Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 14:24

Eight schreef:
Ons eigen huisje is een feit, en gezien ik heel erg van geurtjes houd wil ik ook graag wax melts gaan gebruiken :) wie heeft tips? Waar te kopen en welke zijn goed?
Ik heb ooit een setje gekregen en die roken na een half uurtje al naar verbrand paraffine.. -O-
Let me know :D

Gefeliciteerd!
Op de voorgaande pagina's staan heel wat tips, in de openingspost staan diverse webshops :)

Van wat voor geuren houd je? Zacht of juist sterk? Houterig, zoet, fris of kruidig?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:01

Eight schreef:
Ons eigen huisje is een feit, en gezien ik heel erg van geurtjes houd wil ik ook graag wax melts gaan gebruiken :) wie heeft tips? Waar te kopen en welke zijn goed?
Ik heb ooit een setje gekregen en die roken na een half uurtje al naar verbrand paraffine.. -O-

Wat leuk gefeliciteerd.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:31

Lisitano schreef:
Eight schreef:

Gefeliciteerd!
Op de voorgaande pagina's staan heel wat tips, in de openingspost staan diverse webshops :)

Van wat voor geuren houd je? Zacht of juist sterk? Houterig, zoet, fris of kruidig?

Ik zag het inderdaad! Ik houd van vanille achtige geuren, van wintergeuren en van licht zoete geuren :)
Welke soorten bevallen jou het best? Vooral kwa merken zie ik door de bomen het bos niet

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:51

Yv_ schreef:
Nee snap ik hoor :). Maar vind het dan net zo leuk om er ff dagje shoppen aan vast te plakken.
De geuromschrijvingen klinken in elk geval veelbelovend! Zijn ze ook fijn in gebruik en qua geursterkte?

Ik heb net de eerste weggegooid :oo , Fireside Treats. Wat een doffe, muffe geur vond ik dat zeg, werd er gewoon niet goed van.

Echt waar? Raar om dat te horen van Fireside Treats, is over het algemeen een heel geliefde geur!

Eight schreef:

Gefeliciteerd :) Ff een tip voor die verbrandde geur, waarschijnlijk waren het geen geweldige kwaliteitsmelts maar het kan ook zijn dat de afstand tussen waxinelichtje en waxmeltoppervlakte te klein is.

De scent chips branders zijn vrij compact op dat gebied, bij Yankee is de afstand wat groter en voor zachtere wax zoals Goose Creek of Scentsy bijvoorbeeld is een nog grotere afstand (of elektrische warmers die je in verschillende warmtestanden kan zetten) nog beter.

Veel plezier in het zoeken naar je favo geurtjes en merken! Wij hebben ook net een huis gekocht moet nog helemaal gerenoveerd worden maar weet ook al welke geuren ik waar voor het eerst ga branden :D :o

Yv_

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:19

Gefeliciteerd Eight!! Heerlijk hoor een eigen stekkie :).

Oh echt? Ik was even buiten geweest, konijntjes eten gegeven, kwam terug het huis in en dacht eigenlijk dat de kat over haar nek was gegaan :oo :=. Tot ik verder liep en me bedacht dat het die tart moest zijn. Gewoon echt muffig, ik vond 'm echt niet lekker. Ben nu wat aan het googlen, maar lees er inderdaad wel goede reacties over :oo . Nouja, gelukkig maar dat smaken verschillen _O-. En misschien is het gewoon geen geur voor in een oud huis waar alles van hout is :P.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:15

Yuck, klinkt verschrikkelijk :P Maar smaken verschillen ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:05

Gister de Christmas Cookie car jar in de auto opgehangen en wat een heerlijke geur! Chocolate chip cookies all the way :D

Gisteren thuis de Green tea van Pure Soap in de hal gebrand en wat een lekkere frisse geur! Helaas vindt vriend het stinken. Wel is hij, net als ik, fan van de Witches Brew van YC. Wat een waanzinnig lekkere geur <3 Heerlijk kruidig.

Nu valt mij wel het verschil op tussen Pure Soap en YC. Ik ben overgestapt van Scent Chips naar Pure Soap en dit was een hele verbetering. Alleen haalt Pure Soap het niet bij de geur intensiteit van YC. Gister 3 uur gebrand en vanochtend rook mijn hele huis nog steeds naar Witches Brew. Met een blokje van Pure Soap doe ik meestal maar 4 uur en dit is niet zo sterk. Wel heeft PS lekkere geurtjes :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 09:27

Ik heb gisteren wat nieuwe melts binnen gekregen die ik heel stiekem aan het wegstoppen was voor vriend.
Even later, toen ik in mijn bakken stond te rommelen pakte hij de Cosy Cabin van Kringle eruit: "dit hebben we nodig".
:oo
Legt hij zomaar een blokje in de elektrische brander en staat er trots naast te vertellen dat hij het een lekkere geur vindt. Ik wist niet dat ik dit nog mocht meemaken :')

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:08

ohww wat een leuk topic! verslaafd is een groot woord maar zeker nu we weer meer binnen zitten en het kouder word heerlijk! ik haal ze bij de intratuin. neem altijd wel een doosje met waxjes mee! wist niet van het bestaan van andere merken!!! ga eens kijken!!! kunnen ze allemaal gewoon in dat waxine licht branderdingetje?

heb ook een tijdje met druppeltjes olie gedaan alleen dit is toch fijner!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 11:11

o0eefje0o schreef:
kunnen ze allemaal gewoon in dat waxine licht branderdingetje?

