Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sees schreef:Sammie schreef:Dat verschilt gewoon per vrijgezellenfeestJa die bruiden zijn er.. maar er zijn er ook voor wie het een volledige verrassing is.. Zoals het hoort.. een dergelijk feest wordt voor de fun georganiseerd door je beste vrienden.. Ook geen verplichting dus..
Wat een onzin, zoals het hoort. Alsof er regels zijn voor vrijgezellenfeesten. Ik ben nog nooit op een vrijgezellenfeest geweest waar degene die het organiseerde het niet gewoon netjes aan de bruid had gevraagd van tevoren. Je zou er maar één vergeten, ook knap banketstaaf.
DatBenIkNou schreef:Sees schreef:
Wat een onzin, zoals het hoort. Alsof er regels zijn voor vrijgezellenfeesten. Ik ben nog nooit op een vrijgezellenfeest geweest waar degene die het organiseerde het niet gewoon netjes aan de bruid had gevraagd van tevoren. Je zou er maar één vergeten, ook knap banketstaaf.
Mijn vrijgezellenfeest was een échte verassing. Wist er niets van, dus ook geen mensen wel of niet uit kunnen nodigen. Van oorsprong hoor je inderdaad overvallen te worden door je vrienden en dus je niet met de organisatie te bemoeien.
DatBenIkNou schreef:Mijn vrijgezellenfeest was een échte verassing. Wist er niets van, dus ook geen mensen wel of niet uit kunnen nodigen. Van oorsprong hoor je inderdaad overvallen te worden door je vrienden en dus je niet met de organisatie te bemoeien.
danzzz schreef:tjonge wat vinden sommige mensen zichzelf belangrijk. Ik snap al die drama nooit. Mijn ouders hebben een keer gezegd dat als hij komt kom ik niet beiden waren gelijk niet meer welkom, klaar geen gezeik aan mijn hoofd en los je problemen onderling maar op maar niet over mijn rug. Blijkbaar is dat de hele familie doorgegaan want nooit meer heeft er een iemand geprobeerd mij onder druk te zetten op die manier.
Ook andersom vind ik het helemaal prima als iemand mij slechts op de receptie (of helemaal niet for that matter) wil zien, kun keuze, hun dag, hun feestje en wie ben ik om te vinden dat ik zo belangrijk ben dat ik er (de hele dag) bij moet zijn?
Sammie schreef:Klein puntje daar is gewoon dat een dergelijk feest niet verplicht zou moeten zijn. Op het moment dat er al iets gevraagd over uitnodigen wie wat wat is het geen verrassing (twee r'en! - anders zit je in de as). Een vrijgezellenfeest hoort imo ook helemaal niet vanzelfsprekend te zijn, maar iets dat vrienden voor je doen. Voor de fun en voor de lol. Meerdere van zulke avonden zouden dan ook niet uitgesloten hoeven te zijn. Zeldzaam, maar niet ondenkbaar als je meerdere afgesloten vriendengroepen zou hebben bijv.
Het gaat tegenwoordig echt zo ver dat er gewoon iemand wordt aangewezen als jij organiseert die avond op die dag en je nodigt die en die uit (en we gaat dat en dat doen).
Afijn.. voor zover dat zijspoor dan. Ts gaat wrs niet en ook daar snap ik wel een klein beetje waarom.
Majolen schreef:Het zinnetje: "Het is hun dag." Vind ik gel*l. Betekend dat dat je dan zomaar iemand mag kwetsen?
Sees schreef:Sammie schreef:Ik heb een heel ander 'dilemma'. Wij zijn uitgenodigd voor een trouwfeest door mensen die ik al vijf jaar niet gezien hebAlthans haar.. hem ken ik helemaal niet
Hoezo is dat een dilemma?