Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:45

PeerAppel schreef:
Ik vind mensen die alleen gaan zitten in een 4zits echt ongelooflijk irritant. Ik reis heel vaak samen met klasgenoten, wat heel gezellig is, maar het is echt vervelend als je met z'n 4en bent en alle 4zits zijn bezet door mensen die "wat extra ruimte" willen. Of als we dan met z'n 3en zijn en we maar bij iemand in een 4zits gaan zitten en diegene kijkt ons dan ongelooflijk ongemakkelijk aan en gaat meeluisteren en meekijken met onze gesprekken. 8)7 Ga dan ergens anders zitten.

Verder is het ook best vervelend dat als ik naar een gehucht als Winschoten ga, ik in een trein stap bestaande uit 3 (Arriva) treinstellen en ik daar een complete coupe voor mezelf heb zo ongeveer. Terwijl ik in de trein naar Leeuwarden 's ochtends met het compleet NHL en Stenden mezelf in twee treinstelletjes sta te proppen. Vervolgens aangekomen, met nog steeds compleet NHL en Stenden, op het busstation in Leeuwarden, staan we daar met z'n allen in de regen in de wind te wachten tot er eindelijk een bus komt waar we in passen. Ook bus 12, zou het toeval zijn?


Maar de trein is toch voor iedereen? Grof gezegd boeit het me niks als ik in een vierzits ga zitten waar veel meer ruimte is voor mijn lange benen en er is geen plaats meer voor een volledige vriendengroep... That's life := En meeluisteren met gesprekken doet iedereen.

Ik erger me aan mannen die zo ontzettend breed gaan zitten dat ze echt in je zitten zowat... Zijn je ballen dan zo groot? :+ Of mensen die hun tas niet weghalen als je dat vraagt. Oortjes in en naar buiten staren en doen alsof je niks hoort, lekker aso.

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:45

Ik vind het ook irritant dat er geen wc's in sprinters zitten. Ik moet soms elk halfuur naar de wc en op een rit van een uur zit ik dan dik te stressen of ik dat ga redden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:49

Als ik lang in de trein moet drink ik niks. _O- Heb een trauma aan een WC waar het water 2 cm hoog stond in de hele WC. Vet leuk als je 3uur in die trein moet zitten. :+

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:49

Ik ga ook liever niet naar de wc in de trein... Bah vieze dingen _O-

Anoniem

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:50

Oh nee bah het geurt alleen al naar urine als je er langsloopt :=

Solmyrkvi

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:52

Nog een hele stomme: Als je op een warme zomermiddag in een stikhete trein zit, het prullenbakje opent om iets weg te gooien, en er zo een dikke bananenwalm uitkomt die je nog een kwartier ruikt. Ik weet dat het een stomme ergernis is, maar ik kan dan altijd een beetje boos worden :')

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:52

Buschauffeurs die het leuk vinden om lekker te babbelen met hun collega, en daarom wij 15 minuten vertraging oplopen, meerdere keren gebeurd en scheuren ze enorm, eens sloeg die een hele halte over omdat die 30 minuten vertraging had en de andere bus (dezelfde) hem bijna inhaalde :oo

Overigens heeft mijn bus van half 8 ALTIJD vertraging, minstens 5 minuten, en als ik wat later weg ga MOET die op tijd komen 8)7

Ik zet zelf mijn tas naast me neer aan de raamkant, ik word zelf enorm nerveus als mensen naast mij komen zitten die ik niet ken, wie wil zitten zal dat gewoon vragen, zet ik gewoon mijn tas aan de kant en kan je zitten, vind die arrogante blikken altijd zo mooi, kijken ze daar de plek en dan kijken ze weg :=

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:54

Delicia schreef:
Buschauffeurs die het leuk vinden om lekker te babbelen met hun collega, en daarom wij 15 minuten vertraging oplopen, meerdere keren gebeurd en scheuren ze enorm, eens sloeg die een hele halte over omdat die 30 minuten vertraging had en de andere bus (dezelfde) hem bijna inhaalde :oo

