Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jis_ schreef:farahdiba46 schreef:ik haal niets onderuit, ik zeg hoe ik denk dat het in elkaar steekt en heb dat m.i. gewoon netjes neergezet. Ze is ook puber en dat zijn de minst leuke creaturen op aarde, alles draait om hun. Ja, zo was ik zelf ook op die leeftijd, ik was ronduit een misselijk kind, mooier kan ik het niet maken
Ik weet niet wat voor een opvoeding jij hebt gehad? Zijn je ouders te laat begonnen met opvoeden?
safina schreef:Yenni, er schoot me nog een idee te binnen: misschien kan je A eens vragen samen wat te gaan doen. Of haar vragen of ze je ergens bij wil helpen. Ze heeft twee zoons, dus misschien vindt ze het hartstikke leuk om juist iets samen met jou te ondernemen als meid. Wie weet verbetert dat jullie band wel daardoor. Misschien het proberen waard?
safina schreef:Yenni, er schoot me nog een idee te binnen: misschien kan je A eens vragen samen wat te gaan doen. Of haar vragen of ze je ergens bij wil helpen. Ze heeft twee zoons, dus misschien vindt ze het hartstikke leuk om juist iets samen met jou te ondernemen als meid. Wie weet verbetert dat jullie band wel daardoor. Misschien het proberen waard?
. Ik weet dus wel een beetje hoe je je voelt. Daarnaast ben ik zelf ook een aantal jaar de vriendin van twee meisjes hun vader geweest en zij woonden ook bij ons in huis dus ik weet ook een beetje hoe de vriendin van je vader zich voelt.
). Ik heb me veel te makkelijk om laten praten omdat ik er vanuit ging dat ik het als kind wel niet goed zou zien en dat mijn ouders het vast wel zouden weten allemaal, vooral wat goed voor mij zou zijn.
LindyH schreef:Ik herken me heel erg in je verhaal TS. Niet letterlijk, maar wel hoe ik was toen ik 15 was.
Ik was ook een lief braaf verstandig en gevoelig meisje dat alles maar liet gebeuren, omdat ik me nog niet bewust was van mijn stem en mijn rechten. Dat moet je leren in de overgang van kind naar volwassene.
Nu achteraf zou ik willen dat ik toen juist meer puber was geweest. Dat ik meer had gezegd: F*ck you all, ik doe dat wel of juist niet. Dat ik meer dwars had gelegen (Dan ben je lekker moeilijk te begraven). Ik heb me veel te makkelijk om laten praten omdat ik er vanuit ging dat ik het als kind wel niet goed zou zien en dat mijn ouders het vast wel zouden weten allemaal, vooral wat goed voor mij zou zijn.
Later leer je wel dat je ouders in feite ook maar wat doen en dat je op je 15e al vrij goed weet wat goed voor je is, en dat jouw mening net zo 'goed' is als die van je ouders.
Ik denk dat juist verstandige kinderen van vrij goede ouders hier last van kunnen hebben. Als je ouders hebt die er altijd al een potje van hebben gemaakt dat ben je eerder geneigd om hun mening minder serieus te nemen en er tegenin te gaan.
Je vader, ook als is hij in principe nog zo'n lieve fijne vader, kan inschattingsfouten maken. Jij mag je eigen gevoelens en inzichten niet onderschatten en je hebt het recht tegen je vader in te gaan. Sterker nog, je hebt die plícht, naar je oudere zelf toe. Want dit zijn belangrijke jaren in je ontwikkeling, en als die niet goed verlopen heb je daar de rest van je leven last van. Trust me.
Jennifuur schreef:Ik snap niet zo goed tegen wie de MOD het precies heeft, lekker duidelijk
farahdiba46 schreef:ik haal niets onderuit, ik zeg hoe ik denk dat het in elkaar steekt en heb dat m.i. gewoon netjes neergezet. Ze is ook puber en dat zijn de minst leuke creaturen op aarde, alles draait om hun. Ja, zo was ik zelf ook op die leeftijd, ik was ronduit een misselijk kind, mooier kan ik het niet maken
Iedereen is anders hoor, we zijn niet allemaal farahdiba46's
spatter schreef:Gelukkig heeft er een mod ingegrepen , jeetje miena![]()
TS ik krijg ook het idee dat alle regelingen zo zijn zodat de jongens niet teveel veranderingen hebben maar jij wordt volledig onder gesneeuwd en dat mag niet gebeuren![]()
Eerlijk gezegd krijg ik uit jou berichten ook het idee dat jij er meer als het derde wiel aan de wagen bijhangt.
Je bent nu eenmaal dan bij je vader dus je moet mee naar vriendin.
Is er eigenlijk wel eens een moment dat je vader een gesprekje met je aangaat?
Dat hij aan jou vraagt hoe het nu is en of het nog wel gaat?
Ik krijg uit jou berichten een beetje het idee dat hij nu eigenlijk geen tijd meer voor je heeft .
Hoe is dat de andere dagen in de week, als je bij hem thuis bent?
Komt die vriendin dan naar je vader of ben je dan alleen met je vader?
Yenni schreef:Ayasha schreef:Weet je vader dat jij hen hoort? Heb je hem dat al gezegd?
Het zou me zeer verbazen maar ergens hoop ik nog steeds dat je pa gewoon te dom is om te beseffen dat jij hen hoort....
Dat weet ik niet. We gingen een keer uiteten nadat ik hen had gehoord en toen zei mijn pa: vannacht niet weer kijken he? (Ik had niet gekeken.)
Ik heb toen ook de hele tijd liggen rollen en met mijn dekbed liggen doen enzo maar de boodschap kwam niet binnen. Sinds dien heb ik goede oordopjes in.
Denk niet dat je moeder dit weet.