Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:57

Ik zou me afmelden voor die avond. Ik zou er ook geen toestand van maken, maar zou me niet welkom voelen op deze manier. Mijn vriend zou gewoon lekker de hele dag kunnen gaan.

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:58

oke ik volg ook even vind het wel raar net als of zij idd haar trouwfeest gebruikt om jou vriend weer bij zijn ex terug te krijgen zo`n gevoel krijg ik namelijk van dit verhaal en dat is omdat ze die ex wel mag en jou niet ts

Sees

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:00

Petraaken oh zo. Ik ben nog nooit op een bruiloft geweest waar een tafelschikking was of waar überhaupt veel gezeten werd :D.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:04

:= Dat heb ik een keer meegemaakt en niemand was daar (buiten de tafel van het bruidsstel) mee eens. Partners uit elkaar gehaald bijvoorbeeld, hele andere tafels, vrienden niet bij elkaar dus iedereen ging gewoon ergens anders zitten. :=

Misschien is dat meer Belgisch?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:07

Avond uitnodigingen zijn hier vaak ook voor het feest dus als het goed is heb je dan al gegeten.

Maar wacht even het telefoontje af en kijk hoe je je erbij voelt. En maak dan pas de keuze.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:09

wat is meer Belgisch? Wel of geen tafelschikking?

Laatste 2 bruiloften waarop ik de hele dag utigenodigd was, was allemaal met tafelschikking door het bruidspaar bepaald. Telkens mocht ik als vrijgezel zelfs iemand meenemen naar keuze. De periode tussen voorgerecht en dessert zat iedereen toch vnl aan tafel, pas daarna werd de dansvloer geopend.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:22

Dat er s avonds bij het feest ook echt een tafelschikking is . Dus die zit daar en die zit daar.

De meeste NL feesten zijn volgens mij voornl. (bij het feest dan) daar heb je een paar tafels om te zitten en daar de dansvloer. Je kijkt maar waar je hangt :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:28

Sees schreef:
Sammie schreef:
Dat verschilt gewoon per vrijgezellenfeest :) Ja die bruiden zijn er.. maar er zijn er ook voor wie het een volledige verrassing is.. Zoals het hoort.. een dergelijk feest wordt voor de fun georganiseerd door je beste vrienden.. Ook geen verplichting dus..

Wat een onzin, zoals het hoort. Alsof er regels zijn voor vrijgezellenfeesten. Ik ben nog nooit op een vrijgezellenfeest geweest waar degene die het organiseerde het niet gewoon netjes aan de bruid had gevraagd van tevoren. Je zou er maar één vergeten, ook knap banketstaaf.

Mijn vrijgezellenfeest was een échte verassing. Wist er niets van, dus ook geen mensen wel of niet uit kunnen nodigen. Van oorsprong hoor je inderdaad overvallen te worden door je vrienden en dus je niet met de organisatie te bemoeien.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:43

DatBenIkNou schreef:
Sees schreef:

Wat een onzin, zoals het hoort. Alsof er regels zijn voor vrijgezellenfeesten. Ik ben nog nooit op een vrijgezellenfeest geweest waar degene die het organiseerde het niet gewoon netjes aan de bruid had gevraagd van tevoren. Je zou er maar één vergeten, ook knap banketstaaf.

Mijn vrijgezellenfeest was een échte verassing. Wist er niets van, dus ook geen mensen wel of niet uit kunnen nodigen. Van oorsprong hoor je inderdaad overvallen te worden door je vrienden en dus je niet met de organisatie te bemoeien.

Tja, ik ben wel blij dat dat tegenwoordig niet meer zo gaat. M'n getuige zou geen idee wie ze zou moeten uitnodigen. Dat zou ze dan met mijn verloofde moeten bespreken ofzo... Ik heb straks geen weet van de datum en activiteit enzo, maar we hebben wel even gekletst over wat ik (en mijn autistische zusje) wel en niet leuk zouden vinden en dat het écht niet in de week voor de bruiloft kan, omdat ik dan al gestresst genoeg ben.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:53

Tafelschikking kom ik voor de daggasten nog wel eens tegen.
Wij hebben dat zelf achterwege gelaten, hadden meerdere tafels staan en iedereen mocht zitten naast/bij wie die wilde. Dit ook ivm een schoonmoeder die de gedurende tijd oplopend naar de bruiloft dreigde niet te komen omdat haar ex man aanwezig zou zijn ( waar zij reeds 12 jaar van gescheiden was en er geen echte drama afgespeeld heeft tussen hun).

Wij hebben ook alle vrijgezelle daggasten gezegd dat ze een partner mee mochten nemen indien zij dat wilden.