Haha, mooie omschrijving! Maar inderdaad, ze kunnen daar gewoon in.
Alleen zijn sommige waxkwaliteiten weer fijner in een hoge brander (dus dat de afstand kaarsje - schaaltje groter wordt).
Je hebt ook elektrische branders, die warmen geleidelijker op en worden niet zo loeiheet, dan blijft de geur langer verspreiden en is iets zachter.

Je hebt heel veel merken :j
Ik neem aan dat jij dan Scent Chips brandt? Die geur is vrij sterk maar ook wel wat chemisch (vind ik dan), die zijn gemaakt van een vrij harde was.
Je hebt ook waxmelts van soya wax, dit is milieuvriendelijker en beter voor je gezondheid dan paraffinewax.
Deze kun je o.a. bestellen bij:
-- http://www.waxmelts.nl (kleine cupjes van 60 ct)
-- http://www.puresoap.nl (grotere cups voor 1 euro. Deze kun je 2 keer gebruiken. Kwaliteit is fijn en ze heeft veel keuze.
-- http://www.waxmeltsenzo.nl (kleine cups voor 60 cent en grote voor 1 euro. Veel afwisseling in geuren en ruiken goed sterk en houden het langer vol dan de Puresoap).
-- http://www.tulpjecreatief.nl (kleine cupjes voor 55 cent. Zelf geen ervaring mee maar wel goede verhalen over gehoord)

Dan heb je nog de luxere merken waxmelts, zoals Yankee Candle, een heel bekend Amerikaans kaarsenmerk. Zij hebben echt heerlijke geuren. Tarts kosten 1,99, maar je kunt ze twee tot drie keer gebruiken en er minstens 8 uur lang van genieten. De geur blijft sterk tot op het einde.
Deze kun je o.a. bestellen bij:
-- http://www.ilovecandles.be
-- http://www.zimbalicandles.nl
-- http://www.kadoshopdeduizendpoot.nl
-- http://www.uscandles.nl
-- http://www.yankeecandlestore.nl
-- http://www.yankeecandle-winkel.nl

Dan Bridgewater Candle Company, vaak ook te koop bij tuincentra. Deze zijn alleen te koop per reep van 6 blokjes voor 5,95. Soms zijn ze iets voordeliger, maar net waar je ze vindt.
Deze geven veel geur af maar zijn wel vrij sterk en aanwezig, vooral het eerste uur. Als je een grote huiskamer hebt of je houdt van sterke geuren is dit een fijn merk.
Al hebben ze ook zachte geuren zoals Sweet Magnolia en Carnival Ride. Ik zet meestal BCC op als ik schoon ga maken of als de honden in de sloot hebben gelegen :))
Dit is o.a. te koop bij:
-- http://www.bridgewaterwebshop.nl

Dan Goose Creek, deze wax is vrij zacht en krijg je dus ook niet gemakkelijk uit je brander. Deze zul je echt moeten deppen met een keukenpapiertje als het nog warm is. Dat is dan ook gelijk het enige nadeel. Goose Creek heeft héérlijke geuren, heel veel keuze en de geur is nog realistisch ook.
Niet te zwaar, niet te aanwezig, gewoon subtiel en voor ieder wat wils. Fris, fruitig, kruidig, zoet, ze hebben alles. Mijn favoriete merk.
Ze zijn te koop als "bars", zitten in een rond doosje met 6 blokjes en kosten rond de 5,95 per doosje.
Te bestellen bij:
-- http://www.ilovecandles.be (ook per blokje te bestellen zodat je het eerst kunt proberen)

Dan heb je ook nog Village Candle Company.
Deze wax is iets harder en geeft een fijne, sterke geur af. Ook te koop in repen per 6 blokjes. Dit merk heeft vaak originele geuren die je elders niet snel tegen komt.
Te bestellen bij:

Country Candle, een Brits kaarsenmerk. Deze kwaliteit is iets te vergelijken met Village Candle Company. Alleen heeft Country Candle weer heel rustige geuren. Zo hebben ze een geur vijgen met zeezout en dat soort 'rare' combinaties die uiteindelijk heerlijk ruiken. Ik vind ze ideaal voor een neutraal luchtje in huis als je bijvoorbeeld bezoek krijgt.
Te bestellen bij:

