Situatie met ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:52

Huertecilla schreef:
Abercrombie schreef:
Breek mij de bek niet open over exen die vinden dat ze nog rechten hebben. :roll:

'Vinden' maakt nog geen realiteit.
Dat is gelijk een probleem want perceptie is wel de realiteit van die ex.

Inderdaad. Die persoons realiteit.
Ga daar maar eens tot doordringen dan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:22

Abercrombie schreef:
Maar wanneer het om een kind gaat is het toch echt normaal om kennis te maken met elkaar.

Waarom?
Als je elkaar tegenkomt ja, dan is dat vriendelijk (maar ook dan helemaal niet nodig!!); 'oh en dit is mijn vriendin' en als formele stap? Echt niet!
De ex is daar volstrekt zelf voor verantwoordelijk. Ook de nieuwe vlam heeft daar een stem is. Meer dan de ander welke voor dat lief een indirecte derde is.
Zoals door Arno is opgemerkt is dat voorstellen alleen maar in het belang van de moeder (in dit geval).

Zelf ook in deze situatie als zijnde de vriend.
Het gaat ex NIETS aan. Zelfs niet OF zjn ex vrouw wel/geen vriend heeft of op wat voor manier. Het is volstrekt aan haar met wie zij uitgaat/aan tafel zit/het bed deelt, welke rol die in het leven van haar kind(eren) speelt, wat/hoe/wanneer zij dit aan haar kind(eren) communiceert.
Geen idee of hij op de hoogte is. Hij is ook geen 'vriend' of Facebook of wat ook.
Hij op zijn beurt hoeft ook geen statusrapport te geven over in welk stadium van relatie hij met wie is
Hij is .... ex :)*

Het staat of valt met hoe de exen met elkaar om willen gaan.
Ze zijn gescheiden en de rest is goede wil wat wederzijds moet zijn.
Als de ene afstand/privacy wil, dan dient de ander dit te repecteren.
Kroost delen geeft geen recht op de privacy van de ander en al HELEMAAL niet op die van een nieuwe vlam/relatie. Nogmaals; die heeft ook rechten en heel wat meer dan de buiten de relatie staande ex.

lor1_1984

Re: Situatie met ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:26

Ik vind het wel gebruikelijk om even kennis te maken met elkaar als een relatie serieuzer wordt en de 'nieuwe' persoon een rol in het leven van het kind gaat spelen.
Hoeft niet officieel op de koffie enzo maar gewoon even meenemen met kind ophalen/wegbrengen en dan voorstellen lijkt mij normaal. :)
Al is het maar zodat je normaal hoi en doei kunt zeggen als je elkaar eens tegenkomt zonder te moeten improviseren ofzo.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:32

Volgens mij sta je er nuchter genoeg in om hier goed mee om te gaan TS. Gewoon een keer laten vallen "Goh, ik zie dat je een nieuwe relatie hebt. Gefeliciteerd." En dan zien hoe het gesprek (of niet) zich gaat ontwikkelen. Sterke ermee, want het moet wel een beetje raar voelen .....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:41

Abercrombie schreef:

Dat HOEFT niet. Laat maar lekker vinden wat zij/hij wil: Ze zijn gescheiden.
De rest is goede wil of niet.

Als 'vlam' zijnde wil ik in principe niets met een ex van doen hebben.
Die kan daarvan vinden wat hij wil. Ze zijn gescheiden. Heb ik in principe geen enkele overlapping mee.

Rien10; waarom 'moet' dat een beetje raar voelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:43

Maar waarom is het zo abnormaal om van een goede wil uit te gaan HC? Waarom de kampen zo apart houden van elkaar alleen omdat ze gescheiden zijn? Men staat toch op goede voet met elkaar? Dat heeft toch niks met claimen te maken maar des te meer om het voor het kind open en fijn te houden?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:47

Huertecilla schreef:
Abercrombie schreef:

Dat HOEFT niet. Laat maar lekker vinden wat zij/hij wil: Ze zijn gescheiden.
De rest is goede wil of niet.