Overigens heeft mijn bus van half 8 ALTIJD vertraging, minstens 5 minuten, en als ik wat later weg ga MOET die op tijd komen 8)7

Ik zet zelf mijn tas naast me neer aan de raamkant, ik word zelf enorm nerveus als mensen naast mij komen zitten die ik niet ken, wie wil zitten zal dat gewoon vragen, zet ik gewoon mijn tas aan de kant en kan je zitten, vind die arrogante blikken altijd zo mooi, kijken ze daar de plek en dan kijken ze weg :=


Maakt niet uit hoe laat mijn bus komt, hij is áltijd te laat _O-

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:55

_sharonnn schreef:
Femek2902 schreef:
Mijn grootste ergernis is wel dat ze in die nieuwe sprinters geen wc's hebben gemaakt..
Ik zit er namelijk 1 uur en 5 minuten in en als ik sochtends eerst kranten moet lopen, vervolgens een halfuur heb om van het laatste huis van mijn wijk naar mijn eigen huis te komen, om te kleden en optijd op het station te komen vind ik het heel fijn als ik even in de trein snel naar de wc kan ipv dat thuis er nog ergens tussen te proppen...


Ik snap dat het vervelend is, helemaal als je er een tijdje in moet zitten, maar dit is ook wel zeuren om het zeuren.. Jij maakt geen tijd om naar de wc te gaan, je kan ook 5 minuten eerder je bed uit :')


Ja, dat zou best kunnen, maar daar schiet ik niets mee op.. Aangezien de kranten simpelweg niet eerder op het depot aankomen :( Dus daar wordt het halfuurtje niet langer van :o
Gelukkig ben ik over 20 dagen van de kranten af dus dan is het probleem ook weg :o

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:56

Femek2902 schreef:
_sharonnn schreef:

Ik snap dat het vervelend is, helemaal als je er een tijdje in moet zitten, maar dit is ook wel zeuren om het zeuren.. Jij maakt geen tijd om naar de wc te gaan, je kan ook 5 minuten eerder je bed uit :')


Ja, dat zou best kunnen, maar daar schiet ik niets mee op.. Aangezien de kranten simpelweg niet eerder op het depot aankomen :( Dus daar wordt het halfuurtje niet langer van :o
Gelukkig ben ik over 20 dagen van de kranten af dus dan is het probleem ook weg :o


Ik snap heel goed dat je het vervelend vind en je eraan ergert hoor. Als je zo lang in een trein moet zitten vind ik het ook raar dat er geen toilet is...

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:57

Femek2902 schreef:
Ja, dat zou best kunnen, maar daar schiet ik niets mee op.. Aangezien de kranten simpelweg niet eerder op het depot aankomen :( Dus daar wordt het halfuurtje niet langer van :o
Gelukkig ben ik over 20 dagen van de kranten af dus dan is het probleem ook weg :o

Maar waarom kleed je je om als je weer thuiskomt?

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:57

MayDayParade schreef:
Nog een hele stomme: Als je op een warme zomermiddag in een stikhete trein zit, het prullenbakje opent om iets weg te gooien, en er zo een dikke bananenwalm uitkomt die je nog een kwartier ruikt. Ik weet dat het een stomme ergernis is, maar ik kan dan altijd een beetje boos worden :')


Ik ben nog erger: ik kan enorm agressief worden van de prullenbakjes in sprinters. Die zo'n klepje hebben die dan keihard dichtvalt. Dat geluid is zo hard en irritant, dat ik er echt enorm agressief van word. Natuurlijk zijn er dan altijd nog mensen die dat klepje nog 3 keer laten vallen ugh :')

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:57

Destination schreef:
Femek2902 schreef:
Ja, dat zou best kunnen, maar daar schiet ik niets mee op.. Aangezien de kranten simpelweg niet eerder op het depot aankomen :( Dus daar wordt het halfuurtje niet langer van :o
Gelukkig ben ik over 20 dagen van de kranten af dus dan is het probleem ook weg :o

Maar waarom kleed je je om als je weer thuiskomt?

