-21 en zwanger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

skvetta

Re: -21 en zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:02

Ik had zelf als ideaal beeld rond mijn 27e zwanger te willen worden/zijn. Maar ja hoe doe je dat zonder man? Wel een baan maar weinig verdienen.
Nu ben ik bijna 37 en heb nu sinds anderhalf jaar de man gevonden waar ik graag kinderen mee wil. De vraag blijft natuurlijk of het ons ook gegund wordt!
Qua werk is het nog steeds moeilijk om iets vast te vinden. Maar we willen nu ook absoluut niet meer langer wachten!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:04

Love12, ik vind de negatieve reacties rot voor je :(:)

De kans is groot dat je het zwaar zat gaat krijgen de komende jaren, dat de vader toch ineens uit beeld gaat, je het zelf ontzettend druk krijgt met je hoofd boven water houden / je heel erg afhankelijk wordt van de hulp van anderen.

Nu zou ik kunnen zeggen dat als je daar vanuit gaat, het alleen maar mee kan vallen :D

Maar ook al denk je dat je nu het gewicht begrijpt van wat er op je af komt, pas als het echt op je schouders ligt voel je daadwerkelijk hoe zwaar het zal wegen.... en of het mee of tegen valt :)

Elke keus is dapper in jouw situatie, het is goed dat je volledig achter je keuze staat +:)+
En hopelijk gebruik je de komende tijd goed / heb je wat geluk om zaken zo goed mogelijk op orde te krijgen voordat de kleine komt.

Voor vrijwel iedereen met kinderen is hulp op zijn tijd erg fijn dus doe je best om een fijn vangnet om je heen te maken maar wees verstandig en richt je leven zo in dat je het in je eentje ook kan redden, je hebt nu nog tijd daarvoor :j

Dan is hulp van de vader of van andere mensen alleen maar een extraatje waardoor je zelf weer wat "lucht" krijgt, en geen noodzaak om überhaupt het hoofd boven water te kunnen houden :)

Hopelijk verloopt alles zo voorspoedig mogelijk, aan je doorzettingsvermogen en positiviteit zal het niet liggen zo te horen +:)+ Nu nog een portie geluk en hopelijk zit je er over een jaartje warmpjes bij :j

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:22

_lautje_ schreef:
Ik neem aan dat je bij je ouders woont. Dat is niet een huis hebben.

En je bent 17 dus natuurlijk heb je, je leven niet voorelkaar om een gezin te stichten. Dat zou pas abnormaal zijn. Maar ga dan niet doen alsof je het wel voorelkaar hebt. Daarmee toon je, je naïviteit.

En verlof als je op een opleiding zit? Nog nooit van gehoord. Ken geen school die aan verlof doet. Verlof heb je alleen als je een baas hebt die je aanmeld bij het UWV waardoor je zwangerschapsverlof krijgt.

Stille meelezer en heb nog niet alles gelezen dus sorry als ik in herhaling val.

Wil hier even op inhaken, als je studeert dan heb je ook gewoon verlof.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:42

Ja als je nog nooit van verlof tijdens een studie hebt gehoord heb je er niet veel verstand van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:45

Je kan wel verlof krijgen in de vorm van een uitgesteld bindend studieadvies of iets in die richting inderdaad, maar uiteindelijk moet je de punten wel halen om je diploma te kunnen halen en zal je het dus alsnog moeten inhalen. Dat hoeft niet als je werkt.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:59

Ook tijdens studie krijg je zwangerschapsverlof. Ik mocht 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof van mijn opleiding en na de bevalling had ik ook nog 10 weken verlof. Dat was in 2005.

Edit ipv 6 weken heb ik 4 weken verlof voor de bevalling aan genomen. Zodat ik na de bevalling en de 10 weken verlof geen theorie meer hoefde af te ronden.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 26-04-16 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:00

Mede student van mij kreeg ook gewoon verlof, maar moest natuurlijk wel alles weer inhalen. Dus extra hard werken na de tijd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:03

Emmaa_ schreef:
Je kan wel verlof krijgen in de vorm van een uitgesteld bindend studieadvies of iets in die richting inderdaad, maar uiteindelijk moet je de punten wel halen om je diploma te kunnen halen en zal je het dus alsnog moeten inhalen. Dat hoeft niet als je werkt.

