DatBenIkNou schreef:Echt totaal oneens hiermee. Krijg er zelfs de kriebels van! Hoezo mag verbieden wel in een langdurige relatie? Mijn man en ik zijn 27! jaar samen en zeer gelukkig ook. Nog nooit 1 moment van twijfel of wat dan ook gehad in al die jaren. Hij gaat al zeker 20 jaar met vrienden op skievakantie en gaat met die zelfde vrienden ook wel eens op stap of hebben eetafspraak of doen bordspellen. Ik heb mijn paard en heb ook mijn vriendinnenavondjes. Daarnaast gaan we ook gezamenlijk op stap of een dagje naar de sauna. Totaal aparte levens werkt in mijn ogen ook niet. Maar verbieden?? Dan vertrouw je elkaar gewoon niet, sorry. Ik vind dat juist een zeer ongezonde relatie.
Ohh maar ik ga ook met vriendinnen wat leuks doen, uit eten of lekker naar de bios noem t maar op, hij wilt gewoon niet dat ik naar een discotheek ga, en dat snap ik.
En dan gaat het er bij hem niet om dat hij me niet vertrouwd maar hij weet wat er in discotheken rondloopt en hoe jongens zijn, hij vind het niet leuk als er allemaal jongens op me zitten te geilen

en dat snap ik ik heb er zelf ook geen behoefte aan.
Iedereen heeft het hier over verbieden ik zie het niet als verbieden.
Ik ben eerder verbaasd dat jij als je 27 jaar met iemand een relatie heb, en als die persoon iets doet wat jij echt niet wil dan maak je het gelijk uit? Of je accepteert het? Maar verbieden doe je niet? Dus jij zal niet zeggen nee sorry maar ik wil niet dat je dat doet? Je bent een leven samen aangegaan en ik vind dat als jij iets niet leuk vind van je partner dat je dat moet kunnen zeggen en dat hij of zij er dan voor kiest om het ook niet meer te doen of gaat doen. En dan kan je zeggen dat is een compromis sluiten maar het is ook een beetje verbieden.
Daarom gebruik ik het woord verbieden ook helemaal niet, vind dat zo een naar woord want eigenlijk niet in een relatie voorkomt vind ik.
Zag nog ergens de vraag waarom we elkaar verbieden dat we alleen op stap gaan, nou we hebben elkaar leren kennen in een discotheek
We waren jong ( nog steeds hoor hihi ) maar sinds we een relatie kregen zijn we gewoon altijd samen naar een discotheek gegaan, is eigenlijk een soort traditie geworden. Het zou heel raar voelen als ik zonder hem zou gaan dat hebben we namelijk 1x gedaan maar was mij niet bevallen.
Ik ben dan niet mezelf haha als we samen uitgaan is echt niet dat we heel de avond handjes vasthouden, ik ben aan t dansen en hij zit gewoon gezellig te babbelen met zn vrienden en als we een leuk nummer horen dansen we lekker samen
En het gaat dus alleen om het uitgaan naar een discotheek wat we samen of niet doen , wil ik een terrasje pakken met mn vriendinnen is dat prima. En andersom ook van mij mag hij gaan en staan waar die wilt.
En vakantie zonder elkaar nee vind ik niet kunnen, we hebben een gezinnetje en zou het heel naar vinden als hij zou zeggen nou sam ik wil ff lekker er tussenuit ik ga naar curaçao met m'n vrienden
Nou sorry hoor maar ik en de kids willen er ook wel lekker tussenuit.
Dat zou ik banketstaaf vinden tegenover de kids en mij.
En zulke dingen wil je samen meemaken ( dat hebben wij dan wel in ieder geval )