Misschien omdat je van hard werken gaat zweten en het wel zo fris is als je dan schone kleren aan hebt? Ik werk op maandagochtend voor school maar kleed me thuis ook even om hoor.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:58

Ghostattack schreef:
MayDayParade schreef:
Nog een hele stomme: Als je op een warme zomermiddag in een stikhete trein zit, het prullenbakje opent om iets weg te gooien, en er zo een dikke bananenwalm uitkomt die je nog een kwartier ruikt. Ik weet dat het een stomme ergernis is, maar ik kan dan altijd een beetje boos worden :')


Ik ben nog erger: ik kan enorm agressief worden van de prullenbakjes in sprinters. Die zo'n klepje hebben die dan keihard dichtvalt. Dat geluid is zo hard en irritant, dat ik er echt enorm agressief van word. Natuurlijk zijn er dan altijd nog mensen die dat klepje nog 3 keer laten vallen ugh :')

Haha, precies dit _O-
De prullenbakjes in de 4-zits zijn ook om te haten; hoe je dat ding ook open doet, je komt tegen de knie van degene tegenover je aan.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:58

Ghostattack schreef:
MayDayParade schreef:
Nog een hele stomme: Als je op een warme zomermiddag in een stikhete trein zit, het prullenbakje opent om iets weg te gooien, en er zo een dikke bananenwalm uitkomt die je nog een kwartier ruikt. Ik weet dat het een stomme ergernis is, maar ik kan dan altijd een beetje boos worden :')


Ik ben nog erger: ik kan enorm agressief worden van de prullenbakjes in sprinters. Die zo'n klepje hebben die dan keihard dichtvalt. Dat geluid is zo hard en irritant, dat ik er echt enorm agressief van word. Natuurlijk zijn er dan altijd nog mensen die dat klepje nog 3 keer laten vallen ugh :')


JAA maar ook zo irritant als het jezelf overkomt :') Vooral in de dubbeldekkertreinen zijn die dingen zo irritant _O-

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:02

Destination schreef:
Haha, precies dit _O-
De prullenbakjes in de 4-zits zijn ook om te haten; hoe je dat ding ook open doet, je komt tegen de knie van degene tegenover je aan.

Inderdaad! Heel awkward altijd voorzichtig open proberen te doen :') Of prullenbakjes die dan vol zitten en je moet jouw zakdoekje (ik noem maar wat) er nog bij proppen. Bananenschillen die er al sinds de vorige dag liggen is ook erg lekker.

Mensen die achter je zitten en zo onderuit gezakt gaan zitten, dat zijn/haar voeten tegen jouw voeten aankomen, die netjes op de goede plek op de grond staan. Ik heb zelf extreem korte benen, dus dan denk ik echt.. Hoe dan? Hoe kun je het voor elkaar krijgen om mijn voeten aan te raken? :+

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:03

Oh ja die prullenbakken, wat een *piep* geluid zeg. Schrik me steeds rot.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:05

Daar schrok ik vanmorgen inderdaad ook heel erg van :+ Echt een naar geluid.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:10

Marjoow schreef:
Destination schreef:
Maar waarom kleed je je om als je weer thuiskomt?

Misschien omdat je van hard werken gaat zweten en het wel zo fris is als je dan schone kleren aan hebt? Ik werk op maandagochtend voor school maar kleed me thuis ook even om hoor.


Ja dit dus precies :) Ik moet nl echt haasten om op tijd in de trein te zijn. Al zwetend of nat van de regen wordt ik niet echt blij van..

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:30

Ook hier een aantal ergernissen:
- Mensen die er geen rekening mee houden dat ze in een stiltecoupé zitten, ook niet nadat je aangeeft dat het een stiltecoupé is.
- Mensen die om de haverklap hun neus ophalen. Snuit je neus dan gewoon...
- De prullenbakjes.
- Mensen die hun voeten laten rusten op de stoel ertegenover.
- Mensen die hun hele levensverhaal hardop aan de telefoon aan het vertellen zijn.