Schoonmoeder besloot de laatste dagen voor de bruiloft opeens 3 personen mee te moeten nemen als extra daggasten anders kwam zij niet. :7
Dat vond ik zo kort van te voren echt not
Done. :o ook op de dag zelf was er her en der nog wat ongemak rondom haar, waar ze vooraf tevreden was over haar stoelplaatsing in de kerk bijv, was ze dat op dat moment niet. Dus nu heb ik kerkfoto's dat mijn schoonmoeder aan mijn zijde zit en dan pas mijn eigen ouders ipv gewoon mijn ouders gelijk naast mij.

gelukkig heeft zwager en schoonzusje het meeste van alle drama opgevangen gedurende de maanden naar de bruiloft toe. Schoonzusje kneep hem behoorlijk toen hun huwelijk eraan kwam, maar zoals vaak is vooral de eerste keer met zoiets "eng" en heeft ze zich toen wel netjes gedragen.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:11

Ik heb gewoon 10 pagina's door zitten spitten om te weten te komen wat de uitslag is....
Voelt een beetje als een spannende film met als einde "to be continued" :=

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:16

tjonge wat vinden sommige mensen zichzelf belangrijk. Ik snap al die drama nooit. Mijn ouders hebben een keer gezegd dat als hij komt kom ik niet beiden waren gelijk niet meer welkom, klaar geen gezeik aan mijn hoofd en los je problemen onderling maar op maar niet over mijn rug. Blijkbaar is dat de hele familie doorgegaan want nooit meer heeft er een iemand geprobeerd mij onder druk te zetten op die manier.

Ook andersom vind ik het helemaal prima als iemand mij slechts op de receptie (of helemaal niet for that matter) wil zien, kun keuze, hun dag, hun feestje en wie ben ik om te vinden dat ik zo belangrijk ben dat ik er (de hele dag) bij moet zijn?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:20

DatBenIkNou schreef:

Mijn vrijgezellenfeest was, zoals te lezen, ook een échte verassing :j. Ik vind aangeven wie je er graag bij wil hebben nou niet bepaald bemoeien met de organisatie ;). Aan mij werd gewoon gevraagd wie ik er graag bij zou willen hebben, ik weet niet beter dan dat dat normaal is. Blij toe ook want anders hadden ze er minimaal 1 vergeten :D.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:21

danzzz schreef:
tjonge wat vinden sommige mensen zichzelf belangrijk. Ik snap al die drama nooit. Mijn ouders hebben een keer gezegd dat als hij komt kom ik niet beiden waren gelijk niet meer welkom, klaar geen gezeik aan mijn hoofd en los je problemen onderling maar op maar niet over mijn rug. Blijkbaar is dat de hele familie doorgegaan want nooit meer heeft er een iemand geprobeerd mij onder druk te zetten op die manier.

Ook andersom vind ik het helemaal prima als iemand mij slechts op de receptie (of helemaal niet for that matter) wil zien, kun keuze, hun dag, hun feestje en wie ben ik om te vinden dat ik zo belangrijk ben dat ik er (de hele dag) bij moet zijn?

Ja klopt, gek dat mensen niet meer zelf mogen kiezen wie ze uitnodigen voor een feest dat ze zelf organiseren.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:26

Het zinnetje: "Het is hun dag." Vind ik gel*l. Betekend dat dat je dan zomaar iemand mag kwetsen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:27

Klein puntje daar is gewoon dat een dergelijk feest niet verplicht zou moeten zijn. Op het moment dat er al iets gevraagd over uitnodigen wie wat wat is het geen verrassing (twee r'en! - anders zit je in de as). Een vrijgezellenfeest hoort imo ook helemaal niet vanzelfsprekend te zijn, maar iets dat vrienden voor je doen. Voor de fun en voor de lol. Meerdere van zulke avonden zouden dan ook niet uitgesloten hoeven te zijn. Zeldzaam, maar niet ondenkbaar als je meerdere afgesloten vriendengroepen zou hebben bijv.

Het gaat tegenwoordig echt zo ver dat er gewoon iemand wordt aangewezen als jij organiseert die avond op die dag en je nodigt die en die uit (en we gaat dat en dat doen).

Afijn.. voor zover dat zijspoor dan. Ts gaat wrs niet en ook daar snap ik wel een klein beetje waarom.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:28

Zou er eigenlijk niet zo een probleem van maken. Snap ook nooit zo goed dat mensen denken dat stelletjes meteen 1 persoon worden. Als mijn vriend uitgenodigd zou worden en ik niet zou ik dat best snappen, ik kan het goed met zn vrienden vinden hoor maar ben geen echte vriend van hun zoals mijn vriend dat is.

Heb ook een vriend met vriendin die denkt dat ze overal waarvoor ik die vriend uitnodigt mee mag komen. Erg irritant, heb nou eenmaal niks met haar.. maar omdat ze het vriendinnetje van is zeg ik er ook maar niks van, vindt het ergens ook weer zielig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:29

Natuurlijk mogen mensen wel zelf kiezen wie ze uitnodigen :j

Maar met dergelijke zeer aparte uitzonderingen is het toch niet zo gek dat (niet) genodigden zich afvragen wat daar de gedachte achter is om specifiek 1 iemand buiten te sluiten :=

Bruidspaar mag helemaal zelf beslissen hoe ze hun dag willen, maar ze kunnen hun gasten nergens toe dwingen want puntje bij paaltje bepalen de gasten inderdaad niet het verloop van de trouwdag....maar wel of ze wel of niet aanwezig zullen zijn en als je te rare fratsen uithaalt dan is het risico groot dat niet iedereen komt.

