Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pmarena schreef:Het lijkt zo makkelijk om te zeggen: stop er mee, neem afstand, las een pauze in...enz.
Maar als je even heel simpel kijkt: als het gaat om 2 mensen die ondanks de slechte timing van elkaar houden, en zich fijn voelen bij elkaar.... hoe kan je nou degene waar je van houdt in de kou laten staan?
Die man heeft het zwaar vanwege de situatie waar die al 3 jaar in zit, met zijn aftakelende vrouw die al grotendeels weg is en onherroepelijk straks helemaal weg zal zijn. TS zit ook in een achtbaan van emoties.
Ze kunnen elkaar tot steun zijn, het voelt goed als ze bij elkaar zijn. En op zich doen ze er niemand kwaad mee gezien de man in kwestie nog gewoon zorgt dat zijn vrouw goed verzorgd wordt.
Waarom zouden ze zichzelf dan kwellen door elkaar niet meer te zien? Op die manier begin je toch ook geen fijne nieuwe relatie (waar deze man ook gewoon recht op heeft!) als je elkaar tijdens zo'n moeilijk periode in de kou laat staan?
Behalve de al bestaande relatie tussen de man en zijn vrouw is er nu ook de nieuwe relatie tussen deze man en de TS. Deze nieuwe relatie heeft bovendien toekomstperspectief, de eerste niet....
Moet je de nieuwe relatie (die óók waardevol is!) dan maar kapot laten gaan door elkaar niet te steunen tijdens een moeilijke periode?
Moet TS deze man die zoals het klinkt al 3 jaar netjes voor zijn vrouw zorgt tijdens haar aftakelen, dan maar laten stikken in zijn ellende, terwijl zij er nu al voor hem kan zijn en hem kan bijstaan?
Is het fatsoenlijker als zij nu haar handen er vanaf trekt nu het moeilijk is, en hij pas weer welkom bij haar is als dit lastige deel van zijn leven achter de rug is? Ofwel als je in de oliebol zit moet je het zelf maar oplossen maar mij er niet mee lastig vallen? Dat is ook geen fijne basis voor een relatie
De zieke vrouw mag niet in de steek gelaten worden (wordt ze trouwens ook niet!) maar deze man die zijn stinkende best al 3 jaar doet voor zijn aftakelende vrouw moet wel in de steek gelaten worden en heeft geen recht op een stukje (nieuwe) liefde
Dat is ook best hard als je er zo over denkt
Aradis schreef:Dat (jij vindt dat) je dat binnen een huwelijk vanzelfsprekend zou moeten doen, is niet voor iedereen houdbaar .
Bloembloem, nogmaals voor jou is dat zo, anderen kunnen daar anders over denken.
.Sammie schreef:Iemand die ziek is kan dan geen liefde meer geven? Of draait het eigenlijk puur om de platte platonische seks?
Brainless schreef:Als iemand dat niet binnen zijn/haar huwelijk houdbaar vindt, moet hij/zij gaan en niet buiten de deur gaan kijken.
Sammie schreef:Aradis schreef:Alsof mensen tegenwoordig niet scheiden bin het minste of geringsteIk.heb respect voor de mandat hij zijn vrouw nog steun biedt, er zijn voor hem ook gemakkelijkere opties...
Dat is imo ook helemaal niet nodigIk zie dat niet als respect.. Dat is normaal (en dat mag best gewaardeerd worden, daar niet van.. maar de term respect voor wordt te pas en te onpas gebruikt en dan voornamelijk als iets dat uitzonderlijk zou zijn).. Zoiets behoor je te doen binnen een huwelijk, binnen de liefde voor de ander.
moonfish13 schreef:Ik zou zeggen laat het aan hem over of hij het verteld en of ze je daarna wil leren kennen ja of nee.
Dus Bloembloem: ik vind het onbegrijpelijk dat iemand dit zijn partner niet gunt, maar iedereen is anders blijkt maar weer.
Ik vind het egoistisch om het de ander dan te misgunnen.
xSlvna schreef:Dus die man zorgt al járen voor zijn vrouw, zorgt nu ze ziek is NOG STEEDS voor haar (er zijn genoeg laffe mannen, die hun vrouw gelijk verlaat zodra ze ziek is).
xSlvna schreef:Niet willen of niet kunnen.. zit nog wel een verschil in. Evenals ziektes.. Bij bepaalde ziektes kun je als partner niet verwachten dat seks kan, dan zet je dat op een laag pitje. Het is nu niet bepaald een eerste levensbehoefte.. Je gaat niet dood als je geen seks hebt. Liefde is er veel manieren. Andere ziektes of aandoeningen waarin de partner in zichzelf gekeerd is kun je dingen bespreekbaar maken. Communicatie is dan het sleutelwoord. Niet stiekem buiten de deur wippen. Tenzij dat afgesproken is door beiden natuurlijk, maar dan hoeft het weer niet stiekem.Neen. Maar ik ben bijvoorbeeld langdurig ziek geweest. Vreselijk kribbig, chagrijnig. Weinig interesse als mijn vriend me iets vertelde (was bezig met mijn buikpijn), niet smakelijk eten als ie heerlijk had gekookt (wederom buikpijn), lang in bad liggen en vervolgens weer bed in kruipen. Aanrakingen? Bah verschrikkelijk, weg met die tengels. Niks persoonlijks, werd gewoon gek van aanrakingen en ander contact. Vriendlief zat wel 24/7 bij me.