Als 'vlam' zijnde wil ik in principe niets met een ex van doen hebben.
Die kan daarvan vinden wat hij wil. Ze zijn gescheiden. Heb ik in principe geen enkele overlapping mee.

Rien10; waarom 'moet' dat een beetje raar voelen?

Een kind lijkt mij voldoende overlapping om altijd goede wil te tonen tav de ex, tot op bepaalde hoogte uiteraard, ex heeft geen inspraak in partnerkeuze of andere aspecten, maar een goeie verstandhouding ivm de kinderen kan heus wel als je dat gekwetste ego even aan de kant zet.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:48

Picasso schreef:
Maar waarom is het zo abnormaal om van een goede wil uit te gaan HC? Waarom de kampen zo apart houden van elkaar alleen omdat ze gescheiden zijn? Men staat toch op goede voet met elkaar? Dat heeft toch niks met claimen te maken maar des te meer om het voor het kind open en fijn te houden?

Volledig akkoord

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:48

TS, fijn dat jij en je ex goed met elkaar omgaan. Je ex heeft een nieuwe relatie, dat is nogal pril. Het lijkt mij dan niet de tijd om al een ontmoeting af te dwingen met de nieuwe vriendin. Gun ze de tijd om de relatie uit te bouwen. Over een paar maanden zou je kunnen voorstellen om een keer een kopje thee te drinken met z'n drieën, omdat je graag wil weten wie er in het leven van je kind is. Daar zou ik het dan verder bij laten. Hooguit zou je je ex nu al geluk kunnen wensen, laat het dan verder aan hem over hoe hij ermee omgaat. Voor hetzelfde geld wil hij zijn nieuwe vriendin pas over een half jaar voorstellen aan je kind. Succes ermee.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:49

Als je in het leven bent van zoon/dochter van je partner, heb je nou eenmaal respectvol met een andere partner om te gaan. Dus gedag zeggen doe je zelfs tegen een vreemde, dus ook tegen de ex-vriend(in) van je partner.

Het is heel fijn dat de TS goed met haar ex kan, het staat al op FB (en als je op FB plaatst, mag iedereen ernaar vragen, dan is het niet meer prive). Dus gewoon even vragen of je kindje ook kennis heeft gemaakt en toch handig als je een gezicht bij die persoon hebt.

Zoals eerder aangegeven, als je kind met een 'vreemde' in de stad loopt. Moet je dan maar weten of het 'de vriendin van' is of een kinderlokker? Dus gewoon even voorstellen lijkt me een kleine moeite.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:39

Amanda schreef:
Jeetje, wat wordt er hier uitgegaan van uitersten.
TS en ex staan op goede voet met elkaar en gaan vriendschappelijk met elkaar om, laten we dat vooral zo houden. Het heeft geen enkele zin om het alsnog een rare verhouding/situatie te laten worden.

Ik sluit me volledig aan bij Kwanyin.
Kwanyin schreef:
Gewoon geen situatie van maken TS :P .

Jullie kunnen goed overweg, en hij heeft het op fb dus het is niet bepaald dat hij het voor je wil verstoppen. Ik zou het gewoon de volgende keer luchtig zeggen "hé, ik zag dat je opnieuw verliefd bent. Leuk voor je! En wie is de gelukkige (of slachtoffer :P )?"
En dan zie je zelf wel wat hij zegt. Wie weet zegt hij wel dat het nog pril is en hij daarom nog geen groot gedoe ervan wou maken. En als het serieus wordt zeg je gewoon dat je het hem gunt en ze zich zeker niet hoeft te verstoppen als je eens langskomt om je dochter op te halen oid.

Als jullie nog zo goed met elkaar omgaan, lijkt me dit een prima manier om er naar te vragen en meteen aan te geven dat ze van harte welkom is. Een hele positieve benadering, die volgens mij nooit als bemoeizucht of recht van kennismaken kan worden ervaren, maar alleen een stukje interesse.

