Naam (bijna altijd!) verkeerd gespeld. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LottieLover

Re: Naam (bijna altijd!) verkeerd gespeld. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:09

Mijn naam is Emely iedereen schrijft het als Emily en spreken het uit als emmelie, als ik mezelf voorstel zeg ik het ook heel extreem: ééémely maar dam zeggen ze 9 van de tien keer alsnog emmelie

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:10

Lizzy,
Wordt vaak
Lissy
Lissie
Lizzie

Snap dat je het niet hoort of je het met een 'y' of 'ie' schrijft, maar vervelend is het wel 8)7

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:10

Sababber schreef:
k heet Bouman,
En dan zeg ik altijd o u zonder w..

En dan zie je mensen echt crashen, want ze snappen het niet.

En dan staat er nog Bouwman op alles , zelfs als ik gemaild heb met Bouman sturen ze reacties met w...

Probeer eens te spellen zonder de 'zonder w', dus gewoon hoe je het ook echt schrijft. Daar zijn mensen op ingesteld, niet op de letters die er niet in voorkomen :D

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:12

Herkenbaar dit, ik heb het met mijn achternaam, dan spel ik uit voorzorg al extra nadrukkelijk iedere letter eSS-eN-ie-Pee en dan zeggen mensen 'ohhh smit'. Nee nee zoals de vogel, maar de 100 guldenbriefjes is iedereen vergeten dus die kennen ze niet meer... Met onbelangrijke dingen (reserveren in een restaurant oid) wordt het nu gewoon smid (of schmitt :P )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:12

Sammie schreef:
Sababber schreef:
k heet Bouman,

En dan staat er nog Bouwman op alles , zelfs als ik gemaild heb met Bouman sturen ze reacties met w...

Probeer eens te spellen zonder de 'zonder w', dus gewoon hoe je het ook echt schrijft. Daar zijn mensen op ingesteld, niet op de letters die er niet in voorkomen :D

'Bouman met o u, zonder w en ook zonder c, q, en ui :P'

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:13

elenaMM77 schreef:
Appelmoes_11 schreef:
Ik heet Hellen. Meestal wordt het Helen, maar vaak ook Heleen of Ellen.

Merrielief heet Maybe en dat werd vroeger op de manege door de kinderen ook verkeerd geschreven en uitgesproken :D

In Frankrijk moest ik op het politiebureau uitleggen dat mijn geboorteplaats met een apostrof en een kleine letter begint ('s-Hertogenbosch) en dat was ook komisch :=

hmpfff..

ik ben dus Heleen..

hoe simpel kun je het hebben, exact zoals je het zegt..

dat wordt dus:

Hellen
Helen
Helene
Hèlene
Heléne
en ja zelfs
ellen.

en hoe ze er op kwamen? Hulene -O-

zo'n eenvoudige spelling, te simpel voor naamstickers vroeger (hellens in overvloed zelfs Helene's), maar blijkbaar te makkelijk om goed te doen..

Whaha ja, ik was de versie Helene met alle of zonder mogelijke accenten en streepjes nog vergeten _O- Dat overkomt me ook vaak.

Hellen komt als naam toch heel weinig voor? Ik heb het nog nooit op naamstickers oid zien staan. Wel Helen.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:14

Ik heb een hele makkelijke naam, maar mensen noemen we standaard "Anne".
Ik heet "Anna" :Y)
En ik word ook best vaak "Merlijn" genoemd. Maar dat is omdat mensen mij op een vriendin lijken (waar ik totaal niet op lijk, andere haarkleur, ik sproeten zij niet, ander gezicht, andere bouw etc..) en die heet merlijn. Dus ik heet ook vaak Merlijn. :Y)

Ook achternaam word heel veel fout gespeld, maar die zet ik hier niet neer. ;)
Laatst bijgewerkt door Athelas op 27-01-16 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:15

Sammie schreef:
Sababber schreef:
k heet Bouman,

Als ik geen zonder w zeg heb ik garantie dat er Bouwman staat hoor :')

Bouwman weten de meesten wel te schrijven, maar ze twijfelen vaak over ou of au en de w. Dan is een heel woord ontleden niet echt nodig.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:17

