Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sleeper schreef:Ik vind een bedrag van 5 cijfers eigenlijk ook wel een mooi spaarbedrag. Niet alleen voor het nu maar ook voor de toekomst. Zeker als je wat ouder wordt en meer met zorg te maken zult krijgen, wat steeds meer voor eigen rekening komt, kan je dat geld vast goed gebruiken. Wat krijgen wij straks voor maandelijks bedrag als we niet meer werken? Is dat genoeg om van te leven? Als ik dat zo overdenk vind ik het zo gek nog niet.
Ondertussen ga ik maar eens een spaarplan opzetten
Overigens vind ik mensen die thuis wonen en meer dan 100,- pm kunnen sparen een heel ander verhaal dan mensen die wel al een eigen huishouden voeren. Alhoewel ik ergens hier las van een student die 400,- pm maand kon sparen. Ik vind het knap.
Wendy schreef:Ik durf geloof ik niet eens te zeggen wat wij sparen per maand, het is nogal veel
Op dit moment hebben we ruim een ton op de rekening staan. Oh ja, belasting betalen over je spaargeld is echt wel zonde, aangezien dat meer is dan je er überhaupt als rente over krijgt. In feite draai je dus verlies als je teveel spaargeld hebt
blackstar schreef:Ik zou wel eens willen weten voor de mensen die een bedrag van boven de 20/25.000 hoe oud jullie zijn.
Ik kan pas sinds mijn huidige baan, samen wonen en paard op pensioen flink sparen. Ben nu 35 en werk sinds eind 2012 onder een vast contract bij mijn huidige werkgever. Dus veel opbouwen kon ik de afgelopen jaren niet omdat ik geen wereldsalaris had toen en ook omdat ik paard, nieuwe trailer en auto voor trailer kocht.
_San87_ schreef:Sleeper schreef:Ik vind een bedrag van 5 cijfers eigenlijk ook wel een mooi spaarbedrag. Niet alleen voor het nu maar ook voor de toekomst. Zeker als je wat ouder wordt en meer met zorg te maken zult krijgen, wat steeds meer voor eigen rekening komt, kan je dat geld vast goed gebruiken. Wat krijgen wij straks voor maandelijks bedrag als we niet meer werken? Is dat genoeg om van te leven? Als ik dat zo overdenk vind ik het zo gek nog niet.
Ondertussen ga ik maar eens een spaarplan opzetten
Overigens vind ik mensen die thuis wonen en meer dan 100,- pm kunnen sparen een heel ander verhaal dan mensen die wel al een eigen huishouden voeren. Alhoewel ik ergens hier las van een student die 400,- pm maand kon sparen. Ik vind het knap.
Ik denk dat je het met 20.000 ook niet red dan.
Arashah schreef:poes schreef:Ik heb al een huis en pensioensparen. Dus ik snap je punt niet? Ik spaar nog flink. Vorig jaar voor onze trouw. 2016 voor een nieuw huis en voor een sabbatical in 2020.
Op wie reageer je?
veel mensen denken hier niet aan, die leven en sparen voor het nodige maar vergeten uiteindelijk voor wat later is.
Voor wat echt belangrijk is; uitgezorgt zijn..
Maar jij bent precies het voorbeeld met wat ik bedoel, zorgen voor het hoognodige (huis, pensioen) en sparen voor het nu als er iets kapot gaat of het ziek worden van dier, mens enz. Enz. En dan geld aan de kant zetten voor het "leuke", familie, trouwen, enz. Enz.
Sammie schreef:@wendy kun je dat laatste even uitleggen? Krijg t idee dat je het eea door elkaar haalt. Eigen bijdrage zorg is voor iedereen gelijk. Ga je naar een verzorgingstehuis lid dan wordt er idd gekeken naar spaargeld en betaal je meer dan iemand die geen ev heeft.
Sammie schreef:@wendy kun je dat laatste even uitleggen? Krijg t idee dat je het eea door elkaar haalt. Eigen bijdrage zorg is voor iedereen gelijk. Ga je naar een verzorgingstehuis lid dan wordt er idd gekeken naar spaargeld en betaal je meer dan iemand die geen ev heeft.
Sammie schreef:Ja dat klopt, maar dat is voor het verzorgingstehuis. Daar betaal je naar vermogen. En dan idd wel voor de zorg die krijgt, maar dan van t tehuis. De eigen bijdrage van max 385-875 bij de verzekering blijft wel t zelfde. De kosten die jij bedoelt komen daar boven.
Edit bedoel dus eigen bijdrage zorg is die 385. Wmo is dus idd wat anders.