Haha. Dat je van je werk zwangerschapsverlof hebt gekregen en in de zorg werkt en met terugwerkende kracht je cliënten moet verzorgen.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:19

Ik krijg inderdaad 6 weken voor de bevalling en 10 weken erna, ik ga mijn jaar (vrijwillig) over doen dus de theorie die hun dan krijgen heb ik al gehad, zelfde geldt voor opdrachten. (het jaar ga ik trouwens over doen omdat ik zelf vind dat ik in het 2e blok teveel gemist heb om naar het volgende jaar over te gaan

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:22

Verstandige keus!
Je moet wel echt goed kunnen blokken als je alle gemiste stof en toetsen in zou willen halen zodat je weer gelijk loopt met de klas. 16 weken geen school is niet niks.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:24

finnens schreef:
Verstandige keus!
Je moet wel echt goed kunnen blokken als je alle gemiste stof en toetsen in zou willen halen zodat je weer gelijk loopt met de klas. 16 weken geen school is niet niks.

Ik heb het 'geluk' dat mijn verlof begint in de zomervakantie ^^
Maar daarbij denk ik ook dat het met mijn opleiding (indoor design) heel lastig is om 16 weken lesstof in te kunnen halen aangezien het vooral veel praktijk zal zijn..

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:37

Ik hoef alleen de gemiste toetsen in te halen maar niet het gemiste stof. Wellicht dat dat per opleiding/school verschild. Ik vertraag alleen omdat ik mijn stage heb gemist, als ik deze niet moest inhalen had ik geen vertraging ofzoiets op gelopen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:55

En hoe denk je die gemiste toetsen in te halen? Daar heb je toch stof voor nodig om te bestuderen. Dat je die lessen niet fysiek hoeft in te halen zie ik niet direct als pluspunt eerlijk gezegd.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:05

Sammie schreef:
En hoe denk je die gemiste toetsen in te halen? Daar heb je toch stof voor nodig om te bestuderen. Dat je die lessen niet fysiek hoeft in te halen zie ik niet direct als pluspunt eerlijk gezegd.

Dat kan je thuis toch gewoon doen. Of iig dat doe/deed ik thuis.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:07

Tuurlijk kan je thuis doen, je moet zelfs. Maar dat heb je toch eigenlijk geen verlof.. Je moet nl. gewoon inhalen en zoals gezegd op het werk hoef je dat niet. Dat draag je over :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:14

Jammer dat er zo negatief tegen aan wordt gekeken over het verhaal van love12. Ik zou mij er niet teveel van aantrekken hoor. Hier wordt net gedaan alsof het nooit meer goed komt.
Zoals iemand zei wat als haar vriend een nieuwe vriendin krijgt, alsof zij dus nooit meer een vriend zou krijgen :')
Als je het zo kunt regelen dat je je kindje naar je ouders kunt brengen als je naar school gaat? En lees ik het nou goed dat je geen vriend meer hebt? Je komt vast wel iemand tegen later voor een nieuwe relatie, of zoek gewoon een man/jongen (wel iemand die echt voor jou gaat en andersom natuurlijk)die alles al goed voor elkaar heeft en jij je op jouw studie kunt concentreren mocht je geen directe familie hebben die jou wil helpen. Het leven kan altijd zo anders lopen. Niets is onmogelijk.

Toen ik net begon met mijn nieuwe opleiding zat ik ook gewoon in de kamer te studeren met mijn 2 maanden oude zusje, niet elke baby is een huilbaby. Zwaar overdreven dit.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:18

Nouja moeten is een groot woord. Nu heb ik de mazzel dat als ik een dag van te voren even doorblader ik genoeg weet voor de toets. Ik ken ook mensen bij wie het werk gewoon deels is blijven liggen en dus daarna extra hard aan de slag moeten gaan. Ik zie mijn verlof niet anders dan het verlof van een werkend iemand. Heb zelfs langer verlof ivm grote vakantie ertussen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:30

Werk dat drie maanden kan blijven liggen? Dan ben ik toch wel benieuwd welke werkzaamheden dat zijn.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:40

Dat je uitstel krijgt van toetsen en er mee wordt gewerkt snap ik. Maar dat noem ik geen verlof.

Verlof zoals ik bedoel is dat je werk wordt overgenomen (godzijdank als ik alles moet inhalen mag ik een jaar lang 12uur per dag werken :+ ) en je wordt betaald door het UWV dus inkomen hebt.

