Paard kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Paard kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:44

Een gewelddadige relatie is een heel
Lastige situatie .
Het kan maanden of jaren duren voor je de stap zet om weg te gaan .
Ik heb er bijna 5 jaar over gedaan .
En er was maar af en toe geweld . Als meneer teveel gedronken had . Hij mocht alles ik mocht niets .
Op een dag heb ik m gezegd dat in mijn paard zou gaan verkopen .
En dan weg zou gaan bij hem .
Dat heb ik ook gedaan .
En ik mis dat paard nog heel vaak , het voelt nog steeds als verraad naar t paard toe .
Ik was niet eens aanwezig toen ze haar kwamen halen! En hoorde later dat ze niet geladen wilde worden .
Heb er veel verdriet van gehad .
Maar blij dat ik TOEN voor mezelf koos .
Dat ik nu weer een relatie heb waarin ik niet happy ben is een ander verhaal .
Ik kan in elk geval wel doen wat ik wil en met wie ik wil ...
Geen jaloerse wederhelft . Omdat we beide weten dat t geen toekomst meer heeft .
TS kies voor jezelf aub

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:05

Jeetje dat is wel heel heftig zeg...en dan bedoel ik vooral dat je geen afscheid heb genomen van je paard toen...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:16

Ik had ook gereageerd in dit topic, maar mijn reactie is verwijderd omdat ik quote op enkele verwijderde reacties. Ik wil hem evengoed graag opnieuw plaatsen. In cursief was mijn reactie op enkele die riepen dat zoiets hun nooit zou overkomen wou een vent die maar 1 vinger naar hun zou uitsteken kon direct vertrekken:

Heb ik ook altijd geroepen :j .

Ik ben een goed opgeleide vrouw uit een warm nest en ik geen haar op mij hoofd dat een vent mij ooit zo slecht zou behandelen.

Totdat het mij overkwam. En ik ben weggegaan hoor, na zo'n jaar of 4.

Je hebt geen idee wat het is en hoe het je overkomt, tot het je overkomt. Tot je verliefd word op de foute man.
En ik had niet eens iets te verliezen, geen dieren of kinderen of waardevolle spullen. Integendeel, ik won alleen maar. Van hem weggaan betekende financieel beter zijn, ik had liefdevolle ouders die me zonder problemen en heel graag zelfs terug wilde ontvangen en een hechte vriendengroep. Ik had plaatsen genoeg om heen te gaan.
Maar het lag uiteraard allemaal aan mij en ik moest mij maar gelukkig prijzen met een vriend als hem die mij nog wou hebben. Ik moest mijn gedrag maar veranderen en dan zou er niks misgaan.

En in tijden dat het goed ging was hij ook mijn grote held en mijn alles. Ik hield heel veel van hem. Grote pieken, zeer zware dalen.
Achteraf kan ik er heel helder over nadenken, maar destijds? Nee, ik snap nog altijd niet dat ik er zo lang in heb gezeten maar het gebeurde dus wel, wat ik voorheen ook had geroepen over "mij overkomt dit niet!".

---

Het is echt soms onwerkelijk wat het me je als persoon kan doen. Je word zo bewerkt dat je hun eigen waarheid nog gaat geloven ook. Er waren tijden van ruzie dat ik bij vriendinnen ging aankloppen om hun te vertellen waarover de ruzie ging, en iedereen mij verzekerde dat ik gelijk had en hij idioot deed. En toch kon hij daarna weer op mij inpraten dat ik begon te twijfelen of het toch niet ergens aan mijn karakter lag dat hij doordraaide. Dan ging ik bij de anderen vertellen dat het bijgelegd was, dat alles goed was en dan dacht ik dus "och ik heb weer overdreven, zó erg was het ook weer niet, ik ben gewoon te veel drama." Hij heeft mij dan ook nooit zo fysiek aangevallen dat er ik blauwe plekken oid kreeg. Het waren dingen als een klap in het gezicht, op de grond duwen, minutenlang in een houdgreep houden waar ik niet uitkon, aan de rand van een trap dreigen me eraf te gooien maar dat uiteindelijk niet doen....

