werken, werken, werken en je verschikkelijk voelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:42

Sees schreef:
Jildau schreef:
Echt zo denigrerend.. Terwijl ik op het MBO vaak meer hardwerkende en vooral ook praktisch ingestelde mensen tegenkwam dan nu op het HBO.

En dit is niet denigrerend :D?

Dan denigreer ik mijzelf en mijn vriendinnen. De woorden vaak en meer doen het hem. ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:07

Rocamor schreef:
Zou een deel ook niet komen Door de sociale media?

Tot een jaar of tien geleden hoefde je niet te reageren op 75 appjes van kennissen en vrienden (die er 100 van maken als je niet binnen het uur reageert) werd je niet ontvriend omdat je niet reageert op de diarree aan (onnodige) info op Facebook. Hoefde je geen lading fora bij te houden.

Je belde een keer een vriendin of familie en als ze niet oppakten, ging je ervan uit dat ze gewoon niet thuis waren. Was je niet gefrustreerd omdat ze niet direct terugbelden.

Het is af en toe zo heerlijk om die foon met al die piepjes en pingetjes even niet te horen. Hoor van meer mensen met pubers dat de pubers erg veel last hebben van al die gedwongen (a) sociale media. Zaken die voorheen met een partner, familie of je beste vriendin werden gedeeld, worden nuop iinternet gepleurd waar het Tot in lengte van dagen traceerbaar is.

Uhm, je kiest er toch echt zelf voor om mee te doen aan al die social media (onzin). Als je je er zo aan stoort dan verwijder je toch je Facebook account?

Ik heb geen Facebook, nooit gemist en ik ben echt niet minder gelukkig dan iemand die wel Facebook heeft. Als ik geen tijd heb voor whats-app dan zit m'n telefoon gewoon stil in m'n tas. Pas als ik tijd heb ga ik reageren. Heb ik ook nog nooit een boos woord over gehoord.

Jezelf overprikkelen heb je toch echt zelf in de hand. Zet de TV uit, ga een stuk wandelen. Ga achter de computer vandaan en iets leuks doen, lekker koken voor vrienden of erop uit. Laat je telefoon een dagje thuis of zet 'm uit.

Dus om nou de schuld aan 'social media' te geven vind ik echt totale onzin. Dat heb je echt gewoon zelf in de hand. Maargoed, vinger naar iets concreets of iets anders wijzen is natuurlijk altijd makkelijker dan de vinger naar jezelf wijzen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:10

Ik denk dat Rocamor wel een punt heeft. Natuurlijk kies jezelf of je er aan mee doet. Ik heb ook al die onzin niet. Maar ik ben iets ouder . Voor 20 ers is het Veel meer normaal om fb en Twitter enz te hebben.
Blijf je zelf bij, maar het is wel één van de vormen van druk die op je wordt uitgeoefend om overal aan mee te doen en van alles op de hoogte te zijn.
Ook instanties adviseren je om hun app te downloaden om bijvoorbeeld een declaratie in te dienen. Dus het gaat niet alleen om sociale contacten. Voor een deel kom je er bijna niet onderuit om steeds met de telefoon/computer bezig te zijn.

Rocamor

Re: werken, werken, werken en je verschikkelijk voelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:45

Rocamor heeft geen Facebook, geen instagram, geen Twitter of (voorheen) hyves. En ze gooit met regelmaat de foon stil en in een hoek. Vrienden die me dwingen te reageren krijgen en opmerking dat ik werk, tijd aan mijn paard of mijn partner wil besteden. Dat ik onderweg ben
van of naar. Of dat ik gewoon niet geleefd wens te worden Door anderen. Als ik druk ben op het werk dan blok Ik mijn telefoon af Door deze af te laten vangen Door het secretariaat en de mail staat dan gedurende en bepaalde periode dicht.

Maar ik heb het gevoel dat je dat als jongere generatie niet kunt doen, want dan hoor je er niet of minder bij. Net als in mijn tijd in de verkeerde klas als je geen Nike air of Levis 501 had. Je wordt geleefd.