Mijn voornaam: Nathalie, ik zag ooit bij een klasgenoot 'Nathaly' nou die had ik nog nooit gezien. Overigens kan ik er ook niet tegen dat 99% van de mensen het verkeerd uitspreekt. Het is niet (even in spreektaal) Natthalie, maar Naaaaaathaaaaalie duhhhh er staan toch geen 2 t's ? :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:20

Mijn naam is op zijn frans geschreven.
Dus ja mijn naam verkrachten ze standaard, spreken ze verkeerd uit en schrijven ze dus ook verkeerd.
Vaak slechts 3 fouten in een woord van 6 letters. :')

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:29

Ik heb er nooit zo'n last van met mijn voornaam (behalve dat er soms Manou van gemaakt wordt ipv Manon), maar mijn achternaam is wel altijd een dingetje. Mijn achternaam is van der Velden, en dat wordt heel vaak; van de Velden/van den Velden/van de Velde/van den Velde/van der Velde. Dat kan soms ook erg irritant zijn :P.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:33

Echt altijd :+

Heet [naam] met een e aan het eind. In mijn mailadres staat mijn naam duidelijk met een e, onderaan wanneer ik een mail stuur staat mijn naam. Krijg ik een mail terug met: Goedemiddag Jolanda.

Mensen kunnen niet lezen :+

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:37

Hier ook een hele lastige voornaam (wel heel blij mee), namelijk Philippine. Vraag dat maar eens aan mensen te spellen.
Niets is meer nieuw voor me en ook alle verschillende bijnamen al gehad. Wonderbaarlijk genoeg heeft 1 iemand het in één keer goed geschreven en dat was bij Starbucks _O-

Hoe mensen geregeld mijn naam schrijven:
- Phillipine
- Phillepine
- Philipien
- Philepine
- etc, etc

Het is toch wel ernstig met het spellen van je naam gesteld als zelfs je zusje het verkeerd spelt _O-
Maar het is wel een originele en interessante naam, waar ik heel blij mee ben :D

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:38

Mijn naam is Patty en ik krijg ook altijd veel variaties te zien (en te horen). Ik snap het opzich wel omdat hij niet zoveel voorkomt hier, maar toch vind ik het soms wel irritant omdat het erg gelijk zo lelijk uitziet. Daarnaast verstaan ze heel vaak Betty, en dat vind ik echt geen mooie naam (sorry voor de mensen die Betty heten).
Het wordt vaak: Petty, Pettie, Paty etc. En mensen die het uitspreken zoals het er staat, dus de a als een a, dat vind ik al helemaal niet om aan te horen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:40

Rebecca schreef:
Najoveh schreef:
Mijn zusje noemt Rebekka :P Wordt standaard verkeerd geschreven, zelf door leerkrachten die ze al jaren heeft... Ook mails die ze eindigt met 'Groetjes Rebekka' worden bijna altijd beantwoord met 'Dag Rebecca'. Echt, lezen mensen niet? Was niet bedoeld om moeilijk te doen trouwens, mijn mama komt uit Zwitserland en daar wordt het eigenlijk altijd met 2 K's geschreven.
Gelukkig vind mijn zus het ook een stuk mooier staan moet 2 K's en kan je gewoon altijd zeggen: Rebekka met 2 k's :+

Nooit problemen met dubbel B en enkel 1 c of k? := , zo irritant haha

Nope, nooit problemen mee. :) Alleen kleine kinderen hebben soms moeite met de enkele B en dubbele C, maar die schrijven dan ook niet zo vaak mijn naam. Wat ik zeg: Rebekka komt wel voor, maar in Nederland zie je ze praktisch niet. Het gebeurt echt nooit dat iemand mijn naam schrijft met een K.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-01-16 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:41

Ik heet Sheryn (de y spreek je uit als ie) en het wordt buiten verkeerd gespeld ook nog eens altijd verkeerd uitgesproken :n
Zelfs bij m'n diploma uitreiking nog door iemand die m'n naam eigenlijk zou moeten weten. Het is zo ergerlijk! En dan nog maar te zwijgen over mijn achternaam, hoevaak ik al niet Khadaffi genoemd ben...

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:43

Oké, Maaike... die AA kan natuurlijk ook ei, ij, a enz zijn... :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:47

Sammie schreef:
xxcleeoo schreef:
Cleo -> chloe, cloe oid..

En laatst vroeg iemand hoe mijn achternaam gespeld moest worden (schaap)
Nou gewoon als zo'n beest in de wei :j

Je hebt ook Schaep ofzelfs Scheap (al is dat qua uitspraak Scheep, maar ja tegenwoordig... :+ )

Van de achternaam Vroeg in de weij heb je er een stuk of vier Vroegindewei, Vroegindeweij en dan die twee ook los met en zonder j op het eind.

Denk dat mensen ook eens wat minder moeten zeuren of hoe iets gespeld moet worden. Het is eigenlijk ook nooit goed. Schrijven ze het verkeerd, ondanks dat je tegenwoordig tienduizend verschillende en vooral niet logische schrijfwijzes hebt van namen is het niet goed. Vragen ze hoe spel je dat is het óók niet goed..

het is toch voor de hand liggend als men een dure variant vermoed, dat men dat vraagt..

dat men Schaep per ongeluk als Schaap schrijft, ok..

maar als iemand Schaap zegt, zonder toevoegingen..
om het dan als Schaep te schrijven zonder te vragen..

ja dat vind ik raar.

ik heet de Ruiter (jep, altijd leuk topic, wel het naam, wel het hart, maar talent zijn ze vergeten)..
met Y? Nee, gewoon de goedkope versie..

maar als ik zeg de Ruiter, en vervolgens komen er geen vragen en je krijgt post voor de Ruyter, dat is vreemd, dat de muisjes van de Ruyter komen, en dat michiel de ruyter was, prima.. maar de ruiter, is in principe iemand die op een knol zit, met ui, tenzij anders wordt aangeven..

schaap in mijn ogen net zo.. is een beest, tenzij iemand anders aangeeft.

dus als je moet gokken, gok dan op dat geen zoals het klinkt, want als het anders geschreven moet worden als het klinkt, dan hoor je het wel toch?

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:50

Ik heet sascha maar bij het aanvragen van mn startkaart was er wat fout gegaan. Mn wedstrijdnaam was dus Sacha. Ik hoop nogsteeds dat die fout bij de knhs ligt wn niet bij mn vader :')

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:52

Hier ook vaak de fout met mijn naam dat Kimberly wordt gespeld in plaats van Kimberley. Dit is natuurlijk maar een klein foutje maar toch is het wel eens ergerlijk haha :P .

Ook heel fijn dat ik tot nu toe altijd in een omgeving heb gewoond/gewerkt/op school gezeten waar ook een persoon Kimberley heet en dat dan net anders geschreven wordt ;)

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:55

Ik heet Bianka, dat is op z'n hongaars gewoon normaal. Maar dat wordt dus in Nederland gewoon als Bianca geschreven. Dus overal waar ik me aanmeld heet ik 'Bianca met een k' :+

Mijn broertje heeft hier in Hongarije wel meer last van. Hij heet Maarten, maar dat wordt geregeld geschreven als Martin, Marten of Marteen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:55

Paulien wordt standaard Pauline. Zo onlogisch! :7

Edit: hoe vaak spellen jullie iemand ánders' naam verkeerd? Mij gebeurt dat met die gekke namen / schrijfwijzen toch regelmatig...
Laatst bijgewerkt door Noeps op 27-01-16 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:58

Mirte wordt altijd

Mirthe
Myrthe
Myrte
of zelfs Meerte

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:58

Heel herkenbaar met mijn achternaam ik heet meuwese en benadruk altijd op de Eu maar wonderbaarlijk blijft het dat ze steeds denken dat ik de zelfde achter naam als guus meeuwis heb of ze maken er meeuwissen van

Ook het uitspreken blijft lastig er staat een eu en ze zeggen allemaal ee

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:00

Afbeelding

Toch blijf ik hier aan denken :')