoon, en maar zeggen, ik zit niet te app-en.
Ik zie toch, dat hij berichtjes aan het sturen is, die telefoon niet verder als 5 cm uit zijn buurt.
Mijn gevoel was al heeeeeel veeeeel langer zo.
Ik ben blij dat ik de keus heb gemaakt, om na 12 jaar samen zijn te gaan.
Wat valt er een last van je schouders, en een rust krijg je ervoor terug.

Denk aan jezelf, Luister naar je gevoel!!!
Sterkte