Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Ik heb zelf geen kinderen.
Juist uit dat perspectief vind ik dat je het overlaat aan ouders.
Als volwassenen filter je het verschil tussen Ik VIND en een feit een klein kind kan dat nog niet dusdanig.
Daarom netjes je mond houden over wat ik vind.
Je weet dat de ouders het niet zielig vinden. Dus hou je mening dan voor je als oppas of juf.
En bemoei je als je kinderen hebt met je eigen opvoeding.
(je is hier algemeen)
bruintje123 schreef:En dat zal per gezin anders zijn.
Respecteert dat.
En dat mis ik in dit topic.
bruintje123 schreef:Dus jasz jij vind vlees hartstikke lekker? En mist het in die zin wel eens op je bord?
Ik ken enkele vegetariërs en geen van hun vind vlees lekker.
Bij het idee dat het er dier was gaan ze over hun nek.
Dus lekker vinden... Nee.
wendyenbram schreef:Als mijn kind vega wil worden? prima! Maar dan wel op een basis van echte informatie, en niet vanuit het `t is zo sielug idee.
Maar zoals ik al gezegd heb weten mijn kinderen heel goed wat vlees is, en welk dier ze op hun bord hebben liggen savonds. De oudste heeft af en toe liever geen vlees, prima. Ze vind het niet altijd lekker. Als ze besluit geen vlees meer te eten , zorg ik als ouder voor vervangers, Want dat heb je dan nodig! Dus alleen dat al bewijst dat je vlees nodig hebt, want waarom moet je vleesvervangers hebben, als vlees onzin is.
Meerwerk? nee hoor niet bang voor, Als kind maar ZELF beslist, en niet omdat er iemand zegt dat vlees eten zo zielig is.
bruintje123 schreef:Dus jasz jij vind vlees hartstikke lekker? En mist het in die zin wel eens op je bord?
Ik ken enkele vegetariërs en geen van hun vind vlees lekker.
Bij het idee dat het er dier was gaan ze over hun nek.
Dus lekker vinden... Nee.
bruintje123 schreef:Maar dan lieg je toch niet door te zeggen ik vind het niet lekker? Wat hier wel beweerd wordt als zijnde leugen.
wendyenbram schreef:Als mijn kind vega wil worden? prima! Maar dan wel op een basis van echte informatie, en niet vanuit het `t is zo sielug idee.
Maar zoals ik al gezegd heb weten mijn kinderen heel goed wat vlees is, en welk dier ze op hun bord hebben liggen savonds. De oudste heeft af en toe liever geen vlees, prima. Ze vind het niet altijd lekker. Als ze besluit geen vlees meer te eten , zorg ik als ouder voor vervangers, Want dat heb je dan nodig! Dus alleen dat al bewijst dat je vlees nodig hebt, want waarom moet je vleesvervangers hebben, als vlees onzin is.
Meerwerk? nee hoor niet bang voor, Als kind maar ZELF beslist, en niet omdat er iemand zegt dat vlees eten zo zielig is.
bruintje123 schreef:Natuurlijk kun je nog steeds een hoop zeggen pmarena.
Maar waarom perse moeten zeggen dat het zielig is. Want dat is geen feit.
Je zegt ook niet dat sinterklaas er leugen is wat zelfs wel een feit is.
Soms hou je je als buitenstander op afstand en hoef je op de vraag geen compleet antwoord te geven.
In dit geval zijn de ouders geen vegetarier. Je wordt uitgenodigd voor het eten. Gedraag je als gast.
wendyenbram schreef:zorg ik als ouder voor vervangers, Want dat heb je dan nodig! Dus alleen dat al bewijst dat je vlees nodig hebt, want waarom moet je vleesvervangers hebben, als vlees onzin is.
Shadow0 schreef:bruintje123 schreef:En dat zal per gezin anders zijn.
Respecteert dat.
En dat mis ik in dit topic.
Als jouw definitie van 'respect' is dat mensen gaan liegen over hun beweegredenen, dan zul je dat inderdaad niet krijgen.
Laten we het erop houden dat jij een totaal andere invulling hebt van 'respect' dan ik. En ook een totaal ander idee over 'visie opleggen'. Jij vindt het een visie opleggen als iemand (een volwassene) zegt 'ik vind dit of dit', ik vind het visie opleggen als je verwacht dat andere mensen hun beweegredenen moeten verloochenen en daarover moeten liegen omdat het jou niet aanstaat.
bruintje123 schreef:ZE liegen niet.
Een volwassenen die zegt ik vind tegen een kind om zijn visie door te drukken in de gezin waar vlees eten normaal is vind ik een egoïst.
Want een kind filtert geen zin met ik vind als verschil met een feit.
Je mening voor je houden is niet verloochenen maar fatsoen op bepaalde momenten.
8nnemiek schreef:wendyenbram schreef:zorg ik als ouder voor vervangers, Want dat heb je dan nodig! Dus alleen dat al bewijst dat je vlees nodig hebt, want waarom moet je vleesvervangers hebben, als vlees onzin is.
Vleesvervangers bestaan vooral omdat mensen vanuit hun jeugd gewend zijn om aardappels, groente en vlees te eten, en gewoon voor hun gevoel een hartige bite erbij willen.
Vleesvervangers bestaan meestal uit peulvruchten of paddestoelen, dus je kan die gewoon vers eten ipv in burger-vorm.