Bv de dochter van een kennis raakte ook bijna overspannen om alles bij te houden. De huisarts moest toen aanraden om die foon en andere media weg te doen vanaf een bepaalde tijd in de avond. Pas toen kwam de rust terug. En dat is echt geen Op zichzelf staand voorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:11

Mijn lijfspreuk als het om telefoons gaat ;)
Telefoon is er voor mij, ik ben er niet voor mijn telefoon.
Heb geen facebook of twitter en whatsapp doet het alleen thuis tenzij ik de wifi eruit trek }>
Is het echt dringend, dan bellen ze maar.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:49

Morganlefay schreef:
Heb geen facebook of twitter en whatsapp doet het alleen thuis tenzij ik de wifi eruit trek }>

En dan nog. Wat is dringend. Soms ben ikmet een collega in gesprek, gaat de werk mobiele telefoon. Lekker laten bellen, ben met andere dingen bezig. Dan gaat direct daarna de vaste lijn. Zelfde persoon. Ik ben nog steeds met andere zaken bezig, dus negeren. Die gaat Door naast secretaresse en die probeert het ook nog een keer. Ik pak Nog steeds niet op. Dan krijg je binnen 3 minuten een mail dat je niet te pakken te krijgen bent en dat de persoon je wil laten weten dat de planning van de meting van drie maanden later Oké is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:26

Als op mijn werk de telefoon gaat moet ik wel opnemen...dat is mijn werk als customer service medewerker van een rederij.
Maar mijn mobieltje... Pff pech als ik geen tijd heb. Hij staat voor whats app trouwens op stil. Ik lees en reageer pas wanneer ik tijd / zin heb.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:12

Ik heb Op mijn werk en mobiel, en vaste lijn en soms ( als secretaresse weg is) de telefoon van algemeen nummer plus back up van de andere telefoons. Twee handjes, 1 hoofd. Dus soms geen tijd om te reageren. Bel als het kan daarna wel terug.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:56

Opzich is het wel handig om bereikbaar te zijn als je aan het solliciteren bent.

Vergeten we trouwens voor het gemak even dat Bokt ook gewoon tot de sociale media behoort? :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 01:00

Air schreef:
Opzich is het wel handig om bereikbaar te zijn als je aan het solliciteren bent.

Vergeten we trouwens voor het gemak even dat Bokt ook gewoon tot de sociale media behoort? :P

Maar dan is gebeld kunnen worden toch genoeg? Ik heb al het geluid etc uitstaan, behalve voor inkomende oproepen. Anders pingelt dat ding de hele dag. Daar word je toch knettergek van?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 01:02

O dat vergeet ik niet hoor.... Het is soms nog erger dan met facebook hier.

Met solliciteren is het inderdaad handig om wel op te nemen maar ik neem aan dat ieder voor zich wel zijn of haar maatregelen neemt dan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 01:03

eilleen333 schreef:
Maar dan is gebeld kunnen worden toch genoeg? Ik heb al het geluid etc uitstaan, behalve voor inkomende oproepen. Anders pingelt dat ding de hele dag. Daar word je toch knettergek van?

Precies :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:18

Rocamor schreef:
Morganlefay schreef:

En dan nog. Wat is dringend. Soms ben ikmet een collega in gesprek, gaat de werk mobiele telefoon. Lekker laten bellen, ben met andere dingen bezig. Dan gaat direct daarna de vaste lijn. Zelfde persoon. Ik ben nog steeds met andere zaken bezig, dus negeren. Die gaat Door naast secretaresse en die probeert het ook nog een keer. Ik pak Nog steeds niet op. Dan krijg je binnen 3 minuten een mail dat je niet te pakken te krijgen bent en dat de persoon je wil laten weten dat de planning van de meting van drie maanden later Oké is.

:=

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:09

Dat klinkt mij een beetje niet-collegiaal in de oren...
Bij onbereikbaarheid stuur ik altijd een terugbelverzoek. Soms zijn collega's de hele dag afwezig en melden dit niet. Super irritant om steeds mensen aan de lijn te krijgen en niet te weten wanneer iemand weer bereikbaar/op kantoor is...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:05

Ik zal op het werk maar opnemen.
Lijkt me wel verstandig. :D

Centrale nummer ziekenhuis voor zowel patiënten overdag. Maar ook voor de verpleging die de dienstdoende arts wil.

Niet opnemen is niet altijd een optie dus. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:32

Ik snap dat hele telefoon gebeuren niet zo....
Ik heb fb, twitter, instagram, whatsapp.... Maar toen ik nog voor een baas werkte zat mijn telefoon gewoon op stil in m'n tas?