Dan heb je nog Kringle Candle <3
Oh zo lekker! Deze geur houdt het heel lang vol en blijft zelfs na 10 uur lang in de brander goed ruiken. Deze zijn te koop in kleine doosjes per 6 blokjes die je af kunt breken. Dit merk is heel lang alleen verkrijgbaar geweest in Engeland, maar nu zijn ze ook in Nederland te bestellen.
Bij:

Nou :D
Succes met je keuze :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 11:58

Ik wil graag een jar gaan kopen van Yankee Candle. De Fireside Treats, dat is namelijk een van mijn favoriete luchten.

Weet iemand of de geur van zo'n kaars inderdaad net zo fijn blijft als met een tart? De tart zal wat intenser zijn vermoed ik, dat is ook niet zo erg.
Maar mijn ervaring met geurkaarsen is dat ze het de eerste paar branduren prima doen en daarna niks meer ruikt. Daar vind ik ze wat duur voor.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:58

Jee Lisitano wat heb je dat goed omschreven bij alle merken.

De kaarsen ruiken minder sterk maar wel dezelfde geur dat is wat je bedoeld neem ik aan ;)
De geursterkte van de jars van alle merken die ik tot nu toe gebruikt hebt valt mij tegen maar dat is omdat melts gewoon echt veel sterker ruiken. Als je ze niet meer ruikt is dat omdat je gewend bent aan die geur. Dan kan je de dop er op doen en een ander neer zetten en dat afwisselen dan gebruik je die ander weer een paar dagen later ;) je snapt me wel denk ik.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:24

Howly! B-) Wat een collectie aan waxmelts hier.. Ik ben helemaal weg van de Scent Chips al jaaaren maar als ik dit hier zo lees bestaan er nog fijnere merken. Ik ga maar eens de melts van Goose Creek proberen, met dan aan de uitgebreide post van Lisitano!

Enige wat me nog niet duidelijk is; welke brandertjes (met waxinelichtje) zijn nu fijn voor deze melts?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:08

Mooi uitgeschreven Lisitano!

Faelivrin; Je kan voor Goose Creek best branders gebruiken waarbij er een grotere afstand is tussen waxinelichtje en smeltoppervlak, de scentchips branders bijvoorbeeld zijn echt heel erg "slecht" voor dit merk. Yankee gaat wel maar in een elektrische brander heb je er zowiezo langer geur van!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:21

Nou leuk hoor, dat ik dit topic heb ontdekt.. :') Nu is mijn bankrekening een stukje leger doordat ik allerlei kerst/wintergeurtjes aan melts heb gekocht van Pure Soap ;-) Hopelijk ruiken ze ook lekker, dan zal ik er zeker vaker shoppen. Een heerlijk overzichtelijke site hebben ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:52

Yellomofoon schreef:
Mooi uitgeschreven Lisitano!

Faelivrin; Je kan voor Goose Creek best branders gebruiken waarbij er een grotere afstand is tussen waxinelichtje en smeltoppervlak, de scentchips branders bijvoorbeeld zijn echt heel erg "slecht" voor dit merk. Yankee gaat wel maar in een elektrische brander heb je er zowiezo langer geur van!

Oh, kan het daaraan liggen dat ik ze niet zo lekker vindt ruiken? Ik heb een scentchip brander...
Trouwens, de berry trifle (?) van de kersteditie van YC is heerlijk!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:25

Zou idd kunnen DeMolenhoek. De wax wordt dan eigenlijk te warm...
Ja Berry Triffle vind ik ook lekker! Maar ik hou eigenlijk van alle zoete geurtjes :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:43

Ik ben ook echt een zoet liefhebber.
Maar ook van commfotabele thee luchten bijvoorbeeld en kruidig, maar ook wel fris.
Ik vind taart/cake luchten vaak wat minder en zware bloemenluchten vind ik ook meestal niet lekker. Maar veel bloemenluchten die wat zoet/zacht zijn juist weer wel.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 23:38

Ik vond Goose Creek pas lekker toen ik het in een elektrische brander deed. Dan ruik je de echte geur.
In een Scent Chip brander ruik je de wax erdoorheen.
Ik heb een (dichte) Boeddha, zo'n stenen geval met los bakje, wat klein Xenos prul en 2 dichte branders van Pure Soap.
Ik heb ze nog niet geprobeerd in mijn glazen Yankee brander.

