Relatie hangt aan een zijden draadje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Relatie hangt aan een zijden draadje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:56

Jeetje, dat is ineens wel een stroomversnelling. Het klinkt trouwens wel alsof hij dit al langer van plan was ...

Sterkte TS. Volgens mij ben jij een sterke vrouw en komt het wel goed met jou. Nu is het alleen even flink balen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:05

:(:) Wat erg voor je meid. Ik heb je gevolgd zonder commemtaar te geven, maar wel meegeleefd. Gelukkig was je nog niet officieel getrouwd. Ga nu gewoon lekker je eigen leven weer opbouwen,misschien komt er zelfs weer ruimte voor een paardje,iets wat vaak een prima ontspanning is vind ik.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:10

Poeh poeh, dat gaat ineens snel.

Ik ben het overigens eens met HC en Cayenne. En ergens bevestigt het hele verhaal mijn gevoel.

TS: hoe banketstaaf ook, waarom kon je zijn wens om ruimte niet respecteren?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:11

Zo dan, dat hebben jullie (ook weer) snel geregeld zeg!

Bijzonder dat hij meteen zichzelf zo indekt, dat geeft toch ook te denken...

Nouja hopen maar dat jullie alles okee af kunnen handelen en een fijn nieuw leventje op kunnen gaan bouwen als dit achter de rug is.... :(:)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:13

Waarom moet zij veel opgeven voor hem en al zijn wensen respecteren en voorrang geven aan wat zij nodig heeft? Vind dat t's goed gehandeld heeft voor haarzelf. Ik zou het zelf ook niet kunnen, afstand nemen, Eem relatie vecht je samen voor en zit je samen in. Ik ben een persoon die duidelijkheid nodig heeft en niet gevoel wil hebben aan lijntje gehouden te worden, al helemaal niet door mijn vriend en dat ik daardoor mijn EIGEN huis uit zou moeten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:16

Er is een verschil met aan het lijntje gehouden worden of even de tijd krijgen om na te denken.
Als je een kat in het nauw drijft, maakt die rare sprongen, dat zie je wel aan de reactie van haar vriend.

Ik ben ook zo, drijf me in het nauw of zet me onder druk (onterrechte druk) dan doe ik juist het omgekeerde dan wat je wilt tewerkstellen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:21

Ik verbaas mij soms over de reacties van bokt. TS zal waarschijnlijk kapot van de relatie zijn en sommige vragen zich alleen af waarom ze hem geen tijd meer heeft gegeven. Alsof het alleen haar fout is. >;)
Ik denk dat TS een goede keuze heeft gemaakt. Ex-vriend komt erg onvolwassen over

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:24

Elk verhaal verhaal heeft zijn kanten, het is nu heel makkelijk om te zeggen dat hij onvolwassen overkomt, dingen doet die niet mogen,...
Wie zegt dat het allemaal zo is zoals ts hier verteld?

Eigenlijk kan je enkel veel sterkte wensen, aan beide partijen en veroordelingen naar beide kanten achterwegen laten, aangezien niemand het fijne van het verhaal weten buiten ts en haar vriend zelf.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:25

:? @Chanel: Dat is toch geen liefde, als dat tot zo'n onzekerheid moet leiden.Zo kun je toch geen leven lang doorgaan. Dan beter stoppen als je nog niet getrouwd bent, en vooral: nog geen kinderen hebt. want zoiets wordt anders later toch een echtscheiding en dat geeft nog veel meer narigheid. Liefde moet toch gelukkig maken!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:25

Noem het dan maar levenservaring. Ik ken zat mensen die een korte tijd even van elkaars lip weg zijn gegaan en daarna hebben geconcludeerd dat ze elkaar zo misten dat ze samen verder zijn gegaan. En nu nog samen zijn. Tijd geven is wat anders dan "aan het lijntje houden".

En vergeet niet dat we het verhaal maar van 1 kant horen. Wie vertelt ons wat die vriend wellicht allemaal wel heeft opgegeven maar dat niet wordt gemeld. En wie vertelt ons wat TS allemaal zegt en doet als ze met haar ex / vriend samen was / is. Op zondagavond nog even een lading sloten (laten) vervangen wordt gemiddeld genomen niet gedaan omdat je bang bent dat een ander een stinkscheet in je huis zal laten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:28

chanel1985 schreef:
Er is een verschil met aan het lijntje gehouden worden of even de tijd krijgen om na te denken.
Als je een kat in het nauw drijft, maakt die rare sprongen, dat zie je wel aan de reactie van haar vriend.

