Winter has arrived!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:30

Hier is het -3 en het ijzelt :) , je moet niet vergeten dan het in NL veel en veel drukker is op de weg dus dat de kansen op ongelukken ook vele malen groter zijn. Dat geldt ook voor de treinen.. net nederlandse spoorwegnetwerk is het drukte van heel europa.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:32

@Kelly
Ik kom geeneens mijn erf af... glij zo weer terug.
Ook zijn de wegen hier op veel plekken bol (dijkjes) dus auto's glijden zo de helling af.

Heb al eens in de Ardenne gereden met 50cm sneeuw, maar dit hier is heel anders.
Zodra je maar wat afremt glij je gewoon rechtdoor, ook met ABS.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:34

Brainless schreef:
@Kelly
Ik kom geeneens mijn erf af... glij zo weer terug.
Ook zijn de wegen hier op veel plekken bol (dijkjes) dus auto's glijden zo de helling af.

Heb al eens in de Ardenne gereden met 50cm sneeuw, maar dit hier is heel anders.
Zodra je maar wat afremt glij je gewoon rechtdoor, ook met ABS.

Ah is het er weer zo een... Paar jaar terug, jaartje of 4 a 5 denk ik had die ook. Kon de straat niet uit fietsen omdat ie niet recht was :') Lopen lukte ook niet, of nouja in het gras.

Ik zou zeggen geniet van de ijs vrij en hopen dat de dooi weer in zet en dan minstens een weekje droog weer voor het weer begint.

@Yvank, spoor moet op zich niet zoveel uit maken NS heeft gewoon te weinig man om het op te knappen of doet het te laat of niet. Hier is het niet zo druk als in Amsterdam maar ook hier gaat er om de 10 minuten een trein op het weekend na.
En de wegen zijn inderdaad drukker in Nederland, of dit nou betekend dat er meer ongelukken zijn durf ik niet te zeggen. Maar zo te horen zal jij het wel weten.
Laatst bijgewerkt door KellyR op 05-01-16 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:36

Ben net met m'n pijnlijke enkel al weer uitgegleden, K U T. Waarom kan ik ook niets? Ga maar flink aan de pijnstillers om daarna toch wat te kunnen doen denk ik. Alles is toch al verstuikt en verrekt, kan nooit erger worden door door te gaan. bah bah en nog eens bah, ik ben toe aan zomer en wil van de pijn af zijn. Ik heb een topsportmentaliteit en kan niet over rust nemen. IK wil ook gewoon in de straat schaatsen. |( |( |( |(

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:47

Ik ben aan het helse karwei begonnen om de auto ijsvrij te maken. Dat gaat nogal moeilijk met een laag van 1 centimeter ijs. -O- Met de verwarming op het heetst begint het na een half uur eindelijk wat los te komen.

Afbeelding

KellyR

Re: Winter has arrived!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:48

Jeetje das een goeie laag! Heeft het geregend terwijl het aan het vriezen was, of wat is er gebeurt?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:49

Het heeft hier idd nog heel wat geregend vanochtend terwijl de temperaturen niet boven de -2 uitkomen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:49

Mooie foto Rawr!! :D Ik vond het ergens wel humor, het is hiervoor nu gestrooid dus er valt nu te fietsen en er zijn ook al meer auto's dan vanmorgen om 8 uur. Maar echt lekker de hond uitlaten lukt niet ;).
@KellyR: Inderdaad, miezer + vrieskou en als dat dan maar lang genoeg aanhoud heb je een mooi laagje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:50

KellyR schreef:
Jeetje das een goeie laag! Heeft het geregend terwijl het aan het vriezen was, of wat is er gebeurt?

Het heeft de hele nacht en ochtend met -3 geregend. Zo zien alle straten er dus ook uit :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:51

Gave foto Rawr!

Dit is dus de ijzel waarom het noorden plat ligt Kelly :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:51

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:08

Leffroi schreef:
Nou doet mn collega moeilijk.. tja, kan ik het helpen dat zij er direct boven woont

Ik denk dat je het om moet draaien, kan zij het helpen dat jij niet dichterbij je werk woont?
Dit is natuurlijk extreem weer, maar de winter is net begonnen..., ik zou ook niet steeds in willen vallen voor collega's van verder weg.
Al denk ik in dit geval dat jou baas het op moet lossen..., als het geen zorginstelling is, al het personeel thuis laten.