Hier kan ik alleen maar achter staan. Ik kan me niet voorstellen dat je ex man hier problemen mee zal hebben als de relatie nog steeds in speaking terms is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:49

Picasso schreef:

Om eerlijk te zijn, als mijn man kinderen had, zou ik me niet willen gaan "voorstellen" aan zijn ex. Moet zij me keuren? Moet zij onze relatie goed keuren? Zo zou dat voor mij aanvoelen. Kan me voorstellen dat zijn nieuwe vriendin ook zo iets heeft van "waarom zou ik me moeten laten keuren".
IMO heeft de man hier even veel beslis-recht over wie in het leven van zijn kind (ja, ook dat van hem, dat lijkt men uit het oog te verliezen) mag als de moeder.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:52

Niemand heeft het over keuren, het is alleen willen weten bij wie je kind uithangt en nee dat is niet het gedrag van een controlfreak

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:54

Ik heb niet eens kids, maar ik snap er werkelijk niks van. Kennismaken met elkaar is keuren? Je moet toch met z'n allen voor de kids zorgen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:55

Als je wil weten bij wie je kind uit hangt wil je dus een oordeel vormen (goed of niet goed, als je dat niet wil, waarom zou je het dan willen weten?) en dat is keuren.
En stel nu he, stel, dat TS vriendin ontmoet en ze vinden elkaar helemaal niks, TS vind haar niet oké voor bij haar kind, wat dan?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-06-16 12:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:56

Ayasha schreef:
Picasso schreef:

Om eerlijk te zijn, als mijn man kinderen had, zou ik me niet willen gaan "voorstellen" aan zijn ex. Moet zij me keuren? Moet zij onze relatie goed keuren? Zo zou dat voor mij aanvoelen. Kan me voorstellen dat zijn nieuwe vriendin ook zo iets heeft van "waarom zou ik me moeten laten keuren".
IMO heeft de man hier even veel beslis-recht over wie in het leven van zijn kind (ja, ook dat van hem, dat lijkt men uit het oog te verliezen) mag als de moeder.

Het gaat mij niet om het keuren, maar dat had ik al eerder beschreven.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:56

Ayasha schreef:
Als je wil weten bij wie je kind uit hangt wil je dus een oordeel vormen (goed of niet goed, als je dat niet wil, waarom zou je het dan willen weten?) en dat is keuren.

Misschien doe jij dat, ik niet :)

Voor hetzelfde geld staan ze een keer tegelijk op het schoolplein (stief)dochter op te halen. Dan sta je toch wel raar te kijken als je niet weet van elkaars bestaan
Laatst bijgewerkt door Liselot op 15-06-16 12:58, in het totaal 2 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:57

Ayasha schreef:
Picasso schreef:

Dat is niet om te keuren, dat is om te weten welke vrouw een belangrijke rol speelt in het leven van je kinderen. Niks vreemds aan. Als je gaat met een man met kinderen dan weet je dat je ook te maken hebt met een ex-vrouw die moeder is en die graag wil weten wat er in het leven van haar kinderen speelt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:57

Waarom wil je weten "hoe" iemand is als je daar verder niks mee wil doen?
Als je er toch niks mee doet maakt het toch geen jota uit? :?
Had ook nog (te laat) ge-edit met een vraag. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:58

Ayasha schreef:
Waarom wil je weten "hoe" iemand is als je daar verder niks mee wil doen?
Als je er toch niks mee doet maakt het toch geen jota uit? :?
Had ook nog (te laat) ge-edit met een vraag. :)

Even voorstellen heeft NIETS te maken met willen weten hoe iemand is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:59

En ik snap het krampachtige: laten we vooral vreemden voor elkaar blijven in het leven van ons kind, niet.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:01