Gaat wat verder dan 'puur platte seks', wat een zieke vrouw vaak niet wilt.
xSlvna schreef:Sammie schreef:Iemand die ziek is kan dan geen liefde meer geven? Of draait het eigenlijk puur om de platte platonische seks?
Neen. Maar ik ben bijvoorbeeld langdurig ziek geweest. Vreselijk kribbig, chagrijnig. Weinig interesse als mijn vriend me iets vertelde (was bezig met mijn buikpijn), niet smakelijk eten als ie heerlijk had gekookt (wederom buikpijn), lang in bad liggen en vervolgens weer bed in kruipen. Aanrakingen? Bah verschrikkelijk, weg met die tengels. Niks persoonlijks, werd gewoon gek van aanrakingen en ander contact. Vriendlief zat wel 24/7 bij me.
Gaat wat verder dan 'puur platte seks', wat een zieke vrouw vaak niet wilt.
Sammie schreef:]Niet willen of niet kunnen.. zit nog wel een verschil in. Evenals ziektes.. Bij bepaalde ziektes kun je als partner niet verwachten dat seks kan, dan zet je dat op een laag pitje. Het is nu niet bepaald een eerste levensbehoefte.. Je gaat niet dood als je geen seks hebt. Liefde is er veel manieren.

Hadden ze al jaren voor haar ziekte geen voor beide partijen bevredigende relatie meer en is de enige reden waarom ze nog getrouwd zijn, het simpele feit dat zij ziek werd en hem dus nodig had en hij vond dat hij haar daardoor niet meer met goed fatsoen achter kon laten. Je weet het gewoon niet.
(weten we ook niet).
Goof schreef:Sammie schreef:]Niet willen of niet kunnen.. zit nog wel een verschil in. Evenals ziektes.. Bij bepaalde ziektes kun je als partner niet verwachten dat seks kan, dan zet je dat op een laag pitje. Het is nu niet bepaald een eerste levensbehoefte.. Je gaat niet dood als je geen seks hebt. Liefde is er veel manieren.
Toch wel, seks is wel degelijk een basisbehoefte
Je gaat inderdaad niet dood van geen seks, maar dat die behoefte er is is vrij normaal.
http://robbie.infoteur.nl/specials/basi ... -mens.html
Goof schreef:Sammie schreef:]Niet willen of niet kunnen.. zit nog wel een verschil in. Evenals ziektes.. Bij bepaalde ziektes kun je als partner niet verwachten dat seks kan, dan zet je dat op een laag pitje. Het is nu niet bepaald een eerste levensbehoefte.. Je gaat niet dood als je geen seks hebt. Liefde is er veel manieren.
Toch wel, seks is wel degelijk een basisbehoefte
Je gaat inderdaad niet dood van geen seks, maar dat die behoefte er is is vrij normaal.
http://robbie.infoteur.nl/specials/basi ... -mens.html
BloemBloem schreef:moonfish13 schreef:Ik zou zeggen laat het aan hem over of hij het verteld en of ze je daarna wil leren kennen ja of nee.
Dus Bloembloem: ik vind het onbegrijpelijk dat iemand dit zijn partner niet gunt, maar iedereen is anders blijkt maar weer.
Ik vind het egoistisch om het de ander dan te misgunnen.
Maar .... wie zegt dat de vrouw van de man in kwestie het haar
vent niet gunt????? Het gebeurd in het geniep!!!!!!!!!!!
Ik kan heus empathie opbrengen, maar niet voor deze
situatie waarin alles "geheim" is!

moonfish13 schreef:Zeg ik dat dat goed is? Nergens toch?
Ik zeg alleen dat ik niet kan begrijpen als je het je partner niet zou gunnen.
Je hoeft het ook niet op jezelf te betrekken, ik geef alleen mijn mening.
Dit is een lastige en enorm dubbele situatie.
Gevoelsmatig wil hij er vermoed ik tot het eind zijn voor haar zonder TS, maar hij heeft het wel loodzwaar en krijgt van TS dat luisterende oor en die knuffel die hij hard nodig heeft.
Soms loopt het anders als je ooit dacht dat het zou gaan, ik zie het als een gevalletje makkelijk banketstaaf als je er zelf niet in zit.
Bij vreemdgangers hoor je eigenlijk altijd dat ze nooit gedacht hadden dit ooit te overkomen, maar toch gebeurd het kennelijk dus geregeld.
, er worden bewust afspraken gemaakt, en er is al gezoend.Cayenne schreef:Ik vind die bron trouwens niet bepaald veelzeggend.