"Ik woon nog thuis, want ik heb een paard"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: "Ik woon nog thuis, want ik heb een paard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 01:31

Ik denk overigens wel dat ze meer een grapje maakte hoor. Ik zeg ook altijd dat ik me een rijke vent zoek, maar doe het ondertussen toch zelf en wil niet afhankelijk zijn van een ander ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 01:31

Gucci_ schreef:
Ik vraag mij ook wel vaak af hoe anderen dat doen met meerdere paarden die zij aan huis hebben als die een relatie krijgen. Een man die geen ruimte heeft voor mijn 4 paarden moet ik helaas afwijzen, ik ga echt geen pension betalen voor 4 paarden. Ik wil er zelf nog een paar bij om te gaan fokken later en met pensionstal erbij. Maar is gewoon heel lastig om iemand te vinden die ik leuk vind en die ook van paarden houdt en ruimte heeft voor mijn paarden

Nou;
Toen ik een relatie kreeg woonde mijn (nu) man gewoon nog bij zijn ouders thuis.
En ja; wij zijn begonnen in een rijtjeswoning, in een woonwijk met 3 kinderen.

Mijn droom was ook een paardenbedrijf; maar dat was niet haalbaar.
Ook niet bij overname van het familiebedrijf.

Hebben nu (bijna) 6 jaar terug een vrijstaande woninkje weten te kopen met ruimte voor een paar paardjes.
Ik was toen 37 en mijn man 41; toen hadden wij (pas) de financiën om dat te kopen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 07:06

Sinds wanneer is het raar om een eigen (paardensport)bedrijf te beginnen met je man/vriend??

Ik heb dat vaak verteld op een eerste date dat dat mijn ambities zijn en mijn doel is. Veel mannen zeiden dat ze meteen wel een manege voor mij wilden kopen/lenen. Alleen ben ik gewoon nog niet de juiste tegen gekomen. Als een man mij wil helpen is dat mooi, maar ik wil wel echt verliefd worden, anders zou dat niet eerlijk zijn tegenover hem... Ze zijn er dus wel, die mannen :p

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 07:20

Maar tussen willen kopen en kunnen kopen zit ook nog een verschil! ;-)

Ah fijn, ik heb het verhaal van Gucci met een glimlach gelezen, want erg realistisch is het niet. Ik denk dat meer met twee benen op de grond staan je zou sieren, ook ten aanzien van een toekomstige partner!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:51

Gucci_ schreef:
Sinds wanneer is het raar om een eigen (paardensport)bedrijf te beginnen met je man/vriend??

Ik heb dat vaak verteld op een eerste date dat dat mijn ambities zijn en mijn doel is. Veel mannen zeiden dat ze meteen wel een manege voor mij wilden kopen/lenen. Alleen ben ik gewoon nog niet de juiste tegen gekomen. Als een man mij wil helpen is dat mooi, maar ik wil wel echt verliefd worden, anders zou dat niet eerlijk zijn tegenover hem... Ze zijn er dus wel, die mannen :p

Mijn man wil dat ook best voor me kopen... Maar het is voor de meesten niet bepaald realistisch om ff een paar ton tot een miljoen af te tikken voor je vrouw :') en de banken zijn ook niet zo scheutig met leningen voor paardenbedrijven aangezien het over het algemeen niet echt wat oplevert...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:57

Gucci_ schreef:

Die wens is doodnormaal inderdaad.
Alleen jouw wens/eis niet.
Als ik me niet vergis heb je zelf geen inkomsten en niet de mogelijkheden om zoiets te kopen/ op te starten, of uberhaupt om je eigen paarden te onderhouden, dus jij verwacht iemand te ontmoeten die JOUW hobby gaat betalen, die JOUW paarden moet betalen en die JOU voorziet van een bedrijf.
Geen enkele man zit te wachten op een naief afhankelijk meisje die denkt dat hij wel alles voor haar betaalt en haar in huis neemt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:11

Gucci, in het licht van je andere topic, is dat hoe ze je inpakken? Door zoiets te beloven?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:24

Gucci, laat het vooral weten wanneer het je gelukt is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:10

_O-
Maar wel goed dat zelf al aan geeft dat liefde niet te koop is :o

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:19

Ik vind 't wel leuk om te lezen allemaal. Zelf ben ik 23, werk 6 jaar fulltime, heb 2 eigen paarden op een luxe dressuurstal staan (waar ik tevens ook werk) en een eigen auto. Ik woon sinds september vorig jaar weer thuis en wil graag weer een eigen plekje. Vanaf mijn 17e ben ik uit huis en heb ik altijd op de stallen waar ik werkte gewoond. Maar inderdaad, ook ik kan nu even niet op mezelf door de kosten van mijn paarden. Gelukkig ben ik heel weinig thuis, want ik werk van 08.00 tot 17.00/30, dan ga ik daarna nog rustig mijn paarden trainen, ben ik uurtje of 19.00/30 thuis, eet ik wat, kijk ik een serie en ga ik m'n bed in. :')

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:42

Interessant om al de antwoorden te lezen :)

