Rijden in een kleine(re) auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Rijden in een kleine(re) auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:15

Als de schuld van een ongeval moet worden vastgesteld, dan zal diegene die aan iets aan het prutsen was in de auto meer kans maken om veroordeeld te worden, dan diegene die gewoon aan het rijden was en zich aan het concentreren was op de weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:29

Kijk en daarom heb ik dus een camera in mijn auto, zodat de beelden heel duidelijk kunnen aantonen wie er daadwerkelijk fout zat. Want als een ander nergens aan zit te prutsen maar mij wel als tegenligger van mijn weghelft af rijdt dan kan ik tenminste aantonen dat ik het niet was die op de verkeerde weghelft zat. Ik hou niet van kans maken op dingen waar ik niet verantwoordelijk voor ben.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:30

Poess91 schreef:
Mag ik vragen waarom je weigerde te remmen? De tegenligger mag dan wel fout zitten maar als hij op jou was geklapt dan had je wel dood kunnen zijn

Inderdaad... het is levensgevaarlijk om zo voor eigen rechter te spelen, door de ander voor zijn fout te straffen met niet te remmen... je zorgt mede voor een gevaarlijke situatie... het zijn juist zulke heethoofdige reacties op de fouten van anderen, die voor nóg meer ongelukken zorgen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:31

Anoniem schreef:
Kijk en daarom heb ik dus een camera in mijn auto, zodat de beelden heel duidelijk kunnen aantonen wie er daadwerkelijk fout zat. Want als een ander nergens aan zit te prutsen maar mij wel als tegenligger van mijn weghelft af rijdt dan kan ik tenminste aantonen dat ik het niet was die op de verkeerde weghelft zat. Ik hou niet van kans maken op dingen waar ik niet verantwoordelijk voor ben.

Registreerd die camera jou gevaarlijke actie's ook dan? Want andere houden ook niet van slachtoffer te worden van iemand die denkt dat ze verschillende dingen tegelijkertijd kan doen tijdens het rijden.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 23-04-16 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:33

vibabu schreef:
Waarom expres langzamer gaan rijden als er een achter je zit :/ gewoon om lekker te stangen? Echt die mensen zouden ze van mij als eerst hun rijbewijs van mogen afpakken. Rij gewoon de snelheid die je mag. Levensgevaarlijk! Je verwacht dat iedereen gewoon de snelheid rijdt die je mag en als je dan ineens zo'n grappenmaker heb die voor de lol en ter irritatie "lekker langzaam" gaat rijden. Gewoon omdat het kan, dan vind ik jou een gevaar op de weg.

Inderdaad, valt ook onder "eigen rechter spelen" als je andere mensen gaat zitten stangen door langzaam te rijden. En ook daardoor wordt het niet gezelliger op de weg, en ook niet veiliger.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:33

Anoniem schreef:

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:36

Als jij op het correcte baanvak zit kan men je toch nooit in fout gesteld worden

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:37

Net alsof hier nooit iemand eens de radio verzet, en andere cd insteekt, de airco verzet, het raam opendraait of gewoon eens even afgeleid is door de omgeving _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:39

Welke gevaarlijke acties? Mijn camera registreer extract vanaf mijn motorkap naar voren wat er gebeurt. En hij registreert wat er in de auto wordt gezegd, welke muziek er wordt afgespeeld, de telefoongesprekken die ik voer, alles.
Dus ik kan altijd alles aantonen, ook of ik op dat moment een ander liedje aan het opzetten was of iemand aan het verrot schelden was of niet. Erg handig zo'n ding, je weet maar nooit waar het goed voor kan zijn. Ook leuk om bepaalde situaties thuis terug te laten zien aan mijn man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:40

purny schreef:
[naam] schreef:

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Vind je dat van belang dan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:42

Een dashboard cam zou handig zijn in bepaalde situaties. Misschien dat dan eindelijk die verrotte fietsers niet iedere keer in het gelijk gesteld worden
@repelsteel: je komt mij een beetje over alsof je al 20 jaar je rijbewijs hebt. Bijna arrogant zelfs

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:43

Radio verzet ik nooit, kom er nooit aan, luister nooit naar cd 's in de auto en steek die er dus ook nooit niet, niet al rijdend dus ook niet als ik stil sta. Airco heb ik niet in de auto dus die kan ik niet aanzetten. Verwarming in de winter zet ik aan als ik vertrek of als ik ergens stil sta, raam openen idem.

Als je afgeleid zijt en je veroorzaakt en ongeval, dan ben je in je fout, simpel als dat. Dus kan je je beter concentreren, als je dat niet meer kan om dat je te moe bent of overprikkeld moet je niet rijden.