Het lijkt me sowieso handig om elkaar te leren kennen; mocht de relatie tussen ex en nieuwe vriendin serieuzere vormen aan gaan nemen, dan kan het wellicht voorkomen dat de nieuwe vriendin het kindje een keer ophaalt of afzet. Het lijkt mij dan voor beide partijen heel fijn om elkaar te kennen; voor de nieuwe vriendin om te weten wie nou de moeder van het kind is (is ook interesse tonen in het kind), en voor de moeder van het kind om te weten met wie haar kind ook tijd door zal brengen en wellicht leuke dingen zal ondernemen. Niet om te keuren, maar om een beeld te vormen van de persoon en te kunnen communiceren waar nodig.
Mocht er een klik of 'goedkeuring' uitblijven, dan zorgt dit ervoor dat beide vrouwen (en de ex-vriend natuurlijk) weten hoe ze hier de communicatie op aan kunnen passen om alsnog voor een goed verloop te zorgen.
In mijn ogen is een ontmoeting niet noodzakelijk, maar kan het zeker iets toevoegen om het co-ouderschap fijner te laten verlopen. Als ouders van een kind ben je -of je het wilt of niet- voorlopig nog even met elkaar verbonden, dan kan je er beter het beste van maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:02

Waar heeft het dan mee te maken?
Je wil niet weten hoe ze is, je wil er geen oordeel over vellen.... Waarom is het dan zo'n drama dat ze haar (nog) niet ontmoet heeft :?
Als "men" er blijkbaar tóch niks mee wil doen. :?
Zodra iets je nl al dan niet "gerust" stelt ben je nl aan het oordelen (oke of niet oke) en dat gaat ook niet gebeuren volgens een aantal hier dus wat is dit dan?
Dat vriendin zich niet komt voorstellen betekent nl ook niet dat ze niet fatsoenlijk gedag zal zeggen zouden ze elkaar tegen het lijf lopen. Maar om nu speciaal langs te gaan ervoor? :? Kids of niet, ik kies voor de man, niet voor zijn ex.
Jegens die ex heb ik geen enkele verplichting. Wél tov de kids IMO maar niet tov de ex.

Picasso; het gaat niet om het vooral vreemden van elkaar blijven, ik krijg het ide dat men hier verwacht dat ze aan de deur gaat en zich gaat voorstellen. Dat vind ik een erg aparte wens. Als je elkaar tegen komt dat je dan even praat oke maar om nu echt je te gaan voorstellen? Of te verwachten dat je ex haar komt voorstellen. Je bent z'n ex niet zijn moeder.

Stiefvader en moeder hebben zich ook nooit voorgesteld aan echte moeder en vader hier. Dat is nooit een belemmering geweest, kwamen ze elkaar tegen (of nu in het ziekenhuis) kunnen ze gewoon normaal met elkaar praten maar ze zijn echt niet speciaal aan elkaar voor gesteld toen ze er bij kwamen. :+ Zou dat ook heel apart gevonden hebben.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:04

Voor mijn kinderen weet ik graag dat mijn ex partner samenwoont etc. Ik keur niet, heb geen inspraak in wie mijn ex in haar leven wel. Enige reden is dat het gewoon wel aangenaam is voor de kinderen, zij kunnen er over praten, kunnen dit gewoon zien als een normaal onderdeel van hun leven. Wat wil je anders? Dat de kindjes er moeten over zwijgen want te veel privacy van de ex komt zo bij mij binnengesijpeld? Is toch gewoon niks om geheimzinnig over te doen? Als je over zulke zaken moeilijk doen of er een geladenheid aan geeft die nergens voor nodig is welk signaal geef je dan aan je kind?
ETA: het formele aan mekaar voorstellen vind ik ook overdreven, als een nieuwe partner zo sterk in iemands leven aanwezig is komt dit idd ook wel vanzelf een keer
Laatst bijgewerkt door Callisto04 op 15-06-16 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:05

Wie heeft het in hemelsnaam over geheimzinnigheid?
Dat halen jullie er allemaal bij.