En dan denk je waanzin hé, zelfs dat tolereer je toch niet van iemand!?!
Ja nu denk ik inderdaad weer...dat moment daar bovenaan die trap, toen hij zo boos was op mij omdat hij had gezegd "ik ga dat ding repareren en ik ga daar product x voor gebruiken", en ik zei "ik heb mijn vader gebeld en hij zei dat product Y een stuk efficiënter is", nu denk ik dat ik hem daar had moeten buitengooien en nooit meer zien. Maar op dat moment? Was mijn fout hoor, wat voor een ondankbaar kreng was ik ook niet om mijn technische vriend niet te vertrouwen en pappie om raad te vragen achter zijn rug om, gaf toch helemaal aan hoe weinig vertrouwen ik in hem had? Dus ik zei sorry.

Zo eindigden die dingen altijd. Op de een of andere manier kon hij alles wat er tussen ons gebeurd was zo verdraaien dat ik de boeman werd en hij het slachtoffer. Vielen zijn reacties nog mee, want "elke andere vriend zou veel minder van mijn gedrag pikken".

En zo kon ik dus totaal in paniek zijn en weten dat het niet goed is en weg willen, totdat we een dag verder waren en dan viel het in mijn hoofd plots allemaal weer mee. Dan vertelde ik de buitenwereld hoe gelukkig ik met mijn vent wel was, ik was zijn alles hij zag mij zo graag. En dat geloofde ik ook dan.

Maar toch TS, die ene avond van moed dat ik heb gehad om te zeggen dat ik niet meer verder wilde en dat ik hem uit mijn leven heb gebannen is het beste wat ik gedaan heb. Ik ben intussen een andere man tegengekomen die mijn beste dromen overtreft. Waar zulke drama's niet mee gebeuren. Gek, want volgens mijn ex zou ik met elke vent ruzie hebben door mijn koppig en arrogant gedrag?
En hoe moeilijk te weg ook is, uiteindelijk als je ooit de kracht heb gevonden om eindelijk door te zetten, ga je pas zien hoe sterk je werkelijk kunt zijn.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 06-03-16 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:28

_/-\o_

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:06

Ik heb ook 2 sterke jonge vrouwen uit een liefdevol nest dat zien overkomen.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:43

Ik denk dat dit een broodje aap verhaal is. Ze mag niet op dr paard rijden.. paard kan opeens weg. Man mishandeld haar maar haar paard is haar enige zorg er op te rijden. Alsof mn nichtje van 5 aan het prate is.. En nu is ts weer bij manlief...

Als men zelf in zo een situatie zit ga je niet vervolgens zo reageren op mensen die proberen te helpen.

Voor de mensen die haar stellig geloven.. jullie zijn te goed voor de wereld...

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:46

Ik vind dat geen goede redenen om haar niet te geloven.
Je kunt iemand niet in het hoofd kijken, iedereen gaat er op een andere manier mee om.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:47

Bon_Charmeur; Lieve meid, je eigen bericht zou ook geschreven kunnen zijn door een vijf jarige.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:47

Ayasha schreef:
Bon_Charmeur; Lieve meid, je eigen bericht zou ook geschreven kunnen zijn door een vijf jarige.

Shots fired en het is de waarheid wat je zegt.

@Bon_Charmeur dit soort dingen gebeuren en als je in zo'n situatie zit weet je misschien niet meer hoe snel je zoiets moet posten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:50

Bon_charmeur schreef:
Ik denk dat dit een broodje aap verhaal is. Ze mag niet op dr paard rijden.. paard kan opeens weg. Man mishandeld haar maar haar paard is haar enige zorg er op te rijden. Alsof mn nichtje van 5 aan het prate is.. En nu is ts weer bij manlief...

Als men zelf in zo een situatie zit ga je niet vervolgens zo reageren op mensen die proberen te helpen.

Voor de mensen die haar stellig geloven.. jullie zijn te goed voor de wereld...