Ik ben ook zo, drijf me in het nauw of zet me onder druk (onterrechte druk) dan doe ik juist het omgekeerde dan wat je wilt tewerkstellen.

Tsja en mijn vriend weet dat hij mij niet in 1x moet weg schuiven... Want dan ga ik pushen en krijg ik mijn antwoord niet, dan ben ik weg.. Zoveel mensen zoveel wensen, ik word daar onzeker van en dat weet hij. Relatie zit je samen in, respecteer je elkaars wensen en druk je niet door wat jij wil. Ik snap als iemand ruimte wil, maar ik snap ook als iemand duidelijkheid wil, iedereen gaat er anders mee om, en vind niet oke om ts te veroordelen om hoe zij ermee omgaat
Laatst bijgewerkt door Gianti op 15-02-16 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:30

Ik zeg enkel dat een kat in het nauw, rare sprongen maakt, en dat enkel aan de hand van de opmerkingen die ts heeft verteld.

Voor de rest ga ik niet uitmaken of dat liefde is aangezien ik zijn visie niet ken over deze materie, net zoals ik hem niet veroordeel voor onvolwassen gedrag aangezien ik hem niet ken en/of ik hier niets van zijn reactie's lees.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:30

Gianti schreef:
chanel1985 schreef:

Tsja en mijn vriend weet dat hij mij niet in 1x moet weg schuiven... Want dan ga ik pushen en krijg ik mijn antwoord niet, dan ben ik weg.. Zoveel mensen zoveel mensen. Relatie zit je samen in, respecteer je elkaars wensen en druk je niet door wat jij wil.

En laat nou net de TS haar ex een ultimatum hebben gesteld en zijn verzoek tot een adempauze niet hebben gerespecteerd.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:31

Gianti schreef:
chanel1985 schreef:

Tsja en mijn vriend weet dat hij mij niet in 1x moet weg schuiven... Want dan ga ik pushen en krijg ik mijn antwoord niet, dan ben ik weg.. Zoveel mensen zoveel mensen. Relatie zit je samen in, respecteer je elkaars wensen en druk je niet door wat jij wil.

Door weg te gaan, druk jij ook, op uw manier je wens door. Je kan actief iets doen, of passief.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 15-02-16 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:31

Gianti schreef:
Waarom moet zij veel opgeven voor hem en al zijn wensen respecteren en voorrang geven aan wat zij nodig heeft? Vind dat t's goed gehandeld heeft voor haarzelf. Ik zou het zelf ook niet kunnen, afstand nemen, Eem relatie vecht je samen voor en zit je samen in. Ik ben een persoon die duidelijkheid nodig heeft en niet gevoel wil hebben aan lijntje gehouden te worden, al helemaal niet door mijn vriend en dat ik daardoor mijn EIGEN huis uit zou moeten

Vechten voor een relatie betekent niet iemand op de huid zitten en een tijdslimiet geven waarin iemand zich maar moet bedenken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:32

Rocamor schreef:
Noem het dan maar levenservaring. Ik ken zat mensen die een korte tijd even van elkaars lip weg zijn gegaan en daarna hebben geconcludeerd dat ze elkaar zo misten dat ze samen verder zijn gegaan. En nu nog samen zijn. Tijd geven is wat anders dan "aan het lijntje houden".

En vergeet niet dat we het verhaal maar van 1 kant horen. Wie vertelt ons wat die vriend wellicht allemaal wel heeft opgegeven maar dat niet wordt gemeld. En wie vertelt ons wat TS allemaal zegt en doet als ze met haar ex / vriend samen was / is. Op zondagavond nog even een lading sloten (laten) vervangen wordt gemiddeld genomen niet gedaan omdat je bang bent dat een ander een stinkscheet in je huis zal laten.

