"Ik heb een boodschap van God."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:53

Dat ik ze aan de deur krijg of ze me aanspreken op straat kan me niet heel veel boeien eerlijk gezegd. Het feit dat je niet van ze af komt nadat je vriendelijk hebt aangegeven dat je niet geloofd en daar ook zeker geen intentie naar hebt, dat is wel degelijk heel erg vervelend.

Sammie, ik begrijp dat je niet geloofd, maar je komt hier wel enorm op voor de gelovigen. Je zegt dat je zelf nooit de last hebt gehad dat je niet van ze af komt en ze ook maar zelden tegenkomt. Daar zal het ongetwijfeld aan liggen.
Ik kan je verzekeren dat je er weinig dingen irritanter zijn dan dat. Als het 1 of misschien 2 keer gebeurd van de 20 die langskomen, no problem, iedereen is anders. Maar nee, in alle plaatsen waar ik gewoond heb tot nu toe zijn ze 9 van de tien precies zo. Zij zullen je wel even bekeren.

Ik wil iedereen in zn waarde laten, en iedereen respectvol behandelen of ze nu geloven of niet. Daarom duurde het een van de eerste keren dat ik zoiets meemaakte ook werkelijk 45 minuten!!!!! voor ik van diegene af was, terwijl ik bleef onderbreken dat ik niet geïnteresseerd was.
Nog steeds probeer ik het iedere keer weer, om het netjes af te handelen. Maar nee, ik moet de deur in hun neus dichtgooien wil ik nog enigszins wat van mijn avondje vrij genieten.

Nee, niet alle gelovigen zijn zo. Mijn ex schoonouders zijn behoorlijk gelovig en daar heb ik nooit een seconde last van gehad. Zij lieten iedereen in hun waarde. Ik heb wel gesprekken gevoerd met ze erover, maar nooit heb ik mij opgedrongen gevoeld, in tegenstelling tot de aan de deur komers en op straat staanders.
Ik heb ooit geprobeerd de Bijbel te lezen, werkte niet, ik kwam er niet doorheen geworsteld. Echter heb ik wel vanaf mijn 10e tot 16e op gelovige scholen gezeten dus ik weet er voldoende van om een doordachte keuze hierin te maken.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:54

Marjoow schreef:
Enne. Lieve meisjes komen in de hemel, maar stoute meisjes komen overal :') .

Eens!!!
Mijn oma zeurde er ook altijd er over. Je gaat naar de hel blabla

Mijn nicht antwoorde eens : als ik in de hel kan ××× met wie en wanneer ik wil. Kan drinken, drugs kan gebruiken. En in de hemel aan de bijbelse regels moet houden (geen sex voor het huwlijk enz) dan zit ik liever in de hel.

Die tekst is me altijd bij gebleven. Oma heeft er nooit meer wat van gezegt.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:56

Ik vind het zelf vervelend als mensen mij iets willen opdringen.
Meestal zeg ik wel gewoon netjes dat ik niet geinteresseerd ben en loop ik gewoon weg.

Nu was ik een keer aan het oppassen bij mijn zus, op mijn kleine nichtje.
Mijn zus had me ervoor al verteld dat ze elke keer zo werden lastig gevallen door gelovigen aan de deur.

Dus ik oppassen en ik was druk met mijn nichtje bezig.
* ding dong * de bel.
Dus ik doe open.
Jahoor, 2 mannen aan de deur.

Wij komen god bij u brengen !

Waarop ik heb gezegd, das gezellig, leg hem maar in de gang neer.

Mijn zus en zwager hebben daarna nooit geen gelovigen meer aan de deur gehad.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:57

Amaris schreef:
Hier wordt ook wel eens aangebeld door verkopers, het scheelt wel een hoop discussie.

