Meer burenleed, buurvrouw heeft last van psychoses...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:26

safina schreef:
Veulen84 schreef:
Beetje onzin dit ook. Je kunt echt niet zo achterhalen waar ts en de buurvrouw wonen. Bovendien worden er geen namen genoemd. De mensen in buurvrouw haar buurt zullen heus al lang weten dat het mis is incl waarschijnlijk 80% van het dorp.

Het vervelende is: dat kan dus wel. En vrij makkelijk. Ik zou het je graag uitleggen. Maar omwille van die buurvrouw en ook wegens de privacy van TS zelf kan en wil ik nu daar verder niet op in gaan. Ik hoop dat je dat snapt.

Ik woon zelf ook in een dorp. Een klein dorp. En stel dat ik op een dag de weg kwijt raak, iets wat ons allemaal kan gebeuren... Dan weet inderdaad uiteindelijk 80% van het dorp dat. Toch zou ik het rot vinden als er dingen over mijn ziekteperiode op het internet staan en te traceren zijn naar mij als persoon. Dat mensen, zelfs nog over 5 jaar, als ik mijn leven al lang weer op de rails heb, op zo'n topic kunnen stuiten:"Hé, dat topic gaat over iemand hier uit Lutje aan de Maas! Oh, eens even uitzoeken over wie het gaat! Oh, dat gaat over ene Safina. Zoekzoekzoek...oh, die woont hier in de Kerkstraat, in dat ene complex daar! Die heb ik wel eens zien lopen geloof ik. Wow! Moet je nou lezen....die was echt goed van d'r padje!"
En ook als iemand uit de 80% die mijn situatie kent op zo'n topic stuit zou ik het rot vinden. Want ook al weet iemand dat ik een rotperiode heb gehad in mijn leven, dan hoeft diegene niet jaren later nog op internet te kunnen lezen over hoe ik er toen aan toe was.

Als ik die buurvrouw was, zou ik dit topic dus heel naar vinden dat het allemaal zo herkenbaar is. Snap je? Dat sommige anderen het niet erg zouden vinden als dat zou overkomen snap ik ook wel. En dat is ook prima. De een tilt daar nou eenmaal zwaarder aan dan de ander. Maar deze buurvrouw heeft helemaal geen keus. En het lijkt me niet verkeerd daar iets meer rekening mee te houden.
En als je dan met wat kleine aanpassingen privacy beter kunt waarborgen: waarom niet?

Het feit dat jij het kan wil niet zeggen dat een ander het kan. Beter nog het respecteren van iemands privacy begint met het feit dat je je neus niet in dit soort zaken steekt. Ik woon in een dorp en ik zou letterlijk alles over mijn buren weten en ik weet ook heel veel. Maar ik respecteer hun privacy door daar niet bewust iets mee te gaan doen.
Het feit dat jij het nodig vind om dat soort dingen in je hoofd (of zelfs meer actief) bij elkaar te puzzelen, zegt dat jij een gebrek hebt aan respect voor andermans privacy. Dat zegt niks over ts die een normaal verhaal verteld. Precies zoals je dat zou doen op een verjaardag, de breiclub of op de koffie bij vrienden. Het is altijd mogelijk dat iets besproken wordt en over 20 jaar weer opgehaald wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:44

Veulen84 schreef:
Het feit dat jij het kan wil niet zeggen dat een ander het kan. Beter nog het respecteren van iemands privacy begint met het feit dat je je neus niet in dit soort zaken steekt. Ik woon in een dorp en ik zou letterlijk alles over mijn buren weten en ik weet ook heel veel. Maar ik respecteer hun privacy door daar niet bewust iets mee te gaan doen.
Het feit dat jij het nodig vind om dat soort dingen in je hoofd (of zelfs meer actief) bij elkaar te puzzelen, zegt dat jij een gebrek hebt aan respect voor andermans privacy. Dat zegt niks over ts die een normaal verhaal verteld. Precies zoals je dat zou doen op een verjaardag, de breiclub of op de koffie bij vrienden. Het is altijd mogelijk dat iets besproken wordt en over 20 jaar weer opgehaald wordt.

Als ik het goed begrijp denk jij uit het gegeven dat ik nadenk over dit soort dingen te kunnen afleiden dat ik de privacy van anderen niet respecteer. Vind je het erg als ik daar verder even niet op in ga? Want wat ik doe is uiteindelijk niet zo relevant.

Waar het mij om gaat (nog even helemaal los van de vraag of je überhaupt je psychiatrische buurvrouw op een breiclub of verjaardag zou moeten bespreken): Dit is geen besloten breiclubje of verjaardagsfeestje. Dit is internet. Dit is openbaar. De hele wereld kan hier lezen dat ze psychotisch is, in welk dorpje ze woont, haar voornaam, hoe oud ze ongeveer is, in welk type woning ze woont, wat de huisnummers van haar buren zijn, hoe het met haar gaat etc. Dat staat nu openbaar.

