Serieuze relatie als puber

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Re: Serieuze relatie als puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:41

Ik moet zeggen dat ik zulke relaties ook vaak dan wel serieus neem, zo ontmoette ik pas een collega van 19 die binnenkort vijf jaar samen is met haar vriend. Dan denk ik wel meteen van 'wow, dat is lang, dat zal wel goed zitten'.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 16:35

Niemand meer?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:38

het kan zeker hoor, ongeacht of TS 14/15 is en partner 18.

Een goede vriendin van me was samen met haar eerste vriend op haar 15e, inmiddels 7 jaar gelukkig getrouwd met 2 kids. Zolang er duidelijke afspraken zijn onder elkaar, goede vertrouwen en connectie kan het best prima gaan. Maar natuurlijk kan het best over bv een halfjaar mis gaan, ook dat komt voor.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 16:46

Bedankt voor je reactie!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 02:18

Ik was net 13 toen ik mijn ex leerde kennen en niet veel later hadden we een relatie. Het heeft 4 jaar stand gehouden en daarna zijn we nog zeker 6 jaar vrienden gebleven.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 02:37

Ik ben enkele weken geleden 20 geworden, ondertussen al sinds mijn 15e samen met mijn vriend die één jaar ouder is, ik denk wel dat we onze relatie serieus kunnen noemen. Het heeft bij ons vanaf het begin altijd al goed gegaan, de klik was er gewoon instant. Na 3 jaar hebben we echter een dieptepunt gehad waarbij we ook enkele maanden uit elkaar zijn geweest om alles even op een rijtje te zetten, maar dat bleek het beste wat ons ooit is overkomen. Sindsdien gaat het nog beter dan ooit. Met hem wil ik trouwen, kinderen krijgen en oud worden, hij is mijn beste vriend. Volgende week (11 november) zijn we exact 5 jaar samen :)

Dus, ik zie absoluut geen probleem met iemand van 14/15 jaar die een serieuze relatie zou willen :)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 07:24

Ik was ook 14 tien ik mijn man leerde kennen. Hij nog net 17, bijna 18. Nu ruim 23 jaar later en een tweeling van 12 nog altijd gewoon samen! Kan dus echt wel.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 16:00

Leuke verhalen om te horen, bedankt voor jullie reacties! :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:05

Hier ook een lange relatie gehad op jonge leeftijd. Was 14 toen ik hem leerde kennen en heb t uitgemaakt na 5 jaar. Al ging t eigenlijk al heel lang niet meer en had ik er veel eerder mee moeten stoppen..

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:27

Ik vind het zo leuk om te lezen dat er mensen zijn die heel jong een relatie hebben gekregen en na zoveel jaar nog samen zijn! Kennissen van mij kregen ook op hun 16e een relatie, en die zijn nu ongeveer 25 jaar verder en ze hebben samen 3 geweldige kinderen.

Ik vind het altijd moeilijk om te bepalen of twee mensen niet goed passen qua leeftijd. Ik denk dat je daartoe pas het recht hebt als je die twee mensen echt goed kent. Via internet is het namelijk heel makkelijk om te oordelen, en daarbij gaan de meeste mensen vaak personen over één kam scheren.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 16:29

Werecat schreef:
Ik vind het zo leuk om te lezen dat er mensen zijn die heel jong een relatie hebben gekregen en na zoveel jaar nog samen zijn! Kennissen van mij kregen ook op hun 16e een relatie, en die zijn nu ongeveer 25 jaar verder en ze hebben samen 3 geweldige kinderen.

Ik vind het altijd moeilijk om te bepalen of twee mensen niet goed passen qua leeftijd. Ik denk dat je daartoe pas het recht hebt als je die twee mensen echt goed kent. Via internet is het namelijk heel makkelijk om te oordelen, en daarbij gaan de meeste mensen vaak personen over één kam scheren.
Hier ben ik het zeker met je over eens. :j Bedankt voor je reactie!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:46

Ik werd 15 en mijn man 13, zijn inmiddels 10 jaar samen en pas getrouwd.
Het ligt er misschien ook aan wat voor mens je bent, wij stonden beide op een jonge leeftijd al erg volwassen in het leven.
Uitgaan vinden wij beide niks aan, gaan liever een avondje uit eten, filmpje of een terrasje.

