Vriend gaat online vreemd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:36

Normaal reageer ik niet in dit soort topics, maar komaan, TS zei dat:

1. ze hoort hem praten, en hij beweert dat het de TV was
2. in het getypte gesprek stond oa:
- ik kan je onder het bed verstoppen
- kust is veilig, ze is aan het stofzuigen
- dat hij wel zou weten wat doen moest hij met haar in bed liggen

Die eerste 2 van puntje 2, à la. Tot daar aan toe. Kan best dat ze op deze manier vriendschappelijk toch contact hebben, al is het zeker niet netjes naar TS toe. Hij weet prima na 2 eerdere gesprekken hoeveel pijn dit haar doet (zeker na de pikante foto's).
Maar dat 3e punt? Daar is de deur, je krijgt 30 seconden. Jeetje, ze heeft al eens gezien dat de dame pikante foto's heeft gestuurd. Hij heeft dat vertrouwen toen beschaamd door toch weer contact te zoeken. En nu doet ie dat wéér + dan nog een keer dit soort praat erbij?

Sorry, in eender welke context je dat ook wil plaatsen, ik ben heel ruimdenkend, maar dit is absoluut respectloos naar je verloofde toe. En al helemaal als je van eerdere soortgelijke situaties al weet hoe hard je die daarmee kwetst.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:47

TS, als jullie samen verder willen, zou ik jullie adviseren om een relatietherapie te volgen. Er is wel iets verandert nu.
Negeren zal niet helpen. Openheid zal de zaak oog verduidelijken. Veel wijsheid gewenst.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:59

Collie2008 schreef:
Omg....laat maar

Ik zeg niet dat ze hem moet nemen als hij die andere gedouwd heeft, maar dat ze het anders moet spelen

Hij moet bij haar willen blijven, niet zij bij hem

Oftewel pak de regie over je eigen leven

Jij insinueert hier dat zij hem terug wilt (koste wat kost). Maar dat heb ik nergens gelezen? Daarom snap ik je berichten niet.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:14

Ik heb precies het zelfde meegemaakt en ik heb met die man gebroken.. Wij woonden ook samen, maar gelukkig niet in een koopwoning. Mijn vertrouwen was na de laatste keer ook zo beschadigd dat ik er een punt achter heb gezet. Elke keer dat gelieg en geheimzinnige gedoe, daar word je echt niet gelukkig van. Voor mij voelde het echt als een opluchting om te stoppen met de relatie.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:14

Tjah ik zou het wel weten, je hebt hem al 2 keer de kans gegeven en voor mij zou dat echt genoeg zijn.
Het dringt schijnbaar niet tot hem door dat dit voor jou echt een dealbreaker is, ofwel hij neemt je niet serieus, ofwel....
Ik zou er verder geen woorden meer aan vuil maken en gewoon vertrekken.

Sidera

Re: Vriend gaat online vreemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:28

Ik vind dat het dus totaal niet gaat om wat er daadwerkelijk gebeurt, maar over de afspraak die je samen maakt.
Dus als hij je heeft verteld dat hij niet meer met haar zou praten maar het gebeurt toch, vind ik dat net zo erg als normaal vreemdgaan en minder erg dan een seksuele relatie aangaan in een jaar wanneer je een open relatie hebt.

Je moet elkaar kunnen vertrouwen toch? Dus bij hem blijven of niet is 100% jouw keuze maar vind wel dat je genoeg reden hebt om boos te zijn

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:30

TS, kies voor jezelf, was hem eens keihard de oren en als hij dan nog denkt vreemd te kunnen gaan: sodemieter hem er alsjeblieft uit. Misschien eens voor een week, dan weet hij dat het menens is.

Echt, je moet jezelf hierin niet tekort doen.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:34

Ik heb helaas in een soort gelijke situatie gezeten en het gevoel wat je dan bekruipt op t moment dat je dat soort berichtjes leest is letterlijk alsof je een steen in je maag hebt zitten. Ik heb het nog 1,5 jaar aangekeken en me toen gerealiseerd dat mijn vertrouwen een te grote deuk had opgelopen(merkte dat ik heel achterdochtig was als hij met z'n telefoon bezig was) dus ik heb er een punt achter gezet.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:50

Met dit soort dingen speelt angst ook vaak mee.. 'Ik hou zoveel van hem, ik kan niet zonder hem', 'Ik vind nooit een andere, leuke man', 'Ik wil niet alleen zijn/blijven', 'Ik heb mijn leven nu op orde, wat komt er allemaal op me af?' etc.
Maar als je stiekem voelt dat dit écht niet ok is dan weet je eigenlijk wel wat je moet doen.
Als je over 5 jaar terugkijkt naar deze situatie, wat had je dan willen doen?
En stel, dit zou over je beste vriendin gaan, wat zou je haar adviseren?

Sterkte meid!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:50

urosa schreef:
Jeetje het valt toch op in dit soort topics dat we ineens allemaal maar vrije, ruimdenkende spannende vrouwen moeten zijn die onze kwetsbare mannetjes vooral niet teveel moeten onthouden.. want ja pikante foto's krijgen van een vrouw, lekker chatten dat is allemaal heel normaal.

God wat ben ik blij met mijn niet ruimdenkende man die dit allemaal belachelijk vind en TS zou adviseren die knakker de deur uit te schoppen.

Nou dit dus, niet mijn man maar wel mijn vriend denkt er precies hetzelfde over als jouw man.
En ik dus ook.

