Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nassie schreef:Ja precies Brainless, dat doe ik ook bij de baby's die ik nu verzorg. Soms worden ze zo boos, dan neem ik ze op schoot, houd ik ze goed vast en ga ik altijd het zelfde liedje neuriën.
Leuk dat het bij de dochter je liedje terug hoort
Vjestagirl schreef:Siesjuh schreef:Dan had je misschien geen kinderen moeten krijgen, want dan weet je dat die altijd voor gaan. En ik denk dat de meeste mensen hun kids in bed hebben voor hun eigen nachtrust, dus die zullen ook vast te moe zijn
Zo, dat vind ik nogal wat, om te stellen dat iemand maar geen kinderen moet krijgen omdat ze haar kind liever niet spontaan in haar bed wil hebben... Dat iemand haar kinderen op n eigen kamertje laat slapen maakt niet dat ze ze niet voor laat gaan als dat nodig is...
Blabla1980 schreef:Ik laat snachts ook niemand huilen, maar ik troost altijd op hun eigen kamertje. Haal ze in principe niet uit bed, maar knuffel ze in bed en blijf er desnoods bijzitten tot ze weer slapen.
Bij ons in bed mag alleen als ze ziek zijn
Aranel schreef:Blabla1980 schreef:Ik laat snachts ook niemand huilen, maar ik troost altijd op hun eigen kamertje. Haal ze in principe niet uit bed, maar knuffel ze in bed en blijf er desnoods bijzitten tot ze weer slapen.
Dit lijkt mij veruit de beste oplossing!
Vergeet niet wat het regelmatig bij je in bed nemen voor gevolgen kan hebben hoor. Ik ken iemand bij wie haar zoon tot ver in zijn pubertijd bij haar in bed sliep..
Probeer ervoor te zorgen dat je zoon zich veilig voelt in zijn kamer en bed. Wat al eerder is gezegd, volg een vast ritme. Bvb in bad, dag doornemen, pyjama aan, tanden poetsen en een boekje lezen in bed.
Als hij dan wakker wordt kun je gerust naar hem toe om te troosten, maar geef gewoon aan dat het nu tijd is om te slapen en niet om wakker te zijn. Maar laat hem in zijn bedje.
Het kost je misschien wat gebroken nachten maar het is uiteindelijk ook veel waard als je kind gewoon in zijn eigen bed wil slapen.
Sammie schreef:Sowieso is het een eng idee dat kinderen voor alles moeten gaan. Het zijn mensen, kinderen, gewoon de volgende generatie geen heilige objecten! Ze zijn noch worden ooit perfect en dat ben je als ouder ook niet.. En dat hoeft ook niet..
Nassie schreef:Ik heb in de praktijk meegemaakt bij twee (ernstig gedragsproblemen) kinderen dat deze zodra ze boos/gefrustreerd werden ze onmiddellijk werden afgeleid om erger te voorkomen. Maar wat ik nooit heb gesnapt, waar leerde deze kinderen om te gaan met deze emoties en zichzelf te kalmeren. Ipv een snoepje en tv kijken.
Is natuurlijk wel een uiterste wat ik beschrijf, maar ik maak dit zo vaak mee. Ouders vinden het moeilijk om hun kinderen gefrustreerd/boos te zien. Maar waarom leren ze ze niet even uitrazen. Boos zijn mag, gefrustreerd zijn mag, zijn allemaal emoties die herkend moeten worden.
Hahah fijn Vicky_Belle dat de omgekeerde luier heeft geholpen!
Siesjuh schreef:Siesjuh schreef:Dan had je misschien geen kinderen moeten krijgen, want dan weet je dat die altijd voor gaan. En ik denk dat de meeste mensen hun kids in bed hebben voor hun eigen nachtrust, dus die zullen ook vast te moe zijn
Zo, dat vind ik nogal wat, om te stellen dat iemand maar geen kinderen moet krijgen omdat ze haar kind liever niet spontaan in haar bed wil hebben... Dat iemand haar kinderen op n eigen kamertje laat slapen maakt niet dat ze ze niet voor laat gaan als dat nodig is...
Britta31 schreef:Bij de moeder dan.Die elke nacht 3 keer het bed uit moet om te troosten.En daardoor niet goed slaapt.
Aranel schreef:Blabla1980 schreef:Ik laat snachts ook niemand huilen, maar ik troost altijd op hun eigen kamertje. Haal ze in principe niet uit bed, maar knuffel ze in bed en blijf er desnoods bijzitten tot ze weer slapen.
Dit lijkt mij veruit de beste oplossing!
Vergeet niet wat het regelmatig bij je in bed nemen voor gevolgen kan hebben hoor. Ik ken iemand bij wie haar zoon tot ver in zijn pubertijd bij haar in bed sliep..