Ijzel en thuisblijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:07

bruintje123 schreef:
Ik draai het niet om.
Andere beslissen hier namelijk voor een ander of ze de weg op mogen en of ze dus belangrijk zijn.

Amen.
Ik lees hier vooral oordelen van de mensen die thuis blijven.
Niemand hier zegt zich te belangrijk te voelen om thuis te blijven, dat maakt een ander er van.

De mensen die willen werken, gaan werken.. De mensen die thuis willen blijven thuis, zo moeilijk is dat niet. Ik snap de ophef dan ook niet.. Laat iedereen dat lekker zelf bepalen.

KimD

Re: Ijzel en thuisblijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:10

Eigenlijk moest het zo zijn dat als het KNMI & Rijkswaterstaat zulke waarschuwingengeeft, de verzekeringen konden zeggen "eigen schuld, dikke bult". Dat al die eigenwijze automobilisten gewoon niks meer uitgekeerd kregen.

Benieuwd of dan nog zoveel mensen de weg op gingen onder 'druk' van hun werkgever.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:27

Ik vind jou toch bijzonder oncollegiaal. De juiste reactie was geweest "Neem het risico niet met je kindjes en blijf thuis we zien je later wel." In plaats van conclusies trekken en op een openbaar forum lopen klagen.
Jij moet je neus uit haar zaken houden.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:35

KimD schreef:
Eigenlijk moest het zo zijn dat als het KNMI & Rijkswaterstaat zulke waarschuwingengeeft, de verzekeringen konden zeggen "eigen schuld, dikke bult". Dat al die eigenwijze automobilisten gewoon niks meer uitgekeerd kregen.

Ja joh ik ga 3 dagen binnen zitten...
Koelkast moet ook weer gevuld op een gegeven moment. Stap ik toch liever in de auto. Die staat stabieler dan ik op m'n beentjes (en ik woon niet bepaald op loopafstand van een supermarkt).

Laat iedereen het lekker zelf bepalen. Wie "belangrijk" is of niet. Het enige wat telt is dat personen die in de auto stappen het rijgedrag aanpassen en zich bewust zijn van de gevaren.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:44

Ik snap het standpunt van Relaxed wel hoor. Blijkbaar heeft de collega er een handje van om vaker op het laatste moment thuis te blijven onder het mom van 'kids'.
Dit zal wrs de druppel zijn geweest die de emmer heeft doen vollopen.

Als werknemer zonder kinderen voelt het vaak dat je minder rechten hebt als degene met.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:18

Schuur_ schreef:
Als werknemer zonder kinderen voelt het vaak dat je minder rechten hebt als degene met.

Dat heeft vaak te maken met vakantieregelingen maar juist hele families zouden dolblij zijn met vakanties buiten het seizoen. In de bouwvak is het stervensduur met vijf personen waarvan helemaal niemand voor zichzelf kan betalen. En dan krijg je ook nog pissige collega's er gratis bij...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:27

bruintje123 schreef:
En wordt vervolgens afgeschoten want haar werk is nooit belangrijk genoeg daarvoor.
En hoeveel hebben gevraagd wat ze deed voordat te zeggen?

Weet je wat het is: Als die auto (of die van een ander) in de slip gaat en die collega sterft, of de kindjes nu mee dood gaan onderweg naar de oppas of wees worden omdatze al bij de oppas zijn, daar is in mijn ogen werk nooit belangrijk genoeg voor. Bij code rood en violet speel je Russisch roulette. En ik zou zelf nooit de collega of werkgever willen zijn die van iemand heeft afgedwongen naar het werk te komen om daarna te ontdekken dat dat de verkeerde beslissing was.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:42

Ik vind het ergens ook wel ergens 'logisch' dat mensen met kinderen meer 'rechten' (vind het geen fijn woord om te gebruiken, maar weet geen andere) hebben.

