Inkomstenbelasting aangifte 2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:17

veerledec schreef:
Goed, ik kan wederom helemaal niets met die site. Er klopt niets van de gegevens, en ze stellen de verkeerde vragen om de aangifte goed in te kunnen vullen. Heeft iemand de 'offline' versie van dit jaar al gevonden?

Voor zover ik begrepen heb, komt er dit jaar voor het eerst geen offline / programma versie

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:28

JustLizz schreef:
veerledec schreef:
Goed, ik kan wederom helemaal niets met die site. Er klopt niets van de gegevens, en ze stellen de verkeerde vragen om de aangifte goed in te kunnen vullen. Heeft iemand de 'offline' versie van dit jaar al gevonden?

Voor zover ik begrepen heb, komt er dit jaar voor het eerst geen offline / programma versie

Dat zou op z'n zachtst gezegd wel heel vervelend zijn, want de website werkt voor mij niet. Dan toch maar ergens anders een fatsoenlijk aangifteprogramma zien te regelen. Ook niet voor ondernemers? Want manlief moet een aangifte voor ondernemers indienen. Ik zag wel dat dat ook via de website kon hoor, maar dat wordt nog veel lastiger ben ik bang.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:29

Ik krijg niks terug, en hoef ook niks te betalen. Maar daar had ik al op gerekend!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:30

veerledec schreef:

Je kan ook even naar de belastingdienst bellen natuurlijk of ze kunnen helpen :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:36

Winged schreef:
veerledec schreef:

Je kan ook even naar de belastingdienst bellen natuurlijk of ze kunnen helpen :)

Grapje zeker :+ . Ik ben belastingadviseur, dus ik weet dat de uitkomst van de site niet klopt. Ze stellen de verkeerde vragen. Als ik die naar waarheid beantwoord, komt er een verkeerde aangifte uit. Bovendien mis ik overzicht qua boxen en indeling. Ik denk dat ik het wel voor elkaar ga krijgen om er een correcte uitkomst uit te krijgen, maar dat is me te veel werk.

Anoniem

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:42

Vandaar ook de vraag of er een offline versie is........ ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:46

Ik ga niet elk profiel af om t beroep van die persoon te checken. Wel vind ik het opmerkelijk dat jij claimt dat de vragen onjuist zijn. Dan zouden er namelijk meer mensen een foutieve opgave doen. Maar dan alsnog: bellen en klacht doorgeven of evt zorgen dat je contact krijgt met een backoffice. Maar als belastingadviseur was je natuurlijk zelf ook al zo ver ;)
Laatst bijgewerkt door Winged op 01-03-16 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:53

Ik krijg 657! En ik was nog bang dat ik moest betalen.. yayy! Sparen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:54

Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de verkeerde vragen gesteld worden... als belastingadviseur heb je toch zelf ook een programma wat je kunt kopen? Elsevier bijvoorbeeld? Misschien hanteren zij een vraagstelling die je wel bekend voor komt.

Het aangifte programma is niet langer meer beschikbaar. Ik neem aan dat daarmee het "offline" programma bedoeld wordt.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:02

veerledec schreef:

Je kan ook even naar de belastingdienst bellen natuurlijk of ze kunnen helpen :)[/quote]
Grapje zeker :+ . Ik ben belastingadviseur, dus ik weet dat de uitkomst van de site niet klopt. Ze stellen de verkeerde vragen. Als ik die naar waarheid beantwoord, komt er een verkeerde aangifte uit. Bovendien mis ik overzicht qua boxen en indeling. Ik denk dat ik het wel voor elkaar ga krijgen om er een correcte uitkomst uit te krijgen, maar dat is me te veel werk.[/quote]

Ik heb daarom dit jaar ook voor het eerst een programma aangeschaft. Het voordeel met het offline programma van de Belastingdienst was dat je gewoon verder kon met je werk ook al lag de site eruit. Dat kan nu helaas niet.

Er zijn in Nederland maar iets van 5 aanbieders van zulk soort programma's en ze zijn ontzettend duur.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:02

Wij hebben een eigen aangifteprogramma uiteraard, maar dat is alleen voor klanten bedoeld. Risktechnisch is het niet de bedoeling dat ik hier zelf m'n eigen aangifte ga invullen en namens mijn baas laat verzenden. Ik denk inderdaad dat het risico groot is dat mensen foutief aangifte doen door de vraagstelling. Maar ik lees inderdaad ook overal dat het offline programma niet beschikbaar is, dus dat wordt even zoeken naar een andere oplossing.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:04

JustLizz schreef:
veerledec schreef:

Grapje zeker :+ . Ik ben belastingadviseur, dus ik weet dat de uitkomst van de site niet klopt. Ze stellen de verkeerde vragen. Als ik die naar waarheid beantwoord, komt er een verkeerde aangifte uit. Bovendien mis ik overzicht qua boxen en indeling. Ik denk dat ik het wel voor elkaar ga krijgen om er een correcte uitkomst uit te krijgen, maar dat is me te veel werk.[/quote]

Ik heb daarom dit jaar ook voor het eerst een programma aangeschaft. Het voordeel met het offline programma van de Belastingdienst was dat je gewoon verder kon met je werk ook al lag de site eruit. Dat kan nu helaas niet.

