Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij met iemand naar bed gaan waarvan je van te voren weet dat je er geen relatie mee wil

Ja
730 (59%)
Nee
503 (40%)

Totaal aantal stemmen: 1233

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:57

MyHorseGirl schreef:
EmptyWords schreef:
laat ik het zo zeggen... ik heb het gedaan.
zou er nu niet snel mer voor kiezen, maar als ik lang genoeg droog sta en gewoon even mijn ego wil strelen... zeg nooit nooit

Dit dus.

Yup me too !!
Heb het ook wel gedaan..
Was uit met mijn voorgaande relatie van 2,5 jaar hij had inmiddels al een ander wicht van 5 jaar jonger en voelde me er K onder.
Tot ik een wel erg appetijtelijk hapje tegen kwam.
Nee ik was nog niet aan een andere relatie toe.
Ben meerdere malen geweest met hem was erg fijn en lekker en heb er totaal geen spijt van..

Heb nu een erg fijne relatie en ben ook erg trouw in relaties.

En ik ken ook wel meer die het doen.
Alleen dan op wekelijkse basis (dat gaat mij te ver)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:58

Ik denk niet dat veel mensen op een lijn zitten met jou denkwijze :) Maakt niet uit, maar heeft weinig zin er dan enorm veel tijd in te stoppen om te disccusieren!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:58

Dorine92 schreef:
Eulogy schreef:
Mwah, vind het een nogal denigrerende "mening". Het is namelijk een waardeoordeel over iets waar je zelf eigenlijk niets mee te maken hebt :+

Mijn mening: IK zou me een afgelikte boterham voelen als ik maar met jan en alleman het bed in zou duiken. Wat anderen doen moeten ze helemaal zelf weten maar ik vind de verhalen waar ze vervolgens mee aankomen dan altijd wel weer grappig :D Even goede vrienden hoor :j

Dan is het al heel anders. Als jij je er niet goed bij voelt moet je het ook zeker niet doen. :n

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:59

RaafSmits schreef:
Ik vraag me dan oprecht af wat voor een normen en waardes je je kinderen meegeeft.

Daar zie ik nu niet direct een probleem in?

Gewoon, dat seks iets is wat leuk moet zijn en waar je plezier aan moet beleven? En dat je wel moet uitkijken met anticonceptie en soa's?
Ik denk trouwens niet dat ik zoiets ooit zou moeten meegeven. Nu ben ik wel een van de relatiemensen, maar als ik 50 partners had gehad, had ik dat niet moeten vertellen aan mijn kinderen later. Mijn moeder heeft mij ook nooit verteld wat ze heeft afgehobbeld in haar jeugd of wat niet. Dus ik zou niet weten hoe ik dan een slecht voorbeeld zou zijn voor mijn kinderen. Ook niet als ik er wel open over zou zijn. Ik vind seks tussen twee volwassen en willende mensen nu eenmaal niet iets wat slecht is, dat heeft de Kerk de mensen lang genoeg proberen wijs te maken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:59

RaafSmits schreef:
Eulogy schreef:
Mwah, vind het een nogal denigrerende "mening". Het is namelijk een waardeoordeel over iets waar je zelf eigenlijk niets mee te maken hebt :+

Nee hoor, "men "zorgt er wel voor dat het iedereen duidelijk is.
Vandaar ook mijn negatieve reactie op dit onderwerp.
Ik vraag me dan oprecht af wat voor een normen en waardes je je kinderen meegeeft.

Van afgelikte boterham naar slechte ouder.... 8)7
Hé, je hóéft geen 40 bedpartners te hebben hoor. Maar laat diegenen die dat wel hebben gewoon in hun waarde. Er is met niemand iets mis als hij/zij zich maar gelukkig voelt en achter zijn/haar keuzes staat

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:01

Dordien, zolang je anderen niet ook een afgelikte boterham gaat vinden is er toch niks mis mee :D Doe jij het niet, een ander wel, ieder zijn ding.

Ik heb het vooral omgekeerd meegemaakt: het bed in duiken met geen intentie voor een relatie en later per ongeluk verliefd worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:01

listiglistje schreef:
er wordt sowieso heel wat afgescharreld als je het mij vraagt :7

Ook bij als sexclusief afgesproken relaties meer wel dan niet.
Wat dan weer tot tranen met tuiten over bedrog leidt uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:02

Dat je je er niet prettig bij voelt, dat is prima en daar kan ik me tot op zekere hoogte ook nog wel iets bij voorstellen. Maar waarom je je superieur zou voelen tov iemand die wel veel bedpartners heeft en wel seks heeft buiten relaties om, of daarop zou neerkijken, daar snap ik echt helemaal niks van.