Kinderen zijn afhankelijk van hun ouders en kunnen niets zonder hun ouders (tot bepaalde leeftijd) of zonder de oppas die geregeld is door hun ouders. Dus soms is er gewoon een uitzonderlijke situatie. Hetzelfde geldt voor mijn paard :+ Hij is tot op zekere hoogte ook afhankelijk van mij. Nu staat hij op een volpensionstal, maar bv. voor een noodbezoek van de DA, dan ga ik gewoon weg op het werk en achteraf regel ik dan wel met mijn werkgever of ik daar uren voor inlever. Dat is gewoon zo besproken. Mensen zonder kinderen en/of dieren(/of nog iets anders) hebben niets of niemand die afhankelijk van hen is, wat juist ook weer een opluchting kan zijn in sommige gevallen :D

Ik vind dat TS (al leest ze schijnbaar niet meer mee) haar gevoelens logisch zijn, het is altijd zuur om extra druk te hebben liggen op je werk en te weten dat een medewerker er had kunnen zijn, maar het is nou eenmaal zo en ik vind het wel onprofessioneel om te speculeren over haar collega hier, hoe de zaken in elkaar zitten bij haar thuis. Wie weet heeft ze vroeger een auto-ongeluk gehad, heeft haar man een belangrijke baan (brandweerman oid inderdaad) en wilt ze gewoon niet haar kinderen in extra risico brengen. En een oppas regelen is een leuk idee, maar wie zegt dat die in staat is om er heen te rijden of om te zorgen dat de kinderen naar haar komen.

Hopelijk is de ijzel gauw voorbij en kan iedereen zijn/haar werk weer normaal hervatten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:29

Ik vind hier een hoop schijnheilige boontjes zitten. Is het helemaal netjes wat TS doet? Nee, tuurlijk niet. Maar in een golf van frustratie/vermoeidheid doe je al eens minder nette dingen, zeker als het niet de eerste keer is dat iemand je zo "laat zitten". En dan gaat iedereen hier doen alsof zij dat nooit gedaan hebben. :+
vermoedelijk weet TS wel wat haar man doet. Ik wist tenminste de beroepen van de mensen waar ik mee samen werkte.

Air: ik heb nooit beweerd dat jij niet meer werk hebt, snap dus ook niet goed waar je dat vandaan haalt maar goed. :)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:11

Urielle schreef:
bruintje123 schreef:
En wordt vervolgens afgeschoten want haar werk is nooit belangrijk genoeg daarvoor.
En hoeveel hebben gevraagd wat ze deed voordat te zeggen?

Weet je wat het is: Als die auto (of die van een ander) in de slip gaat en die collega sterft, of de kindjes nu mee dood gaan onderweg naar de oppas of wees worden omdatze al bij de oppas zijn, daar is in mijn ogen werk nooit belangrijk genoeg voor. Bij code rood en violet speel je Russisch roulette. En ik zou zelf nooit de collega of werkgever willen zijn die van iemand heeft afgedwongen naar het werk te komen om daarna te ontdekken dat dat de verkeerde beslissing was.

:j dat dus. Code rood is er niet voor niets, ik denk dat je dan geen mensen kan afrekenen op t feit dat ze werk niet belangrijk genoeg vinden om hun leven te wagen...ieder zn eigen keuze, maar accepteer dan ieders keuze dan ook :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:54

Kan iemand mijn baas zeggen dat ik niet belangrijk genoeg ben om te hoeven komen??? Please.....??

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:59

Nu was code rood terecht.
Maar hoe vaak is het vals alarm?
Als iedereen bij elke code rood thuis zou blijven zoals sommige hier beweren moet dan werd het een grote puinhoop in het bedrijfsleven.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:17

TO geeft zelf al aan dat ze denkt dat haar collega bang is om een deuk in haar nieuwe auto te rijden.
Ik zou mijn auto (en mezelf :D ) ook niet aan de mogelijk blootstellen om te gaan glijden/botsen.
Dan komt er wel weer een dag later en werk ik de achterstanden wel weer weg.

Mijn werkgever betaald vast mijn schade niet, ik neem het risico niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:29

bruintje123 schreef:
Nu was code rood terecht.
Maar hoe vaak is het vals alarm?