100procent kans dat je door niets afgeleid wordt, heb je nooit, maar je moet het ook niet gaan zoeken door al rijdend cd's te wisselen, liedejes te zoeken in de lijstjes, uw make up al rijdend aandoen (heb ik ook al gezien),....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:43

Ayasha schreef:
Als jij op het correcte baanvak zit kan men je toch nooit in fout gesteld worden

Dat weet jij en dat weet ik maar om iemand met deze instelling te overtuigen:

chanel1985 schreef:
Als de schuld van een ongeval moet worden vastgesteld, dan zal diegene die aan iets aan het prutsen was in de auto meer kans maken om veroordeeld te worden, dan diegene die gewoon aan het rijden was en zich aan het concentreren was op de weg.

kan zo'n camera dus wel handig zijn ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:44

Anoniem schreef:
Welke gevaarlijke acties? Mijn camera registreer extract vanaf mijn motorkap naar voren wat er gebeurt. En hij registreert wat er in de auto wordt gezegd, welke muziek er wordt afgespeeld, de telefoongesprekken die ik voer, alles.
Dus ik kan altijd alles aantonen, ook of ik op dat moment een ander liedje aan het opzetten was of iemand aan het verrot schelden was of niet. Erg handig zo'n ding, je weet maar nooit waar het goed voor kan zijn. Ook leuk om bepaalde situaties thuis terug te laten zien aan mijn man.

Naar voren toe, maar niet naar de chauffeur toe die op dat moment iets aan het doen is.

dromertje2

Anoniem schreef:
Ayasha schreef:

Dat weet jij en dat weet ik maar om iemand met deze instelling te overtuigen:

chanel1985 schreef:

kan zo'n camera dus wel handig zijn ;)

Zeker, om aan te tonen dat de andere auto correct reed...

Zoolgangster

Damned schreef:
Net alsof hier nooit iemand eens de radio verzet, en andere cd insteekt, de airco verzet, het raam opendraait of gewoon eens even afgeleid is door de omgeving _O-

De kunst is zulke dingen te doen op het moment dat er niemand voor je rijdt of vanuit een zijstraat kan komen. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:48

Kunnen we hier gewoon weer ontopic gaan en TS d'r vraag beantwoorden ipv elkaar beschuldigen van asociaal rijgedrag en ruziemaken over wat je wel en niet tijdens het autorijden kunt doen. :') Zolang je niet bij diegene in de auto hebt gezeten weet je ook niet hoe die rijdt.
Het wordt een beetje een kleutertopic zo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:53

purny schreef:
Een dashboard cam zou handig zijn in bepaalde situaties. Misschien dat dan eindelijk die verrotte fietsers niet iedere keer in het gelijk gesteld worden
@[naam]: je komt mij een beetje over alsof je al 20 jaar je rijbewijs hebt. Bijna arrogant zelfs

Langer nog.
Heeft met arrogantie niks te maken. Ik kan aantonen dat ik al 25 jaar goed rij, al wordt hier steeds het tegendeel beweert door mensen die nog niet zo lang op de wereld bestaan als ik mijn rijbewijs heb, die zelf de komende 25 jaar nog maar moeten bewijzen dat zij het me na kunnen doen.
Mij maakt het niet uit wat iemand in zijn auto doet zolang ze geen brokken maken. Niet iedereen is hetzelfde, niet iedereen kan wat een ander kan.
Ik kan weer heel andere dingen heel slecht en die doe ik dan ook juist niet, ik ben op de motor een voorzichtige rijder en ga niet keihard plat door de bochten maar als ik een andere motorrijder dat heel fanatiek zie doen ( met goede techniek) dan ga ik niet moeilijk lopen doen over hoe gevaarlijk dat wel kan zijn. Ik houd er eerder rekening mee dat ik zijn hoofd er niet af rijd wanneer die in de binnenbocht per ongeluk toch iets over de middenstreep zou kunnen komen.

Ben bang dat zo'n camera met fietsers niets helpt. Die behandel ik altijd als heilig. Je bent toch altijd schuld dan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:54

Zoolgangster schreef:
vibabu schreef:
Waarom expres langzamer gaan rijden als er een achter je zit :/ gewoon om lekker te stangen? Echt die mensen zouden ze van mij als eerst hun rijbewijs van mogen afpakken. Rij gewoon de snelheid die je mag. Levensgevaarlijk! Je verwacht dat iedereen gewoon de snelheid rijdt die je mag en als je dan ineens zo'n grappenmaker heb die voor de lol en ter irritatie "lekker langzaam" gaat rijden. Gewoon omdat het kan, dan vind ik jou een gevaar op de weg.

Inderdaad, valt ook onder "eigen rechter spelen" als je andere mensen gaat zitten stangen door langzaam te rijden. En ook daardoor wordt het niet gezelliger op de weg, en ook niet veiliger.