*doet deur open*
*hoort 1e twee woorden van mens aan*
*onderbreekt met 'KIJK! heeft u dat gezien?' --> wijst naar stickertje
*doet deur dicht*

:') :') :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:57

Ik kom voor niemand op. Wat bedoel je eigenlijk met je zegt wel dat je niet gelooft, maar je komt wel op voor.. En als ik nou wel zou geloven, wat dan? Maakt dat mijn mening meer of minder waard? Ik ga hier in op vooroordelen en op bepaalde hardnekkige onwaarheden. En dan maakt het mij niet uit aan welke ‘kant’ ze plaats vinden. :) Iemand die hier komt met ach stammen jullie lekker van de apen af, krijgt ook een reactie terug dat dat niet klopt :+

nikilover schreef:
Waarop ik heb gezegd, das gezellig, leg hem maar in de gang neer.
Mijn zus en zwager hebben daarna nooit geen gelovigen meer aan de deur gehad.
Dit dus.. Zo beginnen Jehova’s helemaal niet.. Dit zijn gewoon hardnekkige grapjes die in allerlei varianten de rondte doen. De ene keer zeggen ze het zelf, de andere een familielid. En de locatie van waar neer te leggen varieert ook. Ook het ‘daarna is er nooit meer een aan de deur gekomen’. Ook zó werkt het niet. Alsof alle gelovige stromingen met elkaar gaan communiceren over dat daar ‘god in de gang gelegd mag worden.’En vervolgens massaal besluiten niet meer langs te komen. Als er al kerken en gemeentes opbreken omdat ze het over één zin in de Bijbel niet eens worden, waarom zouden ze dan wel over zo’n opmerking aan iedereen doorgeven. :P
Laatst bijgewerkt door Sammie op 21-09-15 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:01

en toch is het waar.. Of was je erbij ?

Of het Jehova's waren weet ik niet, zeg ik ook nergens..
het waren gelovigen die god kwamen brengen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:07

Ik ben zelf een Christen, maar ik snap wel dat veel mensen dit vervelend vinden.
Ik heb het er bijvoorbeeld wel met mijn (ongelovige) vrienden over, maar ga het niet midden op straat staan verkondigen.

Maar aan de andere kant snap ik die mensen wel.
In de Bijbel staat ook dat je moet proberen om je medemensen te bekeren. En ik weet niet of deze manier nou heel effectief is, maar begrijp wel waarom ze het doen.
Verder gaan volgens de bijbel ongelovigen naar de hel (en dat is volgens mij echt geen plek waar je met zijn allen maar kan doen en laten wat je wilt) en zou ik het wel heel erg vinden als er iemand sterft, en ik heb diegene bijvoorbeeld nooit over het geloof verteld.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:13

nikilover schreef:
Amaris schreef:
Hier wordt ook wel eens aangebeld door verkopers, het scheelt wel een hoop discussie.

*doet deur open*
*hoort 1e twee woorden van mens aan*
*onderbreekt met 'KIJK! heeft u dat gezien?' --> wijst naar stickertje
*doet deur dicht*

:') :') :')

Ik heb het laatst echt zo gedaan bij een verkoper.

"oh -O- u heeft het stickertje zeker niet gezien"
-welk stickertje?-
*wijst*
"dus ik heb geen interesse, dag!"
*deur dicht*

Maar eerlijk is eerlijk, ik vond het achteraf eigenlijk wel een beetje horkerig van mezelf naar die man. Die doet ook maar zijn werk, komt ie zo'n chagrijn als mij tegen -O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:14

Dat ‘grapje’ over zet daar maar neer net als dat ouders hun kind USnavy hebben genoemd doet op zoveel manieren de rondte.. Stap eens op een Jehova en op een evangelist af en vraag het.. Ze beginnen vrijwel nooit met ‘wij komen God brengen.’ Toevallig had ik van de week Jehova’s aan de deur.. Die begonnen toevallig met “ja daar schrikt u wellicht van.. Twee vreemdelingen aan de deur”. (overigens hield ik de deur op een smalle kier vanwege twee poezen die niet mochten ontvangen.) Vijf minuten later was het hele woord God of Jezus brengen nog steeds niet gevallen. Niet dat dit gesprek nu leidend is voor alle Jehova’s gespreken, maar gewoon even ter illustratie hoe het wel kan gaan. Er is op Bokt eerder een topic geweest over Jehova’s, daarin hebben meerdere Jehova’s zelf gereageerd en aangegeven dat gesprekken zo eigenlijk nooit beginnen. De uitzondering bevestigt de regel dan maar weer..:D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:15

Amaris schreef:
Ik heb het laatst echt zo gedaan bij een verkoper.