Heel veel succes en sterkte ermee TS :(:)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:13

Na 4 jaar verpest te hebben met zo een zelfde figuur die beterschap beloofde weet ik wel dat alle vergevingsgezindheid die ik eventueel had helemaal weg is naar mannen en hun slippertjes.

Heel jammer voor mijn man. Maar ondanks het leven wat we samen hebben en ons kindje is per ongeluk met je slurf in iemand anders prutsmuts vallen einde huwelijk, einde relatie.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:31

Als je niet samen een huis en eigen bedrijf had. Dan was de keuze snel gemaakt.
Ts zit nu in een hele lastige positie,......

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:35

Pffff sterkte TS bij wat je ook beslist. Als je hem eruit schopt, snap ik dat heel goed. Mocht je toch samen beslissen door te gaan, misschien een idee om meer dingen apart van elkaar te doen. Weinig stellen die ik ken die zo op elkaar met alles aangewezen waren die heel lang bij elkaar bleven.

Nogmaals heel veel sterkte met je keuze maken. Is niet makkelijk.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:46

alexonline schreef:

Samen een huis, een bedrijf, een kind. Moet je dan maar de rest van je leven zo respectloos behandeld worden door een vent? Na 2x vergeven en een goed gesprek is er echt een keer een grens. En als dat dan zo is dat je financieel een moeilijke tijd tegemoed gaat. Dan is dat maar zo. Ik zou hem overigens wel helemaal met mij mee trekken de afgrond in :o Maar goed misschien ben ik ook gewoon te vaak gekwetst.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:47

arno8 schreef:
Wat Collie2008 zegt is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Als je je vriend(in) met dertig kettingsloten en een dwangbuis moet weerhouden van vreemdgaan kun je hem/haar inderdaad net zo goed vrijlaten en kijken wat er gebeurt, want zo moet niemand willen leven.

Maar dat is toch wat het grootste deel hier zegt? Eruit schoppen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:50

Sidera schreef:
Ik vind dat het dus totaal niet gaat om wat er daadwerkelijk gebeurt, maar over de afspraak die je samen maakt.
Dus als hij je heeft verteld dat hij niet meer met haar zou praten maar het gebeurt toch, vind ik dat net zo erg als normaal vreemdgaan en minder erg dan een seksuele relatie aangaan in een jaar wanneer je een open relatie hebt.

Je moet elkaar kunnen vertrouwen toch? Dus bij hem blijven of niet is 100% jouw keuze maar vind wel dat je genoeg reden hebt om boos te zijn

Ja voor mij ook inderdaad. Ze heeft al aangegeven dat ze het niet oke vond en toch deed hij het opnieuw, 2x zelfs. Los van het feit dat ze het blijkbaar gewoon te gezellig hebben, heeft hij wel al 2x ts gevoelens genegeerd.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:52

alexonline schreef:

Maar het zou niet eerlijk naar jezelf zijn als je bij hem blijft alleen maar omdat je samen een huis en een bedrijf hebt? Als dat er niet was geweest was je dan al bij hem weg gegaan? Het feit dat je samen een huis hebt zou in mijn ogen je keuze niet moeten beïnvloeden, het beinvloed alleen het proces van de "scheiding" die hierdoor wat lastiger zal gaan en meer werk met zich meebrengen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:55

Ts, ik ben benieuwd hoe het gesprek is gegaan.

Wanneer je nu zijn uitleg accepteert, is dat de zoveelste keer dat je hem op hangende pootjes laat terug komen. Dan maak je het voor hem wel heel makkelijk om nog een volgende keer in de fout te gaan. Je hebt immers al zoveel van hem gepikt. Je accepteert zijn gelieg en bedrieg weliswaar niet, maar hij mag wel steeds terug komen.... Er valt dus weinig voor hem te verliezen momenteel.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:59

xalm schreef:
alexonline schreef:

Maar het zou niet eerlijk naar jezelf zijn als je bij hem blijft alleen maar omdat je samen een huis en een bedrijf hebt? Als dat er niet was geweest was je dan al bij hem weg gegaan? Het feit dat je samen een huis hebt zou in mijn ogen je keuze niet moeten beïnvloeden, het beinvloed alleen het proces van de "scheiding" die hierdoor wat lastiger zal gaan en meer werk met zich meebrengen.

Helemaal mee eens

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:59

Hoe ging het gesprek TS?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:01

Ben ook wel benieuwd hoe het is gegaan...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:01

Ik ben ook benieuwd hoe het nu is.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:03

Als jullie uit elkaar zouden gaan dan zal hij van alles dat hij bezit de helft moeten inleveren.
Het is aan jou.
Laat je alleen niet de gek aan steken, omdat hij jeuk aan veter heeft.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:05

TS, als je nou morgen de staatsloterij zou winnen. Je kan het huis kopen en blijven wonen, het bedrijf wordt geregeld en je komt er zonder schulden uit. Wil je dan bij deze vent blijven of kies je dan voor je eigen leven? Als dat het laatste is, geloof me, dan is het de financiële ellende waard. geld, praktische zaken, huizen, bedrijven, het zijn geen redenen om bij iemand te blijven.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:09

Collie2008 schreef:
geld, praktische zaken, huizen, bedrijven, het zijn geen redenen om bij iemand te blijven.

Inderdaad.

Ik hoop dat er uit het gesprek iets is gekomen waar TS mee kan leven.