beste dood voor kleine huisdieren?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beste dood voor een klein dier?

Poll eindigt op

spuitje
80 (82%)
tegen muur slaan of op tafel slaan, of harde klop geven
8 (8%)
verdrinken
Geen stemmen
vergiftigen
1 (1%)
anders
8 (8%)

Totaal aantal stemmen: 97

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:34

Stephanie100 schreef:
Een hamer zal mij ook niet een keer killen! Net als veel manieren een klap om mijn kop geven niet. Bovendien is het niet zo smakelijk als ik opgebaard wordt!
Een muis krijgt een begravenis in de groenbak dus dat maakt ook niks uit!

Maar misschien sla je bij een dier ook wel verkeerd ? Maar daar denk je natuurlijk niet te veel bij na, het is natuurlijk toch maar een dier Scheve mond
En bij een dier is het wel smakelijk wil je zeggen ?
Jij kan ook meteen je grafkist in als je dood bent, of je nou open ligt of niet, das leuk voor al die mensen die op je begravenis komen, kunnen ze zien hoe vredig je gestorven bent Lachen

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:35

nou als je een schop hebt die 20 keer zo groot is als de muis/hamster hoofd dan moet je wel een enorme klungel zijn om hem niet in een keer dood te slaan!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:36

tja en klungels heb je nou eenmaal op de wereld !

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:36

Amethyst schreef:
Als ik een muis, hamster, doet er niet toe zou hebben zou die niet oneerbiedig in de groenbak gesmeten worden. Ik begraaf mijn kleine beesten in de tuin (zelfs vissen)

jah das ook het besten! ik heb me hamster bij de dierenarts achtergelaten. omdat toen overstuur was echt verdrietig. en elke keer als langs die pratijk fiets moet bijna huilen. daarom d8 toen laat hem daar maar achter als in de tuin begraaf dan blijf er maar aan dneken. maar vind wel oneerlijk als je huisdier gewoon weggooid.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:38

Ow ben ik nou zo hard! Of zijn er hier een hoop sentimentele mensen! Kom op zeg ik kan nog enigzins begrijpen dat je geen dier zelf dood kunt maken. Maar dat je het zielig vind om een dooie hamster in de groenbak te leggen!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:38

Oneerbiedig is het zeker, maar als je dier een eerlijke dood heeft gehad wordt dat toch wel minder, want dan is er in elk geval al iets goed.
En nee, ik gooi mijn dieren niet weg, ook onder de grond in de tuin en daar ben ik blij mee ook.
Maar dat kiest ieder voor zich, dat gaat er om waar je je ZELF het prettigste bij voelt, het dier heeft er dan toch niets meer aan, ookal is het wel een bewijs dat je om je dier geeft.
Wat mij meer interesseerd is de manier WAAR OP mensen hun dier doden, dat vind ik namelijk veel erger dan wat je er daarna mee doet.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:40

Stephanie100 schreef:
Ow ben ik nou zo hard! Of zijn er hier een hoop sentimentele mensen! Kom op zeg ik kan nog enigzins begrijpen dat je geen dier zelf dood kunt maken. Maar dat je het zielig vind om een dooie hamster in de groenbak te leggen!

Jij accepteerd gewoon de mening van anderen niet en dat maak je duidelijk ook.
Zie mijn andere reactie, je moet vooral doen wat je zelf wilt, maar dit is wel een bewijs van hoeveel je om je dier geeft..

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:40

Stephanie100 schreef:
nou als je een schop hebt die 20 keer zo groot is als de muis/hamster hoofd dan moet je wel een enorme klungel zijn om hem niet in een keer dood te slaan!

je kan altijd scheef slaan!

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:41

Nou als je dat van jezelf weet moet je het niet doen natuurlijk!