Dat jouw normen en waarden anders zijn wil niet zeggen dat jouw normen en waarden superieur zijn.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:03

Goof schreef:
PowerReiner schreef:
Ik heb me altijd afgevraagd, waarom? Je koopt toch ook geen auto zonder testrit? Stel je voor, je wacht je hele leven op iemand, trouwt daarmee, en in bed is het helemaal niks.....tja, zit je dan met je goeie gedrag.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dat dus.
Ik ben ook wel benieuwd naar reacties hierop.

Die zin heb ik zelf ook wel eens gezegd. Maar een testrit is ter oriëntatie. Een auto is een gebruiksvoorwerp wat wel of niet goed werkt of rijdt. Gelukkig is een partner daarin wel anders en bestaat 'communiceren' ook altijd nog. :) Dat er mensen zijn die ervoor kiezen om eerst te trouwen alvorens seks te hebben is al jaren zo. Vroegah was dat zelfs best normaal of moest de seks stiekem gebeuren, daar werd niet zo openlijk over gesproken. Als je niet anders weet en ook geen vergelijkingsmateriaal hebt, is het ook moeilijk om te concluderen of de seks wel of niet goed is, lijkt mij.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:04

Pantykous schreef:
Ik vind het verdrietig dat mensen zo denken. Mij maakt het allemaal niet uit. Als iemand graag wil wachten, go for it! Helemaal super :j Ik heb al zoveel gezien dat de nieuwigheid er ook wel van af is, en dat is ook helemaal prima. Al die oordelen, dat is toch vermoeiend?

Maar goed, ik draag m'n afgelikte boterham badge met trots! *\o/*

*edit*
Hoe bedoel je je laatste post RaafSmits?

Ik bedoel daarmee dat er tussen het vrije gescharrel van pa en ma ook nog eens kinderen zitten.
Ik ken dus mensen in mijn omgeving waarbij ik de namen van "hun liefde van het leven "soms niet meer kan bijhouden.
Hoeveel "ware "er dan niet gepasseerd zijn of fotootjes van "hunks "me dan weer onder de neus geduwd worden vanaf dating sites
Ik vind dat triest voor de kids.......kan niet anders zeggen.

Ik ben heus geen voorstander van klassieke huwelijke, maar dat gehop van de een naar de ander kan er bij mij niet in.
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 25-09-15 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Eulogy schreef:
Dat je je er niet prettig bij voelt, dat is prima en daar kan ik me tot op zekere hoogte ook nog wel iets bij voorstellen. Maar waarom je je superieur zou voelen tov iemand die wel veel bedpartners heeft en wel seks heeft buiten relaties om, of daarop zou neerkijken, daar snap ik echt helemaal niks van.

Dat jouw normen en waarden anders zijn wil niet zeggen dat jouw normen en waarden superieur zijn.

Dank! _/-\o_

Winged

Maar... Even zwart-wit: seks is seks toch?

Wat als iemand al jarenlang een vaste partner heeft en ze duiken nog steeds 3x per dag bovenop elkaar. (hey, bed is soooo overrated). Offff je hebt een eeuwenoude vrijgezel die er per jaar 8 ONSjes op na houdt. Na 5 jaar zit de 1 op 1 partner, en de ander op 40 partners. Maar: De vaste relatie zit op zo'n 5500 keer seks en de single op 40. Wie is dan de afgelikte (gelubberde) boterham? :Y)

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:05

RaafSmits schreef:
Eulogy schreef:

Nee hoor, "men "zorgt er wel voor dat het iedereen duidelijk is.
Vandaar ook mijn negatieve reactie op dit onderwerp.