Ik heb wel eens mensen naar de Paaz afdeling begeleid.
Daar komt de meeste onzin uit hoor. En doen ook dingen waarvan je denkt??
Waarvan ik echt niet denk dat ze altijd zo praten en doen maar wel als ze er helemaal doorheen zijn. Om welke reden dan ook.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:30

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om hier te gaan speculeren over de vraag of het verhaal van TS al dan niet waar is, dat kan immers nogal kwetsend overkomen op de TS. Zouden jullie daarop willen letten? :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:25

▼Kwanyin

Amen. Zo herkenbaar. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Mijn ex draaide het ook nog eens zo dat ik niemand meer had. Vriendinnen die me hebben laten vallen na meer dan 15jaar vriendschap etc.
En nog veel meer zaken die ik liever niet openbaar zet. Waarom niet tja nog altijd stukje schaamte.

Ts hoe dan ook heel veel sterkte. Je bent het waard. Wees egoistisch en kies voor jezelf je hebt het recht om gelukkig te zijn

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:31

Teste beest: die schaamte ontstaat juist omdat mensen zo snel en bikkelhard oordelen ive been there too.. helaas ken ik het ook. Het is al moeilijk genoeg om het een plaatsje te kunnen geven/ te verwerken en die mensen die je veroordelen hebben echt geen idee wat het met je kan doen.
Wat ik zelf zo lastig vond was om het hulp platvorm te kunnen bereiken, je loopt al met je ziel onder je arm en dan moet jij maar dingen zien te bewijzen.... en met jezelf lopen leuren dat wens je niemand toe echt niet!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:53

:j

Ik ben destijds ook heel wat vrienden verloren. Gelukkig wel een deel die mij sinds jaar en dag kenden en die mij nog altijd met open armen ontvingen ookal zat ik weer voor de zoveelste keer in het straatje "En deze keer zie ik het echt niet meer goedkomen ik ga voor mezelf kiezen!" -dag later- "Hij is komen praten en hij heeft het uitgelegd en het is misschien ingewikkeld maar ik geloof hem wel en hij heeft gezegd dat..." :+ .
En ja ook bij mij zijn er heel wat dingen die ik niet openbaar zet. Terwijl het eigenlijk goed zou zijn om andere meiden te laten horen dat ze niet alleen zijn, dat zij niet degene zijn die "gek" zijn. Dan zijn er bv dingen in de slaapkamer gebeurd waarvan ik nu denk "ik had hem gewoon diezelfde nacht uit het bed moeten stampen de straat op en hem nooit meer zien", en dan toch kreeg hij mij zover om het uiteindelijk allemaal te pikken en ondergaan. Nu kan ik mij al niet meer voorstellen hoe, maar toen had hij mij zo fel in zijn greep.

En tja...is de TS een flauwe grappemaker of zit ze echt in de problemen? Kan allebei hoor. Iedereen op internet kan leugens vertellen. Zelfs een gewoon banaal verslagje over iemand zijn paard die vandaag heerlijk zou gereden hebben kan een flagrante leugen zijn. Enige wat ik weet is dat ik zulke dingen destijds ook perfect had kunnen doen...totaal in paniek en onsamenhangend bij vriendinnen om hulp vragen, en twee dagen later met de meest vage dingen doen alsof alles opgelost was. Want soms was ik meer bezig met proberen "de imagoschade die ik mijn vriend had toegebracht ten opzichte van mijn vrienden" terug te herstellen.

Maar weet je? Maakt mij echt geen zak uit of TS hier nu liegt of verzint. Voor mij part mag ze alles verzonnen hebben. Ik voel mij echt niet dom of bedrogen als morgen blijkt dat ze een flauw kind van 12 is. Feit is wel dat er echt mensen in die situatie zitten. Die zich echt herkennen in haar verhaal, of dat van mij, of van de andere getuigenissen hier. En voor al deze mensen wil ik vertellen dat het iedereen kan overkomen en dat het voor velen een absolute hel kan zijn om er uit te geraken. En als ik ook maar 1 vrouw zou hebben bereikt die door dit die hoort dat ze niet alleen is en je je hier niet voor moet schamen, en misschien wel eens een stapje vooruit durft zetten, dan is het dat voor mij allemaal waard geweest.

Dus TS, ik hoop nog steeds dat alles goed met je gaat.