Ik ben 26 jaar en woon sinds vier jaar weer bij mijn moeder. Heb van mijn 19-22 jaar alleen gewoond. Door omstandigheden weer thuis gaan wonen en een studie gestart.
Sinds drie jaar is die afgerond en werkte ik soms fulltime soms parttime.
Momenteel werk ik parttime, heb ik twee pony's en doe ik een halftijdse studie.
Door de lening van die opleiding en de lening van de auto was het voor mij onmogelijk om alleen te gaan wonen. Moeder en ik komen goed overeen, ik betaal kostgeld, en help heel erg veel in het huishouden. Dus wij zijn gewoon beide gebaat bij deze situatie.
In juli zijn de leningen afbetaald en zijn enkel de ponys nog mijn onkosten
Ik zou vanaf dan wel alleen kunnen gaan wonen.
Toch kies ik ervoor om nog een (anderhalf) jaar, tot de opleiding is afgerond, thuis te wonen.
Dan zou ik een mooi startkapitaal hebben, kan ik ondertussen nog lekker veel reisjes maken, kunnen de ponys blijven, kan mam wennen aan het idee dat ze er alleen voor staat, en heb ik geen financiële zorgen.
Ik zou dan 28 jaar oud zijn.

We zeggen vaak ook: Of ik nu alleen woon, met een vriendin of mijn moeder... zolang je maar een dak boven je hoofd hebt en jezelf kan onderhouden ben je goed bezig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:25

Zeker zo.
Alleen zou niet verstandig zijn om met startkapitaal eerst op zoek te gaan naar een huis en dan pas op vakantie te gaan van het geld wat over blijft?

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:36

Ik ben 24 jaar, werkzaam als bediende en woon nog thuis!
Binnenkort komt er verandering in en verhuis ik met m'n ouders naar een woning met paardenstallen met weide.
Ipv dat ik bij m'n ouders woon, wonen zij dan evengoed bij mij. Iedereen heeft evenveel inspraak!
Ik heb een hele goede band met hen, ze delen de hobby ook met mij (mijn moeder reed vroeger ook paard en is er nog steeds aan verkocht)
Paarden aan huis is altijd een droom geweest en ik ben heel dankbaar dat deze dan ook uitkomt :)
Het is een soort van kangoeroewoning, waardoor ik een stukje privé zal hebben!
Iig ben ik mijn ouders heel dankbaar om dit met mij te willen doen, alleen zou ik dit bvb. nooit kunnen verwezenlijkt hebben!!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:16

Lang leven de nachtdienst dat ik dit topic tegen kwam.. ;)
Vind het een interessante discussie en inderdaad ik heb ''Ik woon nog thuis want ik heb een paard'' vaak voorbij horen komen. :o

Ik woon vanaf mijn 21e al op mij zelf (ben nu 24) maar dit ging door wat omstandigheden zo. Het liefste had ik ook nog wat langer bij mijn ouders willen blijven wonen. Was een stukgoedkoper geweest. :')

Maar doordat ik nu al enige tijd op mij zelf woon & daarbij eigenaar ben van een hele leuke merrie... Weet ik wel hoe moeilijk, pittig en duur het is. :j Voorheen werkte ik 32uur en was het al best moeilijk om je huur, stalling en andere onvoorziene dingen te kunnen betalen. Toen ik uursvermindering kreeg werd het al helemaal spannend... Nu is mijn geluk dat mijn vader financieel af en toe kon bijspringen, maar anders had ik toen der tijd sowieso mijn paard moeten verkopen. :j

Inmiddels heb ik nog steeds uursvermindering maar een 2de baan erbij, zodra ik op mijn vaste baan vrij ben.. dan werk ik op het andere bedrijf. :j Ik werk dus heel veel, en ja... voornamelijk voor mijn paard.

Ik ben het er wel een beetje mee eens dat het niet helemaal '''gezond'' is dat je je paard boven jezelf verkiest. Ik heb jaren paarden voor andere gereden, 4 paarden moest ik elke dag berijden naast mijn studie.. Dat was pittig en toen der tijd ging al mijn tijd en aandacht naar de studie en paarden... Maar ik was toen 16 - 19 jaar. Dus in die jaren is dat niet zo erg en is het vrij normaal om dan nog bij je ouder(s) te wonen.

Inmiddels wordt je wat ouder en mag je best zelf het huis uit vliegen vind ik. :j Thuis wonen om een paard te kunnen hebben en verder geen geld te hebben voor een huurhuis.... vind ik wel een moeilijk zaak, zeker als je 27/28+ begint te worden.

Natuurlijk is het ieder voor zich, maar wat ik wel in de loop der jaren heb geleerd is dat er zóveel meer is dan alleen het paard. En ja, ik ben elke dag bij mijn merrie en dat kost me wat tijd, maar ik heb er ook een leven en huishouden naast. Heb een leuke vriend, mijn eigen huisje, vanaf maart gelukkig weer een fulltime baan, een hondje, kat en een fijn paard. Ik werk heel veel, maar ben wel gelukkig met mijn eigen leven, huis en onafhankelijk te zijn.