"Heeft u ook dino plaatjes?!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:17

gohya schreef:
Hier staan ze altijd bij de Plus,die heeft ook allerlei spaaractie's,nu die Angry Birds.
Als ze vragen of ik ze heb zeg ik: ja maar ik spaar ze zelf.
En dan geef ik ze weg op FB aan de minder bedeelde kinderen,is een aparte groep voor.

Die kranten verkopers geef ik ook niks,er is er 1 die ik wel wat geef,2 sigaretten.

Die bij de Plus hebben ze bij een vriendin van mij in de wijk ook. Drie kinderen in haar winkelwagentje aan het graaien naar die dingen. Kinderen uit het karretje geplukt en Angry Birds aan haar moeder gegeven die ze weer eerlijk verdeeld onder lesklantjes die het wat minder breed hebben.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:20

petraaken schreef:
Op het platteland zitten de winkels meestal niet om de hoek van het huis dus dat zal wel een deel te maken hebben dat er in die kleine dorpjes er geen kinderen staan te zeuren om plaatjes of iets anders.

In ons kleine dorpje wel helaas..

Word gek van dat gebedel! Ze staan dan wel achter een dranghek, maar als je uit de winkel loopt vliegen ze op je af :n vind het niet normaal. Ik spaarde vroeger (uuuuh 7 jaar geleden :') ) ook wel eens van die actiespeeltjes, maar zo staan bedelen is nooit in me op gekomen. Al herinner ik me nog wel dat er toen ook kinderen bij de uitgang stonden.

Vind die actie voor kinderen in ziekenhuizen hierboven wel een ontzettend leuk initiatief!

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:22

Chasey schreef:
Ojajoh schreef:
plaatjes stuk scheuren enz..hoe verzinnen mensen het?
Wat? Serieus? Dat is wel heel triest. :') :') Pfff whaha... wat sneu.

Triest of niet niet, de kinderen zullen er in ieder geval wat van leren.

Dat actie altijd tot reactie leidt bijvoorbeeld, en een uitdagende actie vaak tot een overtreffende reactie. Dat hun eigen gedrag sommige volwassenen blijkbaar tot waanzin drijft. En dat volwassenen ook onvoorspelbaar en ondoordacht kunnen reageren.

In een maatschappij waarin er steeds minder grenzen worden getrokken aan het gedrag van kinderen (en volwassenen), en waarin er steeds meer mensen zijn die buiten de boot vallen en zich geen weg met hun frustraties weten, lijken me dat helemaal geen verkeerde dingen om op voorbereid te worden.

Niet dat ik bedoel dat we nou allemaal onze dinoplaatjes kapot moeten gaan scheuren hoor ;-)
Bewaar ze dan inderdaad voor de kinderen in het ziekenhuis.

NathalietjeB

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:29

hier worden ze zelfs uit de handen van mijn zoontje getrokken := mijn zoontje van 5 helemaal blij met zijn gekregen dino plaatjes, liep ie door groepje die bij de uitgang stonden te bedelen en trokken zo zijn plaatjes uit zijn handen. -:(-

heb ze even heel beleefd verteld dat dit niet de bedoeling is -:(- uiteindelijk kreeg hij zijn stickers terug maar oeehhh... wat worden ze bijdehand -:(-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:35

Mars schreef:
piezze schreef:
Ik zie liever die leuke kindjes daar staan dan de standaard daklozenkrant verkoopster

Leuke kindjes? Stonden die hier maar, het is gewoon tuig... Schreeuwen, schelden als je niets geeft, hondsbrutaal gedrag. Liep een jochie van een jaar of 4 de winkel uit met zijn plaatjes, moeder liep er een paar meter achter. Plaatjes werden zo uit dat jong zn handen getrokken :n

Snap niks van moeders die hun kids als een stel schooiers achter zo'n dranghek laten staan. En bij mensen gaan aanbellen om die dingen vind ik helemaal het toppunt, hoefde ik vroeger echt niet in mn hoofd te halen :=

:oo En wat deed die moeder. Ze hopelijk toch wel terug eisen?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:36

Ik lees hier werkelijk met verbazing tot wat die kinderen in staat zijn :n
Heb dat soort dingen gelukkig nog niet meegemaakt.

Ik spaar die dingen voor de kids van een collega, maar als ze zouden vragen...nee, wij zijn nog ouderwets opgevoed met het "kinderen die vragen worden overgeslagen :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:44

Andra_S schreef:
Chasey schreef:
Wat? Serieus? Dat is wel heel triest. :') :') Pfff whaha... wat sneu.

Triest of niet niet, de kinderen zullen er in ieder geval wat van leren.

Dat actie altijd tot reactie leidt bijvoorbeeld, en een uitdagende actie vaak tot een overtreffende reactie. Dat hun eigen gedrag sommige volwassenen blijkbaar tot waanzin drijft. En dat volwassenen ook onvoorspelbaar en ondoordacht kunnen reageren.

