Zitten in de trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zitten in de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:12

Moet je in een sprinter voor de gein eens hard op een stoel slaan :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:15

Jennyj01 schreef:
Het is misschien niet heel fris maar die hele trein is te goor voor woorden. Heb me de afgelopen kerst ook maar weer eens door de ns laten vervoeren en zowel heen als terug was de trein echt smerig. En niet van een dag drukte. Eigenlijk ben ik nog nooit de lekkere geur van alles reiniger geroken in de trein. Of gedacht; WoW deze komt zo uit de wasstraat!

Denk je dat het helpt de trein schoon te houden wanneer je met vieze schoenen op de stoelen zit :+?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:19

Ik leg er gewoon een jas of krant onder, als ik zo ga zitten. Kan me er ook niet druk om maken. En ik vind de treinen meestal niet heel vies. Toen de schoonmakers aan het staken waren zag je heel duidelijk dat ze echt veel verschil maken!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:37

Jas of krant eronder is ook wel wat anders dan met je schoenen rechtstreeks op de bekleding :D.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:39

Ja, ach, ik kan me er uberhaupt niet zo druk om maken, want ik zit ook vaak genoeg op stoeprandjes enzo. Maar het is wel zo netjes naar de rest. (Maar zelfs met iets eronder heb ik er al eens commentaar op gekregen.)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:26

_San87_ schreef:
Jennyj01 schreef:
Het is misschien niet heel fris maar die hele trein is te goor voor woorden. Heb me de afgelopen kerst ook maar weer eens door de ns laten vervoeren en zowel heen als terug was de trein echt smerig. En niet van een dag drukte. Eigenlijk ben ik nog nooit de lekkere geur van alles reiniger geroken in de trein. Of gedacht; WoW deze komt zo uit de wasstraat!

Denk je dat het helpt de trein schoon te houden wanneer je met vieze schoenen op de stoelen zit :+?

Wie zegt dat ik met m'n vieze schoenen op de bank zit? Beetje vreemde reactie. Het ging mij er om dat de hele trein vies is. En niet een beetje maar echt ranzig. Op eerste kerstdag wanneer mensen met hun nette kleren in de trein zitten. De ns kan zich overal voor excuseren maar dit is geen overmacht maar pure krenterigheid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:08

Jennyj01 schreef:
_San87_ schreef:

Wie zegt dat ik met m'n vieze schoenen op de bank zit? Beetje vreemde reactie. Het ging mij er om dat de hele trein vies is. En niet een beetje maar echt ranzig. Op eerste kerstdag wanneer mensen met hun nette kleren in de trein zitten. De ns kan zich overal voor excuseren maar dit is geen overmacht maar pure krenterigheid.

Goh, zal nog eens een vraag stellen die voortvloeit uit een reactie op een reactie op iemand die met schoenen op de stoelen zit :7.

Ik vind de treinen overigens niet ranzig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:17

Ik vind treinen ook niet ranzig. Nee schoon zijn ze niet en ze ruiken iet naar schoonmaakmiddel, maar wat wil je ook als er zoveel mensen de hele dag in- en uitlopen? Prullenbakjes worden netjes geleegd op veel stations en er gaat even een snelle bezem doorheen. Echt top hoor :j

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:23

Tja schoon is ook een ruim begrip maar ik vind een prullenbak leeg en de bezem erdoor niet schoon. Hoe hard die mensen ook hun best doen op de stations want ze hebben maar heel kort de tijd.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:25

Nou, ik zie het maar zo, de trein is niet de schoonste plek op aarde, maar is het wel schoon als ik bij de paarden en koeien ben, nee, net zo vies, dus idc

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:34

En wie maakt die trein vuil? Juist ja, de ranzige mensen...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:37

En dus? Dan hoeft het niet schoon gemaakt worden? In een restaurant krijg je toch ook schone borden? Voorde prijs die de ns rekent voor een ritje mag je toch verwachten dat het een beetje behoorlijk gedaan wordt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:44

Nee ik bedoel dat in de ochtend die treinen dus echt wel proper zijn. Maar zoveel mensen die denken 'een ander ruimt het wel op' nemen die treinen en dat maakt ze goor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:09

Op t oog zijn ze schoon ja. Ff een swapje op kweek zetten toont iets heel anders :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:13

Sammie schreef:
Op t oog zijn ze schoon ja. Ff een swapje op kweek zetten toont iets heel anders :=

Dan kan je alles wel gaan swappen. Restaurants zullen ook zo schoon niet meer zijn dan.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:15

@zoe_97 het vuil wat ik zie is echt niet van een dag. Aangekoekt vuil in hoeken en randen komt niet in een dag.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:16

Ik heb ooit mijn mobiel op kweek gezet. Zo he dat was vies!

volgens mij schuift zowat iedereen zijn tas opzij zodra het drukker wordt. Schone schoenen op de bank maak ikme niet zo druk om. Het is niet dat je met modderpoten op de bank gaat ligge

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:17

Ik kan niet voor elk restaurant spreken ,maar die worden voor mijn gevoel regelmatiger en grondiger schoon gemaakt dan de gemiddelde trein. Zeker die stoffen stoelen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:20

*niet hele topic gelezen*

Ik vind het zelf altijd een uitdaging wanneer ik met krukken de trein in kom, ik heb zelfs wel eens moeten staan met krukken. Het is op zich niet heel erg maar vervelend natuurlijk wel. Het is en blijft een sociaal experiment :=

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:02

Piekosjj schreef:
Ik leun net met de punten van m'n schoenen op het verharde stukje vd stoel, hier zit je dus nooit op. Echt met je benen languit op de stoel vind ik zelf ook not-done. Als je er problemen mee hebt over het feit dat ik muziek luister waar de buitenwereld niks van hoort, vraag ik me af of je zelf ooit wel eens een langere tijd veel met de trein hebt gereist.

Je zegt dat je harde muziek op hebt staan. Daar hoort de buitenwereld genoeg van. Om even je vraag te beantwoorden: Ik reis dagelijks lange ritten met de trein en mijn vriend werkt op de trein en die zegt precies hetzelfde. Hoe vaak hij wel niet mensen moet aanspreken dat hun muziek overlast veroorzaakt, ondanks dat ze oortjes in hebben :').
Dus nee, harde muziek op en geen overlast veroorzaken, lijkt mij stug. Ik vraag me dan ook af of jij echt weet in hoeverre jouw harde muziek overlast veroorzaakt bij anderen :).

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:12

Ik check altijd m'n muziek door even mijn oortjes uit te doen. Hoor ik m'n muziek, zet ik hem iets zachter.

Ik zag ooit een filmpje waar ze op een stoel van de bus kloppen.. eww. Schijnt dat het patroon zo gekozen is omdat het vuil dan minder opvalt. Daar denk ik dan maar niet aan als ik ga zitten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:47

Cinderella schreef:
Je zegt dat je harde muziek op hebt staan. Daar hoort de buitenwereld genoeg van. Om even je vraag te beantwoorden: Ik reis dagelijks lange ritten met de trein en mijn vriend werkt op de trein en die zegt precies hetzelfde. Hoe vaak hij wel niet mensen moet aanspreken dat hun muziek overlast veroorzaakt, ondanks dat ze oortjes in hebben :').

God ja inderdaad, en dat je er dan een uur moet naast zitten. Meestal vraag ik mezelf echt af of die over een jaar nog deftig gaan horen ><

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:02

Ik stoor me er ook niet aan
Toen ik met krukken liep stond ik in de trein een man vroeg of ik op zijn plek wou zitten ,
Voor mij hoefde het niet en had hem vriendelijk bedankt voor het aanbod :)
Kan best staan Met krukken, kan tegen een stootje na jaar vol kickboksen (dan heb je niet zo snel pijn meer haha) :=
Kijk begrijp dat niet iedereen zo is
En het voor de een moeilijker is dan de ander
Maar soms denk ik kom op he het is niet de einde van de wereld ff staan en als er een plek vrij komt kan je ff zitten .
Nou ben ik zowieso een harde dus kan ook aan mij liggen hoor :=
En het schoonhouden Tsja
Ik denk dat ze echt wel hun best doen maar er zijn zoveel treinen en zoveel mensen per dag die in en uit stappen in zo'n ding
Heb er zelf Geen last van :)
Behalve de wc's dan die sla ik dan liever over :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:12

The_Cat schreef:
Cinderella schreef:

God ja inderdaad, en dat je er dan een uur moet naast zitten. Meestal vraag ik mezelf echt af of die over een jaar nog deftig gaan horen ><

Hahaha dat doet mij dan weer denken aan een knakker in de bus (ging altijd achteraan zitten) die de muziek altijd zooooooooooo echt zoooooo keihard had staan dat zelfs de buschauffeur een keer boos tegen 'm riep bij het binnenkomen van de bus "Je zet wel die muziek zacht, ja!"

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:57

Ik heb het laatst wel meegemaakt, een trein die blijkbaar net schoongemaakt was, het rook heerlijk naar schoonmaakmiddel :D
De reizigers zouden zelf heel veel kunnen bijdragen aan hoe schoon de trein is. Recent nog mogen 'genieten' van een meneer die door het treinstel richting de wc liep, helaas haalde hij het net niet en kotste hij alles onder, net voor de plee. Duurde een tijdje en toen kwam hij terug. Uiteraard heeft hij geen poging gedaan het enigszins op te ruimen. Dit gebeurde ergens in de buurt van Amersfoort. Conducteur riep later om met het vriendelijke verzoek daar niet uit te stappen en dat de trein pas in Enschede schoon kon worden gemaakt.