Rocamor schreef:Zou een deel ook niet komen Door de sociale media?
Tot een jaar of tien geleden hoefde je niet te reageren op 75 appjes van kennissen en vrienden (die er 100 van maken als je niet binnen het uur reageert) werd je niet ontvriend omdat je niet reageert op de diarree aan (onnodige) info op Facebook. Hoefde je geen lading fora bij te houden.
Je belde een keer een vriendin of familie en als ze niet oppakten, ging je ervan uit dat ze gewoon niet thuis waren. Was je niet gefrustreerd omdat ze niet direct terugbelden.
Het is af en toe zo heerlijk om die foon met al die piepjes en pingetjes even niet te horen. Hoor van meer mensen met pubers dat de pubers erg veel last hebben van al die gedwongen (a) sociale media. Zaken die voorheen met een partner, familie of je beste vriendin werden gedeeld, worden nuop iinternet gepleurd waar het Tot in lengte van dagen traceerbaar is.
Uhm, je kiest er toch echt zelf voor om mee te doen aan al die social media (onzin). Als je je er zo aan stoort dan verwijder je toch je Facebook account?
Ik heb geen Facebook, nooit gemist en ik ben echt niet minder gelukkig dan iemand die wel Facebook heeft. Als ik geen tijd heb voor whats-app dan zit m'n telefoon gewoon stil in m'n tas. Pas als ik tijd heb ga ik reageren. Heb ik ook nog nooit een boos woord over gehoord.
Jezelf overprikkelen heb je toch echt zelf in de hand. Zet de TV uit, ga een stuk wandelen. Ga achter de computer vandaan en iets leuks doen, lekker koken voor vrienden of erop uit. Laat je telefoon een dagje thuis of zet 'm uit.
Dus om nou de schuld aan 'social media' te geven vind ik echt totale onzin. Dat heb je echt gewoon zelf in de hand. Maargoed, vinger naar iets concreets of iets anders wijzen is natuurlijk altijd makkelijker dan de vinger naar jezelf wijzen.