Leuke gebeurtenissen met het OV

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 18:36

Vandaag echt een geweldig OV dagje gehad.

Mijn heenreis had ik een goede bekende van me op de bus. Altijd erg gezellig.
Als eerste met vriendlief meegeweest wat altijd leuk is.
Vervolgens zat ik te wachten op de bus naar huis. Kom ik op het hoofdstation een chauffeur tegen die me opeens een knuffel gaf.
Daarna had ik de bus met een chauffeur die erg vrolijk was en gaf me een zonnebril :))
Daarna bij de overstap weer een chauffeur die ik ken waar ik wel mee praat. Dus...prima OV dag :))

NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:51

Vorige week zat ik 's avonds op zaterdag om half 12 in de trein. Toen we bijna bij mijn dorp waren riep de conducteur om dat we bijna bij het station waren en wenste de mensen heel veel plezier die naar de plaatselijke discotheek gingen :D Je hoorde door de hele trein gejuich :D

debsoleino

Berichten: 2941
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:13

Ik reis echt nooit meer met de trein maar vorige week moest ik een keer met de trein. Op de terug weg, voordat de trein aankwam bij het eindstation, kwam de condecteur een rondje maken en aan de reizigers vragen of ze een prettige reis hadden gehad en of wij nog vragen aan hem hadden. Ik stond er verbaast van te kijken Haha. Die man voerde met trots zijn werk uit. Ik stapte helemaal vrolijk de trein uit! :D
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?

The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:08

Vandaag de conducteur die zei:

"Beste reizigers, over enkele ogenblikken komen we aan in het pittoreske station van Vilvoorde"

redelijk hilarisch als je bedenkt dat het station van Vilvoorde een van de meest bouwvallige is van België :')

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:13

Ik had gisteren een conducteur die alles in rijm omriep
Weet niet meer precies wat, maar van alles van vergeet niet uw spullen mee te nemen tot vergeet niet uit te checken. Werd er toch een stuk vrolijker van!

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:57

Laatst in de tram in Amsterdam: ik moest flink niezen waarop de tram chauffeur via het omroepsysteem "gezondheid!" zei :D

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 11:05

Jelleee schreef:
Laatst in de tram in Amsterdam: ik moest flink niezen waarop de tram chauffeur via het omroepsysteem "gezondheid!" zei :D

Hahaha leuk! :D

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 20:56

Wat ik ook wel leuk vind is dat ik ben allerlei kanten van chauffeurs de groeten krijg. Onderhand word ik een bekende verschijning.
Zo zaterdag kwam ik een chauffeur tegen die ik een half jaar geleden een keertje op de bus had. En hij herkende me nog dus nog een praatje met hem gemaakt :)

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 16:52

Nayomie schreef:
Wat ik ook wel leuk vind is dat ik ben allerlei kanten van chauffeurs de groeten krijg. Onderhand word ik een bekende verschijning.
Zo zaterdag kwam ik een chauffeur tegen die ik een half jaar geleden een keertje op de bus had. En hij herkende me nog dus nog een praatje met hem gemaakt :)

En deze meneer kwam ik gisteren weer tegen. Erg leuk!

Nog meer leuke gebeurtenissen, dankzij het OV heb ik mijn huidige vriend ontmoet :D

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:03

Ik had woensdag een leuke omroeper in de trein!
"Dames en heren, voor wie geen idee heeft in welke trein je zit; we gaan naar Amsterdam! Ik hoop dat je in de goede trein zit, anders moet je maar even naar huis bellen om te zeggen dat je een frietje van de conducteur krijgt ipv dat je thuis eet".

Moest er echt om lachen :')

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 17:24

Hahaha die is leuk! _O-

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48800
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:29

Die is geniaal :))

Joy_Mennings

Berichten: 2325
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:08

Niet in Nederland maar wel in het ov.

Ik was met mijn moeder in Londen naar ons huisje terug aan het reizen tijdens de spits. De hele metro zat vol toen er een man begon te zingen. Erg leuk vonden ik en mijn moeder! De andere reizigers vonden het minder leuk want die zaten erg chagrijnig te kijken. Later begon hij ook nog tegen ons te praten. Ik vond het erg leuk.

