Ben ik onredelijk? (klagende buurvrouw)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:42

Hoe bevalt het tot nu toe?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 02:13

Pfoe. Ik zou me echt niet zo laten beperken door een buurvrouw. Hallo. Gewoon beetje gitaar spelen en zingen moet toch kunnen. Ze moest eens naast mijn buren gaan wonen. Daar gaat de muziek soms tot 4 uur sochtends op standje tril je huis kapot....

Ik zou er gewoon schijt aan hebben. Zolang je het op schappelijke tijden doet en niet uren aan een stuk, heeft ze niks te klagen. Ik zou haar een paar oordoppen cadeau doen en gewoon gaan spelen wanneer je wilt. Oh. En zou van tevoren de bel er even uithalen. Kan ze komen aanbellen wat ze wil.

En nee, die compromis zou ik helemaal niks vinden.... Is ze betoeterd!

Ik ben een heel redelijk mens en houd graag rekening met de ander. Maar wel tot in het redelijke... En dat is deze mevrouw absoluut niet. En ik geloof dat ik een persoon ben die vrij veel last heeft van het geluid van de buren en zelf relatief weinig overlast veroorzaak en toch heb ik deze mening.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:27

Shiloh schreef:
Pfoe. Ik zou me echt niet zo laten beperken door een buurvrouw. Hallo. Gewoon beetje gitaar spelen en zingen moet toch kunnen. Ze moest eens naast mijn buren gaan wonen. Daar gaat de muziek soms tot 4 uur sochtends op standje tril je huis kapot....

Ik zou er gewoon schijt aan hebben. Zolang je het op schappelijke tijden doet en niet uren aan een stuk, heeft ze niks te klagen. Ik zou haar een paar oordoppen cadeau doen en gewoon gaan spelen wanneer je wilt. Oh. En zou van tevoren de bel er even uithalen. Kan ze komen aanbellen wat ze wil.

Ik ben een heel redelijk mens en houd graag rekening met de ander. Maar wel tot in het redelijke... En dat is deze mevrouw absoluut niet. En ik geloof dat ik een persoon ben die vrij veel last heeft van het geluid van de buren en zelf relatief weinig overlast veroorzaak en toch heb ik deze mening.

Mag ik jouw buren een week lenen? Mogen ze in mijn huis wonen. Naast mijn buren met 4 kinderen met non-stop gekrijs van 05:00 tot 20:00 en 's nachts nog een hond met bot die constant bonkt op de vloer. Snapt mijn buurvrouw misschien eindelijk wat ik bedoel met gehorige huizen..

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:27

Hey TS, hoe gaat het nu met de gemaakte afspraak?
Heb je al veel kunnen spelen? Gaat de buurvrouw soms wel eens weg, op schappelijke uren?

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:37

nontie schreef:
Shiloh schreef:

Mag ik jouw buren een week lenen? Mogen ze in mijn huis wonen. Naast mijn buren met 4 kinderen met non-stop gekrijs van 05:00 tot 20:00 en 's nachts nog een hond met bot die constant bonkt op de vloer. Snapt mijn buurvrouw misschien eindelijk wat ik bedoel met gehorige huizen..

wil je anders die van mij die beginnen om 20.00 en eindigen om 06.00 :')

CharIsabella

Re: Ben ik onredelijk? (klagende buurvrouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 01:37

Nontie t aanbod staat nog steeds ze hebben nu een feestje :)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 02:05

Wat eennare reacties hier zeg "je mag wettelijk bladiebla" "mens moet niet zeuren" (overig vind ik ts de redelijkheid zelve) wat wettelijk wel toegestaan is zegt toch niets over het feit of iemand ergens last van ondervindt ja of nee. Geluidsoverlast is heel erg en kan iemand fysiek ziek maken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:05

Farah. Als die buurvrouw van zon klein beetje overlast al ziek zou worden moet ze naar een hutje op de hei. Ja. Geluidsoverlast is heel vervelend. Ik weet er alles van met mijn buren. Maar normaal leven, is gewoon geen geluidsoverlast. Als je dat wel vind, moet je niet in een flat gaan wonen, want er is gewoon een grens aan wat je redelijkerwijs van je huren mag verwachten. Dus ja. In mijn ogen zeikt dat mens ontzettend en ik zou er dus geen bal van aantrekken.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:24

Dan heb jij een andere mentaliteit dan ik. Ala iemand aangeeft last te ervaren van bepaalde activiteiten die ik doe, dan stop ik daar mee, hoe gering ook in mijn ogen. Dat heet rekening met elkaar houden. Ofwel Respect, zoals vandaag de dag veel wordt geroepen maar weinig wordt gegeven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:28

farahdiba46 schreef:
Dan heb jij een andere mentaliteit dan ik. Ala iemand aangeeft last te ervaren van bepaalde activiteiten die ik doe, dan stop ik daar mee, hoe gering ook in mijn ogen. Dat heet rekening met elkaar houden. Ofwel Respect, zoals vandaag de dag veel wordt geroepen maar weinig wordt gegeven.