"oh -O- u heeft het stickertje zeker niet gezien"
-welk stickertje?-
*wijst*
"dus ik heb geen interesse, dag!"
*deur dicht*

Maar eerlijk is eerlijk, ik vond het achteraf eigenlijk wel een beetje horkerig van mezelf naar die man. Die doet ook maar zijn werk, komt ie zo'n chagrijn als mij tegen -O-

Misschien heel hard, maar dan had hij maar geen verkoper moeten worden.
:=
Als je geen mensen wilt verzorgen moet je niet in de zorg gaan werken. Is hetzelfde toch eigenlijk?

Snap je wel helemaal hoor! Maar je had hem wel gewaarschuwd met een sticker. Beter dat dan zonder waarschuwing tegen iemand tekeer gaan die aanbelt ;)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:21

Het is een beetje off-topic, maar het geldt bij mij niet alleen voor gelovigen hoor.
Als ik lekker aan het winkelen ben, vind het ik het ook vervelend om te worden aangesproken door iemand die een ' gratis ' abonnement wilt opdringen.
Ik zeg 1 keer gewoon netjes dat ik niet geinteresseerd ben, maar ik heb tot nu toe elke keer gehad dat ze toch door bleven gaan. Ja, dan komt het er wat minder vriendelijk uit.

Overigens moet ik zeggen dat ik zelf nog nooit gelovigen aan de deur heb gehad.
Die ene keer bij mijn zus was echt de eerste keer en is al zo'n 4 jaar geleden :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:26

Sammie schreef:
NathalietjeB schreef:
:') De mooiste discussie om met gelovige te starten aan de deur is, dat oorlogen er komen door geloven in onzinnige boeken met een verzonnen verhaal _O- _O-

De koppen van de zogezegde geloof verkopers zijn geweldig _O-

Dat is dan ook geen discussie starten, dat is volkomen onzin op meerdere fronten uitkramen.

Inderdaad. En dan ook nog denken dat ze zo'n 'gelovige' klem geluld hebben :')

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:32

Ik heb op een gelovige basis school gezeten dus ik ken het bijbel verhaal inmiddels wel maar het doet me niets ik geloof niet in goden maar heb er geen probleem mee dat andere dat wel doen wat ik wel heel vervelend vindt is inderdaad dat mensen het zo opdringen maar vooral omdat er genoeg oorlogen enz zijn omdat mensen zo nodig willen dag andere in hun god geloven ik zeg niet dat een geloof geen geluk kan brengen ofzo hoor er zijn meer dan genoeg mensen die het echt nodig hebben om een geloof te hebben omdat ze anders helemaal het padje af gaan

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:35

nikilover schreef:
Het is een beetje off-topic, maar het geldt bij mij niet alleen voor gelovigen hoor.
Als ik lekker aan het winkelen ben, vind het ik het ook vervelend om te worden aangesproken door iemand die een ' gratis ' abonnement wilt opdringen.
Ik zeg 1 keer gewoon netjes dat ik niet geinteresseerd ben, maar ik heb tot nu toe elke keer gehad dat ze toch door bleven gaan. Ja, dan komt het er wat minder vriendelijk uit.

Overigens moet ik zeggen dat ik zelf nog nooit gelovigen aan de deur heb gehad.
Die ene keer bij mijn zus was echt de eerste keer en is al zo'n 4 jaar geleden :)

Mijn trucje: "ik ben al lid/donateur!"