Nou? Hoe vaak? Als je nu eens zelf die antwoorden googlet ipv suggestieve vragen te stellen?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:35

Met code geel en oranje voor gladheid wil ik (normaal gesproken) best nog wel op weg gaan als het dan al niet een ijsbaan is. Afgelopen maandag met code geel ben ik ook gewoon naar werk gegaan. 4x4 in high gear (dus ik kan dan al niet harder dan 80 km/u) en rustig naar werk getufd. Maar dinsdag kwam ik met 4x4 in low gear al niet eens het erf af :n

Misschien dat het voor mij nog een optie is om (mits vooraangekondigd) het weer gaat ijzelen dat ik mijn auto eerst op de parkeerplaats bij de kerk in het dorp neerzet. En me dan door manlief daar laat afzetten of dat stukje van 3 km lopend afleg. Ik ga er eens over nadenken ;)
Want vanaf daar zit ik zo op een over het algemeen goed gestrooide doorgaande weg.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:36

Relaxed schreef:
Met kinderen van 4 en 7, lijkt me vrij lastig, maar dat is mijn mening.. Een baby van 10 weken slaapt normaal gesproken wat meer (o jee, weer een conclusie :+ )

Die kunnen zich prima vermaken!

Ik werk ook wel eens vanuit huis met een kind van 10 en een baby! Geen probleem!

Baby slaapt, ik aan het werk. De oudste vermaakt zich wel met een boekje of dvd..

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:43

Mijn kinderen van 2 en 6 kunnen zich ook uitstekend (samen) vermaken hoor zonder mama daarbij lastig te vallen. Je moet niet verwachten dat je even 2-3 uur achter elkaar door kan werken maar doe je dat op je werk ook? Ik denk dat ik gemiddeld om de 45-60 minuten even 5 minuten 'denkpauze' heb om koffie/thee te halen en naar de wc te gaan.

Ik heb er afgelopen maandag helaas alleen niet aan gedacht om mijn werklaptop mee te nemen naar huis (ook omdat we eigenlijk van het hoofdkantoor in Taiwan niet thuis mogen werken 8)7 )

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:13

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:48

Vind het dan best erg dat veel werkgevers de ijzelvrije dagen als verlofdagen rekenen..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:12

Ik werk op een BSO. Zou een mooie worden als ik besluit om maar niet te gaan vanwege de ijzel! Ouders die wel willen/gaan werken kunnen hun kind dan dus ook mooi niet kwijt :+.

TS; ik vind het dus ook niet kunnen eerlijk gezegd... Mocht het overlegd zijn met leidinggevende of wat dan ook, prima! Maar dat is het in dit geval dus niet....

kimiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:15

maandag ook behoorlijk glad op de weg,veel wegen waren nog lang niet schoon (winschoten), maar ik heb maandag toch mooi even mijn rijbewijs gehaald, en ik zou nu zelf ook wel de weg opgaan mocht dat nodig zijn

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:25

iirrssjjee schreef:
Ik werk op een BSO. Zou een mooie worden als ik besluit om maar niet te gaan vanwege de ijzel! Ouders die wel willen/gaan werken kunnen hun kind dan dus ook mooi niet kwijt :+.

TS; ik vind het dus ook niet kunnen eerlijk gezegd... Mocht het overlegd zijn met leidinggevende of wat dan ook, prima! Maar dat is het in dit geval dus niet....

Zou ook een mooie worden als je jezelf of een ander dood rijdt omdat je je werk belangrijker vindt dan de veiligheid. Wat niet kan, dat kan niet. Dat je je uiterste best doet om er te komen lijkt mij logisch maar zodra je op de wegen kunt schaatsen houdt het op.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:35

Wat Jildau zegt. En kimiwan, de sneeuw van maandag is echt niks vergeleken met de ijzel twee weken geleden. Met die sneeuw rij ik ook gewoon, simpelweg je rijstijl aanpassen en niks aan het handje. Met ijzel is dat echt wel wat anders, toen werden alle rij-examens ook afgelast.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:42

In dat bericht staat niet dat je niet verzekerd bent met code rood.
Er staat als je roekeloos rijdt.
En ook al is het code rood als je dan met je winterbanden rustig rijd is dat niet roekeloos.

kimiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:45

Lalidan schreef:
Wat Jildau zegt. En kimiwan, de sneeuw van maandag is echt niks vergeleken met de ijzel twee weken geleden. Met die sneeuw rij ik ook gewoon, simpelweg je rijstijl aanpassen en niks aan het handje. Met ijzel is dat echt wel wat anders, toen werden alle rij-examens ook afgelast.

vorige week gingen er anders nog behoorlijk veel examens door zoals ik begrepen heb, ben blij dat ik het deze week had, maar ik heb zelf maandag ook nog een mooie slipper gemaakt dus zo glad was het nog wel :') ben wel blij dat ik ook gewoon lessen heb gehad met die ijzel,daar leer je het wel van.