Is het respectvol van de buurvrouw dat ze de TS verbied haar hobby uit te oefenen? Dat ze al aan de deur staat als er iemand staat te zingen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:29

Ik vind het jammer dat ts niet meer reageert .. Ben wel benieuwd naar hoe dit in de praktijk werkt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:04

Vjestagirl schreef:
farahdiba46 schreef:

Is het respectvol van de buurvrouw dat ze de TS verbied haar hobby uit te oefenen? Dat ze al aan de deur staat als er iemand staat te zingen?

Nou precies dat!

Ik vind het nogal knap dat je aan de hand van 1 post iets over mijn mentaliteit kan zeggen. Als je zou weten wat ik van mijn buren accepteer zou je heel wat toontjes lager zingen.

Rekening houden met elkaar gaat twee kanten op! Niet dat de ene kant allemaal belachelijke eisen stelt en de andere kant dat maar te slikken heeft. Als jij een bovengemiddelde irritatie grens hebt wat betreft geluid is dat je eigen probleem, je kunt dat niet het probleem van een ander maken. Je kunt dan zelf kiezen op een stillere plek gaan wonen, maar irreële eisen stellen aan je buren is echt niet de oplossing.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 18:20

Ik was het topic even uit het oog verloren, zie hem net weer.

De afspraak was inderdaad nutteloos. Opzicht gaat ze hele schappelijke tijden weg, maar het elke keer melden was erg onhandig. Inmiddels kan ik wél gewoon muziek maken overigens. Elke dag tussen 14:00 uur en 15:00 uur kan ik nu muziek maken. We zijn beiden tot het inzicht gekomen dat de vorige afspraak niet werkt, in principe is ze weinig thuis tussen 14:00 - 15:00 uur dus dat zijn nu "mijn" tijden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:22

Mooi, fijn dat de dame zelf ook wel in zag dat dit niet echt werkte. Zo is het ook opgelost. :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 18:24

Ik denk dat dat nodig was om inderdaad tot een fijne afspraak te komen.
Dat tevens zij inzicht kreeg in de "onredelijkheid" van haar gedrag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:25

Ja, dat denk ik ook :j Nuttige tussenstap dus, en fijn dat je nu een heel wat werkbaardere situatie hebt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:52

mooi dat jullie tot een betere afspraak zijn gekomen.
Uiteindelijk is die tussenstop niet eens zo nutteloos geweest, aangezien ze daardoor is in gaan zien dat 1) zij onredelijk bezig was en 2) dat die afspraak met melden niet fijn werkt.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:38

CharlotteJay schreef:
Nontie t aanbod staat nog steeds ze hebben nu een feestje :)

_O-

Als ik dat geweten had had ik die van mij gelijk die kant op gestuurd :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:56

Tcm62 schreef:
Ik ben weer de enige die fatsoensnormen boven eigenbelang stelt lees ik weer...

Ben ook niet verbaast te lezen wie dat dan weer zijn.. :D :D ;)

Ik ga knollie rijden en gelukkig heb ik buren die een halve hectare verder zitten..deze oude muts snapt niks meer van de normvervaging hier in Nederland na het zoveelste topic...

ts lekker knallen met je muziek, buuf moet niet zeuren, voedt haar maar op dat tegenwoordig men doet wat men zelf wil en dat je je daar gewoon aan aanpast..

Zie dat het al opgelost is.
Laatst bijgewerkt door Leffroi op 05-03-16 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:59

Leffroi schreef:
hoewel ik me voor kan stellen dar deze zeurende mevrouw ze niet heeft, anders zeek ze daar wel tegen.

Zo respectloos hoeft het allemaal niet :n

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:08

Knap opgelost TS! Fijn dat je zo geduldig was naar je buurvrouw toe. Er kunnen veel mensen iets van je leren +:)+

Geniet van het muziek maken! :-)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:48

Ts wat goed.

Respect hoe je dit hebt opgepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:52

Ik zou jou zo als buuv willen hoor TS +:)+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:33

farahdiba46 schreef:

Respect en rekening houden met werkt twee kanten op...
Je kunt niet verwachten dat de hele wereld om je heen, alles waar jij last van hebt voortaan nooit meer doet.
Net zoals je omgeving als ze enigszins normale weldenkende mensen zijn dat ook niet van jou verwachten.
Waar mensen leven word geluid gemaakt, groeien kinderen op, babies die huilen,kinderen die blokfluit leren spelen en er word gevoetbalt door kinderen uit de straat...

Stel dat ik echt last heb van huilende babies, moeten papa en mama die baby dan maar de mond dichttapen , of de kinderen uit de straat op kousenvoetjes de straat op? En wee jullie gebeente als jullie meer geluid maken dan fluisteren, anders word de buurvrouw boos?
En laten we dan maar niet beginnen over die vermalendijde blokfluit.

Tuurlijk moet je rekening houden met elkaar... maar daar zit nou net de clou,elkaar
Rekening houden met elkaar
En elkaar wat gunnen

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:49

Als TS nou dagelijks enkele uren op haar gitaar zat te spelen, wil ik me nog stil houden. Als mijn buurman nou dagelijks een paar uur de muziek keihard aan heeft, wat overdag 'gewoon mag', dan zou ik ook maatregelen nemen. Maar als dat 2 keer in de week nou eens een uurtje is, jongens waar zeur je dan over? Ja, dan vind ik je echt een zeur.