elenaMM77 schreef:ik denk niet dat dat is wat men bedoelt met een leerling/docent relatie nunscaniels..
Want dan zou feitelijk geen enkele docent ooit mogen trouwen, want iedere vrouw is ooit een leerling geweest. Soms op het zelfde moment dat haar man al een docent was.
leerling/leraar gaat meestal om een leerling die een relatie aangaat met zijn/haar leerling..
Je hebt ook jonge leraren die een relatie aangaan met een oude leerling maar daar netjes mee wachten tot ze de school verlaten heeft.. ook dat noem ik dan geen leraar/leerling relatie....
Je voorbeeld is er gewoon een van twee jonge mensen die een relatie aangaan, waarbij er eigenlijk weinig leeftijds verschil is.. De ene is van beroep toevallig leraar.. de ander heeft nooit les van m gehad.. Dat is net zoiets als vallen als 17 jarige op een 22 jarige bouwvakker..
Leraar/leerling relatie is waarbij de ene autoriteit heeft over de ander, een extra senioriteit.
al vind ik het overigens not done om als leraar op welke leeftijd dan ook, een relatie aan te gaan met een leerling van de school waarop je zit, hoe oud diegene ook is. Je hebt als leraar een bepaalde senioriteit en verantwoordelijkheid.. dan houd je het bij praten en gezelligheid en begin je pas een relatie als iemand van school af is.. Als het echt liefde is, kun je best een paar maanden wachten.
Denk dat ik niet duidelijk was. Hij was leraar op haar school, alleen niet een leraar van haar.