Wij zitten op dezelfde golflengte :j

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:35

TS schreef dat hij tijdens hun 'pauze' ook contact zocht met haar. Hij gaf zichzelf (als TS verhaal waar is) ook geen adempauze

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:36

Vragen om even te tijd krijgen om na te denken , is niet hetzelfde als iemand aan het lijntje houden. Getuigd juist van volwassen gedrag in plaats van impulsief te reageren.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:37

TS gaf zelf aan (als ik goed gelezen heb), dat ze juist afgelopen week veel wilden praten. Maar dat ze eerder van het weekendje terug zijng ekomen en dat haar ex daar juist een adempauze wenste. Maar dat ze binnen 24 uur weer bij hem was met een ultimatum.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:37

@rocamor: ik zou heel onzeker worden van zon pauze, ik weet niet met welke intentie het gesprek is aangegaan, maar zou ook mijn gevoel in zon gesprek duidelijk willen hebben.

@chanel1985: dus vanaf 1 kant moeten wel de wensen gerespecteerd worden maar van andere kant niet? Jij zegt dat jouw gevoel zou zijn om omgekeerde te doen als er druk komt en mijn gevoel is om druk te zetten bij onduidelijkheid. Het is aan jezelf hoever je meegaat met dat gevoel... In relatie streef je naar mij inziens naar compromis waar beide zich in kunnen vinden.

@good: een relatie is ook niet de ander wegdrukken als het je even tegen zit

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:42

En blijkbaar in ts haar situatie is die compromis er niet meer omdat beide elkaars wensen dan niet meer respecteren.
Is de vraag natuurlijk als de één rust wil en de andere juist druk zet, het zowiezo een fiasco wordt omdat beide wensen lijn recht tegenover elkaar staan.
In deze situatie is een compromis in hun ogen misschien onmogelijk, misschien niet zozeer van het niet willen, maar niet kunnen.

Maar zijn allemaal aannames, aangezien we niet het hele verhaal kennen, langs kanten.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 15-02-16 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:43

Er zijn heel veel mensen onzeker.

Je kunt prima elkaar laten weten hoe je erin staat. Ik snap dat je ruimte nodig hebt, maar door mijn onzekerheid wil ik graag snel wat weten. Heb je enig idee hoeveel tijd je nodig hebt om op adem te komen? Is dat een uur, een dag, een paar dagen, een week of een maand. Als jij me een ongeveer-tijd kunt geven, dan probeer ik in die periode mijn onzekerheid te temmen en je die tijd te geven. Hoewel dit moeilijk is.

Klinkt wat vriendelijker dan: Hoewel jij tijd nodig zegt te hebben, Hecht ik meer waarde aan mijn onzekerheid en EIS ik nu dat je aangeeft of we nog gaan vechten voor elkaar of niet. Daar sta je dan met je verzoek om even alles op een rijtje te zetten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:46

Rocamor schreef:
Er zijn heel veel mensen onzeker.

Je kunt prima elkaar laten weten hoe je erin staat. Ik snap dat je ruimte nodig hebt, maar door mijn onzekerheid wil ik graag snel wat weten. Heb je enig idee hoeveel tijd je nodig hebt om op adem te komen? Is dat een uur, een dag, een paar dagen, een week of een maand. Als jij me een ongeveer-tijd kunt geven, dan probeer ik in die periode mijn onzekerheid te temmen en je die tijd te geven. Hoewel dit moeilijk is.

Klinkt wat vriendelijker dan: Hoewel jij tijd nodig zegt te hebben, Hecht ik meer waarde aan mijn onzekerheid en EIS ik nu dat je aangeeft of we nog gaan vechten voor elkaar of niet. Daar sta je dan met je verzoek om even alles op een rijtje te zetten.

Zo als het eerste zou ik het zeker ook willen doen in geval dat.. Maar krijg ik naar meerdere malen vragen of steeds langer wordende antwoord (dag nee toch een week, me toch 2 weken) of continu ik weet het niet ik weet het niet... Ja dan zou ik waarschijnlijk een ultimatum stellen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:49

vind het zeer apart dat je in een paar dagen tijd kunt gaan van sparen voor de bruiloft tot uit elkaar gaan...
dan zijn er ook vast meer dingen gezegd of gebeurd die hier verteld worden door de ts :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:49

En TS heeft het nog geen 24 uur volgehouden he. 2 weken is wat anders.