Snelheid rijden die je mág niet móet. Ik rijd op de snelweg zelden de toegestane snelheid. Heeft niks met een ander stangen te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:56

chanel1985 schreef:
Zeker, om aan te tonen dat de andere auto correct reed...

Dan heb ik de beelden niet nodig en laat ik hem steeds weer overschrijven. Bij een aanrijding laat hij exact de situatie zien. Mocht ik in de toekomst ooit wel een fout maken dan zal mijn camera dat ook zeker aantonen :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:59

Anoniem schreef:
purny schreef:
@repelsteel: je komt mij een beetje over alsof je al 20 jaar je rijbewijs hebt. Bijna arrogant zelfs

Langer nog.
Heeft met arrogantie niks te maken. Ik kan aantonen dat ik al 25 jaar goed rij, al wordt hier steeds het tegendeel beweert door mensen die nog niet zo lang op de wereld bestaan als ik mijn rijbewijs heb, die zelf de komende 25 jaar nog maar moeten bewijzen dat zij het me na kunnen doen.
Mij maakt het niet uit wat iemand in zijn auto doet zolang ze geen brokken maken. Niet iedereen is hetzelfde, niet iedereen kan wat een ander kan.
Ik kan weer heel andere dingen heel slecht en die doe ik dan ook juist niet, ik ben op de motor een voorzichtige rijder en ga niet keihard plat door de bochten maar als ik een andere motorrijder dat heel fanatiek zie doen ( met goede techniek) dan ga ik niet moeilijk lopen doen over hoe gevaarlijk dat wel kan zijn. Ik houd er eerder rekening mee dat ik zijn hoofd er niet af rijd wanneer die in de binnenbocht per ongeluk toch iets over de middenstreep zou kunnen komen.

Ben bang dat zo'n camera met fietsers niets helpt. Die behandel ik altijd als heilig. Je bent toch altijd schuld dan.

Het gaat er niet over of iemand iets goed kan, iemand kan iets heel goed kunnen, maar als het niet mag mag het niet. Ook al kan je het perfect zonder andere in gevaar te brengen. De wet geld voor iedereen, ook voor iemand die al jaar ervaring heeft.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:00

Oh grappig :D Ik heb ook een Peugeot 107, een rode, en rijd dat traject ook regelmatig vanuit Elburg!

Moet zeggen dat die van mij echt wel mooi vlot is! Kan wel aardig brullen, maar dat kan echt geen kwaad hoor :) als je nou de hele snelweg 140 in z'n 4 rijdt is het een ander verhaal :') ik schakel op de snelweg altijd pas bij de 70 in de 3 en pas in de 5 bij 130 als ik op de snelweg zelf zit en ik rijd altijd wel mooi met 120/130 de snelweg op. Heb 'm nu 2,5 jaar en heeft nooit iets gehad. Op zo'n 80-weg doe ik vaak bij 50 in de 3, 70 in de 4 en dan 80 gewoon in de 5.. En ik rijd ook altijd gewoon de maximum snelheid, lekker niks aantrekken van mensen die je met een noodgang inhalen. Je rijdt zelf mooi geen boetes! :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:03

Ik rijd ook gewoon met mijn modusje op de autostrade, diegene die mij te traag vinden steken mij maar voorbij.
als ik aan het inhalen ben tegen een gepaste snelheid, en er komt zo'n chique bak in mijn gat boren, dat zal ik niet remmen ofzo maar zal ik ook niet nog sneller gaan rijden. Als ik dat tegen 100 km per uur zou doen ok, maar als ik al 125 rijd, dan hebben ze niets te zeggen want dan rij ik eigenlijk al te snel.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:06

In veel landen is een dashcam al verplicht. Als iedereen zich hier als maffen blijft gedragen op de Nederlandse snelwegen, zal dat ergens hier ook wel worden ingevoerd.

En kleine auto of niet, het maakt niks uit. Tot voor kort in een XC90 gereden en nu 2 maanden een VW Polo. Grote en kleine auto's drukken mij aan de kant, snijden af of wat dan ook. Ik merk geen verschil met toen ik in de vorige auto reed.

Alleen ben ik zelf een stuk veiliger in de CV90. Als ze de strijd aan willen gaan, dan weet ik wel hoe ik uit mijn auto stap en die andere persoon in zijn kleinere/lagere auto. De kans dat ik 'beter' uit de strijd kom is groter.

Daar let ik nu dus goed op want ik ben nu sneller plat dan in mijn vorige auto.

Soms tel ik tot 10, zwaai ik lief en laat ze voorgaan. Bij de stoplichten staan we weer in dezelfde rij te wachten }>

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:32

Zoolgangster schreef:
Damned schreef:

De kunst is zulke dingen te doen op het moment dat er niemand voor je rijdt of vanuit een zijstraat kan komen. :D

Inderdaad :D