De elektrische brander is overigens ook een Scent Chips. Daar ruik je ze echt veel beter in, langer en de geur is wat meer puur.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:41

Iemand advies? Ik heb cups besteld bij Waxmeltsenzo en vandaag binnen gekregen. Meteen heb ik Jack Frost in mijn brandertje gegooid en hij ruikt heerlijk, máár.... hij walmt flink en de geur is ook vrij sterk, ik ben dus bang met wat ik van jullie gelezen heb dat de wax veel te warm wordt in mijn Scent Chips brander. Nou heb ik 2 vragen. A. Kan dit kwaad? Oftewel is het gevaarlijk? en B. Hebben jullie tips voor een (niet elektrische) brander die hier beter mee om kan gaan?

Misschien klopt mijn hele theorie niet hoor, dan hoor ik dat ook graag!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:53

Over het algemeen zijn Yankee Candle/Village Candle branders de standaard maat van waxinelicht branders.

Voor Goose Creek worden ze nog net iets te warm, maar niet zo dat ze beginnen te stinken, heb je er gewoon iets minder lang plezier van.
Volgens mij is het niet ongezond of gevaarlijk maar is het gewoon voor jezelf niet prettig...

Ik zie op de site van waxmeltsenzo dat ze zelf ook branders verkopen, deze zullen dus vast wel het optimale uit hun melts halen :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 00:00

Dankjewel, ik heb even gegoogled, maar wat ik zo snel zie aan yankee candle branders lijken die niet echt hoger dan mijn scent chips branders ofzo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 00:01

Alwiene schreef:
Iemand advies? Ik heb cups besteld bij Waxmeltsenzo en vandaag binnen gekregen. Meteen heb ik Jack Frost in mijn brandertje gegooid en hij ruikt heerlijk, máár.... hij walmt flink en de geur is ook vrij sterk, ik ben dus bang met wat ik van jullie gelezen heb dat de wax veel te warm wordt in mijn Scent Chips brander. Nou heb ik 2 vragen. A. Kan dit kwaad? Oftewel is het gevaarlijk? en B. Hebben jullie tips voor een (niet elektrische) brander die hier beter mee om kan gaan?

Misschien klopt mijn hele theorie niet hoor, dan hoor ik dat ook graag!

Walmt die of zie je gewoon de geur eraf komen zeg maar?
Dat zie je namelijk altijd. En walmen doen ze eigenlijk nooit tenzij de was echt te heet wordt. Walmen doet een vlammetje aan een lont of iets wat in de fik staat.
Scent chips branders als het niet die hele kleintjes zijn zijn gewoon goed hoor ermee ;)
De Jack Frost is wel een sterke geur.

Als je wierrook brand dan zie je ook een witte stomige lucht ervan af komen dat is de geur. Als dat niet wit is maar zwart dan is het fout. Even kort door de bocht ;)

Heb je wel vaker melts gehad anders dan scent chips?
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 21-10-15 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 00:10

Nou daar twijfelde ik inderdaad een beetje over, wat we nu eigenlijk zien. Maar het was me bij andere geuren nooit opgevallen dat er 'iets' vanaf kwam. Ik heb tot nu toe ervaring met SC, Bolsius en Yankee Candle. Ik weet niet of ik een hele kleine brander heb, hij is totaal 10 cm hoog.

Ik heb trouwens slechts de helft van een kleine cup Jack Frost erin gegooid, maar neem niet aan dat hij daar juist nog sterker van gaat ruiken toch?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 00:14

Alwiene schreef:
Nou daar twijfelde ik inderdaad een beetje over, wat we nu eigenlijk zien. Maar het was me bij andere geuren nooit opgevallen dat er 'iets' vanaf kwam. Ik heb tot nu toe ervaring met SC, Bolsius en Yankee Candle. Ik weet niet of ik een hele kleine brander heb, hij is totaal 10 cm hoog.

Ik heb trouwens slechts de helft van een kleine cup Jack Frost erin gegooid, maar neem niet aan dat hij daar juist nog sterker van gaat ruiken toch?

Mijn melts zijn over het algemeen vrij sterk.
En bolsius en scent chips gebruiken paraffine als basis.

Maar roet walm is zwart.
Wierrook zie je ook altijd. En de geur wordt op die manier verspreid door de ruimte. Paraffine smelt bij hoger brandpunt dus duurt langer voordat je het ziet maar uiteindelijk zie je wel de geur en paraffine scheid ook roet af dus kan zwart zijn wat bij Soja was niet kan.

Maar de Jack frost is gewoon wel echt sterk hoor. En dan ook nog met pepermunt ;)

Jij bent denk gewoon overdonderd door de sterkte en bent geen soja melts gewend maar je brander i.c.m de soja was is niet gevaarlijker dan scent chips.. Natuurlijk moet je altijd je kaarsje uitdoen als je weg gaat net als bij andere kaarsen.

O ik ziie ook Yankee candle dan ben je wel sterke melts gewend en dan moet je ook wel de witte walm gezien hebben zoals je het noemen kunt.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 21-10-15 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt