Wat is jouw [***]?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:43

Fish_n_Chips schreef:
Ik ben toezichthouder en kaartjesverkoper op een rommelmarkt. (Rommelmarkt is maar iets van 10 keer per jaar, dus het is hier en daar een dag) Ik zit op de Havo, wil hierna VWO gaan doen en daarna Farmacie gaan studeren! Ik wil apotheker worden. :)

Wat is farmacie eigenlijk?

Marlou_

Re: Wat is jouw baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:44

Ik werk nu een jaar op 5 als cardiologisch verpleegkundige in het ziekenhuis maar in mei hoop ik over te stappen naar een baan voor de overheid.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:45

BeSen schreef:
Fish_n_Chips schreef:
Ik ben toezichthouder en kaartjesverkoper op een rommelmarkt. (Rommelmarkt is maar iets van 10 keer per jaar, dus het is hier en daar een dag) Ik zit op de Havo, wil hierna VWO gaan doen en daarna Farmacie gaan studeren! Ik wil apotheker worden. :)

Wat is farmacie eigenlijk?

'medicijnkunde'. De opleiding die je nodig hebt om apotheker te worden.

De Universiteit Utrecht zegt:

Waar gaat Farmacie over?

In de studie Farmacie verdiep je je in onderwerpen als:

de chemische structuur van een geneesmiddel
de spijsvertering en het zenuwstelsel
de weg van een geneesmiddel in het lichaam
de berekening van de juiste dosering
de begeleiding van patiënten bij het gebruik van geneesmiddelen

Dat lijkt mij echt superleuk!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:49

Klinkt interessant ja! :)
Lijkt mij stiekem ook leuk :+
Maar ik wil geen VWO naar mijn HAVO gaan doen haha

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:56

Ik vind school veel te leuk om nu al mee te stoppen. :+ Haha. En ik mis het VWO wel - heb een tijd gymnasium gedaan en ben uiteindelijk naar de havo gezakt omdat ik ziek werd/was/ben, maar het VWO is veel leuker dan de havo! Bij de havo leer je alleen maar "dat is zo" en bij het VWO leer je "daarom is het zo". En niet alleen bij de exacte vakken - zelfs bij vakken als Nederlands. Wij leren bijvoorbeeld bij werkwoordspelling (ja, werkwoordspelling in klas 4.. je zou toch zeggen dat je dat eind klas 2 (of 1, of groep 8..) toch wel een keer door moet hebben?) "als je de zin in een andere tijd (of getal) zet verandert de persoonsvorm" als de enige manier om een persoonsvorm te herkennen. Op het VWO leer je wat een persoonsvorm is en herken je hem daardoor.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:05

Fish_n_Chips schreef:
Fish_n_Chips schreef:

Waar gaat Farmacie over?

Ik heb collega's die farmacie hebben gedaan en die zeggen dat je wel vrij commercieel ingesteld moet zijn. De opleiding is 80%medicijnen en 20% commercieel maar in de praktijk is het 80% commercieel en maar 20% medicijn inhoudelijk bezig zijn. Daar knappen aardig wat mensen op af na de studie.
Het verdient trouwens wel vreselijk goed.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:12

troi schreef:
Fish_n_Chips schreef:

Waar gaat Farmacie over?

Ik heb collega's die farmacie hebben gedaan en die zeggen dat je wel vrij commercieel ingesteld moet zijn. De opleiding is 80%medicijnen en 20% commercieel maar in de praktijk is het 80% commercieel en maar 20% medicijn inhoudelijk bezig zijn. Daar knappen aardig wat mensen op af na de studie.
Het verdient trouwens wel vreselijk goed.

Ja? Oh, dat is jammer. Ik vind juist het medicijnenstukje leuk. Dank je voor de kanttekening.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:29

Fish_n_Chips schreef:
Fish_n_Chips schreef:

Waar gaat Farmacie over?

Het verdient trouwens wel vreselijk goed. End quote

Ja? Oh, dat is jammer. Ik vind juist het medicijnenstukje leuk. Dank je voor de kanttekening.

Graag gedaan, ik hoor het vrij regelmatig.

Geneeskunde dan niks voor je?

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:36

troi schreef:
Fish_n_Chips schreef:
Het verdient trouwens wel vreselijk goed. End quote

Graag gedaan, ik hoor het vrij regelmatig.

Geneeskunde dan niks voor je?

Ik denk het niet. Omgaan met mensen kost mij heel veel energie en als arts doe je dat de hele dag.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:39

Ik studeer nu onderwijsassistent. Wel helemaal genezen van het onderwijs hierna :Y)
Ik loop nu 4 dagen per week stage in het speciaal onderwijs. Zwaar maar toch wel heel leuk. Op mijn andere stages was het helaas een stuk minder. Heb wel geleerd dat ik niet wil werken in het onderwijs.

Ga hierna HBO-V studeren. Wel weer iets met mensen dus maar toch totaal iets anders

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:23

Er is als onderwijsassistent ook geen droog brood te verdienen

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:32

Ik ben begonnen als paardenmeisje en zelfs vijf jaar een manege gehad. Daarna verkocht en nu manager in de verzekeringen... Met de paarden nog als hobby

Mijn advies: begin niet aan een carriere in depaarden tenzij je geld hebt of uitzonderlijk getalenteerd bent...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:13

Manager van de hbo opleiding Maritiem Officier (zeevaartschool)

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:22

Jaren prof in de paarden gezeten, vooral beheer van stallen.
toen kids krijgen... en nu
Hondendagopvang
Voedings bedrijf (honden en katten)
Dierenwinkel die langs klanten rijd.
Ik ben meer op de gezondheid, en mijn collega meer op de opvoedkunde.
dus al met al erg druk, maar supergaaf

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:09

Marieke_K schreef:
Manager van de hbo opleiding Maritiem Officier (zeevaartschool)

Die opleiding wilde ik gaan doen! Alleen ik kan met mijn handicap (beenamputatie) niet op de zeevaart, alleen misschien op de binnenvaart en ik wilde de opleiding juist gaan doen omdat ik van zee hou.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:21

3 jaar achter de kassa gezeten bij de Dekamarkt en werk nu vanaf februari bij de Kwantum waar ik vanaf morgen allround ben!
En heb 5 jaar folders gelopen haha!

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:28

Werk al mijn leven lang in de paarden. Noem het liever hobbyen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:00

Wat een interessante verhalen en banen komen er voorbij zeg!

Mijn droombaan was vanaf mijn 12e al om iets in de muziek te gaan doen. Maar helaas mocht ik na de Havo niet naar het conservatorium van mijn ouders. "Ga maar iets doen waarmee je later zeker weten een baan hebt."
Dus werd het Pabo. Afgestudeerd en geen baan kunnen vinden :=
Uiteindelijk via een omweg bij de gemeente terecht gekomen en heel lang als beleidsmedewerker onderwijs, welzijn en cultuur gewerkt (en nog wat leuke papiertjes gehaald).
Ik volg nu deeltijd de basisopleiding HaFaBra directie en heb tussendoor ook nog praktijlessen aan het conservatorium gehad.

Sinds 1 oktober ben ik weer terug naar mijn roots en werk ik als kwaliteitsmedewerker in het onderwijs. Ik ben minder uren gaan werken zodat ik meer in de muziek kan gaan doen. En dat lukt! Ik werk nu een paar uur in de week als saxofoondocent, ik doe muziekprojecten in het basisonderwijs en ik ben gevraagd om vanaf januari een fanfareorkest te gaan dirigeren.
En dit bevalt goed. Vastigheid om de hypotheek te betalen van mijn (overigens ook erg leuke) vaste baan en een paar uur per week mijn jeugddroom najagen :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:26

Ik heb geneeskunde gestudeerd en werk nu....... (verassing) als arts! :D Nu als basisarts op de cardiologie, hoop over 1,5 jaar in opleiding te komen tot spoedeisende hulp arts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:06

Ik heb (iets minder dan) een jaar politicologie gestudeerd aan de UvA, ondanks dat het heel interessant was, was het absoluut niet wat ik de rest van m'n leven wilde doen (als ik er al werk in had kunnen vinden). Dus eh... Toen ben ik heel impulsief in augustus naar Engeland vertrokken voor een higher apprenticeship bij BDO, een groot internationaal accountantskantoor :+ Heel wat anders dus. Daar ben ik na 6 maanden ook mee gestopt en nu werk ik als trainee accountant/auditor bij een kleiner, regionaal accountantskantoor (zo'n groot bedrijf en de corporate cultuur waren niks voor mij) - ik werk fulltime en mijn werkgever betaalt daarnaast voor mijn "studie" tot chartered accountant :) Ik vind het onwijs leuk werk, eigenlijk precies wat ik altijd gewild heb, en het verdient ook leuk!
Het is wel heel gek om als enige van mijn vriendinnen al te werken terwijl zij allemaal nog een tijdje aan het studeren zullen zijn.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:40

Ik ben content marketeer bij een webshop. Ontzettend leuk en afwisselend werk, ik ben er heel blij mee! Niet helemaal waar ik voor opgeleid ben (kunstbeleid en -management) maar ik zit helemaal op mijn plek hier :)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:43

Diverse baantjes gehad.
Maar mn leukste blijven toch Vrijwilligerswerk in het Dierenasiel en mijn huidige baan,
Kamermeisje in een Fletcher Hotel met 4**** Sterren

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:43

marlies85 schreef:
Kermisexploitant :D Niet iets wat ik als klein kind voor ogen had, maar wel erg leuk.

Goh wat leuk, wat voor attractie en hoe ben je er op gekomen om dit te gaan doen?

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:08

Nu bijna 10 jaar werkzaam bij McDonald's, waarvan 5 jaar fulltime. Op mijn 14e begonnen met een krantenwijk, dit 3,5 jaar gedaan. Tussendoor nog op de kinderboerderij gewerkt, mijn instructie diploma gehaald en alweer 6 jaar aan het lesgeven op een manege. En nu bezig om rustig en kleinschalig een manege op te zetten :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:28

Vanaf morgen ga ik drie dagen in de week aan de slag als kinder en jeugd psychologe (ik heb eigenlijk gestudeerd voor volwassenen en ouderen, dus heel spannend allemaal!). Daarnaast werk ik voor een horeca uitzendbureau.