Wel vragen wij ons soms af hoe het anders geweest zou zijn, maar wij zijn dol gelukkig met elkaar dus de behoefte om iets uit te proberen of wat dan ook is niet zo sterk aanwezig.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:59

Ik ben net 20 en heb in maart 5 jaar een relatie. Hij is 24 geworden een maand geleden.
We wonen nu een jaar samen en het gaat harstikke goed :)
Wij konden elkaar een week voordat we een relatie kregen. En hebben 3,5 jaar een afstand relatie gehad waarbij we elkaar zeker niet elke week zagen. Dus erg lastig vond ik het!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:44

ik vind dat het wel kan. al zou ik zelf 14 en 18 ook nog een beetje een groot verschil vinden als ik alleen naar de leeftijden kijk, maar misschien is dat mentaal al heel anders. ook vind ik dat je het helemaal zelf moet weten of je met hem naar bed wil. als jij denkt dat het goed zit en je wilt dat graag dan moet je dat vooral doen. of de wet het nou goedkeurt of niet. ik vind vrijwillige seks iets heel anders als gedwongen. dus als ik in jou situatie zat, ongeacht of de wet het goedkeurt of niet, dan was het wel mijn eigen keus geweest.

verder vind ik dat je heel volwassen op al het commentaar reageert! heel veel plezier en geluk met je vriend en hopelijk voor jou, houdt dit nog lang stand !

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:47

Ik had er voor al een relatie met 4 jaar verschil vam 8 maandem
toen geen seks. Vrij snel in deze relatie wel (3 maand oid)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:49

ik was 15 toen ik mijn partner leerde kennen hij 20 omdat ik minderjarig was geen relatie gekregen en toen ik 18 werd opnieuw uitgegaan en toen wel een relatie.
Nu imiddels zelf 25 en hij 30 en in april uitgerekend van ons eerste kindje

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:51

Ik was net 14 toen ik mijn ex van (toen) 21 leerde kennen. Dit duurde 2 jaar waarvan er het eerste jaar een no go was op seksgebied.. waar hij diep respect voor had!

Uiteindelijk heb ik het beëindigt met deze jongen omdat ik mezelf 'verder' vond dan hij. (hij bleef 'kinderlijker' ) Het kan dus ook de andere kant op ;) het ligt niet zozeer aan de 'cijfer' leeftijd maar aan de mentale leeftijd. Zolang je zelf maar geen dingen doet waar je niet 100% achter staat.

Op mijn 17e ontmoette ik mijn huidige vriend, en inmiddels ben ik 8 jaar samen met hem en hij is 32 (ik wordt volgende week 25) .

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:26

Ik was 15 en hij 19 toen we iets met elkaar kregen.

13 jaar samen geweest en uit elkaar gegaan. Het kan en wat ons betreft was het ook serieus en ook geen seks de eerste maanden / jaar.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 16:17

Bedankt iedereen voor de leuke reacties! :)

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:57

Ik ga volkomen mee met wat hier eerder al gezegd is. Goed om te zien dat je er nuchter en open in staat. Ik denk dat het woord serieus inhoud wat je er zelf van maakt en dat leeftijd niet alles (wel wat) zegt over een relatie. Ik ben nu 19 en heb sinds 11 maanden een relatie. Hiervoor wel wat flirts gehad, maar geen officiële relatie. En ik denk dat je juist in je relatie leert, ongeacht leeftijd. Wel moet ik zeggen dat ik ook even denk wow dat is een groot verschil, maar dit zegt niet dat het niet gaat werken. Veel plezier iig samen!

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:10

Ik was veertien toen ik met mijn vriend van nu ben begonnen.

We zijn nu nog steeds samen (ben er nu 23) en we wonen al een jaartje samen.

Vooral de laatste jaren zijn het moeilijkste gegaan. De laatste 2jaren voor het samen wonen omdat we het beide beu waren om steeds heen en weer te lopen om elkaar dan eens voor een uur of drie te kunnen zien.

Dus het kan, ik ben het bewijs! :p

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:12

Ik denk dat je vooral heel serieus kan zijn als puber. Of de relatie ook daadwerkelijk serieus is kan alleen de toekomst uitwijzen. Je kan ook 30 zijn en aan een relatie beginnen die helemaal niet serieus is.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:39

Ik vind het persoonlijk wel kunnen, ik heb (na mijn idee) op dit moment ook gewoon een serieuze relatie met iemand van 16. En als ik mijn ouders zo hoor vinden zij dit ook vrij serieus. Ik wil niet zeggen dat ik dit over een paar jaar nog steeds een serieuze relatie kan noemen, maar wie weet.
Als jij hier achter staat en gelukkig met hem bent denk ik niet dat een ander hier veel op in te brengen heeft.
Edit; ik ben zelf 14

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 22:43

Bedankt voor jullie reacties! :)

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 21:50

Schopje! Zijn er inmiddels nog meer mensen die hier wat over denken? :)