safina schreef:Veulen84 schreef:Beetje onzin dit ook. Je kunt echt niet zo achterhalen waar ts en de buurvrouw wonen. Bovendien worden er geen namen genoemd. De mensen in buurvrouw haar buurt zullen heus al lang weten dat het mis is incl waarschijnlijk 80% van het dorp.
Het vervelende is: dat kan dus wel. En vrij makkelijk. Ik zou het je graag uitleggen. Maar omwille van die buurvrouw en ook wegens de privacy van TS zelf kan en wil ik nu daar verder niet op in gaan. Ik hoop dat je dat snapt.
Ik woon zelf ook in een dorp. Een klein dorp. En stel dat ik op een dag de weg kwijt raak, iets wat ons allemaal kan gebeuren... Dan weet inderdaad uiteindelijk 80% van het dorp dat. Toch zou ik het rot vinden als er dingen over mijn ziekteperiode op het internet staan en te traceren zijn naar mij als persoon. Dat mensen, zelfs nog over 5 jaar, als ik mijn leven al lang weer op de rails heb, op zo'n topic kunnen stuiten:"Hé, dat topic gaat over iemand hier uit Lutje aan de Maas! Oh, eens even uitzoeken over wie het gaat! Oh, dat gaat over ene Safina. Zoekzoekzoek...oh, die woont hier in de Kerkstraat, in dat ene complex daar! Die heb ik wel eens zien lopen geloof ik. Wow! Moet je nou lezen....die was echt goed van d'r padje!"
En ook als iemand uit de 80% die mijn situatie kent op zo'n topic stuit zou ik het rot vinden. Want ook al weet iemand dat ik een rotperiode heb gehad in mijn leven, dan hoeft diegene niet jaren later nog op internet te kunnen lezen over hoe ik er toen aan toe was.
Als ik die buurvrouw was, zou ik dit topic dus heel naar vinden dat het allemaal zo herkenbaar is. Snap je? Dat sommige anderen het niet erg zouden vinden als dat zou overkomen snap ik ook wel. En dat is ook prima. De een tilt daar nou eenmaal zwaarder aan dan de ander. Maar deze buurvrouw heeft helemaal geen keus. En het lijkt me niet verkeerd daar iets meer rekening mee te houden.
En als je dan met wat kleine aanpassingen privacy beter kunt waarborgen: waarom niet?
Het feit dat jij het kan wil niet zeggen dat een ander het kan. Beter nog het respecteren van iemands privacy begint met het feit dat je je neus niet in dit soort zaken steekt. Ik woon in een dorp en ik zou letterlijk alles over mijn buren weten en ik weet ook heel veel. Maar ik respecteer hun privacy door daar niet bewust iets mee te gaan doen.
Het feit dat jij het nodig vind om dat soort dingen in je hoofd (of zelfs meer actief) bij elkaar te puzzelen, zegt dat jij een gebrek hebt aan respect voor andermans privacy. Dat zegt niks over ts die een normaal verhaal verteld. Precies zoals je dat zou doen op een verjaardag, de breiclub of op de koffie bij vrienden. Het is altijd mogelijk dat iets besproken wordt en over 20 jaar weer opgehaald wordt.
Het is iig nooit mijn bedoeling geweest om haar zwart te maken of wat dan ook.
Het is anoniem zat. Je hebt geen voornaam, straat of wat dan ook genoemd.
Zie je mij als een stalker? 

Ik krijg niet de indruk dat mevrouw ingetogen is.
Hopelijk kan ze ze gewoon houden, die persoon is de enige die klaagt, de rest hoort die dieren niet eens...