Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:02

Skyefate schreef:
Oh boy, ik lees hier echt belachelijke dingen om lastig over te worden :')

En ja, katten... Waar maken sommige mensen zich toch druk om. Je kan katten echt niet in je eigen tuin houden. Ja, soms poepen ze eens ergens anders. Maar meestal is dat gewoon in de tuin en normale katten begraven het ook. Er zijn vaker katten van ons vergiftigd omdat een buur ook niet stond op de stront of het vogeltjes vangen. Stel je toch niet zo aan. Ga in de stad wonen als je zo kleinzerig bent. Vind het niet opruimen van hondenpoep op het midden van een pad toch veel smeriger, hoor. Die begraven hun rotzooi niet.

Helemaal mee eens _/-\o_

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 04:58

Echt niet mee eens.
Overlast hoor je niet te geven.
Hondenstront niet opruimen is niet netjes, maar kattenstront ook niet.

Nee ik heb geen last van katten hier in het buitengebied met een paar honden op het erf.
Toch deel ik deze mening.

Een ander vraagt niet om die poep en tuiniert misschien graag. Maar grijpt wel in de sh.t.
Een ander vind vogels leuk, houd ze netjes in een kooi op eigen erf, maar een ander die zijn beest niet bijhoud heeft vogeltjes die zich dood vliegen van angst.

Natuurlijk is vergiftigen niet de oplossing, de kat heeft zijn baasje immers niet uitgezocht en volgt zijn instinct.
Maar baasje is toch al lang de grens over al er voortaan katten vergiftigd gaan worden. En in mijn ogen geen kat waardig.
Tuinen zijn zeker wel af te maken dat een kat in de tuin blijft.
Ja kost wat en daar draait het om, het mag niks kosten. De ander overlast, dat is maar een zeur.

sneeuwpop

Re: Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 07:35

In het buitengebied moeten katten los kunnen lopen. Wij hebben de katten ook voor tegen het ongedierte.
Onze hond dient als bewaking, de meeste buren hebben ook honden om die reden.

Maar in de wijken/stad denk ik dat het te druk is en daarom snel alles voor overlast zorgt.

Overprikkelt en nauwelijks plaats om je echt terug te trekken.
Gehorige huizen en kleine tuintjes die weinig privacy geven...
Ik vind het niet gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 08:11

Ik heb 2 katten en hou ze bewust binnen. Het is hier druk en er lopen er al genoeg rond van de buren die de vuilzakken open krabben. Teveel katten op 1 plek, dat geeft ruzie. De katten vinden het hier prima en ik ook. Eentje zou inderdaad overal binnen wandelen, mee eten, op bed liggen etc. Is een allemansvriend ook. Toch wil ik niemand die overlast geven of mijn kat kwijtraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 08:35

Skyefate,
Hebben die katten niet zich zelf vergiftigd door iets giftigs te eten?
Beetje laf van je om meteen de buren de schuld te geven.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:17

Skyefate ik woon in de stad en nog een van de vijf grote steden ook maar die hebben ook nog weleens een tuin. Ik ruim, als de hond van mijn dochter hier is, altijd de poep op dus waarom je beesten naar buiten laten gaan en een ander overlast laten hebben van jouw dier?! Dan hou je hem lekker aan een lijntje in de tuin. De houten schutting wordt als krabpaal gebruikt en die staat nog nieteens zolang, die is helemaal versplinterd bovenop.
Mijn buurvrouw heeft een plek in de tuin die blijkbaar nogal geliefd is dus als je er vlakbij staat ga je echt over je nek.
Dus nee geen tolerantie naar de katten in de buurt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:31

sneeuwpop schreef:
In het buitengebied moeten katten los kunnen lopen. Wij hebben de katten ook voor tegen het ongedierte.
Onze hond dient als bewaking, de meeste buren hebben ook honden om die reden.

Maar in de wijken/stad denk ik dat het te druk is en daarom snel alles voor overlast zorgt.

Overprikkelt en nauwelijks plaats om je echt terug te trekken.
Gehorige huizen en kleine tuintjes die weinig privacy geven...
Ik vind het niet gek.

Inderdaad, mee eens. Wij hebben meer wilde konijnen in de tuin dan katten, dus zou sowieso vreemd zijn om je daar aan te storen :+ De katten die in zandbakken ed schijten vind ik gewoon enorm vies. Als je continu in de kattenschijt pakt als je aan het tuinieren bent kan ik me ook heel goed voorstellen dat je je daaraan stoort.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:36

Tobbes, nee, de buur is ons zelf, na de kat die we vergiftigd terugvonden, komen zeggen dat hij vergif had gelegd.

Ik vind persoonlijk een kat binnenhouden geen katwaardig leven, en je kan het instinct van je kat écht niet controleren. Waar ze plassen in huis etc. natuurlijk wel, maar jagen en in de tuin eens iets achterlaten? Nee. De buren die graag tuinieren hebben hier ook geen probleem mee.

Maar ja, zoals er wordt gezegd door sneeuwpop - ik kan me inbeelden dat het stresserender is om dichter op elkaar te leven en dat je dan ook eens flipt als je bijna in de stront trapt. Maar ik vind dat toch niet echt normaal, dat ze hun behoefte doen op vlakke grond. Hier leven we dan ook buiten, met aparte huizen, weides en velden achteraan. Hier begraven ze dat gewoon, en de tuiniers onder ons hebben er niet echt een probleem mee. Maar wij zijn allemaal wel opgegroeid zo, dus we vinden dat alleen maar normaal. :') Maar inderdaad, korter op elkaar leven zorgt voor meer frustraties.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:50

Hier worden de honden lang de weg uitgelaten. Die van ons niet vaak overgens, poept meestal op eigen terein.
Wij maaien de wegkant zelf. Voordat we dat kunnen doen, dus eerst even de poep wegscheppen.
Ik maak me daar niet druk om. Niet zo netjes, maar ach, het is zo gedaan enzij zullen zich misschien ook wel eens "storen" aan ons gedrag of dieren..