Zoals in dit geval, waarin het helemaal niet raar zou zijn als de beste vriend van de bruidegom op deze vreemde actie zou reageren door er dan helemaal geen zin meer in te hebben door de positie waar ze hem in dwingen...en dan maar besluit om helemaal niet te komen.

Is dat dan wat je wilt als bruidspaar....? :=

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:30

Ik zou zelf gewoon helemaal niet gaan en lekker vriendlief laten gaan. Heb jij een avondje voor jezelf, geen energie aan verspillen. Als vriendlief hier echter ook vervelende gevoelens over heeft zoals je aangeeft dan staat het vrij dat hij navraag doet. Misschien is het een fout, zo niet en willen ze jou echt niet bij de dag hebben, dan is dat hun goed recht, maar dan kan je vriend ook beslissen wat hij ermee doet dus eventueel beslissen dat hij wel/of niet gaat.
Laatst bijgewerkt door Mer1980 op 18-07-16 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:31

Ik heb een heel ander 'dilemma'. Wij zijn uitgenodigd voor een trouwfeest door mensen die ik al vijf jaar niet gezien heb _O- Althans haar.. hem ken ik helemaal niet :')

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:33

Sammie schreef:
Klein puntje daar is gewoon dat een dergelijk feest niet verplicht zou moeten zijn. Op het moment dat er al iets gevraagd over uitnodigen wie wat wat is het geen verrassing (twee r'en! - anders zit je in de as). Een vrijgezellenfeest hoort imo ook helemaal niet vanzelfsprekend te zijn, maar iets dat vrienden voor je doen. Voor de fun en voor de lol. Meerdere van zulke avonden zouden dan ook niet uitgesloten hoeven te zijn. Zeldzaam, maar niet ondenkbaar als je meerdere afgesloten vriendengroepen zou hebben bijv.

Het gaat tegenwoordig echt zo ver dat er gewoon iemand wordt aangewezen als jij organiseert die avond op die dag en je nodigt die en die uit (en we gaat dat en dat doen).

Afijn.. voor zover dat zijspoor dan. Ts gaat wrs niet en ook daar snap ik wel een klein beetje waarom.

Foutje bedankt in de snelheid getypt :o.

Verplicht sowieso niet. Het is een hartstikke leuk extraatje als iemand het voor je wil organiseren en nog leuker als een aantal mensen er de tijd en het geld voor over heeft om een feestje te vieren met jou. Als ik zeg dat het alsnog een verassing was, mag je me gewoon op mijn woord geloven hoor ;). Ik had er namelijk écht niet meer op gerekend.

Zoals gezegd zou ik als TS idd niet naar het vrijgezellenfeest gaan. Ben benieuwd wat er uit het gesprek komt, ik hoop dat het allemaal mee valt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:34

Sammie schreef:
Ik heb een heel ander 'dilemma'. Wij zijn uitgenodigd voor een trouwfeest door mensen die ik al vijf jaar niet gezien heb _O- Althans haar.. hem ken ik helemaal niet :')

Hoezo is dat een dilemma?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:36

Majolen schreef:
Het zinnetje: "Het is hun dag." Vind ik gel*l. Betekend dat dat je dan zomaar iemand mag kwetsen?

als iemand niet willen uitnodigen voor die dag als kwetsend ervaren wordt dan is dat jammer voor diegenen, maar ja het is HUN dag, en HUN bepalen hoe HUN dag eruit ziet. Ik zie ook niet dat dit kwetsend kan zijn, zou een mooi verhaal zijn dat mijn feestje vol zit met allemaal mensen die ik misschien helemaal niet zo gezellig vind omdat ze anders gekwetst zouden kunnen worden.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:37

Ik ben reeds bij meerdere bruiloften ( als avondgast) uitgenodigd waarbij ik 1 van de 2 nog nooit had gezien. :+ waren wel leuke feestjes en hebben elkaar na het feest weer vaker opgezocht. Klikte ook prima met de nieuwe wederhelft, soms verwatert iets voor geen aanwijsbare reden en wordt het zo weer nieuw leven ingeblazen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:40

Sees schreef:
Sammie schreef:

Hoezo is dat een dilemma?

dilemma tussen haakjes, he :) We kennen er wrs niemand, dus daar zitten we dan met zn tweeën te feesten :') Moest er wel even aan denken in contrast met dit topic. No biggie.. duurt nog zes weken dus nog alle tijd om er over na te denken.