In Nederland heb ik nog niks meegemaakt behalve af en toe een chauffeur die iedereen heel enthousiast begroet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 00:21

Ik kwam dit filmpje tegen en ik vind hem zó leuk!
Dit mogen ze van mij ook rustig in Nederland doen, maar ik denk dat de persoon in kwestie dan direct zijn baan kwijt is :=
Hoe krijg je je reizigers aan het lachen :D


DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 02:05

Moesten eens met de bus met school ergens heen maar omdat dat in belgie was kon ik niet via de sms betalen en zij allemaal wel.. dus ik was dat met mijn leerkracht aan het bespreken, was er een vrouw die uit moest stappen en niet verder hoefde en mij haar kaartje gaf zodat ik helemaal heen en terug kon reizen <3 super lief!


En niet leuk voor mij maar mijn klas lag dubbel... Ik moest staan in een bus en kwamen door een lange bocht en ik wilde gaan verstaan omdat mijn been pijn begon te doen maar schoof uit en viel languit op de grond.. :')

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:12

Cayenne schreef:
Ik kwam dit filmpje tegen en ik vind hem zó leuk!
Dit mogen ze van mij ook rustig in Nederland doen, maar ik denk dat de persoon in kwestie dan direct zijn baan kwijt is :=
Hoe krijg je je reizigers aan het lachen :D

[ Video ]



Geniaal _/-\o_ :')

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 12:58

Dit trof ik vanochtend aan in de bus.
Afbeelding

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:19

Precies op die plek waar je niet vooruit kan kijken of niet :')

Ik zit nu in een gerenoveerde dubbeldekker *\o/* mooi man, stoelen zitten lekker! Alleen de rugleuning is een beetje kort :') net als die in die andere gerenoveerde dubbeldekkers (DDZ) maar zijn denk ik dezelfde stoelen.

Deze:

Afbeelding

En het plafond heeft vlindertjes, de ophanghaakjes voor je jas zijn vlindertjes, het frontje van de speaker voor de omroep is een vlindertje... zo kneuterig :')


Afbeelding

ontherun
Berichten: 4973
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:30

Dat zijn niet die met die blauwe stoelen in 2e klas of wel? Want dan heb ik gewoon telkens vlindertjes gemist :')

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:46

Nou je hebt ook de niet-gerenoveerde met de blauwe stoelen in de 2e klasse, maar ze zijn de eerste generatie (met paarse stoelen) aan het renoveren en daar zit ik nu in :j zijn andere stoelen. Namelijk deze:

Afbeelding

De buitenkant is ook iets anders, andere kleur geel en de lange blauwe baan loopt onderlangs ipv bovenlangs.

En t is nu duidelijker waar de stiltecoupé is:


Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:58

Oh wauw, ziet er netjes uit. Dacht dat daarvan pas de eerste in 2018 klaar zouden zijn.
Op welk traject was dat? Ik heb meestal de paarse stoelen en de 1e keer dat ik de blauwe had was ik al enorm verrast. Die ziet er al stukken beter uit.

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:03

Utrecht - Arnhem! Er zijn er nu volgens mij 2 ofzo in dienst, de ander stond net ook op Arnhem :') Dacht maak ff een vergelijkingsfoto met de tegentrein, was dat ook een gerenoveerde _O-
Zie ze hier wel vaker rijden!
Die paarse zijn wel echt... oud idd := Die met die "oude" blauwe stoelen worden nu nog niet gerenoveerd volgens mij, ze beginnen met de eerste serie (paarse stoelen) die in 1994 in dienst gekomen is dus ook alweer 23 jaar oud is...
Ze zijn echt mooi! Echt heel stijlvol, de buitendeuren zijn nu aan de binnenkant heel donkergrijs wat ook echt supermooi is! Heel licht ook en de stoelen zijn volgens mij iets breder. Wat het door het gangpad manouvreren met een kruk niet makkelijker maakt maar hey, details :+

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:05

Hopelijk kom ik ze ook eens tegen tussen Groningen en Maastricht. :D Ben heel benieuwd.

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:13

Dat is een relatief ruime afstand, je zal ze vast nog eens tegenkomen _O-

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:13

Deze worden wel eens ingezet als sprinters op de lijn Uitgeest - Rhenen. Ik zat er namelijk in begin december al in. Volgens mij heeft iedere coupé een ander diertje, want ik was ook al vliegen tegen gekomen.