De totale combinatie van al deze informatie vind ik vallen onder iemands persoonlijke levenssfeer. En naar mijn idee kan je niet zomaar voor een ander beslissen of dat wel online gezet kan worden. Want dat bewust doen en zomaar voor een ander beslissen en wereldkundig maken, dát vind ik nou je neus in andermans zaken steken.

(Overigens denk ik niet dat TS dat bewust heeft gedaan. Maar je kunt er nu wel bewust voor kiezen om het zo te laten of niet natuurlijk....)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Meer burenleed, buurvrouw heeft last van psychoses...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 16:52

Dit alles zat mij zo dwars dat ik er eigenlijk niet bij stil gestaan heb dat het mogelijk is om te achterhalen over wie het gaat en het gewoon online heb gezet. :o Het is iig nooit mijn bedoeling geweest om haar zwart te maken of wat dan ook.

Ik zie vaker 'buren topics' voorbij komen en dacht dat ik het wel kon plaatsen. Maar misschien heb ik iets teveel info gegeven, dat zou kunnen.

Dat mensen mij kennen en weten waar ik woon vind ik niet erg maar ik snap dat het voor mijn buurvrouw niet leuk is om op een forum besproken te worden...maar ik heb geen kwaad in de zin, wil gewoon dat ze geholpen wordt...

Volgens mij is ze nu vaker thuis...ze was er maandag en gisteren ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:04

Bellatrix schreef:
Dit alles zat mij zo dwars dat ik er eigenlijk niet bij stil gestaan heb dat het mogelijk is om te achterhalen over wie het gaat en het gewoon online heb gezet. :o Het is iig nooit mijn bedoeling geweest om haar zwart te maken of wat dan ook.

Ik zie vaker 'buren topics' voorbij komen en dacht dat ik het wel kon plaatsen. Maar misschien heb ik iets teveel info gegeven, dat zou kunnen.

Dat mensen mij kennen en weten waar ik woon vind ik niet erg maar ik snap dat het voor mijn buurvrouw niet leuk is om op een forum besproken te worden...maar ik heb geen kwaad in de zin, wil gewoon dat ze geholpen wordt...

Marlies, ik ben er 100% van overtuigd dat je je topic met de beste bedoelingen hebt geopend hoor! En dat er geen opzet achter zit. En ik zei al: ik lees al heel lang mee en ik stond er eerder ook niet bij stil. Eigenlijk valt het pas echt op als je naar alle info samen kijkt en dat nog eens doorleest. Dan pas zie je het totaal. Maar wanneer doe je dat nou? Het had mij dus net zo hard kunnen gebeuren.

Ik hoop dat het lukt om het een beetje aan te laten passen en te veranderen her en der. En ik hoop vooral ook dat je gewoon je updates blijft plaatsen en je hart blijft luchten. Want je hebt heel wat te stellen met je buurvrouw. Het lijkt me echt niet makkelijk...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:13

Bellatrix schreef:

Meid, maak je niet zo druk. Waarom zou iemand zoveel moeite doen om er achter te komen of heel misschien mevrouw huppeldepup op een of ander forum door een bepaalde gebruiker besproken wordt? Het zegt meer over degenen die zulke complottheorieën aanhalen dan over jou hoor.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:14

Precies.

Plus in een dorp wordt zo ook wel genoeg gekletst. Zonder huisnummer weet iedereen toch wel over wie het gaat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 19:15

Ik schrok ervan toen ik hoorde hoeveel mensen er vanaf weten....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:54

rainbow8 schreef:
Wat een muggezifterij weer.. Half bokt kent Marlies en daarbuiten ook half Nederland...

Offtopic: Marlies is een bekende Nederlander? 8-)
Ik ben het verder met je eens. Marlies, gewoon blijven posten, hoor :) Het is anoniem zat. Je hebt geen voornaam, straat of wat dan ook genoemd.
Als je nou dagelijks met een schaal popcorn en een verrekijker de dagvulling van buurvrouw in de gaten hield, dan had ik het wat anders gevonden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 20:00

_O- Zie je mij als een stalker? :')
Als Brad Pitt nou boven mij woonde...of Claire Holt. O:)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:41

Diablo schreef:
Bellatrix schreef:

Meid, maak je niet zo druk. Waarom zou iemand zoveel moeite doen om er achter te komen of heel misschien mevrouw huppeldepup op een of ander forum door een bepaalde gebruiker besproken wordt? Het zegt meer over degenen die zulke complottheorieën aanhalen dan over jou hoor.

Complot theorieën? Helemaal niet.Het gaat om iemand zijn of haar privacy en ik geloof ook dat TS het goed bedoelt, maar de reacties van..ach boeiend blijf lekker doorpraten vind ik ronduit respectloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:10

Toch wel nieuwsgierig hoe het nu gaat TS. Hoop zo dat buuf weer goed naar huis kan komen en alles de goede kant op gaat :(:)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:26

Ik snap dat het vervelend voor je is (understatement van het jaar... het is gewoon zwaar ....bokt-censuur...)

