Welk beroep zou jij NIET kunnen/willen uitoefenen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:55

Ik zou prima advocaat in strafrecht kunnen zijn :j Kan werk en privé prima loskoppelen. Heb vorig jaar ook gesolliciteerd bij een tbs kliniek, helaas ben ik het niet geworden (zijn echt onwijs veel mensen die daar willen werken! Concurrentie was zeer groot := ).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:56

Wat lijkt mensen dan zo zwaar aan de gehandicaptenzorg? Daar ben ik wel benieuwd naar. Heb toch het idee dat er veel mensen zijn die terugschrikken van iemand met een beperking. Of denk ik dan de verkeerde kant op en is het meer de angst voor vieze dingen? Ik ben vooral begeleidend bezig, verder dan helpen met het wassen van iemands haren of rug hoef ik bij de verzorging niet te helpen. Heb ook op groepen gewerkt waar dat wel speelt (mensen douchen op een douchebrancard bijvoorbeeld) of op groepen waar veel agressie is. Wat ik nu doe ligt me meer. Maar de zorg is zo divers, het ene is ook niet met het andere te vergelijken. Wat ik wel jammer vind is dat de werkelijke tijd die je aan de bewoners kan besteden steeds minder wordt door alle administratie en extra taken (dan vergeet ik voor het gemak de bezuinigingen maar even :+ ). Ik ben de zorg in gegaan omdat ik graag met mensen wil werken, niet omdat ik graag op kantoor zit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:01

Ik word zenuwachtig van sterke, grote volwassenen die functioneren als kinderen.ik vond het zeer bedreigend dat een grote sterke man van 25 met down, verliefd op mij werd en mij vast pakte en kusjes wilde geven. Veel groter, veel sterker dan ik was en mentaal niet in staat in te zien dat het ongepast was (en ik was heel duidelijk en eenvoudig in mijn bewoording). Hielp niet dat de begeleiding van hem het enig vond en niet ingreep... waren lange uren voor mij.
Ik vind het naar als mijn nicht een driftbui krijgt die 2 jarigen krijgen, maakt mij oprecht bang want ze is wel groot en sterk als een volwassene.

Zet mij in een kamer met psychogeriatrische cliënten en ik ben gelukkig. Maar een ruimte vol verstandelijk beperkte volwassen die functioneren als kinderen? Nee. Al kreeg ik dubbel betaald.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:08

Ik heb ook een tijdje stage gelopen op een EMB groep. Dat waren mensen die niet verder waren gekomen dan 9 tot 12 maanden. Daar ben ik ook weggegaan omdat ik het niet aankon.
Het beeld van de gehandicaptenzorg is dat iemand met een scheef gezicht zit en dat er allemaal kwijl uit z'n mond loopt. Zelfde als het beeld dat iemand die in de zorg werkt alleen maar billen wast en afveegt. Terwijl het werk zo divers kan zijn

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:19

kwita schreef:
Aranel schreef:

Want normale gevangenen lopen vrij rond :j :D

Ik moet wel lachen om sommige reacties, die van gynaecoloog spant de kroon _/-\o_
Beroepen met oude of gehandicapte mensen wassen of kont afvegen, brr nee. Bij kinderen heb ik er dan weer geen moeite mee.

hihi kan er ook hard om lachen....maar een fietsendief is wat anders dan een seriemoordenaar ...dan zou ik echt elke dag mezelf afvragen of ik levend thuis zou komen en of ik niet werd opgewacht door een ex gedetineerde buiten de deuren. :brr:

Ik vraag me echt af hoe mensen die dat beroep hebben daar mee omgaan...want ze zitten daar niet voor niets.

Niet bij stilstaan... Er lopen dr meer buiten rond dan dat er vast zitten hoor. En gevangenissen/TBS-klinieken/PBC zijn juist gebouwd en igericht op zo veel mogelijk veiligheid.

Wat ik nooit zou kunnen: pedicure. Sorry, ik vind het zo vies. Bij mij op het werk komt regelmatig een pedicure en als ze dan klaar is ziet haar haar altijd helemaal wit van de weggeslepen schimmelnages/eelt en haar gezicht ook. Walgelijk vind ik het haha :')

En in een dierenasiel/opvang werken zou ik ook niet kunnen. Zou de hele dag alleen maar huilend staan kijken naar de dieren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:19

EMB is ook niks voor mij. De mensen waar ik mee werk hebben een lichte verstandelijke beperking. Sommige zou je ook als je ze niet kent een normaal gesprek mee kunnen voeren en niet merken dat ze een beperking hebben.

vuurneon: dat noem ik geen begeleiding. Ook die man zelf is er niet mee geholpen als hij daarin niet geremd wordt. Jij gaf duidelijk aan dat jij het niet wilde. De begeleiding had jou daar ook in moeten ondersteunen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:23

SusanH schreef:
EMB is ook niks voor mij. De mensen waar ik mee werk hebben een lichte verstandelijke beperking. Sommige zou je ook als je ze niet kent een normaal gesprek mee kunnen voeren en niet merken dat ze een beperking hebben.

vuurneon: dat noem ik geen begeleiding. Ook die man zelf is er niet mee geholpen als hij daarin niet geremd wordt. Jij gaf duidelijk aan dat jij het niet wilde. De begeleiding had jou daar ook in moeten ondersteunen.

Zo ben ik ook. Een lichte verstandelijke beperking maar net niet goed genoeg zichtbaar dat je het zou weten. En dat is af en toe knap vermoeiend

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:33

Dat lijkt mij ook lastig. Zie het bij ons op het werk ook hoor, vooral de eisen die het werk dan aan ze stelt (sociale werkvoorziening). Die hebben vaak geen goed beeld van wat iemand kan en aankan. Daar zit vaak een groot verschil tussen.

Anoniem

Re: Welk beroep zou jij NIET kunnen/willen uitoefenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:09

Ik werk dus wel met mensen met een zeer ernstige verstandelijke beperking. Ze dragen bij ons luiers en die moeten worden verschoond. Ze zijn agressief soms en zeer complex in gedrag.

Zou er nooit aan hebben gedacht maar vind het nu echt heel leuk. Het is wel bizar hoe snel dingen 'normaal' worden... Gisteren nog een foto van een poepluier gemaakt.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:12

papagroom schreef:
lovelynutia schreef:
Als tandarts in opleiding vind ik het wel grappig hoe vaak het hier voorbijkomt als ultieme horror :')

Zelf zou ik echt niets met baby's of kleine kinderen als beroep willen hebben :n

En dat terwijl juist bij kleine kinderen een kindvriendelijke tandarts van het grootste belang is

Voor een korte tijd is het ook prima maar ik zie mezelf niet met 10+ stuks in de weer zijn. Ik heb wel eens poetsles gegeven op een basisschool en was maar wat blij dat ik niet de juf was :evaw:
En ouders aanspreken op de staat van het gebit van kun kind is vaak het moeilijkst.

Ik werk juist wel weer graag met gehandicapten en zeer angstige mensen :j

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:17

Slager.
Ik zou van mezelf walgen als ik dat beroep zou uitoefenen. Ik weet dat dit beroep natuurlijk er ook moet zijn, heb ook respect voor de slagers hier onder ons, maar ik zou nooit van mijn leven zo'n beestje durven afschieten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 14:17

Lente schreef:
Gisteren nog een foto van een poepluier gemaakt.

Waarschijnlijk wil ik het niet eens weten :') :o Maar waarom in vredesnaam een foto van een poepluier maken? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:20

Cayenne schreef:
Lente schreef:
Gisteren nog een foto van een poepluier gemaakt.

Waarschijnlijk wil ik het niet eens weten :') :o Maar waarom in vredesnaam een foto van een poepluier maken? :D

De ontlasting zag er anders uit dan normaal. Mochten we een arts moeten raadplegen dan is het logischer om een foto te maken dan om een stinkluier te bewaren :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 14:23

Ah, dat klinkt logisch idd. Ik zag al voor me dat je een selfie met de luier maakte voor op FB ofzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:25

Ieuwl nee :')

Mag sowieso geen foto's op het werk maken en dan op Facebook zetten. Vanwege de privacy van de cliënten..

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:30

Pedicure, ik vind voeten zo smerig.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:54

Cayenne schreef:
Ah, dat klinkt logisch idd. Ik zag al voor me dat je een selfie met de luier maakte voor op FB ofzo :')

_O-

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:58

Fleur_a schreef:
Slager.
Ik zou van mezelf walgen als ik dat beroep zou uitoefenen. Ik weet dat dit beroep natuurlijk er ook moet zijn, heb ook respect voor de slagers hier onder ons, maar ik zou nooit van mijn leven zo'n beestje durven afschieten.

Mijn ouders hadden tot 10 jaar terug een slagerij.
Mijn vader kon (en kan) ook absoluut geen dieren afschieten en echt slachten etc.
Vlees werd altijd in grote stukken door de groothandel gebracht en daarna verwerkt tot diverse producten die je in een toonbank ziet liggen :-).
Er is een verschil tussen een slager en een slachter in mijn ogen :-).

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:27

Nikeyy schreef:
Fleur_a schreef:
Slager.

Mijn ouders hadden tot 10 jaar terug een slagerij.
Mijn vader kon (en kan) ook absoluut geen dieren afschieten en echt slachten etc.
Vlees werd altijd in grote stukken door de groothandel gebracht en daarna verwerkt tot diverse producten die je in een toonbank ziet liggen :-).
Er is een verschil tussen een slager en een slachter in mijn ogen :-).

ja daar heb je gelijk in!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:54

Heeel veel haha. Maar wat denk ik over het algemeen wat geromantiseerd wordt is acteur. Dat lijkt me ook gewoon echt niet leuk om te doen. Tuurlijk het resultaat is leuk maar steeds weer opnieuw totdat de regisseur tevreden is, zelf vaak niet veel inbreng hebben.. tja... Want op zich toneel etc lijkt me wel weer leuk, dus daar ligt het niet aan.

En verder zou ik een kantoorbaan niet willen :n

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:13

Acteur lijkt me wel weer heerlijk :)

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:14

Sheran schreef:

verkeerde topic denk ik :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:17

Fleur_a schreef:
Sheran schreef:

verkeerde topic denk ik :D

Zeggen wat je wel leuk lijkt moet ook eens een keer kunnen :D. Ik vind de verschillen zo leuk om te zien.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:18

Niet kunnen; Dierenarts. Ik zou het dolgraag willen zijn maar ik ben echt een watje en die mensen krijgen soms zoveel gemieter op hun dak van eigenaren die half in paniek zijn + heel veel verantwoordelijkheid.

Niet willen: eeum geen pedicure (ik haat voeten), niks met riolen en vuilnis, oh en als ik ICT'er moest zijn dan zou k niet lang werken want de gemiddelde PC zou binnen 10 minuten uit het raam liggen. Ik zou daar heel erg kriebelig van worden.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:25

Chirurg, ik zou niet met zulke verantwoordelijkheid om kunnen gaan (als in, bezwijken aan de druk die op je schouders ligt).