Medewerking van je school mogen ze zelf wel verlof noemen, maar is toch een iets andere inhoudt. Ik noem dat meewerken in een lastige situatie en proberen student aan boord te houden.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 10:28

Niet iedereen heeft 2 inkomens nodig en buitendat word stufi gewoon doorbetaald.

Sammie: administratief en zorg.

Mijn ervaring vorig jaar was iig niet dat ik al hey school werk in mijn verlof in heb moeten halen. De dag dat mijn verlof over was is de eerste dag geweest dat ik mijn boeken weer eens open deed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 10:37

Gucci, ik vermoed wel dat een 2 maanden oud zusje een iets andere impact heeft op je dagindeling / energie-niveau dan een 2 maanden oud dochtertje :P

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:14

Gucci_ schreef:
Jammer dat er zo negatief tegen aan wordt gekeken over het verhaal van love12. Ik zou mij er niet teveel van aantrekken hoor. Hier wordt net gedaan alsof het nooit meer goed komt.
Zoals iemand zei wat als haar vriend een nieuwe vriendin krijgt, alsof zij dus nooit meer een vriend zou krijgen :')
Als je het zo kunt regelen dat je je kindje naar je ouders kunt brengen als je naar school gaat? En lees ik het nou goed dat je geen vriend meer hebt? Je komt vast wel iemand tegen later voor een nieuwe relatie, of zoek gewoon een man/jongen (wel iemand die echt voor jou gaat en andersom natuurlijk)die alles al goed voor elkaar heeft en jij je op jouw studie kunt concentreren mocht je geen directe familie hebben die jou wil helpen. Het leven kan altijd zo anders lopen. Niets is onmogelijk.

Toen ik net begon met mijn nieuwe opleiding zat ik ook gewoon in de kamer te studeren met mijn 2 maanden oude zusje, niet elke baby is een huilbaby. Zwaar overdreven dit.

Ja 'wat als'.. Maar 'wat als' we nog wel samen waren en ie platgereden werd door een auto, ja dan stond ik er alleen voor indd, nu niet..
Kindje gaat gewoon naar de opvang toe als ik op school zit en hij gaat werken (althans, 3 dagen opvang 1 dag omadag en verder gewoon bij mij of bij papa)
Alle spullen heb ik al, tot aan het kamertje toe (handig een zus die alles bewaard heeft en een familie met veel kleintjes ^^) dus daar heb ik geen zorgen over. Zelf heb ik sinds gister weer werk dus ik ga nu 4 dagen per week werken (is zo geregeld met school omdat mijn klas nu een project aan het doen is die ik niet meer hoef te doen, dus mijn werkuren gelden als studieuren, heeft leerplicht zo geregeld dus gelieve geen verder commentaar daarop.) het geld wat ik ermee verdien gaat allemaal naar een spaarrekening voor als die kleine er straks is. Het leukste is nog: het is in een winkel met allemaal kinderkleding/speelgoed/meubeltjes etc ^^

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:21

Klinkt leuk +:)+

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:46

Ik wilde het niet onder de 20 maar het gebeurde op mijn 15e tegen mijn wil. De zwangerschap is afgebroken.
Nu ben ik inmiddels 25 en had ik het kleintje o zo graag willen hebben, maar dan had ik altijd met met mijn verleden naast mijn gelopen.
Ook in mijn ogen kan je op zo'n leefdtijd als onder de 20 (uitzondering nagelaten) niet in een volledig goede situatie opvoeden. Ik zou een kind bijv. nooit bij mijn ouders willen opvoeden, maar hier geld ook uitzonderingen daargelaten. Maar als iemand er volledig achterstaat waarom niet ?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:55

Nou idd wat een negatief gedoe. Hoop maar niet voor jullie dat je teveel tegenslagen krijgt in je leven. als ongepland een kindje krijgen al zo'n drama is.

Vind juist dat ze het heel goed aanpakt. Ja het zal misschien niet altijd even makkelijk zijn en misschien ook wel. Niemand heeft een glazen bol toch?
Zij vecht teminste wel keihard voor haar kindje en de toekomst, daar kan ik alleen maar respect voor hebben!

You go girl, en met deze instelling ga je er zeker komen!