Maar heel eerlijk... ik vind het niet zo geweldig dat je dit op een openbaar forum zet... wat hebben wij in hemelsnaam te maken met de updates die je over haar plaatst? Updates over hoe jij de overlast ervaart zouden fijner zijn (het is minder/erger/gelijk gebleven) dan te horen wat er precies aan de hand is met mevrouw. Ik vind dat nogal prive informatie... en naar mijn mening hoort die niet zo op internet... in feite bevestig jij wat mevrouw in al haar psychische gesteldheid ervaart, ze wordt namelijk in de gaten gehouden en gedocumenteerd... het staat notabene op het internet...voor iedereen om te vinden...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 13:43

Als je gelezen hebt is dat al gezegd.

Ze woont weer thuis en tot nu toe geen problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:46

Wat fijn voor jou en je buuf!!! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:52

Neon schreef:
Ik snap dat het vervelend voor je is (understatement van het jaar... het is gewoon zwaar ....bokt-censuur...)

Maar heel eerlijk... ik vind het niet zo geweldig dat je dit op een openbaar forum zet... wat hebben wij in hemelsnaam te maken met de updates die je over haar plaatst? Updates over hoe jij de overlast ervaart zouden fijner zijn (het is minder/erger/gelijk gebleven) dan te horen wat er precies aan de hand is met mevrouw. Ik vind dat nogal prive informatie... en naar mijn mening hoort die niet zo op internet... in feite bevestig jij wat mevrouw in al haar psychische gesteldheid ervaart, ze wordt namelijk in de gaten gehouden en gedocumenteerd... het staat notabene op het internet...voor iedereen om te vinden...

Ik gok dat iedereen die daar woont en haar kent het niet op het internet hoeft terug te vinden als ze zo extreem is als TS hier post. :+ Ik krijg niet de indruk dat mevrouw ingetogen is. :+

Als ze opgenomen is vermoed ik dat ze sowieso wel weet dat ze in de gate gehouden wordt. :+
Wat óók een ide is, is niet zo hypocriet zijn als lezer en gewoon niet gaan zoeken wie het is.Ik heb nl nog altijd geen flauw ide over wie het gaat want; ik zoek niet.
En die wat wel gaan zoeken/wel nieuwsgierig zijn, die hebben echt bokt niet nodig om er achter te komen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:39

Net als Ayasha, heb ik geen idee over wie het gaat en ook geen interesse in.

Wat fijn Ts. dat er tot nu toe geen problemen zijn, hoop voor je dat het zo blijft!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:10

Heel het dorp en daar buiten hebben hier niets nieuws gelezen hoor....... Dus hier hef je je niet druk over te maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 21:27

Ze kwam wel een paar dagen geleden aan de deur dat er weer over haar duiven werd geklaagd en dat vind ik zo vervelend voor haar!! Ik heb geen last van die dieren, hoor ze niet eens meer...ze heeft ze al 25 jaar...walgelijk die klachten. :x Hopelijk kan ze ze gewoon houden, die persoon is de enige die klaagt, de rest hoort die dieren niet eens...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:29

Tja, als je zelf zeurt over iemands lamp die je door 4 deuren heen zou zien, dan is het niet raar dat de tolerantie van anderen over je eigen gedrag ook vermindert.
Het is geven en nemen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 21:31

Ze kwam bij mij over de lamp, iemand anders klaagt over haar duiven. En dat is dus onzin...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:36

Ze heeft toch ook geklaagd bij andere bewoners?
Ik snap dat ze ziek is hoor.
Maar ik begrijp de andere kant ook heel goed: zij komt er blijkbaar mee weg om iedereen haar wil op te leggen, en zelf houdt ze duiven die overlast geven, en dat moet dan wel kunnen.
Ik zou het ook zat zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 21:48

Maar die duiven geven echt geen overlast. :n

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:22

Bellatrix schreef:
Als je gelezen hebt is dat al gezegd.

Ze woont weer thuis en tot nu toe geen problemen.

Ik heb nochtans niets gelezen over dat een update die enkel aangaf dat je overlast minder/meer/gelijk was geworden fijner is dan lezen wat voor vreemde dingen mevrouw precies doet. Wel over dat ook anderen vonden dat de privacy van mw. Enigszins geschonden werd... Maar ik heb niets gelezen over dat het begrijpelijk is dat jij je ei ook op een andere wijze kwijt zou kunnen...

het maakt dan ook geen fluit uit of het in de wijde omtrek bekend zou zijn het zal maar over jou gaan of over je familieleden..

daarbij hoeven jullie niet meteen met zijn allen te bijten... ik toonde begrip voor ts haar situatie maar geef enkel aan dat het ook anders zou kunnen...