Sees schreef:Echter, het krijgen van kinderen levert een ongekende verandering in je relatie op. Ik heb ervaren dat je donders sterk in je schoenen moet staan wil je die eerste zware maanden overleven. En zo heb IK het ervaren dus dat is, gelukkig, geen maatstaf voor hoe het altijd gaat. Maar ik ben wel van mening dat je relatie echt goed en stabiel moet zijn voordat je aan zoiets allesomvattends begint als kinderen.
Dat denk ik ook. Ik wil het daarom ook echt met mijn vriend bespreken en niet van "oh ja leuk kinderen, dat is iets zo natuurlijk en met liefde kan je alles, moeten we doen!". Ik wil dat hij echt beseft dat er heel veel veranderingen zullen zijn. Dat we niet zomaar spontaan ergens naar toe kunnen gaan. Dat het een huilbaby kan worden met gebroken nachten en misschien wel een gebroken humeur van ons als gevolg. Misschien dat ik zo'n traumatische bevalling zal hebben dat hij het eerste jaar daar niet meer in de buurt hoeft te komen. Zoveel dingen die niet alleen positief maar ook negatief kunnen draaien. En ik ben in mijn volle besef dat ik dat kan meemaken maar mijn gevoel wordt steeds sterker dat ik het moet durven. Alleen als mijn vriend het ook zo voelt.