Er zijn in Nederland maar iets van 5 aanbieders van zulk soort programma's en ze zijn ontzettend duur.[/quote]
Fijn! Welke heb je? Je hebt ook veel beter overzicht en inzicht. Ik ben nu nog aan het puzzelen met die webversie, maar ik kan bijvoorbeeld ook nergens zien waar ze de drempel voor zorgkosten berekenen?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:05

Ik zou nu 53 euro terug krijgen maar moet er nog even naar kijken met mijn moeder

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:08

Ik heb nu Tecknow, werkt opzich prima maar wel wat ouderwets uiterlijk en ik weet nog niet hoe ik het qua gebruiksvriendelijkheid vind.. de rest werd me echter echt te duur.
In die online versie moet ik ook ongelofelijk zoeken elke keer naar hoe alles berekend wordt en of het allemaal wel klopt..
Ik zou veel liever dat oldschool programma van de afgelopen jaren weer gebruiken van de Belastingdienst zelf. Werkte makkelijk, gegevens inladen en je kon tenminste goed zien als iemand terugkreeg of moest betalen hoe dat berekend werd.. nu vind ik dat zo veel werk om goed op te zoeken en uit te leggen :(.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:13

Ik krijg maar liefst 5 euro terug! *Gaat naar de winkel om een taart te kopen en het te vieren *\o/* *\o/* *\%/* *\%/*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:14

purny schreef:
Ik krijg maar liefst 5 euro terug! *Gaat naar de winkel om een taart te kopen en het te vieren *\o/* *\o/* *\%/* *\%/*

Niet dus :P onder een bepaald bedrag krijg je niets terug toch?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:20

DjunDjun schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik heb vorig jaar flink terug moeten betalen vanwege een switch in banen eind 2014 en een klap geld wat ik toen extra uitgekeerd had gekregen in 2014 wat anders in 2015 was gekomen.

Hoop dat ik dit jaar op 0 uit kom of terug krijg. Moet alleen van 1 bedrijf de jaaropgave nog krijgen maar heb er een hard hoofd in dat deze snel komt, schijnt bij hun altijd een strijd te zijn. Heb vandaag mijn 2e mail de deur uit gedaan naar ze en als ik morgen nog geen antwoord heb dan ga ik bellen.

Heb je zelf van die werkgever al je loonstrookjes wel? Dan zou je alles op kunnen tellen en alvast een berekening kunnen maken toch?

Nee helemaal niks. Heb daar ook meerdere malen om gevraagd, per mail en telefonisch en werden telkens loze beloften gedaan.

Maar mijn mailtje van vandaag heeft gewerkt, heb het binnen dus vanavond aangifte doen! *\o/*

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:25

wij krijgen ook veel terug ivb aankopen eigen woning
ik heb hem nog niet verstuurd maar twijfel tussen 2 dingen
als ik de 1 invul krijgen we +- 3.000 terug en de ander 4.000
dus laat ik het eerst nog even na kijken voor ik iets fouts doe hihi

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:25

Keet schreef:
purny schreef:

Klopt :+
Volgens mij vanaf 17,- ofzo?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:31

veerledec: Ik werk bij een accountantskantoor maar heb ook het idee dat dat online formulier niet echt werken. Ik mis bijvoorbeeld dat ik loonheffing in moest vullen waardoor ik op 0€ uitkwam.

Via de app staat die loonheffing er automatisch in, en krijg ik € 263,- terug

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:45

Hier ook 22 euro betalen, oftewel, niks betalen... eerste jaar dat ik niks terug krijg :P Jammer hoor :P
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 01-03-16 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:46

Chocopasta schreef:
Keet schreef:

Klopt :+
Volgens mij vanaf 17,- ofzo?

€ 14 om precies te zijn :).

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:49

JustLizz schreef:
Ik heb nu Tecknow, werkt opzich prima maar wel wat ouderwets uiterlijk en ik weet nog niet hoe ik het qua gebruiksvriendelijkheid vind.. de rest werd me echter echt te duur.
In die online versie moet ik ook ongelofelijk zoeken elke keer naar hoe alles berekend wordt en of het allemaal wel klopt..
Ik zou veel liever dat oldschool programma van de afgelopen jaren weer gebruiken van de Belastingdienst zelf. Werkte makkelijk, gegevens inladen en je kon tenminste goed zien als iemand terugkreeg of moest betalen hoe dat berekend werd.. nu vind ik dat zo veel werk om goed op te zoeken en uit te leggen :(.

Ken ik niet, ben benieuwd wat straks je bevindingen zijn. Wij gaan over van SBO (SDU) naar Fiscaal Gemak (Unit4). In een grijs verleden met Klubas gewerkt. Inderdaad, in het oude programma kon je vrij helder zien wat en hoe het berekend werd, en kon ik ook goed terugvinden waar iets nog niet helemaal klopte met mijn verwachtingen. Vooral bij de ondernemersaangifte moet ik altijd wel weer even terugzoeken omdat het nog niet helemaal volledig blijkt.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:26

Unit4 vind ik persoonlijk een erg overzichtelijk systeem :j
Hele grote verbetering in vergelijking met SDU! Al zeg ik het zelf :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:33

Grr site overbelast..... Zelfs op wat een rustig tijdstip moet zijn.

Edit: mopperen helpt. Ik zit erin