Hoe is het om in Friesland te wonen (noordwest)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Hoe is het om in Friesland te wonen (noordwest)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:03

350 tot 450, centraal, 2 slaapkamers en een tuin???
Succes.... Die zijn nog niet zo gemakkelijk te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:21

Ik woon centraal zover het kan in mijn dorp XD (al is heerenveen en sneek dichtbij , en leeuwarden ben je ook zo ), 3 slaapkamers en royale tuin vor 495 euro , centrum is 2 minuten van mij af

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:36

ts. vooral nu dan overal inschrijven . het is misschien friesland. maar ook hiet een wachtlijstje.

als ik jou was zou ik kijken naar bergum, buitenpost, oudega. of weet ik veel welke dorpen rondom drachten. dat scheelt ook

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:05

Ik denk dat je misschien je eisen wel wat bij moet stellen als je er al in september (dat had ik goed gelezen toch?) wilt gaan wonen.
Wij wonen in Beetsterzwaag, 15-20 minuten fietsen van Drachten. We wonen dan wel in een flat met twee slaapkamers en een ruime zolder en balkon, maar we wonen ook aan het bos. (+- €400,- p.m.) Natuurlijk zouden we nu ook naar een huis met tuin willen gaan, maar het is wel een fijn huisje om mee te beginnen. Van hieruit kijken we rustig naar een ander huis.

Ik zou lekker rondom Drachten blijven kijken. Het is fijn om zo weinig mogelijk reistijd te hebben. Ga je een opleiding doen in Drachten? :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 21:08

Liezel1 schreef:
350 tot 450, centraal, 2 slaapkamers en een tuin???
Succes.... Die zijn nog niet zo gemakkelijk te vinden.

Ik ben al een aantal huizen tegen gekomen die toch aan de eisen voldeden :') niet persee dichtbij drachten heb er helemaal geen moeite mee om een stuk met auto te rijden
Ik wil en zoek gewoon een mooi huisje voor een zeer goed prijsje O:)
Ben ook van plan om erlangs te rijden en de omgeving te checken mocht ik hoog eindigen op de lijst van kandidaten en echt kans maken.

Tuin hoeft niet persee liefst wel maar wil wel echt 2 slaapkamers.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 21:13

Joltsje Dat doe ik zeker schrijf me overal in dan heb ik inderdaad zoveel mogelijk kans :)

Ballard. Ja wil een Mbo 3 doen in Drachten!

Ik kijk gewoon naar alle huizen en reageer op gevoel en wat mij mooi lijkt en aan trekt
er zijn niet altijd veel huizen dichtbij drachten of in leeuwarden beschikbaar je moet maar net uitgekozen worden
ik wil een huis in best korte tijd dus moet water bij de wijn doen wat betreft stad of dorp
Wil in minder dan een jaar een huisje krijgen dat is best pittig

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 21:15

Rebecca schreef:
Ik woon centraal zover het kan in mijn dorp XD (al is heerenveen en sneek dichtbij , en leeuwarden ben je ook zo ), 3 slaapkamers en royale tuin vor 495 euro , centrum is 2 minuten van mij af

Woon je alleen?
Hier in de randstad geven ze niet snel een huis aan iemand die alleen is met 3 kamers :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 05:05

Dat je huizen tegen komt wil niet zeggen dat er geen wachttijden zijn. Denk dat je je er wellicht beetje op verkijkt hoe snel je een huis hebt. Maar hopelijk heb ik het mis.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 06:57

Hier een echte Fries!
Heerlijk vind ik het hier!
Maar die 350-450 is neem ik aan exc.gas water en elektra?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:32

En het is toch pas september 2017?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:00

shilady schreef:
[naam] schreef:

Woon je alleen?
Hier in de randstad geven ze niet snel een huis aan iemand die alleen is met 3 kamers :P

:j home alone , heb 2 buren die ook alleen wonen . En blok verderop net zo

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 10:48

Froukje_J schreef:
Hier een echte Fries!
Heerlijk vind ik het hier!
Maar die 350-450 is neem ik aan exc.gas water en elektra?

:j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 10:50

Donja schreef:
En het is toch pas september 2017?

Ja dan begint de opleiding ja
Maar ga niet op het laatste nippertje in mn nieuwe huis trekken en klussen dus wil Juli wel alles rond hebben en een beetje aan het huis wennen

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 10:55

miccamaaike schreef:
Dat je huizen tegen komt wil niet zeggen dat er geen wachttijden zijn. Denk dat je je er wellicht beetje op verkijkt hoe snel je een huis hebt. Maar hopelijk heb ik het mis.

En daarom zal ik ook op huizen in diverse plaatsen reageren omdat ik gewoon aan neem dat heel veel mensen graag in leeuwarden of ernaast in Drachten etc willen wonen moet mn kansen zo groot mogelijk maken op een huis.. En dan kan iedereen wel zeggen ga niet naar daar of daar maar als ik zo wel snel aan een huis kan zijn wat ook in mn prijsklasse past en me bevalt dan doe ik dat gewoon.. Moet als starter heel erg van geluk spreken als ik binnen een jaar iets weet te bemachtigen.. Als ik met juli niks heb gevonden dan moet ik het studeren verplaatsen naar Februari

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:33

hahahatsjoe schreef:
NZ92 schreef:
Ik zou inderdaad ook kijken naar een andere provincie ;) Friesland is ook een uithoek.. je zit overal ver vanaf en de voorzieningen zijn echt een stuk minder.