Dan zijn ze uitgelult en kun je zo verder lopen. :Y)

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:36

Het enige wat wel irritant vind is als mensen mij de weg gaan blokkeren naar een festivalterrein of concert. Oke, nu zingen de bands die ik bezoek ook niet bepaald over bloemenveldjes en regenboogjes maar ik de muziek gewoon relaxed. Prima dat je me wilt redden met je geloof en ga vooral door met bidden voor mijn ziel als je je daar goed bij voelt, maar laat mij gewoon genieten van de muziek en mijn biertje.

anneliesdj

Re: "Ik heb een boodschap van God."

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:43

Maar die irritatie heeft niets te maken met gelovigen maar gewoon met colporteurs in het algemeen.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:59

Niet? Als ik naar de poorten van één of ander metalfestival loop en ik vervolgens wordt aan geklampt door een groepje Christenen die heul dramatisch en heul hard beginnen te bidden voor mijn ziel, me ter plekke willen bekeren, handen op mijn voorhoofd willen leggen om één of andere duvel uit te drijven, irriteert hun geloof mij rechtstreeks. Dat vind ik behoorlijk, of gewoon te ver gaan.

Mensen die bij aan de deur komen om mij te vertellen over hun geloof, vind ik niet erg. Zoals eerder gezegd kunnen die zelfs nog een bakkie koffie erbij krijgen en ik ga graag de discussie met ze aan over mijn geloof en het geloof wat zij komen verkondigen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:06

:') Hahaha dat is mij nog nooit gebeurd.
Maar ik doelde meer op het aangesproken worden in het algemeen en dat sommigen wat volhoudend zijn.
Dat zijn die lui van nuon, greenpeace en de telegraaf ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:08

anneliesdj schreef:
Ayasha schreef:
hooguit een wenkbrauw opgetrokken in de kerk geloof ik nu eens helemaal niks van. :D Ik ken andere verhalen. :D

Volgens mij weet jij heel goed dat dat maar een heel klein deel is van de gelovigen, je scheert dus alles over één kam.

Nee dat doe ik niet, dat leg jij me in de mond (vingers :D), ik zeg enkel dat ik andere verhalen ken en dat ik "hoogstens een opgetrokken wenkbrauw" niet geloof.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:09

Ik vind het sowieso al onbeleefd als mensen mij klemzetten als ik loop, spreek mij gerust aan maar ga mij niet dusdanig blokkeren dat ik moet stilstaan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:13

Ayasha schreef:
anneliesdj schreef:
Volgens mij weet jij heel goed dat dat maar een heel klein deel is van de gelovigen, je scheert dus alles over één kam.

Nee dat doe ik niet, dat leg jij me in de mond (vingers :D), ik zeg enkel dat ik andere verhalen ken en dat ik "hoogstens een opgetrokken wenkbrauw" niet geloof.

Och echt? Dan moet je wel in het allerchristelijkste deel van de bilble belt wonen en je woonplaats nog nooit uit geweest zijn? :wow:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:15

Ik weet zelfs niet of België een biblebelt heeft eerlijk gezegd.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:23

Gewoon_Sam schreef:
Niet? Als ik naar de poorten van één of ander metalfestival loop en ik vervolgens wordt aan geklampt door een groepje Christenen die heul dramatisch en heul hard beginnen te bidden voor mijn ziel, me ter plekke willen bekeren, handen op mijn voorhoofd willen leggen om één of andere duvel uit te drijven, irriteert hun geloof mij rechtstreeks. Dat vind ik behoorlijk, of gewoon te ver gaan.

Mensen die bij aan de deur komen om mij te vertellen over hun geloof, vind ik niet erg. Zoals eerder gezegd kunnen die zelfs nog een bakkie koffie erbij krijgen en ik ga graag de discussie met ze aan over mijn geloof en het geloof wat zij komen verkondigen.