@Germie: je scheenbeen uit de kom lijkt me onwaarschijnlijk..., was het niet je meniscus die even uit stak?
(Ook niet fijn natuurlijk..)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:14

Het was aan de buitenkant van de knie. Daar is het wel pijnlijk, maar de enkel is het ergst. Alleen als ik de voet geheel plat zet kan ik er op staan, ik kan geen tenen streken, want dan steekt de binnenkant.
Unive doet moeilijk over het annuleren van mijn vakantie, we zouden vrijdag weg. Huisje geboekt via een Franse site, maar ja, dat is particulier en dus geen annuleringsbewijs. Ben wel bij huisarts geweest, dus het is duidelijk dat ik niet kan. Mijn duikmaatje heeft een betalingsbewijs. Ben je dus al jaren verzekerd, nooit wat geclaimd, doen ze nu moeilijk. Als ze niet de volledige kosten betalen van het huisje (300 euro), dan is het laatste woord er nog niet over gezegd. Alsof ik voor de lol niet op vakantie ga. Maar ja, wandelen en duiken in grotten lukt niet zonder een enkel die 100% werkt. Ik moet van mezelf in ieder geval z.s.m. weer onder water liggen, want dat mis ik nu al. Dat m'n paard stilstaat vind ik nog wat minder erg, die komt normaal gesproken wel buiten (nu natuurlijk ook even niet).

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:15

Afbeelding
Zo ziet het er bij ons achter uit. Nu 3 dagen ijzel of sneeuw en vorst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:17

Rawr schreef:
Ik ben aan het helse karwei begonnen om de auto ijsvrij te maken. Dat gaat nogal moeilijk met een laag van 1 centimeter ijs. -O- Met de verwarming op het heetst begint het na een half uur eindelijk wat los te komen.

[ Afbeelding ]

Mag ik jouw foto op mn facebook gebruiken? (zie link in onderschrift)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:18

Haha, over mijn schaatsende kat, dat is nu helaas te laat :') Ben weer in slaap gevallen en rond half 12 pas wakker geworden.

Mijn moeders vriend zou vandaag ge-opereerd worden. Maar dat wordt uitgesteld, want hij kan niet verplaatst worden met de auto. (Hij moest vanuit het revalidatiecentrum naar het ziekenhuis worden vervoerd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:24

Zat net een dikke duif op voederhokje in de tuin , gleed er ook zo af :')

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:28

Afbeelding

Onze kinderen hebben bij ons in Friesland door de straten geschaatst :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:33

Hoorde net op het nieuws dat code rood inmiddels is afgeschaald naar oranje.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:38

Imre schreef:
Hoorde net op het nieuws dat code rood inmiddels is afgeschaald naar oranje.

Oh echt? Er is hier niks veranderd en vannacht komt er weer ijzel.. Maar er is dus enigzins iets van verbetering dan, dat is fijn.
Kreeg net bericht dat school morgen ook dicht is.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:40

Hier nog steeds dikke laag ijs overal... Bussen en treinen rijden al helemaal niet meer, maar mijn school is gewoon open. Nu ligt die in Overijssel, waar cose oranje was.. Paarden zijn bedekt met ijspegels, die vinden het helemaal niets!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Yacintha op 05-01-16 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:41

Hier ook nog steeds een enorme ijsbaan, dus ik blijf voorlopig binnen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:42

Treinen rijden gewoon hoor, althans Arriva wel. Woordvoerster was net op de radio.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:44

Enkel tussen Emmen-Coevorden en Zwolle-Mariënberg rijden ze halfuursdiensten. Tussen Emmen-Nieuw-Amsterdam rijden ook al geen treinen, allemaal Arriva... En ik moet dan net naar Zwolle!

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:48

Net even naar stal geweest, leidingen bevroren, ondanks dat ze speciale leidingen hebben. Geholpen met emmers tillen.
Paarden kunnen het stalgebouw ook niet uit, te glad. :(