Waarom ga je niet gezellig terug naar Brabant ? Hier in deze uithoek (waar vandaan je overigens in nog geen 3 uur in Belgie bent) kunnen we je missen als kiespijn... Weet niet wat je gemist hebt, maar de voorzieningen hier zijn net zo goed als waar dan ook, we hebben alleen geen files en dat soort ongein...

Is dit een voorbeeld van Friese hartelijkheid? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:35

Dan kwoot je ook wat :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:02

Friezen...tja, blijf het vreemde mensen vinden. Wel afhankelijk van welke streek. Stug, tikje schijnheilig (met een glimlach je de aardigste dingen zeggen en achter je rug om je als overdreven Hollander uitmaken :+ ), eigen volk eerst-mentaliteit over het algemeen (we merkten dit met name op de concoursen: waar we in Groningen en Drenthe over het algemeen dikke punten reden en bovenaan stonden, reden we in Friesland vaak net de punten en stonden de DiepFriezen bovenaan). Groningers zijn even stug maar rechter voor de raap. Wil je fijn en gemoedelijk wonen: kijk dan naar DRENTHE!!! :D

Kom maar friese Bokkers! Ben er klaar voor... }> :+

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:38

Picasso schreef:
Friezen...tja, blijf het vreemde mensen vinden. Wel afhankelijk van welke streek. Stug, tikje schijnheilig (met een glimlach je de aardigste dingen zeggen en achter je rug om je als overdreven Hollander uitmaken :+ ), eigen volk eerst-mentaliteit over het algemeen (we merkten dit met name op de concoursen: waar we in Groningen en Drenthe over het algemeen dikke punten reden en bovenaan stonden, reden we in Friesland vaak net de punten en stonden de DiepFriezen bovenaan). Groningers zijn even stug maar rechter voor de raap. Wil je fijn en gemoedelijk wonen: kijk dan naar DRENTHE!!! :D

Mag ik vragen waarom je hier reageert, je voegt niks nuttigs toe aan ts haar zoektocht naar een woning.
Lijkt erop dat je gewoon op een relletje uit bent....
Gewoon lekker in Drenthe blijven en daar je wedstrijdjes rijden en winnen :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:45

saskiaojan schreef:
Picasso schreef:

Mag ik vragen waarom je hier reageert, je voegt niks nuttigs toe aan ts haar zoektocht naar een woning.
Lijkt erop dat je gewoon op een relletje uit bent....
Gewoon lekker in Drenthe blijven en daar je wedstrijdjes rijden en winnen :evaw:

Klopt, zag m'n kans schoon om even af te geven op het Friese volk :+
Nee serieus: de mentaliteit moet je gewoon liggen als je er wilt wonen. Dat was wat ik wilde zeggen. En ja, dat valt of staat tevens met de manier waarop je je opstelt tegenover de locals. Sommige mensen kunnen dat prima, anderen niet.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:47

Picasso schreef:

Ik als echte Fries ben het hier helemaal mee eens. Ik ben totaal geen fan van de streek en ik ben heel blij als ik volgend jaar naar Utrecht ga verhuizen.

Drenthe vind ik daar in tegen ook echt niet alles, maar dat hangt ook wel weer af van waar je zit.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:51

Ik woon in Oosterwolde, in een kwartier in Drachten en 40min in Leeuwarden.
20 naar wolvega, 40 Steenwijk. 35 Heerenveen, 30 assen en 50min naar Groningen.
Lekker centraal dus :D

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:01

@picassoIk ken ook een hoop echte friezen (die zelfs op een fries rijden) waarbij de leuke ponies beter scoren. := en dat is niet alleen omdat ze niet kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:06

Een Fries op een Fries: het toppunt van mijn ergernis! Hahahah....
Met alle respect hoor, ik zit te stangen inderdaad. Wat wel waar is: de mentaliteit van de Friezen moet je liggen. Daar kan de een beter tegen dan de ander. Ik kan er echt weinig mee, en ja: dat ligt deels aan mij. :)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:10

Volgens mij is het niet alleen in friesland dat de mentaliteit je moet liggen. Jammer dat je weet dat je zit te stangen en toch door gaan. (nu vraag ik me ook af wat je van groningers op groningers vind.)

TS, Veel succes met het zoeken van een huisje, of de stereotypes waar zijn ligt echt vooral aan waar je zit en dat verschilt ook echt enorm per wijk (als je in grote dorpen zit.) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:14

maava schreef:
Volgens mij is het niet alleen in friesland dat de mentaliteit je moet liggen. Jammer dat je weet dat je zit te stangen en toch door gaan. (nu vraag ik me ook af wat je van groningers op groningers vind.)

TS, Veel succes met het zoeken van een huisje, of de stereotypes waar zijn ligt echt vooral aan waar je zit en dat verschilt ook echt enorm per wijk (als je in grote dorpen zit.) :D

Klopt: de mentaliteit van de streek moet je liggen. En dat is heel persoonlijk. Wat over het algemeen wel geldt is dat zowel de Friezen als Grunningers beide vrij stug volk zijn, maar waarbij IK persoonlijk vind dat de Grunnigers wat rechter voor de raap zijn, uitzonderingen daargelaten. Een Groninger op een Groninger is natuurlijk PRIMA :D . Man beetje humor, let it gooooooo :)ddd

Edit: nog een stereo type wat wel opgaat: Friezen hebben een beetje last van misplaatste trots :D