Mooi is dat he? Over het algemeen heb ik respect voor gelovigen en ook voor degenen die het graag verspreiden, maar dat moet wel wederzijds zijn. Ik zie ze ook bijna elk metalfestival weer staan, alsof alle metal per definitie satanistisch is! Een beetje verdiepen in waar je mee bezig bent zou ze sieren. Ik vond het vooral mooi toen ik jaaaaren geleden naar een festival ging vanwege de hoofdact, een band waarvan de frontman dus juist herboren christen is en als eerste altijd God bedankt... En juist DAAR stonden ze.... Ehm dan snap je het dus echt niet! Het satanistische is zoooooo'n klein stukje van de metalwereld, het gros heeft daar niks mee.

Verder doe ik mn best altijd respectvol te blijven, de mensen bedoelen het immers goed. Maar na 1x nee zou het duidelijk moeten zijn, wat het vaak dus niet is, en dat vind ik echt te irritant en frustrerend voor woorden. Sowieso ben ik wel een beetje allergisch voor het argument dat ze het goed bedoelen (ook al gebruik ik het zelf dus ook...), want dat betekent niet dat het gedrag respectvol of goed is.
Iemand hierboven (heb de naam niet onthouden, is ook niet persoonlijk) merkt op dat ze het erg zou vinden als iemand zou sterven als ongelovige en diegene niet over het geloof heeft vertelt.... Dat vind ik nou juist een hele onprettige houding. Het impliceert dat diegene ongelovig is uit gebrek aan kennis. Nou, als je in de huidige wereld (hier althans) nog nooit hebt gehoord over God en geloof, dan leef je wel extreem onder een steen. De meeste ongelovigen zijn dat omdat ze gewoon niet geloven, niet omdat ze 'niet beter weten'. Ik vind dat toch echt een houding dat je jezelf boven een ander plaatst, of je dat nou zo bedoelt of niet.
Net zoals het idee dat je iets zou missen, vaak steun en kracht. Nou, ik zou het meer mensen gunnen om dit uit zichzelf te kunnen halen ipv een externe bron. Heel prima dat gelovigen dat uit God halen, maar laat mij leven zoals ik wil. Zonder dat te veroordelen of te denken dat ik zielig ben aub. Mijn eigen schoonfamilie is erg gelovig en mn schoonmoeder haalt enorm veel uit haar geloof. Prachtig, maar ik kan er niks mee. Gelukkig heeft zij het respect om dat te accepteren en praten we er ook nooit over. Aan het begin wel gedaan, respectvolle discussies over gehad. Toen het duidelijk was dat we beiden heel anders zijn en anders denken/geloven, was het zinloos daar verder op te gaan. Het kan echt heel goed, respect beide kanten op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:23

anneliesdj schreef:
:') Hahaha dat is mij nog nooit gebeurd.
Maar ik doelde meer op het aangesproken worden in het algemeen en dat sommigen wat volhoudend zijn.
Dat zijn die lui van nuon, greenpeace en de telegraaf ook.

Daar is mijn standaard excuus "Sorry, ik ben 17!" en dan laten ze me zo lopen, ben bang dat dat excuus niet opgaat als je me probeert te bekeren :+ Ik ben overigens 20 dus zo heel lang kan ik "ik ben nog geen 18" ook wel niet meer kunnen gebruiken.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:28

Van zodra het bij mij in de buurt over religie gaat, vraag ik (als wetenschapper) Wetenschappelijk bewijs.

Kan je wetenschappelijk bewijzen dat God bestaat? Kan je wetenschappelijk bewijzen dat Jesus over water heeft gelopen? Enzovoort.

Meestal wordt er dan afgekapt, maar als ze echt proberen het wetenschappelijk te bewijzen, wil ik best mee in discussie gaan en erover praten.

Bekeerders aan de poorten van een metalfestival geef ik trouwens dezelfde antwoorden: Bewijs eens wetenschappelijk dat ik, omdat ik deze kledingsstijl aan doe, in Satan geloof? Dan laten ze mij al rap passeren, die discussie duurt hen te lang vermoed ik...