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 09:32

nog een grootste ergernis: stakingen bij de nmbs!
Vorige vrijdag was het staking, ben ik daardoor niet in mijn les geraakt (ik woon anderhalf uur reizen van school). Net aankondiging, vanaf zondagavond tot dinsdagnacht opnieuw staking --'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:44

Mensen die niet snappen dat ik mijn herder niet kan veranderen in een chihuahua..
Tijdje terug zijn we met de honden naar Schiermonnikoog geweest, de terugweg was het vrij druk in de bus richting de boot. Ik stond eerst al met hem bij de ruimte waar de kinderwagens geparkeerd moeten worden maar daar moesten kinderwagens staan dus ik ging bij de 4zits zitten, hond al zo dicht mogelijk bij mij zodat er in ieder geval nog 2 mensen konden zitten zonder dat ze last van hem hadden.
Toen het echt druk werd kwam er iemand aanlopen die meteen riep 'heeft die hond 2 plaatsen nodig?!' Ten eerste was het 1 plaats en ten tweede heb ik gewoon een kaartje voor hem gekocht dus iets te zeuren had ze niet.. (Hij zat voor mij, hield dus alleen beenruimte van de stoel tegenover mij bezet.)
Ik heb maar gezegd dat ik hem toch echt niet kleiner kon maken en verder heb ik me maar stil gehouden.. Meneer schuin tegenover me schoof op, gooide z'n benen over mijn hond heen, propte ze tussen hond en de wand in en kon zo tegenover mij gaan zitten zodat mevrouw toch nog kon gaan zitten.
Prima toch? Ik had echter mijn chi reutje in m'n jas en mevrouw vond het ook nog even nodig om te melden dat ze vond dat hij een gremlin hoofd had.. Echt wat een onbeschoft mens was dat, zelf had ze de laatste tijd blijkbaar ook niet goed in de spiegel gekeken want ze was nou niet bepaald knap te noemen.

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:26

Ghostattack schreef:
Oja, dit:

Mensen die heel obvious vlakbij poortjes gaan wachten tot jij incheckt en dan heel snel achter je door het poortje lopen. Ik ga dan altijd expres heel langzaam door het poortje O:)


Jup of vragen of ze met jou mee mogen reizen omdat zij met korting willen reizen. Had ze mooi een probleem omdat die paar anderen uit de coupe dit niet wilden.

Wat ik persoonlijk nog steeds niet snap is dat studenten nog steeds denken dat ze niet hoeven in te checken ondanks dat je gratis reist. Gisteren weer een boete uitgedeeld.

Verder ben ik maar gestopt met het ergeren het maakt je dag niet leuker. ;)

puppy1128

Berichten: 5024
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:43

Destination schreef:
Ghostattack"
[quote="MayDayParade schreef:
Nog een hele stomme: Als je op een warme zomermiddag in een stikhete trein zit, het prullenbakje opent om iets weg te gooien, en er zo een dikke bananenwalm uitkomt die je nog een kwartier ruikt. Ik weet dat het een stomme ergernis is, maar ik kan dan altijd een beetje boos worden :')


Ik ben nog erger: ik kan enorm agressief worden van de prullenbakjes in sprinters. Die zo'n klepje hebben die dan keihard dichtvalt. Dat geluid is zo hard en irritant, dat ik er echt enorm agressief van word. Natuurlijk zijn er dan altijd nog mensen die dat klepje nog 3 keer laten vallen ugh :')

Haha, precies dit _O-
De prullenbakjes in de 4-zits zijn ook om te haten; hoe je dat ding ook open doet, je komt tegen de knie van degene tegenover je aan.[/quote]


Of valt wr gewoon domweg uit.. Dat had iemand een keer en ik zat aan de andere kant zegmaar.. Zag er heel stom uit :')

Vertrouw die dingen niet meer.. :')

En over die banaan.. Mandarijnen zijn vaak ook heel erg. Ik eet banaan altijd in de ochtend voor ik ga. In de trein eet ik toch alleen als ik bijna neerval.. Anders niet.. Geen idee waarom. :')

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:46

Oh ja mensen die een mandarijntje gaan pellen naast je, die lucht, bah.