Spetterlover

happyhorse"]
[quote="Stephanie100 schreef:

je kan altijd scheef slaan!
[/quote]

Daarom, klungels hou je altijd
net als mensen die denken dat ze alles beter weten en beter kunnen, en die dan uiteindelijk toch fout slaan en het diertje pijn laten lijden..

happyhorse

Spetterlover schreef:
Oneerbiedig is het zeker, maar als je dier een eerlijke dood heeft gehad wordt dat toch wel minder, want dan is er in elk geval al iets goed.
En nee, ik gooi mijn dieren niet weg, ook onder de grond in de tuin en daar ben ik blij mee ook.
Maar dat kiest ieder voor zich, dat gaat er om waar je je ZELF het prettigste bij voelt, het dier heeft er dan toch niets meer aan, ookal is het wel een bewijs dat je om je dier geeft.
Wat mij meer interesseerd is de manier WAAR OP mensen hun dier doden, dat vind ik namelijk veel erger dan wat je er daarna mee doet.

jah want als mensen dieren doden dan leven ze nog dan hebben ze gevoel. als ze dood zijn niet meer.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:42

Stephanie100 schreef:

Nou ik kan je vertellen, ik ben niet sentimenteel of zo. Ik vind gewoon dat je dat niet doet. Dat is oneerbiedig. Zou jij het leuk vinden dan, om in de groenbak gesmeten te worden, zo van, nou zijn we daar ook weer vanaf. Zo komt het IMO wel een beetje over.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:42

Stephanie100 schreef:
Nou als je dat van jezelf weet moet je het niet doen natuurlijk!

Je hebt ook mensen die niet eerlijk over zichzelf denken..

Neem gewoon de DA .. die is er niet voor niets
en als je dat te duur vind, waarom heb je dan gekozen voor een dier ?

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:43

Laatst in het konijnhok benik een schedel tegengekomen van het konijn van de vorige bewoners! Bah Bah ik schrok me rot hadden ze dat dier nou maar in de groenbak gegooid had niemand ergens last van.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:44

Amethyst"]

Nou ik kan je vertellen, ik ben niet sentimenteel of zo. Ik vind gewoon dat je dat niet doet. Dat is oneerbiedig. Zou jij het leuk vinden dan, om in de groenbak gesmeten te worden, zo van, nou zijn we daar ook weer vanaf. Zo komt het IMO wel een beetje over.
[/quote]

Ik ben het met je eens.
Vind de manier waarop de dieren dood gaan belangrijker, maar dit vind ik ook zeer belangrijk want het bewijst wat je nou eigenlijk om een dier geeft en dat smijt je niet als dank voor het leven waarvoor het zelf niet heeft gekozen in de groenbak

Nerwen

Nou, dan maak jij je konijnenhok ook niet vaak schoon Verward

lies

Stephanie100 schreef:
Laatst in het konijnhok benik een schedel tegengekomen van het konijn van de vorige bewoners! Bah Bah ik schrok me rot hadden ze dat dier nou maar in de groenbak gegooid had niemand ergens last van.

Je moet je konijnenhok zo af en toe wel schoonmaken Clown
Laatst bijgewerkt door lies op 09-01-04 20:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Spetterlover

Stephanie100 schreef:

Onzin
als jij tegen dieren doden kan, kan je ook wel tegen een schedel

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:45

Stephanie100 schreef:

gatver. had je er dan al een konijn inzitten? of zag je het teon die hoek nog bij de bewoners?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:45

Vind begraven toch wat dankbaarder voor een dier, dan in de groentebak gesmeten te worden.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:46

Amethyst"]
Nou, dan maak jij je konijnenhok ook niet vaak schoon Verward
[/quote]

[quote="lis schreef:

tja, maar dat kost natuurlijk te veel geld he

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:47

Spetterlover"]

Onzin
als jij tegen dieren doden kan, kan je ook wel tegen een schedel
[/quote]

jah dat is waar spetter! als je tegen doden van een dier kan moet je ook tegen hun skelet kunnen!

Nerwen

Spetterlover"]
[quote="Amethyst"]Nou, dan maak jij je konijnenhok ook niet vaak schoon Verward
[/quote]

[quote="lis schreef:

tja, maar dat kost natuurlijk te veel geld he
[/quote]
Jah das waar, had ik even niet aan gedacht Knipoog

lies

't is iig een gezellig topic geworden Haha!

En ik heb 3000 berichten

Spetterlover

Amethyst schreef:
Vind begraven toch wat dankbaarder voor een dier, dan in de groentebak gesmeten te worden.

ja ik ook, absoluut..
kijk wat voor moeite ze er voor doen bij dode mensen
dan is het minste wat je voor je dier kan doen toch wel de moeite nemen tot begraven ?
Laatst bijgewerkt door Spetterlover op 09-01-04 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt