Mazida schreef:Fellor schreef:En jij vind dus serieus dat een kip in een mini-kooi proppen zonder mogelijkheid om zich fatsoenlijk te bewegen of slaap te krijgen (alleen dat al, zal ik jou eens drie dagen wakker houden?) of natuurlijk gedrag te vertonen oké is? Weet je waar kannibalisme van komt: grootschaligheid,gebrek aan toezicht op de dieren door aantallen en gebrek aan prikkels en afleiding. Mijn kippen die hier in de tuin lopen vallen elkaar in elk geval niet aan als ze elkaar kunnen ontlopen..
Fellor: goed nieuws voor je. De legbatterij is al sinds 2012 gelukkig verboden en komt in Nederland bijna nergens meer voor.
Dat weet ik, maar het was een reactie op een eerdere reactie over iemand die dat thuis wel vond kunnen.
Ik wel en ik kan je vertellen dat ik er op wat rundveehouderijen waar de koeien een fijne loopstal hadden met strooisel na, geen tevreden relaxte dieren aan heb kunnen treffen.

Maar ook bewust, zo heb je van die konik paarden die te oud of te veel van in een kudde leefde hier in nederland die ze dan hebben geslacht. Je kunt bewijze van nog lezen waar ze gelopen hebben en wanneer ze ontwormt zijn (bij wijze van)
JUM
anders geeft berta 53 echt geen 35 kg melk per dag