Dat seks fijn en leuk is, dat relatie's eerlijk moeten zijn en vol van liefde, dat je niet bij iemand moet blijven hangen omdat het zo "hoort".
Dat het prima is te genieten van jezelf en van anderen zolang je daar maar niemand mee kwetst. En vooral, dat het goed is wat je ook kiest op dit gebied, dat je prima bent hoe je bent, of je nu homo of hetero bent, wat wil rondscharrelen of liever op de "ware" wacht. Dat openheid, eerlijkheid en oprechtheid belangrijke waarden zijn.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:06

Nou, ik heb de poll met ja ingevuld ondanks dat ik nog maar 1 bed partner heb gehad en dat is mijn huidige vriend. Ik heb al een relatie met hem sinds ik op de middelbare school zat dus ja, veel tijd om te experimenteren was er niet. Ik heb wel scharrels gehad, in de zin van een kusje hier en een kusje daar. Maarja aangezien ik een braaf schoolmeisje was, is het niet verder gegaan. Ben ik overigens erg blij mee hoor, alleen op een jongen na haha. Die had ik nog wel graag in mijn balboekje willen hebben, achteraf. Mocht mijn relatie ooit overgaan (hoop het niet), dan ga ik wel even flink van het vrijgezellen leven genieten hoor. Ben dan sowieso de eerste 2 jaar waarschijnlijk niet in staat om dan weer zo'n serieuze relatie aan te gaan. Ik ben dan ook niet van plan droog te staan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:06

Pantykous schreef:
RaafSmits schreef:
Er over fantaseren vind ik prima, maar met een soort van ball boekje van de een naar de ander gaan.......absoluut niet.
Noem het zoals je noemen wilt, maar om als een afgelikte boterham in het schap te liggen "omdat ik anders :D droog sta" .........sorry, dat gaat er bij mij letterlijk en figuurlijk niet in.

Wel met pindakaas dan, anders likt het zo droog. *\o/* *\o/*

Zie je andere vrouwen dan ook zo, als ze veel seks hebben?

Ik elk geval niet. Je hebt die onderdelen nu eenmaal. Kan je ze mijns inziens beter gebruiken dan laten verstoffen hoor :o

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:08

RaafSmits schreef:
Pantykous schreef:
Ik vind het verdrietig dat mensen zo denken. Mij maakt het allemaal niet uit. Als iemand graag wil wachten, go for it! Helemaal super :j Ik heb al zoveel gezien dat de nieuwigheid er ook wel van af is, en dat is ook helemaal prima. Al die oordelen, dat is toch vermoeiend?

*edit*

Ik bedoel daarmee dat er tussen het vrije gescharrel van pa en ma ook nog eens kinderen zitten.
Ik ken dus mensen in mijn omgeving waarbij ik de namen van "hun liefde van het leven "soms niet meer kan bijhouden.
Hoeveel "ware "er dan niet gepasseerd zijn of fotootjes van "hunks "me dan weer onder de neus geduwd worden vanaf dating sites

Ik ben heus geen voorstander van klassieke huwelijke, maar dat gehop van de een naar de ander kan er bij mij niet in.

Ah, dat is nog weer wat anders. Je kinderen te pas en te onpas confronteren lijkt me niet wenselijk, dan veroorzaak je alleen maar onrust. Prima verder als die ouders scharrelen, als ze de kop er maar bij houden. Je kunt zoiets ook op een hele open manier communiceren, zoals Bowen zegt.
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 25-09-15 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

@Bowen: klinkt als een prima voorlichting voor kinderen. :)

Ik vraag mij ook af wat beter of slechter is: een gelukkige doch afgelikte boterham als ouder of een verdroogd chagarijnig sneetje. :')

PowerReiner

Ik denk dat het stiekem uit het geloof komt nog.
Vroeger geloofden er heel erg veel mensen en velen daarvan dachten dat je moest onthouden totdat je ging trouwen. Tenminste, ik denk dat het hieruit voortkomt.

Tegenwoordig geloven al lang niet meer zo veel mensen, maar ik denk dat dit nog wel tot de normen behoort.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:09

RaafSmits schreef:
Er over fantaseren vind ik prima, maar met een soort van ball boekje van de een naar de ander gaan.......absoluut niet.
Noem het zoals je noemen wilt, maar om als een afgelikte boterham in het schap te liggen "omdat ik anders droog sta" .........sorry, dat gaat er bij mij letterlijk en figuurlijk niet in.

He he iemand met dezelfde mening als ik heb. Op dit gebied ben ik echt old-fashioned. Alleen mijn vriend zou mijn lichaam mogen beschouwen. De rest mag dromen. :') Met iemand waar je niks mee hebt naar bed gaan past echt niet in mijn straatje.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:09

PowerReiner schreef:
Ik denk dat het stiekem uit het geloof komt nog.
Vroeger geloofden er heel erg veel mensen en velen daarvan dachten dat je moest onthouden totdat je ging trouwen. Tenminste, ik denk dat het hieruit voortkomt.

Tegenwoordig geloven al lang niet meer zo veel mensen, maar ik denk dat dit nog wel tot de normen behoort.

Nou ik kom uit een super christelijke gemeente en als m'n oma dan vertelt hoe het er vroeger aan toe ging op bruiloften enzo.. :') Dat was allemaal niet zo keurig, er werd alleen niet over gepraat. Daarom ook veel huwelijken met 16-17 jaar :D

Argai schreef:
RaafSmits schreef:
Noem het zoals je noemen wilt, maar om als een afgelikte boterham in het schap te liggen "omdat ik anders droog sta" .........sorry, dat gaat er bij mij letterlijk en figuurlijk niet in.

He he iemand met dezelfde mening als ik heb. Op dit gebied ben ik echt old-fashioned. Alleen mijn vriend zou mijn lichaam mogen beschouwen. De rest mag dromen. :') Met iemand waar je niks mee hebt naar bed gaan past echt niet in mijn straatje.

ZIjn er wel meer hier die zo denken hoor. En dat is prima, alleen veroordeel een ander dan niet als die er anders over denkt. ;)
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 25-09-15 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:10

RaafSmits schreef:
Pantykous schreef:

*edit*

Er zit een enorm verschil in wat rondscharrelen en elke scharrel ook gelijk in huis nemen/aan je kinderen voorstellen.
Ik vind je kinderen lastig vallen met je seksleven niet gezond, of dat nu met scharrels of partner is.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:10

Misschien is het een verschil dat ik mijn lijf niet als "onderdeel " zie ??

Verder ben ik het wel eens met Bowen.
Alleen in mijn leeftijd categorie zijn nu eenmaal véél kids in het spel.

En natúúrlijk werd er vroeger ook veel gescharreld,dat bestaat al zolang deze aardbol draaid, het lijkt mij alleen wel eens zo dat de rem daar helemaal van af is.
Zelfs veilige sex is niet meer nodig, nu ze ook voor ziektes als aids een pilletje hebben gevonden wat goed lijkt te werken.
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 25-09-15 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:15

Palmera schreef:
Van afgelikte boterham naar slechte ouder.... 8)7

Het ´mooiste´ daarbij is dat meer dan de helft van de als sexclusief monogaan afgesproken relaties strand vanwege bedrog door één of beide partners.
Hypocrisie als hoogste goed om je kinderen bij te brengen.

Mijn turf weet waar Abraham de mosterd haalt.*
Abraham leefde overigens in een polygame gezinssituatie. Noat bene onder meer met een door zijn (gearrangeerde) hoofdvrouw aanschafte (sex)slavin...
Leve de Bijbel 8)7

*
- hij weet dat transparante eerlijkheid; práten, een succesvoorwaarde is en ook een kwestie van respect voor de betrokkenen
- dat als betrokkenen het er mee eens zijn, het irrelevant is wát er afgesproken wordt
- er staat een grote pot Wingmans op tafel voor algemeen gebruik

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:16

Whahahaha _O- _O- _O-

Dat dacht ik wel!!!! Dat het allemaal niet zo braaf was vroeger maar dat het gewoon onder een steen geschoven werd :D
Heerlijk dat we nu niet meer zo'n masker op hoeven zetten zeg!

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:23

RaafSmits schreef:
Misschien is het een verschil dat ik mijn lijf niet als "onderdeel " zie ??

Verder ben ik het wel eens met Bowen.
Alleen in mijn leeftijd categorie zijn nu eenmaal véél kids in het spel.

En natúúrlijk werd er vroeger ook veel gescharreld,dat bestaat al zolang deze aardbol draaid, het lijkt mij alleen wel eens zo dat de rem daar helemaal van af is.
Zelfs veilige sex is niet meer nodig, nu ze ook voor ziektes als aids een pilletje hebben gevonden wat goed lijkt te werken.

Veilige seks is juist heel normaal, zeker bij degene die aan wat rondscharrelen doen. Net zoals testen voordat je met de relatie onveilig gaat.
Dat gebeurd veel minder bij relatiehoppers, die niet rondscharrelen, die wanen zich veilig daarmee. Dat is een schijnveiligheid, want je weet nooit zeker wat de ander heeft gedaan en de exen voor je.

Ik zie mijn lijf trouwens ook niet als een onderdeel, ook niet in mijn rondscharrel periode. Ben erg blij met mezelf en zuinig op mezelf.