In een maatschappij waarin er steeds minder grenzen worden getrokken aan het gedrag van kinderen (en volwassenen), en waarin er steeds meer mensen zijn die buiten de boot vallen en zich geen weg met hun frustraties weten, lijken me dat helemaal geen verkeerde dingen om op voorbereid te worden.

Niet dat ik bedoel dat we nou allemaal onze dinoplaatjes kapot moeten gaan scheuren hoor ;-)
Bewaar ze dan inderdaad voor de kinderen in het ziekenhuis.

Ik vind dat een aantal (volwassen) bokkers totaal niet het goede voorbeeld geeft.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:01

ik zou als ik volwassen was wel gewoon wat geven. maak je ze hartstikke blij van.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:07

Hier ook een dorp maar stikt van die kinderen bij de supermarkt. Mijne mogen het echt absoluut niet! :+

Zoonlief spaart ze wel maar gewoon van onze eigen boodschappen en ruilen met klasgenootjes en zo. Hij krijgt ze in de winkel vaak van mensen die het juist aan hem geven omdat hij níet vraagt :+ dus dat bedelen werkt ook nog averechts vaak.

Zoonlief weet heel goed dat hij er niet om mag vragen en blij moet zijn met wat hij krijgt. Ik snap ouders die hun kind laten bedelen voor die plaatjes nooit zo goed... :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:15

De bedelaars staan hier buiten de ah :') blijkbaar werden mensen er binnen gek van en is dranghek naar buiten gegaan. Nu moet je er hoe dan ook langs :+

En leuke kindjes? Die er nu stonden kregen onderling knallende ruzie (zo leuk als er ook geen ouders in de buurt zijn) dat een volstrekt onbekende maar moest ingrijpen :')
Vorige keer stonden er brutale apen, nou dan bewaar ik ze wel voor andere kindjes die wel normaal beleefd kunnen zijn :)
of voor beleefde volwassenen die het netjes vragen voor hun kinderen. Ook geen punt.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:44

Ik ken het fenomeen niet, maar het lijkt me simpel: beleefde kinderen kunnen ze krijgen (waarom niet?) en onbeleefde en opdringerige worden genegeerd/overgeslagen of indien nodig gemeld bij de filiaalleider. Ik zie het probleem niet zo.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:52

Ik ook niet.

Wat kunnen mensen tegenwoordig weinig van elkaar hebben....

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:02

Bijzonder dat jij gelijk de conclusie trekt dat iemand pikt :o?

Er kunnen heel veel redenen zijn, waarom hij/zij er niet meer staat.[/quote]

Mijn moeder is befriend met iemand die bij de winkel werkt ze hebben regelmatig overleg gehad hoe het op te lossen ik beschuldig echt niet zomaar iemand. Ze hebben haar eerst van de wc verbannen toen begon ze pakken koek open te maken terwijl ze thee uit de automaat aan het drinken was in de winkel etc. Toen uiteindelijk mocht ze de winkel niet meer in, en na nog een voorval weet dus niet precies wat er toen gebeurd is mag ze nu helemaal nie meer bij de winkel voor staan.

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:04

Eens met Soesita en Boras. Zolang ze zich normaal gedragen en op de plek staan die ervoor gemaakt is vind ik het geen probleem. Hier zie ik ze dan ook onderling ruilen en samen inplakken. Leuk toch.

charmaine90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:10

Ik vind het ronduit onbeschoft.
Mij is altijd gezegd: kinderen die vragen, worden overgeslagen.
En daarom negeer ik ze.

Ik had gister een man die in gebrekkig Nederlands aan mij vroeg of hij voor mocht met een fles cola.
Naast mij was de informatie balie waar hij kon afrekenen.
Ik heb dan ook geantwoord dat mensen die vragen eigenlijk worden overgeslagen, en de Cassier gaf mij groot gelijk.
Bovendien had de Cassier al iets aangeslagen toen hij het vroeg.

Als je slecht ter been bent laat ik je wel voor.
Maar die ouderen zijn tegenwoordig ook onbeschoft.
Zomaar voordringen, terwijl iedereen moet wachten.
Gelukkig zijn er genoeg medewerkers die daar wat van zeggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:20

charmaine90 schreef:
En daarom negeer ik ze.

Ik had gister een man die in gebrekkig Nederlands aan mij vroeg of hij voor mocht met een fles cola.
Ik heb dan ook geantwoord dat mensen die vragen eigenlijk worden overgeslagen, en de Cassier gaf mij groot gelijk.

Als iemand VRAAGT of hij voor mag, is het geen voordringen.
Daarbij vind ik dat iedereen alles mag vragen, maar dat het antwoord door mij wordt bepaald.
Misschien wist die man niet, dat hij voor 1 boodschap naar de servicebali
kan gaan. Dat kan je ook gewoon zeggen zonder de opmerking "wie vraagt wordt overgeslagen".

Ik vind een hoop bokkers onbeschoft en weinig behulpzaam en vooral niet het goede voorbeeld geven aan kinderen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:33

Nee als ze vragen laat ik mensen altijd voor. Heb juist een hekel aan mensen die niet vragen maar heel opzichtig bijna naast me gaan staan. Noemaal zeg ik vaak uit mezelf al van ga maar eerst. Het kost mij niet eens extra tijd omdat ik toch mijn boodschapjes op de band moet zetten. Had ik een keer een troela niet aangeboden om voor te gaan omdat ze heel ongeduldig stond te schuifelen enzo. Kreeg ik buiten de volle lading. Stond ze luidkeels tegen dr vriend van die prutsmuts liet me niet vooooor. Haha daar kan ik alleen maar lol om hebben.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:36

Daar ben ik het met je eens, electra.

Het komt mij nogal raar over dat sommige hier klagen over slecht gedrag bij kinderen, terwijl hun gedrag zelf ook niet om over naar huis schrijven is. Ik vind dat nog erger, aangezien jullie de volwassene zijn, en toch beter moeten weten. Je kan moeilijk iemand aanspreken op slecht gedrag, als je je zelf ook niet goed gedraagt. Denk dat dat niet veel effect gaat hebben, integendeel zelfs.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:37

piezze schreef:
Nee als ze vragen laat ik mensen altijd voor. Heb juist een hekel aan mensen die niet vragen maar heel opzichtig bijna naast me gaan staan. Noemaal zeg ik vaak uit mezelf al van ga maar eerst. Het kost mij niet eens extra tijd omdat ik toch mijn boodschapjes op de band moet zetten. Had ik een keer een troela niet aangeboden om voor te gaan omdat ze heel ongeduldig stond te schuifelen enzo. Kreeg ik buiten de volle lading. Stond ze luidkeels tegen dr vriend van die prutsmuts liet me niet vooooor. Haha daar kan ik alleen maar lol om hebben.

Ik heb altijd veel boodschappen, dus als iemand met 1 of 2 boodschapjes staat, laat ik ze zelf voor.
Als iemand het vraagt, laat ik ze voor, als het mij uitkomt en als iemand voordringt dan wijs ik ze terecht.
Maar iemand mag van mij alles vragen. Dat vind ik helemaal niet onbeschoft.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:39

Ja, wat mag nog wel, het is nooit niet goed.

Als men het niet vraagt is het niet goed.
Als men het beleefd vraagt is het ook niet goed.
Tja,....

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:43

Dat is ook waar maarja we zijn uiteindelijk maar gewoon mensjes met niet altijd hetzelfde humeur. Soms heerlijk om gewoon dom te zeuren om het zeuren.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:44

Hier staan ze ook als er weer iets te sparen valt. Je bent nog niet de deur door of ze staan al voor je neus. De hele stoep ligt vol met afval van de te sparen dingen. Ik kan me er ook erg aan ergeren.

Het enige bedelen wat wij vroeger deden was een snoepje vragen aan een buurvrouw. Tante Beb noemde wij haar. Daar kreeg je altijd zo'n hartje met tekst erop. Dat vonden we toen heel wat. Mooie tijd....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:49

Ik weet ook nog wel dat we vroeger bij mijn opa en oma de oude kranten naar de buren mochten brengen en daar kregen we dan altijd een snoepje. Dat was toch altijd wel hét hoogtepunt als we op bezoek gingen. :=

@Piezze: ik ken dat hoor, ik ben ook echt niet iedere dag in een zonnig humeur. Ik heb ook weleens haast of een pisbui en dan laat ik echt niemand voor in de winkel, hoewel ik hier over het algemeen geen probleem van maak.
Ooit had achter mij een knul staan die demonstratief stond te zuchten en vervolgens geërgerd vroeg of hij voor mocht, nou sorry, maar dan heb je echt vette pech.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:53

charmaine90 schreef:
En daarom negeer ik ze.

Ik was vorige week bij ons om de hoek bij een supermarkt. Een jongen had 2 blikken drinken laten staan. die waren ook nog niet aangeslagen. Hij kwam terug, maar wilde niet betalen of snapte het niet. Hij kon geen Nederlands. Hij liep weg en kwam met een andere jongen terug. Het meisje achter de kassa zei dat ze dan weer achterin de rij moesten gaan staan. Ook zei ze dat ze maar Nederlands moesten praten. Achter mij stond een turkse man die daar niet van gediend was en ze kreeg een preek van die man. :j

Ook is er vaak een vrouw die altijd met een vracht boodschappen komt aanzetten en nooit genoeg geld heeft zodat er iedere keer weer dingen af moeten. Het is geen snugger figuur en een beetje een tokkie. Maar altijd hetzelfde met die vrouw. Daar moet je dus niet achter gaan staan. :')

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:57

Ik word er ook echt gek van. Als ze het nog lief vragen geen probleem, maar dat geschreeuw en er maar van uit gaan dat je wat krijgt....

Ik werk zelf bij de deli (vleesafdeling AH)
En dan staat er ook elke tien minuten een klein kindje voor je neus onschuldig te kijken.
'Hallo'
'hoi'
...stilte en onschuldig gegiegel
'wil je wat vragen?'
'WORST'
'dat is geen vraag'
WORST
'Mag ik een?.....'
'WORST'
*geeft het op en pakt een worstje voor het kind*
'Wat zeg je dan?'
*kind rent weg*