Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sababber schreef:k heet Bouman,
En dan zeg ik altijd o u zonder w..
En dan zie je mensen echt crashen, want ze snappen het niet.
En dan staat er nog Bouwman op alles , zelfs als ik gemaild heb met Bouman sturen ze reacties met w...

) Sammie schreef:Sababber schreef:k heet Bouman,
En dan staat er nog Bouwman op alles , zelfs als ik gemaild heb met Bouman sturen ze reacties met w...
Probeer eens te spellen zonder de 'zonder w', dus gewoon hoe je het ook echt schrijft. Daar zijn mensen op ingesteld, niet op de letters die er niet in voorkomen
' elenaMM77 schreef:Appelmoes_11 schreef:Ik heet Hellen. Meestal wordt het Helen, maar vaak ook Heleen of Ellen.
Merrielief heet Maybe en dat werd vroeger op de manege door de kinderen ook verkeerd geschreven en uitgesproken
In Frankrijk moest ik op het politiebureau uitleggen dat mijn geboorteplaats met een apostrof en een kleine letter begint ('s-Hertogenbosch) en dat was ook komisch
hmpfff..
ik ben dus Heleen..
hoe simpel kun je het hebben, exact zoals je het zegt..
dat wordt dus:
Hellen
Helen
Helene
Hèlene
Heléne
en ja zelfs
ellen.
en hoe ze er op kwamen? Hulene![]()
zo'n eenvoudige spelling, te simpel voor naamstickers vroeger (hellens in overvloed zelfs Helene's), maar blijkbaar te makkelijk om goed te doen..
Dat overkomt me ook vaak.

Sammie schreef:Sababber schreef:k heet Bouman,
Probeer eens te spellen zonder de 'zonder w', dus gewoon hoe je het ook echt schrijft. Daar zijn mensen op ingesteld, niet op de letters die er niet in voorkomen

. 
Rebecca schreef:Najoveh schreef:Mijn zusje noemt RebekkaWordt standaard verkeerd geschreven, zelf door leerkrachten die ze al jaren heeft... Ook mails die ze eindigt met 'Groetjes Rebekka' worden bijna altijd beantwoord met 'Dag Rebecca'. Echt, lezen mensen niet? Was niet bedoeld om moeilijk te doen trouwens, mijn mama komt uit Zwitserland en daar wordt het eigenlijk altijd met 2 K's geschreven.
Gelukkig vind mijn zus het ook een stuk mooier staan moet 2 K's en kan je gewoon altijd zeggen: Rebekka met 2 k's
Nooit problemen met dubbel B en enkel 1 c of k?, zo irritant haha
Alleen kleine kinderen hebben soms moeite met de enkele B en dubbele C, maar die schrijven dan ook niet zo vaak mijn naam. Wat ik zeg: Rebekka komt wel voor, maar in Nederland zie je ze praktisch niet. Het gebeurt echt nooit dat iemand mijn naam schrijft met een K. 
Sammie schreef:xxcleeoo schreef:Cleo -> chloe, cloe oid..
En laatst vroeg iemand hoe mijn achternaam gespeld moest worden (schaap)
Nou gewoon als zo'n beest in de wei
Je hebt ook Schaep ofzelfs Scheap (al is dat qua uitspraak Scheep, maar ja tegenwoordig...)
Van de achternaam Vroeg in de weij heb je er een stuk of vier Vroegindewei, Vroegindeweij en dan die twee ook los met en zonder j op het eind.
Denk dat mensen ook eens wat minder moeten zeuren of hoe iets gespeld moet worden. Het is eigenlijk ook nooit goed. Schrijven ze het verkeerd, ondanks dat je tegenwoordig tienduizend verschillende en vooral niet logische schrijfwijzes hebt van namen is het niet goed. Vragen ze hoe spel je dat is het óók niet goed..
.