Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Poess91 schreef:Mag ik vragen waarom je weigerde te remmen? De tegenligger mag dan wel fout zitten maar als hij op jou was geklapt dan had je wel dood kunnen zijn
Anoniem schreef:Kijk en daarom heb ik dus een camera in mijn auto, zodat de beelden heel duidelijk kunnen aantonen wie er daadwerkelijk fout zat. Want als een ander nergens aan zit te prutsen maar mij wel als tegenligger van mijn weghelft af rijdt dan kan ik tenminste aantonen dat ik het niet was die op de verkeerde weghelft zat. Ik hou niet van kans maken op dingen waar ik niet verantwoordelijk voor ben.
vibabu schreef:Waarom expres langzamer gaan rijden als er een achter je zit :/ gewoon om lekker te stangen? Echt die mensen zouden ze van mij als eerst hun rijbewijs van mogen afpakken. Rij gewoon de snelheid die je mag. Levensgevaarlijk! Je verwacht dat iedereen gewoon de snelheid rijdt die je mag en als je dan ineens zo'n grappenmaker heb die voor de lol en ter irritatie "lekker langzaam" gaat rijden. Gewoon omdat het kan, dan vind ik jou een gevaar op de weg.
Anoniem schreef:Kijk en daarom heb ik dus een camera in mijn auto, zodat de beelden heel duidelijk kunnen aantonen wie er daadwerkelijk fout zat. Want als een ander nergens aan zit te prutsen maar mij wel als tegenligger van mijn weghelft af rijdt dan kan ik tenminste aantonen dat ik het niet was die op de verkeerde weghelft zat. Ik hou niet van kans maken op dingen waar ik niet verantwoordelijk voor ben.
purny schreef:[naam] schreef:Kijk en daarom heb ik dus een camera in mijn auto, zodat de beelden heel duidelijk kunnen aantonen wie er daadwerkelijk fout zat. Want als een ander nergens aan zit te prutsen maar mij wel als tegenligger van mijn weghelft af rijdt dan kan ik tenminste aantonen dat ik het niet was die op de verkeerde weghelft zat. Ik hou niet van kans maken op dingen waar ik niet verantwoordelijk voor ben.
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ayasha schreef:Als jij op het correcte baanvak zit kan men je toch nooit in fout gesteld worden
chanel1985 schreef:Als de schuld van een ongeval moet worden vastgesteld, dan zal diegene die aan iets aan het prutsen was in de auto meer kans maken om veroordeeld te worden, dan diegene die gewoon aan het rijden was en zich aan het concentreren was op de weg.
Anoniem schreef:Welke gevaarlijke acties? Mijn camera registreer extract vanaf mijn motorkap naar voren wat er gebeurt. En hij registreert wat er in de auto wordt gezegd, welke muziek er wordt afgespeeld, de telefoongesprekken die ik voer, alles.
Dus ik kan altijd alles aantonen, ook of ik op dat moment een ander liedje aan het opzetten was of iemand aan het verrot schelden was of niet. Erg handig zo'n ding, je weet maar nooit waar het goed voor kan zijn. Ook leuk om bepaalde situaties thuis terug te laten zien aan mijn man.
Anoniem schreef:Ayasha schreef:Als jij op het correcte baanvak zit kan men je toch nooit in fout gesteld worden
Dat weet jij en dat weet ik maar om iemand met deze instelling te overtuigen:chanel1985 schreef:Als de schuld van een ongeval moet worden vastgesteld, dan zal diegene die aan iets aan het prutsen was in de auto meer kans maken om veroordeeld te worden, dan diegene die gewoon aan het rijden was en zich aan het concentreren was op de weg.
kan zo'n camera dus wel handig zijn
Zolang je niet bij diegene in de auto hebt gezeten weet je ook niet hoe die rijdt.
purny schreef:Een dashboard cam zou handig zijn in bepaalde situaties. Misschien dat dan eindelijk die verrotte fietsers niet iedere keer in het gelijk gesteld worden
@[naam]: je komt mij een beetje over alsof je al 20 jaar je rijbewijs hebt. Bijna arrogant zelfs
Zoolgangster schreef:vibabu schreef:Waarom expres langzamer gaan rijden als er een achter je zit :/ gewoon om lekker te stangen? Echt die mensen zouden ze van mij als eerst hun rijbewijs van mogen afpakken. Rij gewoon de snelheid die je mag. Levensgevaarlijk! Je verwacht dat iedereen gewoon de snelheid rijdt die je mag en als je dan ineens zo'n grappenmaker heb die voor de lol en ter irritatie "lekker langzaam" gaat rijden. Gewoon omdat het kan, dan vind ik jou een gevaar op de weg.
Inderdaad, valt ook onder "eigen rechter spelen" als je andere mensen gaat zitten stangen door langzaam te rijden. En ook daardoor wordt het niet gezelliger op de weg, en ook niet veiliger.
Anoniem schreef:purny schreef:Een dashboard cam zou handig zijn in bepaalde situaties. Misschien dat dan eindelijk die verrotte fietsers niet iedere keer in het gelijk gesteld worden
@repelsteel: je komt mij een beetje over alsof je al 20 jaar je rijbewijs hebt. Bijna arrogant zelfs
Langer nog.
Heeft met arrogantie niks te maken. Ik kan aantonen dat ik al 25 jaar goed rij, al wordt hier steeds het tegendeel beweert door mensen die nog niet zo lang op de wereld bestaan als ik mijn rijbewijs heb, die zelf de komende 25 jaar nog maar moeten bewijzen dat zij het me na kunnen doen.
Mij maakt het niet uit wat iemand in zijn auto doet zolang ze geen brokken maken. Niet iedereen is hetzelfde, niet iedereen kan wat een ander kan.
Ik kan weer heel andere dingen heel slecht en die doe ik dan ook juist niet, ik ben op de motor een voorzichtige rijder en ga niet keihard plat door de bochten maar als ik een andere motorrijder dat heel fanatiek zie doen ( met goede techniek) dan ga ik niet moeilijk lopen doen over hoe gevaarlijk dat wel kan zijn. Ik houd er eerder rekening mee dat ik zijn hoofd er niet af rijd wanneer die in de binnenbocht per ongeluk toch iets over de middenstreep zou kunnen komen.
Ben bang dat zo'n camera met fietsers niets helpt. Die behandel ik altijd als heilig. Je bent toch altijd schuld dan.
Ik heb ook een Peugeot 107, een rode, en rijd dat traject ook regelmatig vanuit Elburg!
als je nou de hele snelweg 140 in z'n 4 rijdt is het een ander verhaal
ik schakel op de snelweg altijd pas bij de 70 in de 3 en pas in de 5 bij 130 als ik op de snelweg zelf zit en ik rijd altijd wel mooi met 120/130 de snelweg op. Heb 'm nu 2,5 jaar en heeft nooit iets gehad. Op zo'n 80-weg doe ik vaak bij 50 in de 3, 70 in de 4 en dan 80 gewoon in de 5.. En ik rijd ook altijd gewoon de maximum snelheid, lekker niks aantrekken van mensen die je met een noodgang inhalen. Je rijdt zelf mooi geen boetes!
Zoolgangster schreef:Damned schreef:Net alsof hier nooit iemand eens de radio verzet, en andere cd insteekt, de airco verzet, het raam opendraait of gewoon eens even afgeleid is door de omgeving
De kunst is zulke dingen te doen op het moment dat er niemand voor je rijdt of vanuit een zijstraat kan komen.