Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gucci_ schreef:Ik vraag mij ook wel vaak af hoe anderen dat doen met meerdere paarden die zij aan huis hebben als die een relatie krijgen. Een man die geen ruimte heeft voor mijn 4 paarden moet ik helaas afwijzen, ik ga echt geen pension betalen voor 4 paarden. Ik wil er zelf nog een paar bij om te gaan fokken later en met pensionstal erbij. Maar is gewoon heel lastig om iemand te vinden die ik leuk vind en die ook van paarden houdt en ruimte heeft voor mijn paarden

Gucci_ schreef:Sinds wanneer is het raar om een eigen (paardensport)bedrijf te beginnen met je man/vriend??
Ik heb dat vaak verteld op een eerste date dat dat mijn ambities zijn en mijn doel is. Veel mannen zeiden dat ze meteen wel een manege voor mij wilden kopen/lenen. Alleen ben ik gewoon nog niet de juiste tegen gekomen. Als een man mij wil helpen is dat mooi, maar ik wil wel echt verliefd worden, anders zou dat niet eerlijk zijn tegenover hem... Ze zijn er dus wel, die mannen :p
en de banken zijn ook niet zo scheutig met leningen voor paardenbedrijven aangezien het over het algemeen niet echt wat oplevert... Gucci_ schreef:Sinds wanneer is het raar om een eigen (paardensport)bedrijf te beginnen met je man/vriend??

Voorheen werkte ik 32uur en was het al best moeilijk om je huur, stalling en andere onvoorziene dingen te kunnen betalen. Toen ik uursvermindering kreeg werd het al helemaal spannend... Nu is mijn geluk dat mijn vader financieel af en toe kon bijspringen, maar anders had ik toen der tijd sowieso mijn paard moeten verkopen. 
Ik werk dus heel veel, en ja... voornamelijk voor mijn paard.
Thuis wonen om een paard te kunnen hebben en verder geen geld te hebben voor een huurhuis.... vind ik wel een moeilijk zaak, zeker als je 27/28+ begint te worden.