Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marjoow schreef:Enne. Lieve meisjes komen in de hemel, maar stoute meisjes komen overal.
Iemand die hier komt met ach stammen jullie lekker van de apen af, krijgt ook een reactie terug dat dat niet klopt 
nikilover schreef:Dit dus.. Zo beginnen Jehova’s helemaal niet.. Dit zijn gewoon hardnekkige grapjes die in allerlei varianten de rondte doen. De ene keer zeggen ze het zelf, de andere een familielid. En de locatie van waar neer te leggen varieert ook. Ook het ‘daarna is er nooit meer een aan de deur gekomen’. Ook zó werkt het niet. Alsof alle gelovige stromingen met elkaar gaan communiceren over dat daar ‘god in de gang gelegd mag worden.’En vervolgens massaal besluiten niet meer langs te komen. Als er al kerken en gemeentes opbreken omdat ze het over één zin in de Bijbel niet eens worden, waarom zouden ze dan wel over zo’n opmerking aan iedereen doorgeven.Waarop ik heb gezegd, das gezellig, leg hem maar in de gang neer.
Mijn zus en zwager hebben daarna nooit geen gelovigen meer aan de deur gehad.
nikilover schreef:Amaris schreef:Hier wordt ook wel eens aangebeld door verkopers, het scheelt wel een hoop discussie.
*doet deur open*
*hoort 1e twee woorden van mens aan*
*onderbreekt met 'KIJK! heeft u dat gezien?' --> wijst naar stickertje
*doet deur dicht*
![]()
![]()
u heeft het stickertje zeker niet gezien"
Amaris schreef:Ik heb het laatst echt zo gedaan bij een verkoper.
"ohu heeft het stickertje zeker niet gezien"
-welk stickertje?-
*wijst*
"dus ik heb geen interesse, dag!"
*deur dicht*
Maar eerlijk is eerlijk, ik vond het achteraf eigenlijk wel een beetje horkerig van mezelf naar die man. Die doet ook maar zijn werk, komt ie zo'n chagrijn als mij tegen

Sammie schreef:NathalietjeB schreef:De mooiste discussie om met gelovige te starten aan de deur is, dat oorlogen er komen door geloven in onzinnige boeken met een verzonnen verhaal
![]()
![]()
De koppen van de zogezegde geloof verkopers zijn geweldig
Dat is dan ook geen discussie starten, dat is volkomen onzin op meerdere fronten uitkramen.
nikilover schreef:Het is een beetje off-topic, maar het geldt bij mij niet alleen voor gelovigen hoor.
Als ik lekker aan het winkelen ben, vind het ik het ook vervelend om te worden aangesproken door iemand die een ' gratis ' abonnement wilt opdringen.
Ik zeg 1 keer gewoon netjes dat ik niet geinteresseerd ben, maar ik heb tot nu toe elke keer gehad dat ze toch door bleven gaan. Ja, dan komt het er wat minder vriendelijk uit.
Overigens moet ik zeggen dat ik zelf nog nooit gelovigen aan de deur heb gehad.
Die ene keer bij mijn zus was echt de eerste keer en is al zo'n 4 jaar geleden
Hahaha dat is mij nog nooit gebeurd. anneliesdj schreef:Ayasha schreef:hooguit een wenkbrauw opgetrokken in de kerk geloof ik nu eens helemaal niks van.Ik ken andere verhalen.
Volgens mij weet jij heel goed dat dat maar een heel klein deel is van de gelovigen, je scheert dus alles over één kam.
), ik zeg enkel dat ik andere verhalen ken en dat ik "hoogstens een opgetrokken wenkbrauw" niet geloof. Ayasha schreef:anneliesdj schreef:Volgens mij weet jij heel goed dat dat maar een heel klein deel is van de gelovigen, je scheert dus alles over één kam.
Nee dat doe ik niet, dat leg jij me in de mond (vingers), ik zeg enkel dat ik andere verhalen ken en dat ik "hoogstens een opgetrokken wenkbrauw" niet geloof.
Gewoon_Sam schreef:Niet? Als ik naar de poorten van één of ander metalfestival loop en ik vervolgens wordt aan geklampt door een groepje Christenen die heul dramatisch en heul hard beginnen te bidden voor mijn ziel, me ter plekke willen bekeren, handen op mijn voorhoofd willen leggen om één of andere duvel uit te drijven, irriteert hun geloof mij rechtstreeks. Dat vind ik behoorlijk, of gewoon te ver gaan.
Mensen die bij aan de deur komen om mij te vertellen over hun geloof, vind ik niet erg. Zoals eerder gezegd kunnen die zelfs nog een bakkie koffie erbij krijgen en ik ga graag de discussie met ze aan over mijn geloof en het geloof wat zij komen verkondigen.
anneliesdj schreef:Hahaha dat is mij nog nooit gebeurd.
Maar ik doelde meer op het aangesproken worden in het algemeen en dat sommigen wat volhoudend zijn.
Dat zijn die lui van nuon, greenpeace en de telegraaf ook.
Ik ben overigens 20 dus zo heel lang kan ik "ik ben nog geen 18" ook wel niet meer kunnen gebruiken.