Voordeel hier is dat we niet op elkaars lip zitten en dus het stresniveau lager is.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:59

En katten kun je prima in eigen tuin houden, dan het beestje toch naar buiten.
Kost natuurlijk wel wat meer en denk dat dat het grootste probleem is voor de mensen met katten. Het is nog voor een deel geaccepteerd dat katten vrij mogen rondlopen... Dat komt vanuit vroeger dat ze het ongedierte aan vielen. Nu is het voordeel van katten in de wijken en stad nihill, want al het huisvuil gaat in containers etc

Btw krijg ik wel stress hoor. Te veel mensen....is mijn grootste stresfactor

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:00

sneeuwpop schreef:
Hier worden de honden lang de weg uitgelaten. Die van ons niet vaak overgens, poept meestal op eigen terein.
Wij maaien de wegkant zelf. Voordat we dat kunnen doen, dus eerst even de poep wegscheppen.
Ik maak me daar niet druk om. Niet zo netjes, maar ach, het is zo gedaan enzij zullen zich misschien ook wel eens "storen" aan ons gedrag of dieren..

Voordeel hier is dat we niet op elkaars lip zitten en dus het stresniveau lager is.

Helemaal mee eens. Wij maken over niks echt een probleem hier. Kunnen er ook gewoon mee lachen als er eens een hond uitbreekt en die toevallig even in onze tuin zit. Kan altijd gebeuren, en zoals je zegt, we zitten niet op elkaars lip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:13

Ik vind het anders aardig asociaal van de talloze mensen met honden die op het paadje aan stal passeren en hun kont laten schijten pal aan de poort. Kom je toe in het schemerdonker (of vertrek je net) en wil je de poort openmaken of afsluiten, sta je recht in een drol. Ja, het ene deel is een smal graspad en de rest verhard met grint, maar is het nou zo moeilijk om je hond in de graskant te laten zitten ipv in het midden van een poort?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 10:27

Paardendrollen waardoor bv fietser uitschuiven omdat het glad is geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:31

Ik probeer dan ook fietspaden te vermijden :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 10:34

Probeer, maar dat gaat niet altijd. Schep jij de mest op in een zak, zodat er andere geen hinder van hebben. Al is het op de weg, ook veel wegen die geen fietspaden hebben waardoor fietsers op de weg rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:37

Dan raak ik niet meer op mijn paard :+

Ik rij zelden op de gewone weg. Waar het kan ruim ik het op (ga ik te voet of met de auto terug) maar paardlief poept eigenlijk weinig op straat. Ik moet maar korte stukjes straat voor ik aan veldwegen kom.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:38

Ik weet t niet hoor, maar waaaaarom hebben katten het recht om overal maar te mogen lopen? Mijn honden mogen dat toch ook niet? Sterker nog, ze mogen bijna nergens meer loslopen. Ik vind katten leuk, maar niet die van een ander in mijn tuin. Loslopen laat je ze maar in je eigen tuin en dat kan echt wel :) Ik gooi mn honden de tuin in als er een kat zit. Ze zijn snel genoeg weg en na 3x is t wel klaar met hun ontlasting in mijn tuin. Niks viezer als begraven drollen in mn tuin. Ben ik bezig in de tuin en weer met mn handen in zo'n drol. Bah.

Beesten hou je gewoon bij je. Dat geldt voor honden, katten enz enz. Ik snap niet zo goed waar het enorme recht van vrijheid van katten vandaan komt...

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:39

Ikzelf ben heel tolerant met katten maar mijn hond niet.
De buren die katten hebben weten dat mijn hond ze achterna gaat in zijn eigen tuin.
Mocht er wat gebeuren met hun katten is dat niet mijn probleem, zij krijgen ook de rekening gepresenteerd als mijn hond door de pui gaat. Mijn hond dendert ook niet door hun tuin en ja ik ruim overal ook nog zijn poep op
Voor de rest als ze via boven mijn slaapkamer binnen komen prima, intresseert me niet. Ik wijs ze keurig dezelfde weg weer naar buiten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 10:43

Honden, katten en paardenstront moeten worden opgekuist, geen verschil dan.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:45

chanel1985 schreef:
Honden, katten en paardenstront moeten worden opgekuist, geen verschil dan.

Eens, maar met loslopende katten is dat lastig :D
In het bos maakt het me weinig uit, al werd ik gisteren wel gek van alle paardenpoep maar ok, soms is t ff pech ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 10:47

Daarmee dat ik het juist zeg, men zit af te geven op katten, maar ben is benieuwd hoeveel ruiter altijd de mest van hun paard opruimen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:07

chanel1985 schreef:
Daarmee dat ik het juist zeg, men zit af te geven op katten, maar ben is benieuwd hoeveel ruiter altijd de mest van hun paard opruimen.

Gemiddeld genomen denk ik dat een paard minder vaak poept in de tuin van een ander :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 11:09

ja maar wel op de openbare weg, waar het hinder en gevaarlijke situatie's oplevert voor alle mensen die daar lopen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:20

Wist je dat ratten en muizen ook overlast geven? Ik ben eigenlijk wel blij dat er wat katten buiten komen :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 11:21

Inderdaad en vogels ook want die schijten ook in de tuin :D .